Бизнес дрес код

  • 2 917
  • 30
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 1 210
Утре съм на интервю. Казаха ми, че трябва да съм в официално работно облекло - разбирай костюм, (без чехли, сандали и т.н).

Обаче имам проблем. Нямам тъмен костюм. Имам светла охра (панталон и сако с дълъг ръкав) и един с бял панталон и шарено сако с къс ръкав. Едните обувки са чехли, въпреки че отпред пръстите са затворени и бих казала че изглеждат много стилно (все пак за костюми съм ги взимала). Другите ми летни ми не са чехли, но с рязана пета. Тъмните ми костюми са пролетно есенни и не стават въобще. Обикновено редувам костюмите с дънки и блузки, но в сегашната ми фирма няма строги изисквания към облеклото (т.е. костюмите са си мои прищявки).

Та се чудя какво да правя. Не искам заради едното интервю да инвестирам толкова много, пък и не мога утре целия ден да тичам по магазините.
И се чудя дали мога да отида на такова интервю с по мое мнение "средиземноморски бизнес стил" облекло.

Последна редакция: вт, 04 юли 2006, 19:01 от Anichka

# 1
  • Мнения: 213
Не мисля, че е проблем костюмът да е светъл. Бих заложила на едноцветен, може и с шарена риза (разбира се не крещящо). По принцип "официално" за дама значи с риза и пола след обяд/ рокля преди обяд (в англия дори бизнес етикета, който все пак е по-свободен от дипломатическия протокол не допуска панталони) ама у нас като гледам и панталона се има за официален.
Обувките - колкото по затворени-толкова по добре. препоръчително е с чорап, ама ако не стои добре по добре без.
Мисля, че това, с което разполагаш е достатъчно добро за бизнес облекло. Не се притеснявай за него, а за интервюто.
ОТ СЪРЦЕ ЖЕЛАЯ УСПЕХ

# 2
  • Мнения: 412
Аничка, и аз ти пожелавам успех на интервюто преди всичко  Peace
Колкото до обувките, и двата чифта не са подходящи, ако трябва да си пунктуална - едните са чехли, другите - с отворена пета...предполагам, че панталонът скрива отчасти този недостатък, така че моя съвет е да обуеш тези, които са ти по-удобни и за които можеш да забравиш, разбира се задължително с чорап.
Не е фатално разминаването в дрескода за един нов служител, а и тук правилото е да си облечена с една идея под класата на шефа си => нормално е, че ще се ориентираш в движение..."официално работно облекло" наистина е разтегливо понятие, протоколът много се демократизира.
Нещата, които не трябва да забравяш - незабележим грим (или никакъв), най-много два пръстена (включително венчалната халка) по един на двата безименни, часовник, колие и до тук с бижутата, не пушиш, не пиеш кафе, само чаша вода, усмихваш се...в тези дребни неща класата се забелязва по-добре, отколкото в затворената пета  Simple Smile
Увереност и късмет утре  Peace

Последна редакция: ср, 05 юли 2006, 09:04 от chandra

# 3
  • Варна
  • Мнения: 10 799
Зависи в колко голяма и престижна фирма кандидатстваш, в смисъл, дали в тази фирма чак толкова много се държи на бизнес-облеклото. Може би си виждала техни служителки как ходят на работа, ако не си - трябвало е да направиш малко разследване преди интервюто.  Wink

# 4
  • Мнения: 3 089
... и косата да не е пусната. и маникюрът да не е крещящ.

И УСПЕХ!

# 5
Някъде скоро четох:
- аксесоарите трябва да са не повече от 13 (обеци се броят за 2, халка, копчетата на сакото (плюс тези на ръкавите), колие);
- ако си с чехли и с панталон, те ще се виждат като си седнала, така че не се притеснявай, важното е да са в синхрон с костюма - правилото е, ако си с сако, е недопустимо да си с отворена пета (но това е протокол);
- грима - аз бих те посъветвала - лек грим (неутрални цветове)
- но най-важното е да си усмихната и естествена, да комуникираш, да не отговаряш вяло на въпросите, за имаш излъчване и самочувствие. Подготви си отговори на: защо ще напускаш сегашната си работа, какво ти харесва и какво не в нея, какви проблеми имаш с колегите, любимия въпрос за заплатата, детето - кой го гледа, смяташ ли да имаш още деца, с какво се занимава съпруга/партньора ти, какви са ти краткосрочните планове, какво е хобито ти, какво знаеш за фирмата, в която ще кандидатстваш (не коментирам редно ли е или не, да се задават част от тези въпроси, но бъди готова)

Аз малко кофти давам акъли, но обикновенно седя от другата страна на масата, и когато някой дойде на първо интервю и не е подходящо облечен, не му го казваме - естествено, но казваме, че държим на бизнес облекло, костюм, риза и панталон/пола. Ако на втората среща видим, че се е постарал - това вече е хубав знак, но уви едно 50-60% явно не го разбират. Иначе аз лично харесвам хора, които стоят със самочувствие и знаят какво искат, не мрънкят, и не се налага на всяко от посочените неща да се обесняват (ама аз там нямах договор, не ми плащаха осигуровки, писала съм това, но то значи друго).

Абе бъде себе си... Ако е за хубаво ще стане ...УСПЕХ!!!

# 6
  • Мнения: 353
Аз пък съм чувала че тъмносиният костюм (с пола или панталон и със сако) много добре се възприема на подобни интервюта. Този цвят вдъхвал доверие и сигурност и така кандидата има повече шансовае.
Разбира се не го зная от собствен опит, а само споделям какво съм чувала. Това не означава, сега да хукнеш и да сменяш гардероба си.
Успех ти желая от сърце  Simple Smile

# 7
  • Мнения: 1 210
Ами интервюто го уреди агенция без да съм кандидатствала специално за тази позиция. Просто днес за утре ми казаха нещата. А има и нещо друго - може въобще да не ме извикат, защото може да им се стори много какво съм си поискала като заплащане (това инфо го имат в агенцията). Казаха че представят кандидатите, аз съм била една от тях, но дали на пръв поглед по документи и представяне от агенцията ще им харесам е друг въпрос.

А иначе по принцип трудно бих спазвала изискването за затворена пета през летните месеци, защото си имам малък проблем с петите, който се оказва голям проблем ако обувките не са с връзки. А сега обувки с връзки не ми се връзва тотално.

Организацията е от тоталитарното време и ще видим бъдещия шеф колко "аристократично" ще се държи (щото тези май имат такава нагласа).

А да питам edin HR. Това с въпросите е голяма глупост. Всички сме чели книжките какви въпроси се задават и какво се очаква да отговориш. Но това само "скрива" евентуалните бъдещи проблеми и за двете страни. Аз знам какво искам, но да ти кажа, че за 10 години стаж точно това "хитруване" на дребно ми се струва идиотско. Не може ли право куме в очи?

Иначе благодаря за стискането на палците.

# 8
  • Мнения: 3 271
На мен охрата и обувките без пета ми звучат чудесно! Все пак още не работиш там, важното е да се чувстваш комфортно, уверена в себе си, че изглеждаш добре. А не да се сложиш в нещо дето ще го мислиш целият ден. Живот и здраве да те одобрят, ще си промениш гардероба постепенно!

Колкото до хитруването, и аз вече не съм в тази възраст и положение. Знаеш, че сегашната работа я спечелих точно с максимална откритост и за децата и т.н. Все пак известна доза дипломатичност, в смисъл да уцелиш посоката им на мислене е добре да имаш. НО само, ако това ти допада и си склонна да го търпиш в бъдеще. Иначе аз мисля, че другото е лошо и за двете страни. И за теб не е добре да започнеш работа, която после няма да те удовлетворява.

Аз ти стискам палци много силно и се надявам да се похвалиш още днес!  newsm51 newsm10

Последна редакция: ср, 05 юли 2006, 09:02 от Millena

# 9
  • Мнения: 6 472
На интервютата за работа винаги съм се съобразявала с това облеклото ми да е подходящо, но никога не съм изпадала в такива подробности като затворена или отворена ми е петата. Тъмни пролетно - летни костюми не фигурират в гардероба ми Whistling Най- голям успех съм имала на интервютата, където съм казвала точно това, което мисля и искам и съм изразила собствено мнение и позиция (сменила съм 4 работи и съм се явила на най- поне 20 интервюта). Много е важно да даваш вид на много уверена. Ако те питат караш ли кораб - казваш че карашSimple Smile За първата си работа се бях поизхвърлила и после бая четене и потене посред нощите падна, но успях да се справяSimple Smile
Мрънкането наистина е недопустимо, както и плюене по адрес на сегашния или бившия работодател.
Мисля, че костюма тип светла охра и чехлите към него ще са ок за интервюто. Аз поне точно така бих отишла.

# 10
  • Мнения: 412
Аничка, не съм ейч ар-а, но да си кажа  Wink абсолютно подкрепям, че хитруването е идиотско, а да отговаряш с уклончиви щампи е направо смешно  Laughing. Например:
- Какво заплащане очаквате?
- Амиии тъй като още не съм наясно със спецификата на работата и с това, колко усилия би ми струвала, смятам, че не бих могла на този етап да оценя труд, който не познавам  #Crazy
...или нещо в този дух...
Когато работодателят пита за парите, той всъщност няма намерение да се пазари с теб. Иска да види самооценката ти. А бюджетът за съответната позиция е предварително определен.
В такъв случай най-добре за теб е да си максимално точна, ясна и уверена  Simple Smile
Още веднъж успех  Peace

# 11
  • Мнения: 5 647
Колко по-лесно им е на мъжете. Слагат костюм и са готови.
От голямо значение е фирмата, в която кандидатстваш. Ако можеш разбери повече за това какъв е дрес кодът.
Успех.

# 12
  • Мнения: 412
Ооо и на мъжете, горките, хич не им е лесно  Mr. Green. Там проблемът е конституционален - има такива, които, ако са спретнати и прилично облечени, с чисти обувки, без косми по врата, оставили евтиния часовник вкъщи, също гривната или ланеца...издържат изпита. Simple Smile
Има щастливци, които, каквото и да облекат му дават добавена стойност и класа, при тях нарушенията на дрес кода минават за артистизъм или тип personal  branding  Simple Smile
Обаче има и такива, които с каквото и да са натъкмени, изглеждат като от хм..бригадирското движение  Simple Smile
При мъжете най-важната част от "облеклото" е самочувствието и харизмата, а още не са ги пуснали на Витошка  newsm78  Wink

# 13
  • Мнения: 7 914
Сложи това в което ще се чувстваш най- уверена и спокойна... другото ще си дойде от само себе си! Peace

# 14
  • Мнения: 1 210
Преди малко ми се обадиха - все пак ще ходя на среща/интервю.  Laughing

# 15
  • Мнения: 2 332
Преди малко ми се обадиха - все пак ще ходя на среща/интервю.  Laughing

Успех тогава!  Simple Smile Иначе - и на мен ми харесва идеята за бежовия костюм с обувките без пета Simple Smile.

# 16
  • Мнения: 216
Преди малко ми се обадиха - все пак ще ходя на среща/интервю.  Laughing

Успех и да разказваш как е минало, ще бъде полезно за много майки!

# 17
# 18
  • Мнения: 5 476
Успех и бъди уверена в себе си!  Peace

# 19
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Успех и от мен!
Аз също скоро бях на интервю и исках да се представя добре, бях с бледо синя пола и черна риза с черни обувки с затворени пета и пръсти на лек ток.Ами аз много си се харесвах и това ми даде увереност и самочувствие. Така че ще се справиш   bouquet

# 20
  • Мнения: 4 629
Аничка, пиши как мина  Praynig

# 21
  • Мнения: 5 622


 Успех и от мен! Чакаме новини  Peace

Понеже не съм точно в бизнес средите, този дрес код ми е напълно непознат и не мога да помогна  ooooh!

# 22
  • Мнения: 1 210
Ами както вече ви казах организацията е тоталитарна.  Интервюто беше по-скоро монолог на бъдещия шеф. Колко години какво е правил и т.н. и т.н. За работа не говори много. Сам си призна, че е педант. Хвали ме колко добре съм се справяла до момента.
Обаче аз нещо не съм очарована да работя за този човек  Cry

От една страна има какво да науча - все неща, които съм се чудила като как стават. Обаче това отношение виж, аз съм израснал в английския двор не ми хареса.
И когато стана въпрос за семейство и за деца се разбра, че всъщност няма място за развитие (това се разбра от контекста и другите приказки).

Иначе както ми казаха от агенцията - построили са комунизма в тази организация.

Обаче. Ядосах се на девойката от агенцията. Обяви ми позицията като една, пък се оказа малко по-различна (поне според мен). Имаше и разни други разминавки и представете си - беше с рокля и обувки с онези вързанки, дето се омотават около глезена и нагоре по крака.

Както и да е - ако се съглася - ще трябва да ремонтират кабинета и да ми дадат свестен компютър и още нещо.

Очаквам новини във вторник. Разузнаването ми показа, че кандидатите на интервюто днес са 7.

# 23
  • Мнения: 424
Някъде скоро четох:
- аксесоарите трябва да са не повече от 13 (обеци се броят за 2, халка, копчетата на сакото (плюс тези на ръкавите), колие);
- ако си с чехли и с панталон, те ще се виждат като си седнала, така че не се притеснявай, важното е да са в синхрон с костюма - правилото е, ако си с сако, е недопустимо да си с отворена пета (но това е протокол);
- грима - аз бих те посъветвала - лек грим (неутрални цветове)
- но най-важното е да си усмихната и естествена, да комуникираш, да не отговаряш вяло на въпросите, за имаш излъчване и самочувствие. Подготви си отговори на: защо ще напускаш сегашната си работа, какво ти харесва и какво не в нея, какви проблеми имаш с колегите, любимия въпрос за заплатата, детето - кой го гледа, смяташ ли да имаш още деца, с какво се занимава съпруга/партньора ти, какви са ти краткосрочните планове, какво е хобито ти, какво знаеш за фирмата, в която ще кандидатстваш (не коментирам редно ли е или не, да се задават част от тези въпроси, но бъди готова)

Аз малко кофти давам акъли, но обикновенно седя от другата страна на масата, и когато някой дойде на първо интервю и не е подходящо облечен, не му го казваме - естествено, но казваме, че държим на бизнес облекло, костюм, риза и панталон/пола. Ако на втората среща видим, че се е постарал - това вече е хубав знак, но уви едно 50-60% явно не го разбират. Иначе аз лично харесвам хора, които стоят със самочувствие и знаят какво искат, не мрънкят, и не се налага на всяко от посочените неща да се обесняват (ама аз там нямах договор, не ми плащаха осигуровки, писала съм това, но то значи друго).

Абе бъде себе си... Ако е за хубаво ще стане ...УСПЕХ!!!

Цитат от  Капитал Кариери отпреди няколко броя. Цялата статия би била полезна за всеки преди интервю.
Виждам, че вече си била на интревю, но ето и мои мисли:

- обувките без пета не са проблем ако панталонът ги закрива / не си струва да купуваш нови за една среща особено ако трябва и да ги комбинираш с чанта/. Чантата също издава много за стила ти. 
-  чехлите не са подхобящи, защото се издават от походката. Биха могли да се носят в офис, но не и за интервю
- светли костюми - защо не,  зависи от кройката и копчетата /рискът е че повечето летни неща са по-фриволни
- ограничи аксесоарите
- светли тонове за грима , маникюрът задължително къс !!!

Носи си бележник за писане, питай дали можеш да водиш записки,  задавай въпроси, които те интересуват в подходящия момент, бъди самоуверена, но не прекалено. Компетентните хора по принцип са и по-самоуверени Peace
Когато задавам въпрос за парите  очаквам цифра, но не веднага. Въпроси за точните задължения и доуточняване са добри преди да я посочиш от рода на - Преди да отговоря на този въпрос ....Бих искала да уточним дали правилно съм разбрала .....Основните задължения за тази позиция са....Предвиждат ли се пътувания , каква част от времето ще е свързана с командировки.... Необходимо ли е ..... и тн  докато стане ясно че работата е  не само да вдигаш телефона и тогава казваш .....Моите очквания за такава позиция .. са в размер на ... /долна ....горна граница...
Успех!

ПС Въпросите за детето и семейството според мен са дискриминиращи и никога не ги задавам дори и да ми се иска.  А и ти прецени интервюиращия би ли искала да работиш за такъв човек или такава организация   Wink 
Май вече си го направила Wink

# 24
  • Мнения: 410
Явно става въпрос по-скоро за организация, не за фирма, и макар, че интервюто ти вече е минало, мога да споделя опит с облеклото.
А избора дали да се "хванеш" или не на тази работа ... Аз до сега съм си харесвала шефовете.
Работих 5 г. с 2ма англичани шефове, производствени директори, но просто те друго освен костюм не знаят за работно облекло. Винаги спретнати, излъскани, изгладени, внимателни , СУПЕР ДЖЕНТЪЛМЕНИ в истинския смисъл на думата! Е, чай не пиеха много, защото бяха вкусили аромата на истинското кафе ( първият само сутрин пиеше чай на закуска, задължително ) но после кафенца на екс, като средиземноморец!  Laughing И двамата бяха работили и живяли в различни страни. Но костюмът си беше просто стил.
Беше и стил на компанията, международна, тонове Белгийци костюмари... но  сега съвсем се промени стила! По свободен, костюмите ми висят в гардероба. Може и с дънки и риза. Така ходят сега почти всички. А ако работиш на длъжност пряко подчинена на шеф, трябва да му импонираш в облеклото.
Не можех да си предствя, че ще ходим насам-натам с шефа ми, той с костюм, аз по дънки. Един чифт, носех по 2-3 години!
Куриоз, на връх рождения си ден, съм се катерила по костюм, рокля и сако, по върховете ан производствени сгради. Но просто приемам костюма за работно облекло!

Успех!

# 25
  • Мнения: 412
А ако работиш на длъжност пряко подчинена на шеф, трябва да му импонираш в облеклото.
Ммм да, и аз това ти подчертах по-горе. В една голяма организация дрес кодът не е еднакъв за служителита на всички нива, но като цяло впечатлението, което трябва да създаваш, трябва да е в съзвучие със стила на шефа ти или на човека, с който ще работиш най-усилено. Съобразяваш се с него. Ако той е биг бос, но ходи по дънки, а ти си пряк подчинен, също бягаш от секретарската визия - кок, костюмче, очилца... Peace И другия момент е да си облечен с една идея под класата на шефа - сега, дори и да ти висят костюмчета за 1000 лв в гардероба, ако шефката ти ходи с русенска конфекция и пластмасови бижута, няма да превъзпитаваш шефката   Wink, а ще смъкнеш малко летвата  Simple Smile

# 26
  • Мнения: 1 210
Благодаря на всички за включването.
Ще се оглеждам за нещо друго.

# 27
  • Мнения: 1 210
Така - да продължа темата, но този път с впечатлението от поредното интервю (за предното още чакам отговор).

Та тъй днес отивам в агенция не за подбор на персонал, а за управление на човешките ресурси. В обявата единственото нещо, което пишеше на английски беше, че всички такси се поемат от работодателя (employer). Да обаче ми обясниха, че за да стигнат документите ми до фирмата и за да ми обработят теста трябва да си платя 5 лв. Сещате се, че не ми беше до 5-те лв...... Та въпросната психоложка/управител беше облечена по следния начин:
оранжев потник спортна кройка. Върху него тъмносин потник с метални капси нормална кройка. Ефектът е, че и двата потника се набиват на очи.  На окото ми не останаха сили да се съсредоточи върху полата и обувките на въпросната госпожа. Иначе ми бе надлежно обяснено колко са велики и с какви мастити клиенти работят.
Сутрешното приключение завърши с молба да се прибера и да напиша мотивационно писмо и да изпратя снимка. След това ми се обадиха и в ранния следобед отидох на интервю във фирмата.

Не спирайте да четете. Интересното следва.
Та става въпрос за фирма с голямо име в областта на мъжката мода - класика, стил и качество. И моя милост отново опира до дерзанията си относно облеклото. И о ужас! Попадам в невероятно лъскав офис с 2 девойки облечени като за разходка по Витошка в почивен ден - потничета с дантела тип бельо. Едната беше седнала, така че не можах да доразгледам тоалета, но другата завършваше с раздърпана пола на етажи и воланчета и .............. сребристи маратонки. Добре поне, че пъпчето й беше покрито. Аз определено  #Crazy

Просто невероятна разминавка в представите ми за фирмата и нейния стил .......................................

Както й да е. Следващата издънка е да ме поканят в стая за разговори тип конферентна за 4 души, но забележете - едните столове умишлено по-ниски (познайте за кой). След като не уточниха къде да се настаня аз естествено и съвсем умишлено избрах по-високите, пък и както стърчах 2 глави над госпожицата усетих как я "сгърчих". Е последва едно доста заядливо интервю, но пък определено се почуствах чудесно.
Е разбрахме се, че сме чели едни и същи книжки за интервютата и усетих че я спекох.  Ама тъй де, може да е поредния провал, но поне се чуствам удовлетворена.
Та оказа се, че срещата с управителя е преди каквито и да било тестове (тоест вместо те да пестят времето на шефа си, той пести времето на подчинените си - да не правят тестове на вятъра). И ако се харесаме с въпросния шеф, ще ми правят 2 психопрофила и ще си ги сравняват - техните ЧР и агенцията.  Joy

Да ме прощават HR-рите във форума, ама явно навсякъде си има луди......

Последна редакция: вт, 18 юли 2006, 23:43 от Anichka

# 28
  • Мнения: 126
Много полезно инфо си споделила. Благодаря  bouquet
Пожелавам ти да нямаш повече интервюта, а само предложения за работа, и..... все пак ако не стане да продължиш да споделяш впечатления от бъдещите си работодатели....

# 29
  • Мнения: 6 472
Всъщност ти си се сблъскала с действителността, валидна за голяма част от нашите фирми. Следващата крачка е да се сблъскаш с факта, че това което виждаш на интервюто и изискванията, които мат там, няма нищо общо с атмосферата на работа и отговорностите ти Tired
На времето като си търсех работа изчетох маса литература. Бях туко що завършила гимназия, бяха ме приели в университета и имах големи амбиции. Къде успях, къде не да приложа наученото пред девойчета HR, които също като мен базираха знанието си на книжки. После почвах работа и се оказваше, че дрес кода се спазва частично само в някои фирми, в другите оранжево - сините потничета са си съвсем приемливи. Задълженията ми бегло наподобяваха длъжностната ми характеристика, изискванията им към новите кандидати се оказаха безсмислено много и в по- голямата си част абсолютно ненужни в работата. С течение на времето установих, че всичките тези правила важат само в някои по- големи (в 99% чужди) фирми. В масовия случай дрес кода и етикета отпадат малко след интервюто Tired Стигайки до тези изводи и натрупвайки опит като специалист, престана да ми пука за написаното в книжките. Облеклото - делово, но не до вманиаченост, поведението - уверено, но не нахално, отговорите на въпросите - отговарям си това което мисля, дори и да не е по книжка, стремя се да предам индивидуалност, без да излизам много от официалния тон. След като си зададат стандартните въпроси, обикновено се опитвам топката да е в мои ръце - задавам въпроси, говоря и се опитвам да си стане нещо като диалог, а не просто отговори на въпроси.  От там на татък интервютата са ми били успешни, като последния път бях одобрена и от двете места и падна голямо умуване Grinning

# 30
  • Варна
  • Мнения: 10 799
Така е- няма голям смисъл да се контим в бизнес-облекло или както там се нарича.

Аз като кандидатствах в сегашната си работа, също си мислех, че тъй като компанията е голяма и известна, с реклами по ТВ-то, трябва да се облека по-делово - кандидатствах за работа в офис.
Обаче си сложих само панталон тъмен на цвят и риза с 3/4 ръкав - мисля че направих добро впечатление.
 Ама после като видях как се обличат старите служители.... Laughing Сега си ходя с дънки, потничета, абе, с каквото душа пожелае и на никой не му пука.  Joy 

Макар че, сигурно защото си нямам работа с клиенти - затова, ама пък и тези дето си имат не падат по-долу....  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт