Има ли недостиг на работна ръка?

  • 77 551
  • 2 357
  •   1
Отговори
# 1 245
  • Мнения: X
Темата е за липса на образована работна ръка или поне такава, дето знае какво върши и може да си прочете и подпише фиша. П. П. - и да си попълни заявлението за ЛК и ШК.

# 1 246
  • Мнения: 2 600
Липсата на работна ръка е пряко следствие от проблемите в образованието. Не е като да няма хора, няма желаещи / можещи.

# 1 247
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И от двете има липси. Към момента повече, според мен, са липсите на можещите и знаещите, защото там, където има липси на плащащи или по-скоро на плащащи малко, все пак се връзват нещата някак си, докато при другите е зайнала голяма дупка.

# 1 248
  • Мнения: X
Зейнала другия път, за връзването на нещата с парите съвсем няма какво да говорим.

# 1 249
  • Мнения: 230
Трябва да се разбере, че проблемът с четенето от децата ни е не техен проблем, а проблем на нашето поколение. Ние създадохме дигитален свят, където описанията на природни пейзажи в книгите се визуализират красиво и информацията се приема за много кратко време (зрително). Ние измислихме интернет със 100 източника на информация по една и съща тема. Ако на нас е трябвало 1 час за да прочетем информацията за домашното ни от единствената книга в библиотеката, то на децата би им отнело дни да изчетат всичко по същата тема в интернет. Превръщането на книгата в дигитална книга е нашия начин да модернизираме четенето, а не техния. А на децата вече им трябва нов метод за поемане и обработване на огромно количество информация от нета и околния свят, например качване на информацията в мозъка им посредством специфични мозъчни импулси. Това вече се вижда в научно-фантастичните филми, както през 70-те са показвали безжични телефони и излизане в орбита на Земята и хората не са вярвали, че това ще стане реалност. Нашите деца, поколението Z е в бъдещето, а ние (поколенията X и Y) упорстваме да запазим миналото.
Ако отнесем същата ситуация към нас и древната писменост, със сигурност, не ви се иска да изпишете "мама" посредством изрисуване на Магаре, Агне, Магаре, Агне, както са го правили пещерните хора. Помислете си колко време щеше да ми отнеме този дълъг пост Simple Smile

Последна редакция: чт, 08 авг 2019, 08:39 от Mysteri

# 1 250
  • Мнения: 24 467
Това имах предвид, когато писах, че днес всички ние имаме много по-различни канали, по които получаваме и обменяме информация. И времето няма да се върне назад. Нито има смисъл да жалим за него. Трябва да го имаме предвид обаче и да се нагодим към това, което Е.
В този смисъл и настоящите професии са много по-различни и изискват доста по-различни и специфични умения. Да не говорим за бъдещите, които дори не можем да си ги представим.
А образованието не може да догони дори етапа, на който е било преди четвърт век, особено що се касае до професионалното такова. Защото за целите на темата то ни интересува много. Лошото е, че не се и старае нещо да догони и нещо да направи изобщо. То съществува заради самото себе си в момента.

Последна редакция: чт, 08 авг 2019, 10:21 от Judy

# 1 251
  • София
  • Мнения: 38 522
Между другото, в интернет има доста хубави статии за четене. Даже и по темата за труда и заплащането.
Всъщност достъпът до информация е "виновен" за недостига на работна ръка.
Просто разцъкваш обяви на английски и виждаш колко вземат белите хора.
Но може би махалото ще се върне към средата и пазарът на труда в БГ ще се регулира. Надявам се.

# 1 252
  • Куциндрел
  • Мнения: 24 542
Едно време баща ми отваряше КБЕ, за да отговаря на някои мои въпроси или за да напиша някое по-особено домашно. Сега за мен е по-лесно с детето, защото имам интернет. Онзи ден гледах в Уикипедия кога се създава държавата Ватикана. Детето ме пита.
За ученето - преди и сега, ако родителя не обръща внимание на подготовката на детето за училище, то рядко резултатите са били и са добри. Малко са децата, които възприемат и научават всичко сами.

# 1 253
  • София
  • Мнения: 38 522
Ха, сега пък ще ви кажа, че сегашната система е по-добра.
Сравнявам себе си и дъщерята в 8 клас. И на двете математиката на този етап хич не ни върви. Аз ходих на поправителен.
Тя имаше 2 първия срок, от училище й дадоха допълнителни часове и закрепи 3 за годината.
Сори за спама.

# 1 254
  • Мнения: X
Едно време следенето на подготовката ставаше чрез оценките в бележника, а поведението - чрез страничката за забележки. Надали се е променило всичко чак толкова, че да е нужен друг контрол.
'Научаване на всичко' е някаква химера, човек си има насока на мисълта и постига успехи в различни сфери, а в училище - по различни предмети. По останалите е нужно просто да върже положителна оценка, но тогава пък не стои престижно в бележника да има нещо под 6.

Последна редакция: чт, 08 авг 2019, 10:38 от Анонимен

# 1 255
  • Мнения: 24 467
Ха, сега пък ще ви кажа, че сегашната система е по-добра.
Сравнявам себе си и дъщерята в 8 клас. И на двете математиката на този етап хич не ни върви. Аз ходих на поправителен.
Тя имаше 2 първия срок, от училище й дадоха допълнителни часове и закрепи 3 за годината.
Сори за спама.

Скрит текст:
Това няма общо с подобряването на системата.
Просто днес ученици по изключение се оставят на изпит. Всичкото, баце, завършва. На кило. Може и името да си бърка, ма се дипломира.
По принцип винаги е имало и сега има часове за консултации. Само дето не всеки ученик ги ползва. И не всеки учител ги предоставя. Нищо, че е задължен. Сина в девети клас целият клас обикаляха да търся една учителка по химия да им обясни нещо в тази часове. Ми цял срок никаква не я откриха и пак така - който както се справи сам.

# 1 256
  • София
  • Мнения: 12 374
Трябва да се разбере, че проблемът с четенето от децата ни е не техен проблем, а проблем на нашето поколение. Ние създадохме дигитален свят, където описанията на природни пейзажи в книгите се визуализират красиво и информацията се приема за много кратко време (зрително). Ние измислихме интернет със 100 източника на информация по една и съща тема. Ако на нас е трябвало 1 час за да прочетем информацията за домашното ни от единствената книга в библиотеката, то на децата би им отнело дни да изчетат всичко по същата тема в интернет. Превръщането на книгата в дигитална книга е нашия начин да модернизираме четенето, а не техния. А на децата вече им трябва нов метод за поемане и обработване на огромно количество информация от нета и околния свят, например качване на информацията в мозъка им посредством специфични мозъчни импулси. Това вече се вижда в научно-фантастичните филми, както през 70-те са показвали безжични телефони и излизане в орбита на Земята и хората не са вярвали, че това ще стане реалност. Нашите деца, поколението Z е в бъдещето, а ние (поколенията X и Y) упорстваме да запазим миналото.
Ако отнесем същата ситуация към нас и древната писменост, със сигурност, не ви се иска да изпишете "мама" посредством изрисуване на Магаре, Агне, Магаре, Агне, както са го правили пещерните хора. Помислете си колко време щеше да ми отнеме този дълъг пост Simple Smile
Много добре казано.

# 1 257
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 212
Ха, сега пък ще ви кажа, че сегашната система е по-добра.
Сравнявам себе си и дъщерята в 8 клас. И на двете математиката на този етап хич не ни върви. Аз ходих на поправителен.
Тя имаше 2 първия срок, от училище й дадоха допълнителни часове и закрепи 3 за годината.
Сори за спама.
това как доказва, че сегашната система е по-добрата?
поправителния и допълнителните часове са едно и също - все се явяваш да се поправяш.  Laughing

# 1 258
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не е едно и също.Едното е било за годината, другото за срока. И след допълнителните часове, има подобрение.
Едно време беше голям срам да имаш двойка. Сега не ги е срам, само трябва да ги застави някой да стоят и да слушат. Тук не визирам детето на Агента.

# 1 259
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 212
ти мислиш ли, че с допълнителни 2-5-10 часа ще изучиш всичко, което не си могла да научиш за 50 или 100 часа?  и в двата случая често се случва да се пише 3-ка по милост.

пп. преди време при нас който беше на поправителен взимаше допълнителни часове през лятото и така връзваше заветната тройка. т.е. еднакво е както и при срочната оценка.

Общи условия

Активация на акаунт