Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 21 май 2019, 17:17 ч.

СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 27 592
  • 341
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 40
Здравейте,

Искам да попитам тези които са минали вече по този път. От нула ли започва да се учи езика в немската паралелка в 5 клас и до какво ниво се стига 7 клас? Как са учителите по немски. Досега сме учили английски и малко руски. Руския не се харесва от детето и се чудим за немската паралелка. А пък английския да си го продължи в някоя школа.

Предварително благодаря за отговорите.

# 16
# 17
  • Мнения: 754
Здравейте, имам въпрос за гимназията (прием 2019/2020). Фактите при нас:
1. Не е бил ученик 5-7 клас в СМГ
2. Не е състезател. Не е ходил на състезателна математика като уроци или специална подготовка.
3. Обича математиката и физиката. Отдават му се, решава с удоволствие, мисли добре, но на училищно, не състезателно ниво.
Сега, в гимназиалния етап тепърва ще навлиза в дебрите на сериозната математика. (малко е дълга темата защо чак сега, но това е логиката на баща му, който счита, че НЕ по-рано от 8-ми клас синът ни трябва да се заеме задълбочено с тези науки. затова и категорично се съпротивляваше да ходи на курсове, състезания и т.н. Но пак казвам, дълга тема и не за това ми е въпросът)
Как се чувстват такива деца, като него сред състезатели с опит и самочувствие?
Не си правя илюзия, че веднага ще стартира отлично, напротив, ще догонва поне две години, но до 12-ти клас ще се изравни с останалите (така предполагам, ако си запази интереса към математиката).
Какво мислите вие, по-опитните?
Питам, защото предстои да изберем гимназия само след 2 седмици. По предварителни сметки има голям шанс да го приемат в СМГ. Приет е в Американския колеж. НПМГ и ТУЕС са другите ни възможности. Езиковите (91 НЕГ, английски, испански, ...) мисля да ги прескочим, защото езиците не са му силната страна.
Ще съм благодарна на вашие коментари и препоръки. Основно, защото живеете в СМГ и знаете какво е отношението към несъстезатели с потенциал.
Благодаря!
ПС Може и на лични Simple Smile

# 18
  • Мнения: 441
Здравейте, имам въпрос за гимназията (прием 2019/2020). Фактите при нас:
1. Не е бил ученик 5-7 клас в СМГ
2. Не е състезател. Не е ходил на състезателна математика като уроци или специална подготовка.
3. Обича математиката и физиката. Отдават му се, решава с удоволствие, мисли добре, но на училищно, не състезателно ниво.
Сега, в гимназиалния етап тепърва ще навлиза в дебрите на сериозната математика. (малко е дълга темата защо чак сега, но това е логиката на баща му, който счита, че НЕ по-рано от 8-ми клас синът ни трябва да се заеме задълбочено с тези науки. затова и категорично се съпротивляваше да ходи на курсове, състезания и т.н. Но пак казвам, дълга тема и не за това ми е въпросът)
Как се чувстват такива деца, като него сред състезатели с опит и самочувствие?
Не си правя илюзия, че веднага ще стартира отлично, напротив, ще догонва поне две години, но до 12-ти клас ще се изравни с останалите (така предполагам, ако си запази интереса към математиката).
Какво мислите вие, по-опитните?
Питам, защото предстои да изберем гимназия само след 2 седмици. По предварителни сметки има голям шанс да го приемат в СМГ. Приет е в Американския колеж. НПМГ и ТУЕС са другите ни възможности. Езиковите (91 НЕГ, английски, испански, ...) мисля да ги прескочим, защото езиците не са му силната страна.
Ще съм благодарна на вашие коментари и препоръки. Основно, защото живеете в СМГ и знаете какво е отношението към несъстезатели с потенциал.
Благодаря!
ПС Може и на лични Simple Smile

В гимназията изявените състезатели по математика са 10-20 от випуск от 160-170 деца. От несъстезателите има олимпийци в други науки - физика, химия, информатика, биология, лингвистика, езици... Спортните отбори също се представят отлично на градски и републикански първенства. В СМГ всяко дете се занимава допълнително с каквото му е на сърце. Не непременно със състезателна математика. И се чувстват добре 🙂

Последна редакция: сб, 22 юни 2019, 21:14 от Warwick

# 19
  • Мнения: 754
Страхотно! Едно от притесненията ми отпадна. Все пак няма да е съвсем не на мястото си след като е изпуснал годините преди това. Благодаря Ви!

