Американски колеж - седемнадесета тема

  • 43 403
  • 741
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 2 768
Дори и в комисия, учителите са от една катедра, добре познаващи се колеги.
Аз съм станала свидетел на подобно “вдигане на мерника” от един учител, и повярвайте ми, това, че има и още учители в комисията, не значи че между тях няма колегиалност Wink
Но.. разбира се , това е конкретен случай и има вероятност в АК да не се случи подобна история.

# 691
  • София
  • Мнения: 6 182
Нямам идея как е в АК, но принципно за след седмица или две и аз не виждам голям смисъл.
По-реално ми звучи, ако първите години да речем те е тресял як пубертет, раздавал си го бунтар, а в 11, 12 клас ти уври главата. И полагаш старания да заличиш негативните последици от минало поведение. Ако и преподавателите виждат промяната у теб, мисля, че и те ще са положително настроени.

# 692
  • софия
  • Мнения: 4 985
Ама защо не допускате  вариант, в който някой си ученик просто не е полагал достатъчно усилия, да речем, в малките класове?! Аз мисля, че когато се ввяват на повишителни в 12 клас най-често това е по езиците,  а обикновено вече си научил доста повече в горните класове.

Ето един елемент от новия начин на образуване на дипломата, с който това няма да е възможно.... всъщност би трябвало да е по НЕ стресово за учениците...яко да не мислиш още от 8/9 клас за оценки в дипломата. Да не гоеорим, че учениците рядко осъзнават важността и родителите се превръщат в някакви ужасно досадни мрънкала и мантраджии.

# 693
  • София
  • Мнения: 1 752
Понеже моят енергоспестяващ се яви на два такива в 12ти клас, именно защото дипломата му клонеше към 5,30, да споделя, че, ако детето не е мързел кат него, да се сети в последния момент и пак да подцени, съвсем реално може да си повиши оценките. Всъщност Дивака също успя - ама само по единия предмет, по другия занижи, та при него все тая, но пак да подчертая, само защото не можа да си навие на мързела. За умно и съзнаталено дете, или поне осъзнало се в този период, шансът е много голям (след като моето успя 4-ката по немски от 10ти клас да я направи на 6).

# 694
  • Мнения: 41
Моят син повиши  оценките  по физика за 2 или 3 години (вече не си спомням точно) до 6 преди 5 години. Разбра, че му е важно, седна си на д-то и се справи... Когато се сменят преоритетите и имаш дадености, всичко е възможно! Даже му беше полезно в университета, защото знанията му бяха опреснени.

# 695
  • Мнения: 8 082
По новата учебна програма не знам как може да се случи на практика това... физика, химия, биология... учат в 9ти и 10 клас, като тези оценки им се вписват в дипломата за първи гимназиален етап. Освен ако не са "Профил" та да се учиат и в 11 и 12 клас и да ги има в две дипломи... И да им дойде ъкъла в 11-12 клас за нещо учено само 9 и 10 клас, не виждам как ще стане Thinking Това е за настоящите 10токласници и след тях.

# 696
  • София
  • Мнения: 12 049
Ще се наложи да им дойде малко по-рано - към края на 10-ти клас. Joy И да се явят на изпит за промяна на окончателната оценка от първи гимназиален етап.

Ето един елемент от новия начин на образуване на дипломата, с който това няма да е възможно.... всъщност би трябвало да е по НЕ стресово за учениците...яко да не мислиш още от 8/9 клас за оценки в дипломата. Да не гоеорим, че учениците рядко осъзнават важността и родителите се превръщат в някакви ужасно досадни мрънкала и мантраджии.

Не знам дали не трябва да мислят за оценки от 8-ми клас. По-скоро, докато преди трябваше да мислят за оценки от 9-ти клас /а по разказвателните чак от 10-ти/, сега трябва да мислят за всички оценки още от 8-ми клас. Да, общият успех от дипломата за средно образование се формира само върху предметите, изучавани във втори гимназиален етап /11-ти и 12-ти клас/, но окончателните оценки от първи гимназиален етап се вписват и в нея. И със сигурност ще се взимат предвид. Напр. оценките по балообразуващи за кандидатстване предмети, които не са изучавани като профил в 11-ти и 12-ти клас. Струва ми се, че и чуждите университети не биха гледали само общият успех от 6-7 предмета от последните 2 години на гимназията, между които може и да няма нито един от т. нар. "разказвателни" предмети. Все ще се вгледат и в присъстващите в дипломата оценки от първи гимназиален етап. Най-малкото защото гледат хорариуми, а само с втори гимназиален етап не можеш да покриеш хорариум по нищо.

# 697
  • Мнения: 1 468
Да знаете дали колидж каунсалинг-а (ехааа, написах го Simple Smile ) прави/извършва/определя, ... кариерно ориентиране на децата? Предлага им подходящи според това специалности? В кой клас, ако ДА?
Мерси!

# 698
  • София
  • Мнения: 16 199
Kassii, защо не ги попиташ лично на срещата с тях на РС в събота? Освен това, на същата РС ще има презентация от една мама, която е експерт по кариерно ориентиране. Ако те инетресува, ще ти пратя на л.с. координатите ѝ.

# 699
  • Мнения: 5 639
Никой не ми обърна внимание тия, по-захлупените, дали имат шанс за прием.

ПП По наредбата, аз поне така разбрах, може да повишаваш само за последната изтекла година, не може в 12 клас да поправяш физиката от 9-ти. Да си се сетил след 9-ти.

# 700
  • София
  • Мнения: 18 058
Никой не ми обърна внимание тия, по-захлупените, дали имат шанс за прием.

Нотарис,
Скрит текст:
с 5,30принципно  може да се влезе на много места в Германия/Холандия/Великобритания... Зависи за каква специалност става дума, дали има зададен долен праг за успех, дали има изпит/портфолио, дали се признават други бонуси като външни изпити, практики, доброволчества, дали въпреки не толкова високата диплома ще впечатлиш отсрещната страна с мотивационното писмо и биографията си и т.н. Така плясната само една диплома от 5,30 без никаква друга информация не говори много, да не кажем нищо, независимо детето от кое училище излиза с такъв успех.

# 701
  • Мнения: 5 639
Благодаря.

# 702
  • Мнения: 8 082
Ще се наложи да им дойде малко по-рано - към края на 10-ти клас. Joy И да се явят на изпит за промяна на окончателната оценка от първи гимназиален етап.

Ето един елемент от новия начин на образуване на дипломата, с който това няма да е възможно.... всъщност би трябвало да е по НЕ стресово за учениците...яко да не мислиш още от 8/9 клас за оценки в дипломата. Да не гоеорим, че учениците рядко осъзнават важността и родителите се превръщат в някакви ужасно досадни мрънкала и мантраджии.

Не знам дали не трябва да мислят за оценки от 8-ми клас. По-скоро, докато преди трябваше да мислят за оценки от 9-ти клас /а по разказвателните чак от 10-ти/, сега трябва да мислят за всички оценки още от 8-ми клас.
Скрит текст:
Да, общият успех от дипломата за средно образование се формира само върху предметите, изучавани във втори гимназиален етап /11-ти и 12-ти клас/, но окончателните оценки от първи гимназиален етап се вписват и в нея. И със сигурност ще се взимат предвид. Напр. оценките по балообразуващи за кандидатстване предмети, които не са изучавани като профил в 11-ти и 12-ти клас. Струва ми се, че и чуждите университети не биха гледали само общият успех от 6-7 предмета от последните 2 години на гимназията, между които може и да няма нито един от т. нар. "разказвателни" предмети. Все ще се вгледат и в присъстващите в дипломата оценки от първи гимназиален етап. Най-малкото защото гледат хорариуми, а само с втори гимназиален етап не можеш да покриеш хорариум по нищо.
Малко избягахме от темата АК, но... В момента набор 2003  и след него са в ситуация, че трябва да са решили какво ще учат и работят после още в 7ми клас с избора си на профилиращ предмет (от там се определят и редовете/дисциплините, които ще съдържат дипломата им за втори гимназиален етап. А за оценките си трябва да мислят от осми клас още, но при тях всичко е окончателно и безвъзвратно
"Чл. 35. (1) Изпитите за промяна на годишна оценка се провеждат след приключване на учебните занятия съответно за VII клас, за ХI клас или за ХII клас. ". По-рано можеше да си "поправиш" блеенето в 9 или 10 клас, сега не може. Който е останал с 4 по някоя от науките (хуманитарни и природни) в 9ти клас, даже при 6 в 10ти си има 5 в дипломата и точка. История например се учи само две години за профил чуждоезиков. Ако го имаш като 2, 3 или 4ти профил, има някакъв шанс да се "събудиш" и в 11-12 клас да се пребориш за добра диплома. Иначе: Кой спал - спал!

# 703
  • София
  • Мнения: 12 049
Е и аз това казвам - трябва да ти дойде акълът най-късно до края на 10-ти клас. Joy Тогава можеш да се явиш за промяна на окончателната оценка от първи гимназиален етап, т.е. върху материала от 9-ти и 10-ти клас.  Т.е. 5-цата в 9-ти клас пак е поправима, но рискуваш и 6-цата от 10-ти. Защо в първи гимназиален етап има възможност за промяна на годишната оценка само за 8-ми клас, малко ми се губи. Не че това е единствената недомислица в тази наредба. Поредният нескопосано написан нормативен акт.

# 704
  • София
  • Мнения: 18 058
Извинявам се, ама ще попитам нещо, макар темата да е за АК. Но просто заради дискусията по-горе отправям въпроса си тук. Нямам вече деца в училищна възраст, а и да имах, нямаше да са по новата система. Но защо останах с впечатление, че  по новата оценките до 10 клас ще са включени/упоменати в дипломата след 12-ти, но НЯМА да участват в успеха за средно? Ако не съм се объркала, какъв е смисълът да се променят ( са надежда за повишаване) оценки от 8,9 и 10 клас?  Какъв бонус ще донесе това освен добре изглеждаща визуално диплома и в ранните класове?

Последна редакция: ср, 02 окт 2019, 19:39 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт