МОН - промените продължават (3)

  • 46 198
  • 746
  •   1
Отговори
# 225
  • Русе
  • Мнения: 11 918
И досега за балообразуващи в университетите се взимаха оценките от общообразователната подготовка.  Профилираната /ЗИП/ не участваше. Общообразователната подготовка вече ще се осъществява до 10 клас - това е разликата, а като съдържание и хорариум почти няма разлика. Общо взето, от всичко казано официално и по медиите досега, и от настоящата нормативна база, оставам с впечатлението, че по новата програма профилите ще имат толкова значение за бъдещия избор на специалност за висше, колкото имаха и по старата, т.е. никакво.
   Профилираните ЗИП часове бяха избор на училище в рамките на възможност, с неголям брой часове. Докато профилиращите предмети са задължителен хорариум, изучаван в цял образователен етап, генериращ тежестта на оценката от диплома за средно образование и надвишаваш над два пъти хорариума на ООП. Мисля, че възможността за използване на оценките от Първи Гимназиален Етап си е само възможност за използване на оценка от диплома ,при липса на такава, но с по-малка тежест.

# 226
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
... А и досега в балообразуването на всички университети у нас влизаха оценките от общообразователната подготовка, но не и от профилираната такава, дори и да има такива.
Това не е вярно. Сега оценката от общообразователната подготовка или ЗП и профилираната подготовка ПП е една обща - и за срока, и за годината, и съответно в дипломата. Така че учениците, учили в училище даден профил, имаха една оценка. Преподавам в профилирана гимназия и съответно по профили. Синът ми преди две години кандидатства медицина и му взеха оценките по биология и химия от дипломата, които му бяха профили. ЗИП не е профил или поне не винаги.

# 227
  • София
  • Мнения: 11 998
По старата програма дипломата се образува от 3 компонента: 1 Задължителна подготовка, 2 Задължителноизбираема подготовка /профилиращите предмети - 4 в ЕГ/ и 3 ДЗИ. По предметите, изучавани като профил, децата имат по две оценки - една в раздел задължителна подготовка и една в раздел ЗИП /профилиращи предмети/. Ето ви го на сайта на 73-то: http://sou73.bg/2018/03/18/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D1%81%D0%B5-%D0%B … %BD%D0%BE-%D0%BE/ Има и на сайта на НЕГ. Ето ви и диплома от миналата година, от която също е видно това:
Скрит текст:


Ето балообразуването на СУ 
https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/priem/priem_za_obrazovate … _s_stezatelen_bal
 чл. 24, ал. 6 "Не участват оценки от профилирана, задължителна професионална, задължителноизбираема или свободноизбираема подготовка." Ето на МУ: http://www.mu-sofia.bg/priem/ksk2019/pravilnik-19-20/  "Оценките от ЗИП и СИП не са балообразуващи."
Кое точно от това, което казвам не е вярно?

Как ще бъде по новата програма и дали оценката оп ПП ще има по голяма тежест, не е ясно още.

Последна редакция: ср, 24 юли 2019, 10:27 от sanaka

# 228
  • Мнения: 195

Как ще бъде по новата програма и дали оценката оп ПП ще има по голяма тежест, не е ясно още.
Ще разчитаме на информирани родители, за разбор как ще бъде по новата програма за набор 2004г.

# 229
  • София
  • Мнения: 7 058
По-скоро набор 2004 ще разчита на набор 2003!

# 230
  • Мнения: 3 049
Набор 2004 са първи и на никого не могат да разчитат. Всички вас ще гледат. Ако оцелеете, МОН ще пуснат още ток за следващите.  Wink

Редактирам се: Така е Amber, обърках годините. Шегата настрана. Чак като завършат първите по тази програма, ще има натрупан опит, който да ползват следващите, та да им е информиран избора от 7 клас.

Последна редакция: ср, 24 юли 2019, 15:22 от solnichka

# 231
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Набор 2004 са първи и на никого не могат да разчитат. Всички вас ще гледат. Ако оцелеете, МОН ще пуснат още ток за следващите.  Wink
Първи са 2003 набор. Синът ми учи по новите учебни планове.Сега ще бъдат в 10 клас. В някои училище от тази година започнаха да подготвят профилиращите предмети, в други учители споделят, че директорите още не са разглеждали въпросите

# 232
  • Пловдив
  • Мнения: 529
От МОН публикуваха проекта на графика за учебната 2019/2020г. Във фейсбук има недоволства основно от това, че уикендите отново изпълват някои ваканции, също междусрочната ваканция, която отново е 1 ден (сряда). Поне откъм коледна ваканция този път са по-щадящи – от 21 декември до 5 януари. Дават 1 месец срок за обсъждане и промяна на проекта. Предполагам Дидева ще публикува целия проект.

# 233
  • Мнения: 21 455
Заповедите бяха публикувани още снощи, но понеже буквално ни заринаха с информация вчера, просто нямах сили и време да ги пусна. Давам линк директно към страницата на МОН, за да не цъкам всяка от петте заповеди поотделно.
https://www.mon.bg/bg/100164

# 234
  • София
  • Мнения: 8 280
Засега съм си отбелязала да се възмущавам от датите на състезанията.
"Акад.Чакакалов" е 2 дни преди НВО.

# 235
  • Мнения: 21 455
Но пък ще се проведе в два дни.

# 236
  • София
  • Мнения: 8 280
Дали? или не е уточнена датата....
Вчера точно обсъждахме с един бивш университетски преподавател "младите учени", които са искали да отглеждат започвайки от средното образование чрез НПМГ, какво е положението в момента университетите - студенти, докторанти... плачеше му се.

# 237
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Санака, възможно е да греша. Няма как сега да проверя, допускам, че може да съм в заблуждение. Тази година ще пиша дипломи по старата програма и ще разбера кое как е.

# 238
  • Мнения: 3 535
Не ми харесва, че пролетната ваканция е изместена от 11.04. Получава се дълъг период без почивка- януари, февруари, март и десет дни април, само ден междусрочна . А след 20.04 следва май с много почивни дни. Много е неравномерно разпределението на учебни и неучебни дни.

# 239
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 793
А не могат ли да намалят лятната ваканция, да се започва по-рано и да се сложат още почивки? Simple Smile  "Есенната ваканция" е странна. 1 ноември си е почивен ден и без това.

Общи условия

Активация на акаунт