СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 11

  • 87 052
  • 847
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 2 182
А защо не разпределят паралелките след 7 клас според нивото на познание на езика -  напреднали, средни, начинаещи? Така децата ще могат да извлекат максимално много от обучението.
Защото не е ЕГ. 🙂Условно се разпределят по ниво на математиката, като първо в паралелки се събират старите ученици на СМГ. Езикът е само инструмент.

# 586
  • Мнения: 4 586
В такъв случай би могло децата да посещават групи по език, в зависимост от нивото им, а по останалите предмети да си посещават с класа.

# 587
  • Мнения: 7 689
Настоящ 7-мокласник може ли да ни каже статистиката от НВО за СМГ?

Миналата година ни я изпратиха...

Любопитно е как са се справили децата Simple Smile
Среден резултат на СМГ по БЕЛ - 88.46

Среден резултат на СМГ по математика - 94.46

Няма други споделени подробности (като брой деца със 100т), защото чета, че масово и това изтъкват по други училища.

Доколкото видях в споделена публикация във фб, ПЧМГ изпреварва СМГ по среден резултат по математика. Естествено броят на явилите се има ключово значение при такова ниско ниво на НВО. Браво на децата и от двете училища!

# 588
  • Мнения: 2 182
В такъв случай би могло децата да посещават групи по език, в зависимост от нивото им, а по останалите предмети да си посещават с класа.
Къде да ги посещават тези групи? Само извън училище могат да ходят на език, съобразен с нивото им. Класът има един учител по езика. Аз и в ЕГ не съм чула да правят разпределение по ниво на владеене, само за Софийския университет знам, че имат такава практика 🙂

# 589
  • Мнения: 4 586
Тези групи ще ги посещават в училище, разбира се. Всичко опира до организация.Децата се явяват на входно ниво по език в 8 клас и се записват към съответната група. Така няма да се губи времето на тези, които са много напред, а пък начинаещите ще са в начални групи.

# 590
  • Мнения: 2 182
Никога не е обсъждана такава организация, няма и да има. Не казвам, че е невъзможно да се направи, а че в никоя гимназия не се прави. Най-малко на СМГ им е приоритет, където водещ предмет е математиката.Разпределянето е по нея. Но и то е условно.

# 591
  • Мнения: 4 586
Никога, докато някой не я направи. В края на краищата се  борим за ефективно обучение по всички предмети. Защо да не се учи ефективно и по език?

# 592
  • Мнения: 7 689
3 години борба да се направи деленето на групи по КМ по ниво, а не по азбучен ред, където така или иначе се делят класовете. И те 3 години отказват, като нито един довод не съм прочела защо, просто отговарят, че не желаят. И 3 години оплакване от км (5-7) клас и това предложение се повтаря от всеки випуск и се отхвърля. Ти искаш по език да се комбинират...

# 593
  • Мнения: 2 182
Няма никакво значение разпределянето по групи, след като учебниците и учебната програма са еднакви за всички.
Не може по всеки предмет да ги делят на нива. В СМГ се прави опит поне изявените състезатели да са в един клас.

# 594
  • Мнения: 4 586
Освен това, преди 20 години, когато учих във въпросното училище, ранно-езиковото обучение беше в своята зора на развитие, школите тепърва започваха и нямаше наистина кой знае колко места да научиш езика с изключение на Алианса, където бройките бяха много ограничени. Та беше логично да се започва от азбуката при подгответата. Сега нещата коренно са се променили, Вече сме свидетели  и на дистационно обучение, а много деца учат чужди езици от 5 годишна възраст. Значи се нуждаем от промени, не защото така ни се иска, капризни сме, а защото времето, в което живеем го налага.

# 595
  • Мнения: 7 689
Учебници и уви дори учебна програма по км няма. За първото съм сигурна. За второто - изисках я преди 2 години и нямаха. Дано вече да я има.

# 596
  • Мнения: 2 182
Освен това, преди 20 години, когато учих във въпросното училище, ранно-езиковото обучение беше в своята зора на развитие, школите тепърва започваха и нямаше наистина кой знае колко места да научиш езика с изключение на Алианса, където бройките бяха много ограничени. Та беше логично да се започва от азбуката при подгответата. Сега нещата коренно са се променили, Вече сме свидетели  и на дистационно обучение, а много деца учат чужди езици от 5 годишна възраст. Значи се нуждаем от промени, не защото така ни се иска, капризни сме, а защото времето, в което живеем го налага.
Тези констатации и претенции - към МОН, не към СМГ.

# 597
  • Мнения: 9 050
Учебници и уви дори учебна програма по км няма. За първото съм сигурна. За второто - изисках я преди 2 години и нямаха. Дано вече да я има.
[/quote
Какво е КМ?
Математика?Но каква?

# 598
  • Мнения: 4 586
Компютърно моделиране. До 4 клас се учи по програмата на МОН.

# 599
  • Мнения: 35 946
Компютърно моделиране. До 4 клас се учи по програмата на МОН.

Какво се учи по този предмет?

Четох в други отзиви, че много от децата се затрудняват.

В 5 клас на каква база се разпредерят децата освен по език? Гледа ли се дали идват от едно училище например?

Общи условия

Активация на акаунт