Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 3 юни 2019, 09:34 ч.

Четвъртокласници 2019/2020г.

  • 10 951
  • 252
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 817
..
За малката се надявах да е като каките в  СМГ, но като гледам няма никакъв шанс да я приемат там, така че се настройвам да си остане в старият клас и училище. За съжаление в класа има някои драми, но поне са познати проблеми. Лошото  е че хич не и се учи, свикнала е с минимум усилия да има някакво прилично ниво и изобщо не желае да положи повече усилия за да се получи наистина добре.
Ей това важи с пълна сила и за моята дъщеря. От възрастта ли е, от характера ли...
И моята имаше някакви планове за СМГ - от 3ти клас го повтаряше. От 1ви по състезания, школа в у-ще, но с всяка година ентусиазма все повече спада. Тръгна сега (в 4ти клас) на курс - 1път седмично 2 часа, не е кой знае какво натоварване, но вече размисли - много време ѝ отнемъл, тя не била математичка... Тя и не е, и аз го виждам, но както сама казваше идеята беше да смени у-щето, средата, а СМГ само за 5-7 клас като у-ще с възможности, редицата школи и т.н. И сега се чудя до колко да я натискам, до колко да я оставям по течението. Курсът може би ще спрем след първи модул. Видях тук тези дни платформата Easy math - интересно ми се стори и добър вариант да се работи от вкъщи и да не се губи толкова време Simple Smile Може пък да ѝ се стори по-забавно.

# 241
  • Мнения: 5 188
Moето горкото така или иначе ще кандидатства.
Решава задачи с пълна сила без да осъзнава какво е количеството. Тези почивни дни е два теста от талантите Х22 задачи. Домашна от умника - 10 задачи. И от курса още толкова. Докарал ги е до 60 броя Simple Smile

Ръчкам го до откат. Но и го оставям да разпуска да не даде отпор.
Като гледам какво е нивото в масовото образование направо страх ме хваща.
Миналата седмица не беше учили по ЧиО - правили тест и нашият от обща култура докарал 5 и нещо.
Направи си представям ако беше учили 10 минути какво щеше да докара.

Jiema не мисля ,че в тази възраст могат да вземат осъзнати решения.
За СМГ без курс според мен шанс няма.

# 242
  • София
  • Мнения: 9 239
Със сигурност в СМГ може да се влезе без курс. Ако детето се справя с математиката и родител помага с предоставяне на подходящи задачи за подготовка и с обяснения, когато се налага няма никакъв проблем. Във випуска на големите има поне няколко деца, които не са посещавали курс и са влезли с отличен резултат, включително и детето на първо място на ОМТ.
Обратното обаче е сигурно, дете което не му се отдава математиката няма никакъв шанс да влезе на каквито и курсове да ходи и колкото и задачи да решава.
Имам пряк опит от двете близначки, абсолютно еднаква подготовка, на курс при страхотна учителка и двете винаги са си писали цялото домашно. Едната беше приета в първата двайсетица от 800 деца, другата беше около 700тно място. Не е да не се е постарала, но просто тя не може да схване голяма част от задачите, а другите, които може принципно да реши не може да се справи за времето с което разполагат на изпита. За нея съм убедена, че при този формат на ОМТ при каквато и да е подготовка, тя нямаше как да се справи. Докато другата съм убедена, че щеше да влезе спокойно и без курсовете при подготовка вкъщи. Със сигурност нямаше да стане без работа вкъщи и най-вероятно нямаше да е в първата двайсетица, но щеше да влезе.
Малката е нещо средно между двете, тоест има шанс да ги разбере задачите, но не е толкова добра както едната си сестра. Но няма голямо желание и не се старае достатъчно, макар да твърди обратното. Точно към средата до края на приетите деца, повечето деца са с подобни възможности и там разликата дали ще влязат или не в СМГ се определя от желанието, старанието и подготовката на детето, както и моментното му състояние на изпита. Просто има струпване на деца с граничните точки при приема и много малка разлика. Винаги има деца, които са с високи точки на повечето предварителни изпити, за които е почти сигурно, че ще влязат и деца, които са като втората близначка при които е ясно, че каквато и подготовка да имат няма как да се справят с този формат и имат 7-10 точки на ОМТ.
След решаването на задачи уикенда се убедих, че малката не е за там, но за момента смятам да продължим отвреме на време да решава нещо, просто за да не остане на ниво училищен материал.
Jiema аз съм взела същото решение, няма да продължи с втори модул на СМГ, а за сайта още се колебая. Пуснах и единия безплатен урок за задачи от пазар. Не е очарована, но и според нея има полза от него. Задачите преди състезание ги пускат безплатно за решаване, например сега за СМТ, така че за тях няма голям смисъл, но за лекциите е добре обяснено и има задачки за упражнение. Единствено на малката не и хареса, че баткото, който говори, говори монотонно и скучно според нея.

# 243
  • Мнения: 2 685
И моите деца ходят на курсове и както каза Айла със сигурност дете може да влезе  в СМГ с подготовка от вкъщи, но ако има условия за това. При нас още не мога да установя с какво ще искат да се занимават след 7 клас. СМГ е добра възможност да се види имат ли желание да се занимават с Математика, а и както казахте много школи, детето да си прецени какво що. За ПЧМГ и не мисля, защото ми е непосилно финансово. Има голям шанс ако натисна да се получи стипендия за едното дете, но предпочитам да го оставя да  се разивва и в други посоки, за да вземе правилното решение,когато му дойде времето. Имам вариант и 107-мо, и ако никъде не ги преимат ще си останат в училището със школи извън училище да се готвят за матурите след 7 клас. Иначе задачките се решават засега, не са се отказали, но без крайности.

# 244
  • София
  • Мнения: 650
Знае ли се нещо за датите на матурите тази година за 4 клас? Учебната година им я удължиха  до средата на юни.

# 245
  • София
  • Мнения: 6 903
Знае ли се нещо за датите на матурите тази година за 4 клас? Учебната година им я удължиха  до средата на юни.

Според календара, който ни изпратиха от училище, НВО ще е както следва:
27.05.2020 г. – Български език и литература;
28.05.2020 г. – Математика.

Краят на втория учебен срок е 15.06.2020

# 246
  • София
  • Мнения: 2 388
И както каза нашата класна, предполага се преди това да са взели материала и да са попреговорили. И какво правят след матурите още 2-3 седмици в часовете?!

# 247
  • София
  • Мнения: 6 903
И както каза нашата класна, предполага се преди това да са взели материала и да са попреговорили. И какво правят след матурите още 2-3 седмици в часовете?!

Не знам за вашите, но предполагам моята ще я гърчат за сертификат по АЕ. Тази година трябва да вземат KET.
Иначе съм съгласна, абсолютно безсмислено е това удължаване на учебната година и в повечето училища ще е загубено време. Дано поне извеждат децата на двора, където да играят.

# 248
  • Мнения: 5 188
Aila най-вероятно може и без курсове но това значи родителя нон-стоп да се занимава с детето.
Другото което е ,че тези типове задачи за кандидатстване в МГ ги няма никъде разписани освен в едно Немо.
Докато детето не започна да ги учи нито с Ойлер се бях сблъсквала, нито с рачешки , нито с везнички и други.
Начина на обяснение е твърде специфичен и не се наемам да го правя. Понякога помагам но не винаги успявам да сведа задачата до ниво 3-4 клас.

# 249
  • Мнения: 2 685
При нас курса има  по-скоро мотивационен и социален ефект. Запознаха се с нови приятелчета по линията на тролея Simple Smile, Учителката е много обичана , в общи линии ще продължим. Другото не ни се губи на мен и на половинката.

# 250
  • София
  • Мнения: 3 263
Разбира се, че може без курс. За целта родителят трябва да си направи точен план-график за минаването на типовите задачи, за обяснение, за затвърждаване на задачите и за задачи от състезания. Ако той има такава възможност и време, и ако детето е коопериращо и не се лигави, а изпълнява сериозно, всичко може да се постигне и вкъщи. Преди време ant12 беше споделил подобен план, може да потърсите в архивите на форума. За мен това е отговорна задача, и не съм убедена, че мога да се справя така, както един много добър учител. При каката ми от курса в 4 клас имаше голяма полза - изкара една доста прилична оценка, сега ще видим за малкото как ще се случат нещата. Лошото е, че не иска да се откаже от никое странично занимание и ходи 4 пъти на спорт, два пъти на шах,  и по веднъж на пиано и математика. Но пък училището й е лежерно и домашните са малки, така че за момента време има за всичко.

# 251
  • Мнения: 5 188
EliG математически грамотна съм и работя с числа. Но повярвай ми има задачи които не мога да ги сваля на ниво 4 клас. Нито мога сама да измисля двата метода за решаване на "Глави и крака" . Този с малката разлика и този с Х+У.
Тоест при самоподготовката първо родителя трябва да се научи, че после и да обясни на детето. Освен ако детето не е гениално и открива само методите Simple Smile

Няма идея кой би си причинил това, освен ако не финансов проблема.

# 252
  • Мнения: 2 685
Съгласна съм с ЕлиГ. Доста се замислих преди да започнем курсовете в 3 клас, тък като сме с мъжа ми повече от математичекси грамотни, но ми се струва,че направихме добър избор (благодарение на Айла). Да обучаваш дете вкъщи не опира до финансиране на курс, а колко ще бъде ефективен за детето този курс, колко ще научи в тези 2 часа и всяко дете си е различно. За мен курсове плюс работа с родител е най-добрият избор, но ако родителите са на ниво може и само второто.

Общи условия

Активация на акаунт