# 20
  • Мнения: 441
Не се притеснявайте, не е единствен, в 8 клас около 20-30% от випуска са "нови". Ако детето се изяви в дадена област, ще бъде насърчено и подготвено. В СМГ дават равни възможности на всички ученици, не само на "старите". Желая успех на детето Ви в кандидат-гимназиалната кампания!

# 21
  • Мнения: 2 417
Тази година процентът на новите може да е по-малък поради по-големия брой паралелки завършващи 7ми клас (до м.г. завършваха 4 паралелки, а тази ще завършат 5). А догодина ще завършат 187 прогимназия, но ще приемат 156 в гимназия и предполагам, че външните съвсем ще намалеят.

# 22
  • Мнения: 441
Мисля, че и миналата година бяха 5, някоя 8-класна майка може да се включи да каже. Но това няма значение, "старите" нямат предимство при кандидатстването. Всяко дете с високи резултати, ако пожелае, може да учи в СМГ. А и не всички деца от СМГ успяват да се класират или просто избират да продължат другаде. Според мен процентът на външните няма да падне под 20 и тази година.

# 23
  • Мнения: 2 417
Без да съм осмокласна майка съм сигурна, че м.г. завършиха 4 паралелки. Естествено, че нямат предимство и естествено, че едни не успяват, а други нещо друго ги влече. Но е факт, че децата от смг са доста подготвени и ако досега завършваха 120 и 96 продължаваха, а приемат 156, то догодина ще завършат 187 и не вярвам да се запази същият процент външни. Данните са само за статистиката, външните деца не са по-лоши, просто го пиша, защото стана въпрос за процент външни и не бе отчетен факта, че от тази година цифрите ще са различни. Между другото този випуск 7ми клас са много силни и предполагам повечето ще изберат смг. За нашия (завършилите 6ти клас) не съм убедена.

# 24
  • Мнения: 388

https://www.bg-mamma.com/?topic=1016960.msg36535926#msg36535926

(Евгений Василев, # 94, 4 апр. 2018, 19:52 ч.),

# 25
  • Мнения: 441
Няма начин да не е подготвен този набор- това, ако се не лъжа, е випуска на Иван Симеонов и Линка Минчева в комбинация с Божидар Георгиев - мечта! Всъщност няма значение колко ще са външните, сигурно е, че всички са извадили страхотен късмет да попаднат в този випуск.

# 26
  • Мнения: 2 417
Айдеее, пак започна с противопоставянето на учители. Ми и нашите са си страхотни! Аз лоши учители в смг не зная да има, има кофти организация по някои въпроси, но това е друга тема, която вече не ме интересува. Тая битка я загубих и нямам нито сили, нито интерес да я водя.

# 27
  • София
  • Мнения: 373
Здравейте,

Искам да попитам тези които са минали вече по този път. От нула ли започва да се учи езика в немската паралелка в 5 клас и до какво ниво се стига 7 клас? Как са учителите по немски. Досега сме учили английски и малко руски. Руския не се харесва от детето и се чудим за немската паралелка. А пък английския да си го продължи в някоя школа.

Предварително благодаря за отговорите.

Избрахме за № 2 този път: немски от 0, ще търсим школа по АЕ. Дано имаме късмет с учителите и по немски, и по всичко. Всеобщо е мнението, че за тези 3 години езика няма да се научи, но детето реши да почне нов език от 5 клас, не ми се иска да се бъркам в избора му.
Успех!

# 28
  • Мнения: 441
Айдеее, пак започна с противопоставянето на учители. Ми и нашите са си страхотни! Аз лоши учители в смг не зная да има, има кофти организация по някои въпроси, но това е друга тема, която вече не ме интересува. Тая битка я загубих и нямам нито сили, нито интерес да я водя.
Пак си в някакъв филм. Цяла България, да не кажа математическият свят, познава култовите преподаватели в СМГ. Можеш да ги разпознаеш по това, че ако детето ти е при някой от тях, нямаш абсолютно никакви притеснения за нво и дзи(справка тазгодишния 12клас, очаквам подобен успех и от 7), както и за кандидатстване с мат след 12клас. Винаги съм твърдяла, че СМГ е най-добрата гимназия с най-добрия учителски състав(с някои неизбежни изключения). Искрено се надявам догодина да си намерите по-добре организирано училище, защото вашата битка доведе до някои загуби и неблагополучия за СМГ(като култов преподавател и др.)

# 29
  • Мнения: 2 417
Айдеее, пак започна с противопоставянето на учители. Ми и нашите са си страхотни! Аз лоши учители в смг не зная да има, има кофти организация по някои въпроси, но това е друга тема, която вече не ме интересува. Тая битка я загубих и нямам нито сили, нито интерес да я водя.
Пак си в някакъв филм. Цяла България, да не кажа математическият свят, познава култовите преподаватели в СМГ. Можеш да ги разпознаеш по това, че ако детето ти е при някой от тях, нямаш абсолютно никакви притеснения за нво и дзи(справка тазгодишния 12клас, очаквам подобен успех и от 7), както и за кандидатстване с мат след 12клас. Винаги съм твърдяла, че СМГ е най-добрата гимназия с най-добрия учителски състав(с някои неизбежни изключения). Искрено се надявам догодина да си намерите по-добре организирано училище, защото вашата битка доведе до някои загуби и неблагополучия за СМГ(като култов преподавател и др.)
Аз притеснения за нво откъм учители нямам! Какво по-голямо доказателство от това, че ще я оставя САМО на училищна подготовка? Притеснения за нво имам, защото детето ми е човек: бърка понякога, притеснява се понякога, боледува понякога, нищо необикновено и нищо, което да не притеснява всеки нормален родител.
Като не знаеш И каква ми е битката, недей да пишеш клевети! Освен ако не покажеш (не ЕЖК, а да дадеш документ, снимка, официално становище за оставка, в което пише, че аз съм причина), то всичко друго е грозна клевета!
Аз не съм някоя анонимка във форум, всички знаят името и лицето ми, пиша открито какво мисля и какво съм направила. Преди да предприема някакво действие се допитвам ПОНЕ до родителите от нашия випуск, нищо не правя въпреки или просто за спорта. За твое сведение битката, която водих тази година и загубих, удряйки се в стена беше: да се спазва Наредба 11 и учителите да връщат контролни; да се нанасят оценките на децата ни в бележниците или ЕД; спазване пак на същата наредба и срочните оценки да не бъдат дроби в ед (където някой ги нанася); да имаме информация за предстоящи събития или състезания; интересувах се има ли архитектурно и конструктивно одобрение за монтирането на т.нар. табела с фон знаме; интересувах се какви мерки са предприети срещу системен тормозител, който прекрачи границата, хвърляйки от 4 етаж стъклена бутилка в двора, докато клас има час по фвс. И такива работи.
Миналата година имах успешни битки за: премахване на квотата от само 8 деца от София, участници на пмс; възможност на избор на фуч (км (с++) или ит (html)); правилна и официална информираност относно балообразуването при кандидатстване след 7ми клас; като строителен инженер проектант на сгради и съоръжения бях поканена от г-н Ушагелов (тогава директор на смг) за становище за конструктивна необходимост от ремонт на оградата; за становище как могат да се поставят стойки за климатици без да се наруши фасадата, защото компютърните зали имат нужда от климатици; за възможност за надстрояване на втори физкултурен салон; участвала съм в подписка за запазването на г-н Костов и в среща за запазването на г-жа Киселова. Кое от всички тези неща са вредни и са довели до загуби на смг и на преподавател? За всяко едно от гореизброените имам входящ номер , всичко съм провела без да се натрапвам и без да нарушавам наредби и за всичко от горните съм се допитвала за мнението и на другите родители от випуска. Нищо не правя анонимно, никъде не се появявам като някой си, скрит зад измислено и тайно име, мога да защитя всяко свое мнение. Когато съм грешала съм признавала грешката си. Ти не ме харесваш, но това не ти дава право да пишеш лъжи за мен! Този форум правила няма ли?

Последна редакция: пн, 24 юни 2019, 13:17 от maria77bg

Общи условия

Активация на акаунт