GoT 38 ПОСЛЕДЕН СЕЗОН - Дракарис! /13.05-19.05/

  • 65 133
  • 2 540
  •   1
Отговори
# 2 295
  • Бургас
  • Мнения: 7 026
Относно Аря,където уж не избила само виновни.Тя с лицето на Фрей каза"помните,че заклахме майка,бременна жена,скъпи гости и т.н." и всички отговаряха доволно"Иеее,помним!" и вдигаха чаши.Аря пощади младата съпруга на Фрей,не само като вестоносец.При Аря наистина има милост,не както при Денерис на коя кълка се е е събудила и дали си е изпила хапчетата.Там е пълна неизвестна.

# 2 296
  • Варна
  • Мнения: 38 355
Само да вметна, че Аря не я пощади от милост. Пощади я за да каже какво е станало. Нали помниш какво й поръча - "когато те попитат какво е станало кажи, че зимата е дошла за дома Фрей".

# 2 297
  • Мнения: 7 680
Ами Ели, ето, например, по начина, по който ти го пишеш, мога да приема да бъда убедена. Grinning Не съм съгласна с всичко, но е достатъчно обективен анализ, за да го приема, ако ми го бяха казали ДиД - и то не буквално казали в някакъв измислен инсайд, заснет, за да могат поне отчасти да запълнят дупките в самия сценарий, а да го бяха представили в епизода. Grinning

# 2 298
  • Бургас
  • Мнения: 7 026
Само да вметна, че Аря не я пощади от милост. Пощади я за да каже какво е станало. Нали помниш какво й поръча - "когато те попитат какво е станало кажи, че зимата е дошла за дома Фрей".

Изобщо не съм съгласна.Аря не посяга на невинен.Пощади даже и актрисата с риск за живота си.

# 2 299
  • Варна
  • Мнения: 38 355
Пощади я, защото не можа да се насили тя да я убие, още не беше се ошалйфала в занаята. А жената на Фрей я пощади точно по тази причина, за да разберат другите, че това е отмъщението за Червената сватба.

# 2 300
  • Мнения: 5 336
Моля, не говорете глупости за Аричка Joy
С лицето на Уолдър Фрей ясно каза - събрах всеки Фрей, който е от значение и който ми помогна за да изпълня Червената сватба. Там нямаше нито една жена, освен съпругата и слугинчетата му, и всичките оцеляха. А както видяхме Уолдър имаше мнооооооого дъщери и внучки. Ако беше безцелно жестока Аря, щеше да ги събере всички...

# 2 301
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
за да могат поне отчасти да запълнят дупките в самия сценарий, а да го бяха представили в епизода. Grinning
Трябваха им поне още няколко епизода.

Освен това, предателството на Варис трябваше да стане по-рано. Или пък трябваше да се наблегне повече на това, че Дани се съмнява в искреността на Тирион.
Трябваше също така да има разговор м/у Джон и Дани преди битката за Чертога. Тя трябваше да го пита, дали е казал на някого, и той да излъже.

ДиД трябваше да натрупат повечко неща.

Но това не засяга само Дани. При всички персонажи има дупки, та дупки.

Ето, аз питах преди няколко страници за Тирион. Такъв ли е Тирион? Той наистина ли вярва в Дани? На мене не ми се вярва, честно казано.

Тирион, който имаше някакъв разговор със сестра си в сезон 7, на когото ние не станахме свидетели. Тирион няма начин да няма задни мисли. Той е принципно лицемерен.

Освен това трябваше да има някакъв разговор м/у Джон и Сам, за да можем да чуем, какво точно мисли Джон. Той не може да няма съмнения. А и разговор м/у Старките трябваше да има - да ни представят някакво си тяхно споразумение, което сключват, т.е. един вид заговор м/у Старките, не в полза на Дани.


Така нещата щяха да си дойдат на мястото и нямаше да се мъчиме тука да интерпретираме нещата и да се сърдим един на друг, че ги разбираме различно.

# 2 302
  • Русе
  • Мнения: 719
Аниш, бих бил съгласен за посоченото, ако имах увереността, че се движим по някаква закономерна и спазваща свои вътрешни правила прогресия. Докато вече ни показаха, че от един до друг епизод факторите могат да са както съответстващи, така и абсолютно взаимоизключващи се.

Внимание: дълъг текст в скритото поле. Не е насочен лично към теб, Аниш, или изобщо към някого конкретно.

Скрит текст:
Всъщност, всички проблеми на когото и да било със сериала, за които се терзаят всички, са изключително и само с повествованието. И логично всички атакуват ДиД като прякото олицетворение на тези проблеми.

Тяхната незавидна ситуация за мен се основава на два основни пункта:
1/ нямат достатъчно време поради известни само на тях си фактори;
2/ работят с чужда зададена им история, която попълват както намерят за добре към дадения момент.

Да, оригиналният автор на историята им е съобщил какъв е краят, но реално е могъл да им предаде само основни, груби щрихи, при това предимно за главните персонажи. Второстепенните герои и цялото развитие междувременно от един момент до достигането на тези големи моменти в развръзката са останали изцяло в терена на сценаристите.

Не помага и фактът, че самият първоавтор многократно е сменял и продължава да сменя собствените си идеи и концепции. Да, накрая се е принудил да циментира няколко, например планираното основно противопоставяне на двамата протагонисти Джон и Денерис, но продължава да натъртва как е градинар, само описващ еволюцията на историята. В начален план докато създава първата книга „Игра на тронове“ Ланистърите са трима (Джайм, Джофри и Тирион), май братя, Тирион не е джудже, образът му включва този на Теон, а Санса доброволно предава Старките, за което после съжалява, ама късно. За финал фабулата за избора на човешкото сърце е предвидена между любовния триъгълник Джон-Аря-Тирион. Денерис май изобщо липсваше, дракони пък съвсем. Паралелно я създава нея, по препоръка на приятели включва драконите, срещу които лично е бил категорично на нож. Впоследствие издава приключението на Денерис от сватбата й с Дрого до излюпването на драконите като самостоятелна новела, докато междувременно я вгражда в онова, което ще се превърне в първата му основна книга от поредицата.

Някъде тогава е и решил категорично няколко основни фактора, за да може изобщо да напише нещо, но наистина нещата му се менят и вероятно дори към днешен ден и той самият не знае как точно ще се развие повествованието. Сменя в ход, което е и причина за редица структурни сблъсъци дори в книгите. Например до средата на поредицата я е писал с идеята, че в даден момент ще има „времеви скок“ от 5-10 години, и всичко вписано до него момент няма как да се промени. Именно на основата на този времеви скок почиват концептуалните рамки на Аря (която през него се обучава за асасин), Санса (която се трансформира от заблудено момиче в играч), Денерис (която събира силите си в Есос и се учи как да действа и коя е) и други. През цялото време ги е писал с идеята да приложи този похват и после през зъби си признава, че благодарение на други персонажи няма как да го осъществи – защото идеята е била междувременно войната да продължава, докато едната Аря се прибере като завършен асасин. Да, ала няма как достоверно да постави Ланистърите като все още незавоювали цялата власт – в него момент те вече нямат враг, който да осигури в повествованието нужните на Аря и Санса 5 години. А Джон на Вала също какво прави, 5 години всеки ден няма как да стягат екипировката да посрещнат Немъртвите. И се принуждава да измени фрапантно половината история, за да запази другата половина като по-приемлив компромис.

И в момента със сигурност е така. Да, ДиД са получили щрихи като „Денерис подпалва столицата, Джон убива Денерис, а Церсей и Джайм умират заедно“. Едва ли им е описано как и защо се стига до тези пунктове, това остава да си блъскат главите да решат сами. Докато самият автор също продължава да си изменя повествованието, само гледайки да спазва насоката към тези крайни точки. Денерис ще подпали столицата, но накрая може да е от параноична лудост, поради хладнокръвна жестокост или пък заради трагична необходимост – градът е заразен от всепомитаща болест и за да спаси Вестерос, е принудена да изпепели всички. На някого може да му е абсурдно, но в книгата си е пуснал страшно много кукички и точно за такъв вариант, с които после да се защити, ако се спре на подобно развитие. После, Джон ще убие Денерис (да речем, нали), но дали от любов, от съжаление, за спасение на хората от тиранията й или от недаване на възможност да му обясни как е била принудена да го стори, също виси във въздуха. Да, Церсей и Джайм умират заедно, ама как? И защо, и от какво, и по силата на какво стечение на обстоятелствата ги събираме двамата на едно място?

И сядат ДиД с компанията си подсценаристи и почват, когато вече са свършили готовите за вадене от изходния материал специфики. Лека-полека, приключения и екранно време, нови сюжетни подлинии, тук Джайм и Брон кръстосват двамата из Дорн, ще използваме имената на онези герои и Пясъчни змии за пълнеж, които и без друго нямаме закога да развиваме. Там пък Мартин ни е спуснал някакъв пират, който ще се включи да играе фиксирана роля на финала като поддръжник на Церсей, но как да го представим като персонаж, след като не разполагаме с причината му изобщо да се съюзи с нея? А, феновете искат това и онова, може би не е лоша идея. Ето, сума ти народ иска да види Джайм с Бриен. Дай, ще запълним времето до финала му с това. Зомби мечка, яко, слагаме я! А, ето, виж и тази популярна теория, можем спокойно да я турим и натъкмим баш преди да трябва да изтръгнем оттам героя за основната му развръзка. И неусетно настава времето на фенсървизите. След това нови проблеми – чуждата история гласи, че Дани ще изпепели града и ще има конфликт с Джон. Може дори да ни е казано, че двамата ще се влюбят. Как обаче да ги влюбим? А, отделно пък каква точно е причината на Денерис да направи такъв завой. И как да успеем да го представим пред публиката, при положение че преди 1 час екранно време я бяхме строили като целеустремена и способна на жестокост млада жена, която се сражава с всички сили за бъдещето на света, и й приписвахме изключително драматичен и предизвикващ към съчувствие образ в битката. А, ами Санса, дадена ни, че трябва да стане играч на троновете? Хмм, това как да го постигнем, дай ще го кажем, че е станала, като я дадем да сваля Кутрето – щом може да бие него, значи публиката ще разбере, че е станала по-добра от учителя си. Опа, така се получава обаче обратното – не естественото развитие и извисяване на един персонаж органично около други, а изкуственото принизяване и отъпяване на другите с цел изтикване на първия като създаден и готов. По този начин и поради самоналоженото им времево ограничение изведнъж всички герои затъпяха масово, заболяха от деменция, станаха жестоки, пасивни, нерешителни и какво ли още не. Хмм, Церсей стана кралица и ще умре при падането на столицата, ама дотогава има два сезона, не знаем какво да правим с нея. Затова ще я сложим как стои с чаша вино на някой прозорец и гледа противно с надеждата да подсещаме публиката да я мрази. Ох, ами тоя Джон, накрая ни трябва точно на определеното му място, ама какво да го сложим да прави дотогава? Нямаме особена идея, тъй че малко ще командва, малко ще се влюбва, малко ще се бие, малко ще съветва и накрая излиза, че всъщност нищо не е направил. После пък Джайм, „наредено“ ни е да го сложим да умре заедно с Церсей, а тя е в столицата. Нямаме време, затуй боц с Бриен и беж обратно, сложи му там 2 минути сцена умислен през нощта за залъгалка на публиката. Тирион ни е казано, че ще стане съветник на Денерис, но какви съвети да му сложим в устата, защо пък просто да не пие и знае неща и бъде човечен? А Теон? Тоя пък ни е казано, че ще изкупи вината си пред Старките със собствения си живот. Ама как? Дай да го сложим като последното препятствие в защитата на Бран, нищо че самият Теон сам по себе си не се отличава с никакви обосноваващи това качества и не се връзва да седи с моряците си в някаква гора, и да умре епично в последната фаза. А самия Бран? Хмм...

А пък за епилог трябва да подредим да има Х и да се случи У. Как да го сторим? Ух, дай ето така. Горе-долу пасва на зададените ни преди години общи щрихи и чат-пат се връзва с някои по-ранни пунктове и моменти, даже и пасва на ето онова, било то и благодарение на случайността. На други противоречи. Но няма как, седяхме, гледахме, мъчихме се, каквото и да направим, не можем да вържем всичко да е плавно и естествено. От друга страна, така и така сума ти народ ще е разочарован и при оптимален вариант, каквото и да направим. Добре, това поне е успокоение. Дай обаче за всеки случай да си вземем семействата и да сме някъде в неизвестност, докато не поутихнат нещата.

Последна редакция: пт, 17 май 2019, 22:27 от Koronis

# 2 303
  • Мнения: 8 578
Точно. Отрязаха дори реакцията на сестрите, че Джон е Егон. Нещо от изключителна важност.

# 2 304
  • Мнения: 9 992
Тя Аря с тоя огън с който е обсипа Денерис, как всички изгоряха, на нея даже веждите не бяха опърлени? И тоя бял кон? Нали имало противоположност на НК, той заледява, тя изгаря? Много теории се въртят, че Аря ще я убие Денерис. Сега Джон съвсем няма да иска да я погледне, може сам да започне да се бори за трона. Тя ще го убие, после Аря нея?! Наистина няма я логиката, тънката игра и силните образи като преди. То не че не ги и избиха де. Сега само зрелища стил властелина на пръстените.
Спойлера, който сте пуснали не ми се вижда автентичен, или по скоро смотан.

# 2 305
  • Мнения: 50 763
То след коронис какво повече да се каже....освен да сложите мнението му на 1 страница, да се знае, It is known, дете се вика...ама просто...всичко е така, ама пък ние свикнахме да дискутираме...не може просто да си седим и да гледаме и да мълчим...скучно е...

# 2 306
  • Чужбина
  • Мнения: 11 946
Благодаря на Коронис за хубавия пост.

Хепи, принципно има за какво да се дискутира.

Като например, Тирион наистина ли вярва в брътвежите си, че ще строят нов свят?


И да не забравяме, че е петък:


# 2 307
  • Мнения: 50 763
Тирион от книгите няма къде да иде и избор. Този от сериала също, ако не забравяме, че все пак е зима, а той не е свикнал сам да си прислужва и отглежда храна. Няма много къде да иде, освен при сестра си, което явно не е постигнал с онзи разговор...
А Варис защо седеше с нея?

# 2 308
  • Мнения: 4 106
Аниш, бих бил съгласен за посоченото, ако имах увереността, че се движим по някаква закономерна и спазваща свои вътрешни правила прогресия. Докато вече ни показаха, че от един до друг епизод факторите могат да са както съответстващи, така и абсолютно взаимоизключващи се.

Внимание: дълъг текст в скритото поле. Не е насочен лично към теб, Аниш, или изобщо към някого конкретно.

Скрит текст:
Всъщност, всички проблеми на когото и да било със сериала, за които се терзаят всички, са изключително и само с повествованието. И логично всички атакуват ДиД като прякото олицетворение на тези проблеми.

Тяхната незавидна ситуация за мен се основава на два основни пункта:
1/ нямат достатъчно време поради известни само на тях си фактори;
2/ работят с чужда зададена им история, която попълват както намерят за добре към дадения момент.

Да, оригиналният автор на историята им е съобщил какъв е краят, но реално е могъл да им предаде само основни, груби щрихи, при това предимно за главните персонажи. Второстепенните герои и цялото развитие междувременно от един момент до достигането на тези големи моменти в развръзката са останали изцяло в терена на сценаристите.

Не помага и фактът, че самият първоавтор многократно е сменял и продължава да сменя собствените си идеи и концепции. Да, накрая се е принудил да циментира няколко, например планираното основно противопоставяне на двамата протагонисти Джон и Денерис, но продължава да натъртва как е градинар, само описващ еволюцията на историята. В начален план докато създава първата книга „Игра на тронове“ Ланистърите са трима (Джайм, Джофри и Тирион), май братя, Тирион не е джудже, образът му включва този на Теон. Накрая фабулата за избора на човешкото сърце е между любовния триъгълник Джон-Аря-Тирион. Денерис май изобщо липсваше, дракони пък съвсем. Паралелно я създава нея, по препоръка на приятели включва драконите, срещу които лично е бил категорично на нож. Впоследствие издава приключението на Денерис от сватбата й с Дрого до излюпването на драконите като самостоятелна новела, докато междувременно я вгражда в онова, което ще се превърне в първата му основна книга от поредицата.

Някъде тогава е и решил категорично няколко основни фактора, за да може изобщо да напише нещо, но наистина нещата му се менят и вероятно дори към днешен ден и той самият не знае как точно ще се развие повествованието. Сменя в ход, което е и причина за редица структурни сблъсъци дори в книгите. Например до средата на поредицата я е писал с идеята, че в даден момент ще има „времеви скок“ от 5-10 години, и всичко вписано до него момент няма как да се промени. Именно на основата на този времеви скок почиват концептуалните рамки на Аря (която през него се обучава за асасин), Санса (която се трансформира от заблудено момиче в играч), Денерис (която събира силите си в Есос и се учи как да действа и коя е) и други. През цялото време ги е писал с идеята да приложи този похват и после през зъби си признава, че благодарение на други персонажи няма как да го осъществи – защото идеята е била междувременно войната да продължава, докато едната Аря се прибере като завършен асасин. Да, ала няма как достоверно да постави Ланистърите като все още незавоювали цялата власт – в него момент те вече нямат враг, който да осигури в повествованието нужните на Аря и Санса 5 години. А Джон на Вала също какво прави, 5 години всеки ден няма как да стягат екипировката да посрещнат Немъртвите. И се принуждава да измени фрапантно половината история, за да запази другата половина като по-приемлив компромис.

И в момента със сигурност е така. Да, ДиД са получили щрихи като „Денерис подпалва столицата, Джон убива Денерис, а Церсей и Джайм умират заедно“. Едва ли им е описано как и защо се стига до тези пунктове, това остава да си блъскат главите да решат сами. Докато самият автор също продължава да си изменя повествованието, само гледайки да спазва насоката към тези крайни точки. Денерис ще подпали столицата, но накрая може да е от параноична лудост, поради хладнокръвна жестокост или пък заради трагична необходимост – градът е заразен от всепомитаща болест и за да спаси Вестерос, е принудена да изпепели всички. На някого може да му е абсурдно, но в книгата си е пуснал страшно много кукички и точно за такъв вариант, с които после да се защити, ако се спре на подобно развитие. После, Джон ще убие Денерис (да речем, нали), но дали от любов, от съжаление, за спасение на хората от тиранията й или от недаване на възможност да му обясни как е била принудена да го стори, също виси във въздуха. Да, Церсей и Джайм умират заедно, ама как? И защо, и от какво, и по силата на какво стечение на обстоятелствата ги събираме двамата на едно място?

И сядат ДиД с компанията си подсценаристи и почват, когато вече са свършили готовите за вадене от изходния материал специфики. Лека-полека, приключения и екранно време, нови сюжетни подлинии, тук Джайм и Брон кръстосват двамата из Дорн, ще използваме имената на онези герои и Пясъчни змии за пълнеж, които и без друго нямаме закога да развиваме. Там пък Мартин ни е спуснал някакъв пират, който ще се включи да играе фиксирана роля на финала като поддръжник на Церсей, но как да го представим като персонаж, след като не разполагаме с причината му изобщо да се съюзи с нея? А, феновете искат това и онова, може би не е лоша идея. Ето, сума ти народ иска да види Джайм с Бриен. Дай, ще запълним времето до финала му с това. Зомби мечка, яко, слагаме я! А, ето, виж и тази популярна теория, можем спокойно да я турим и натъкмим баш преди да трябва да изтръгнем оттам героя за основната му развръзка. И неусетно настава времето на фенсървизите. След това нови проблеми – чуждата история гласи, че Дани ще изпепели града и ще има конфликт с Джон. Може дори да ни е казано, че двамата ще се влюбят. Как обаче да ги влюбим? А, отделно пък каква точно е причината на Денерис да направи такъв завой. И как да успеем да го представим пред публиката, при положение че преди 1 час екранно време я бяхме строили като целеустремена и способна на жестокост млада жена, която се сражава с всички сили за бъдещето на света, и й приписвахме изключително драматичен и предизвикващ към съчувствие образ в битката. А, ами Санса, дадена ни, че трябва да стане играч на троновете? Хмм, това как да го постигнем, дай ще го кажем, че е станала, като я дадем да сваля Кутрето – щом може да бие него, значи публиката ще разбере, че е станала по-добра от учителя си. Опа, така се получава обаче обратното – не естественото развитие и извисяване на един персонаж органично около други, а изкуственото принизяване и отъпяване на другите с цел изтикване на първия като създаден и готов. По този начин и поради самоналоженото им времево ограничение изведнъж всички герои затъпяха масово, заболяха от деменция, станаха жестоки, пасивни, нерешителни и какво ли още не. Хмм, Церсей стана кралица и ще умре при падането на столицата, ама дотогава има два сезона, не знаем какво да правим с нея. Затова ще я сложим как стои с чаша вино на някой прозорец и гледа противно с надеждата да подсещаме публиката да я мрази. Ох, ами тоя Джон, накрая ни трябва точно на определеното му място, ама какво да го сложим да прави дотогава? Нямаме особена идея, тъй че малко ще командва, малко ще се влюбва, малко ще се бие, малко ще съветва и накрая излиза, че всъщност нищо не е направил. После пък Джайм, „наредено“ ни е да го сложим да умре заедно с Церсей, а тя е в столицата. Нямаме време, затуй боц с Бриен и беж обратно, сложи му там 2 минути сцена умислен през нощта за залъгалка на публиката. Тирион ни е казано, че ще стане съветник на Денерис, но какви съвети да му сложим в устата, защо пък просто да не пие и знае неща и бъде човечен? А Теон? Тоя пък ни е казано, че ще изкупи вината си пред Старките със собствения си живот. Ама как? Дай да го сложим като последното препятствие в защитата на Бран, нищо че самият Теон сам по себе си не се отличава с никакви обосноваващи това качества и не се връзва да седи с моряците си в някаква гора, и да умре епично в последната фаза. А самия Бран? Хмм...

А пък за епилог трябва да подредим да има Х и да се случи У. Как да го сторим? Ух, дай ето така. Горе-долу пасва на зададените ни преди години общи щрихи и чат-пат се връзва с някои по-ранни пунктове и моменти, даже и пасва на ето онова, било то и благодарение на случайността. На други противоречи. Но няма как, седяхме, гледахме, мъчихме се, каквото и да направим, не можем да вържем всичко да е плавно и естествено. От друга страна, така и така сума ти народ ще е разочарован и при оптимален вариант, каквото и да направим. Добре, това поне е успокоение. Дай обаче за всеки случай да си вземем семействата и да сме някъде в неизвестност, докато не поутихнат нещата.
После ще го чета и премислям скрития текст. Нищо лично, просто в момента съм малко възпрепятствана.
Наясно съм, че имаш склонност към обобщения (това е хубаво) и се чудя как би възприел един друг, изцяло философски поглед. Зарежи емоциите и погледни трезво на следните допускания:
Скрит текст:
Червената цитадела е квинтесенция на колелото за Вестерос.Може да се определи и като Съсредоточието на властта. Възможно ли е да бъде изграден нов ред, без да бъда разрушен стария?

# 2 309
  • Мнения: 4 058
Докато четях написаното от Коронис и си представях Д&Д с някакво ръкоделие от фрагменти, само едно не можах да си обясня. Пъзел е ясно, че не им се получи. Ама какво ще излезе на края - един красив пачуърк или някакъв Франкенщайн? Хайде да идва понеделник и да се свършва.

Общи условия

Активация на акаунт