Отговори
# 495
  • Мнения: 9 521
Здравейте, трети ден се мъчим всички в къщи с тази задача с ябълки и круши за 6-ти клас, защото госпожата казала на синът ни, че му е грешна ....и на пръв поглед лесната задача - никой в къщи не успва да я реши...
Моля ви за помощ Flushed...
Нека крушите в началото са х, от условието ябълките са 3х.
след изваждането крушите са (х-7), а ябълките (3х-15)
(х-7)=1/5*(3х-15)
5х-35=3х-15
2х=20
х=10
Круши 10бр
Ябълки 30бр

Общо 40

# 496
  • Мнения: 95
Здравейте, трети ден се мъчим всички в къщи с тази задача с ябълки и круши за 6-ти клас,...
Моля ви за помощ Flushed...
Нека крушите в началото са х, от условието ябълките са 3х.
след изваждането крушите са (х-7), а ябълките (3х-15)
(х-7)=1/5*(3х-15)
5х-35=3х-15
2х=20
х=10
Круши 10бр
Ябълки 30бр

Общо 40
Много благодарим! Грешките ни са, че синът ни означава с Х ябълките, а ние възрастните пък подхождаме с уравнение с две неизвестни и се стига до фаза, която синът ни не може да премине, защото  като материал не са го учили още...
Лесно изглежда, като го реши някой по-разбиращ! Simple Smile
Още веднъж благодарим!!! 😊,

Последна редакция: пн, 04 ное 2019, 18:36 от stia21

# 497
  • София
  • Мнения: 20 081
Здравейте, трети ден се мъчим всички в къщи с тази задача с ябълки и круши за 6-ти клас, защото госпожата казала на синът ни, че му е грешна ....и на пръв поглед лесната задача - никой в къщи не успва да я реши...
Моля ви за помощ Flushed...

Не е проблем и  ябълките да се означат с х. Просто сметките са малко по-тегави. Хубаво е принципно да се търси най-рационалното (както в случая е показала  Пенева). Но дори и с  означения от детето  х за ябълки да се реши задачата, пак няма проблем.
Ако х са ябълките в началото, то крушите са х/3. След изваждането крушите са вече  х/3  -  7, а ябълките х-15.
Оставащите круши = 1/5 от оставащите ябълки
х/3 - 7 = 1/5 * (х-15)
НОК =15
5х - 105=3(х-15)
5х -105 = 3х - 45
2х = 60
х=30 ябълки
1/3 *30 = 10 круши

Общо 10+30=40 плода

# 498
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 041
в СМТ за 6 клас попаднах на задача със степени.
няма го зверчето да го попитам и питам вас: кога се учат действия със степени?
задачата е "на колко е равно числото, което е с три пъти по-малко от степента 9 на 2016?"
Sad

# 499
  • Мнения: X
По старата програма степенуването беше първият изучаван раздел.

# 500
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 041
помня призми и пирамиди, преди тях лица и обеми... нямам спомен за степенуване в домашните.
трябва да питам зверчето, но е в банята и е нервен Simple Smile Simple Smile Simple Smile

# 501
  • Мнения: X
По действащата програма първият раздел е Геометрични фигури и тела, затова уточних, че Степенуване беше първи раздел по старата програма, тъй като най-вероятно става дума за " стара" състезателна тема.

# 502
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 041
Благодаря. Simple Smile
от 2016 е задачата. сега имам доказателство, че преди са учили повече Simple Smile Simple SmileSimple Smile

# 503
  • Мнения: 95
пенсионирана русалка , да, наистина е по-тегаво, ако се тръгне от ябълките. Детето е стигнало до средата от вашето решение, но от там се е омотал сериозно, което води и до грешния отговор. От сърце благодарим! Беше интересно за него да види и този вариант 😊

# 504
  • Мнения: X
Благодаря. Simple Smile
от 2016 е задачата. сега имам доказателство, че преди са учили повече Simple Smile Simple SmileSimple Smile
Не са учили повече. Просто разделите са разместени. Последният тогава вече е първи сега.

# 505
  • София
  • Мнения: 31 416
Здравейте,

имам нужда от помощ за следната задача.

Скрит текст:

За съжаление не можах да обърна изображението.Disappointed

# 506
  • пак там
  • Мнения: 2 892
в СМТ за 6 клас попаднах на задача със степени.
няма го зверчето да го попитам и питам вас: кога се учат действия със степени?
задачата е "на колко е равно числото, което е с три пъти по-малко от степента 9 на 2016?"
Sad

Това да не е някоя от така наречените "логически" задачи?

Нямам представа дори колко е 9 на 2016 степен Simple Smile

# 507
  • Мнения: 6 850
Като чета условието , степента е 9 на числото 2016,а числото три пъти по-малко от степента е 3.Не от 2016 на степен 9.Или е уловка, или некоректно записана задача.

# 508
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 041
числото е 9, а степента 2016. задачата е за 6 клас СМТ 2016г.
втори опит да покажа Simple Smile

Скрит текст:

прилагам и отговора Simple Smile
Скрит текст:

# 509
  • Мнения: 2 285
И още нещо от СМТ 2018 г., 3-ти клас:

Общи условия

Активация на акаунт