Американски колеж - седемнадесета тема

  • 43 328
  • 741
  •   1
Отговори
# 705
  • софия
  • Мнения: 4 985
Извинявам се, ама ще попитам нещо, макар темата да е за АК. Но просто заради дискусията по-горе отправям въпроса си тук. Нямам вече деца в училищна възраст, а и да имах, нямаше да са по новата система. Но защо останах с впечатление, че  по новата оценките до 10 клас ще са включени/упоменати в дипломата след 12-ти, но НЯМА да участват в успеха за средно? Ако не съм се объркала, какъв е смисълът да се променят ( са надежда за повишаване) оценки от 8,9 и 10 клас?  какъв бонус ще донесе това освен добре изглеждаща визуално диплома ив ранните класове?
И аз много искам да знам! Разсъждавам по същия начин с добавка, че толкова вече не вярвам на всякакви промени, че предпочитам дъщеря ми да си спазва добрия успех до последно, за да не решат нещо ново, както се казва кой знае още какъв заек ще изкочи!

# 706
  • Мнения: 1 443
Kassii, защо не ги попиташ лично на срещата с тях на РС в събота? Освен това, на същата РС ще има презентация от една мама, която е експерт по кариерно ориентиране. Ако те инетресува, ще ти пратя на л.с. координатите ѝ.
Даже мислих да ходя на презентацията им за 12-ти клас, но по същото време са 8-мокласниците и аз ще се информирам по 8-мокласни проблеми! Преди това не мисля, че ще ми обърнат внимание много, а после тичам на курс.... Благодаря ти за координатите на дамата. Ще те помоля за тях!

# 707
  • Мнения: 21 455
.....защо останах с впечатление, че  по новата оценките до 10 клас ще са включени/упоменати в дипломата след 12-ти, но НЯМА да участват в успеха за средно? Ако не съм се объркала, какъв е смисълът да се променят ( са надежда за повишаване) оценки от 8,9 и 10 клас?  какъв бонус ще донесе това освен добре изглеждаща визуално диплома ив ранните класове?
Защото е така, ще бъдат вписани, но няма да участват във формиране на общия успех, също както и резултатите от ДЗИ. Евентуално висока оценка от първи гимназиален етап би имала значение, ако е поставена като изискване от конкретен университет или е избрана за балообразуваща такава.

# 708
  • София
  • Мнения: 17 991
Значи съвсем правилно съм си разбрала. Благодаря!

# 709
  • София
  • Мнения: 16 175
Таман да пиша, че само Министър Дидева може да даде най-точен отговор,  и установявам, че тя вече го е направила Simple Smile.

# 710
  • София
  • Мнения: 11 961
Русалка, съвсем правилно си разбрала. Аз и по-горе го казах. Но оценките от първи гимназиален етап ще имат значение в много случаи. Ако примерно си избрал профил математика и ИТ, а решиш да кандидатстваш медицина - балообразуващи ще са ти оценките от първи гимназиален етап, защото от втори просто нямаш такива; или ако си избрал химия и биология, но решиш да кандидатстваш нещо, в което балообразуваща ти е историята; или ако кандидатстваш в университет в чужбина, който има изискване за успех и хорариум по определени предмети, защото само с двете години от втори гимназиален етап не можеш да докараш хорариум, дори и те да са ти били профил /а като гледат хорарим, вероятно ще гледат и с какъв успех си го покрил все пак/; или ако... Всъщност, хипотезите, в които оценките от първи гимназиален етап няма да имат значение, ще са по-редки, струва ми се.

# 711
  • София
  • Мнения: 17 991
Санака, звучи логично. И все пак..
Скрит текст:
Чужди университети, в частност немски, над които имам най-сериозни наблюдения, взимаха досега предвид цялата  диплома, защото просто нашите деца не разполагаха с друга. Но дори и при тези условия, пак някои (тези, в които има конкуренция) искаха академична справка с оценките за 4-те срока на 11 и 12 клас, та при балообразуването резултатите на нашенчетата да са относително съпоставими с тези на германците, при които дипломата се формира на база справянето в 11, 12 клас и матурите. И си мисля, че щом сега и ние ще имаме подобно разграничаване с два етапа, ще се пренасочат чуждите унита само към успеха от последните две учебни години. И е много спорно тогава, не знам, дано не съм права, че ако съм примерно профил "Информатика и математика" и не уча в 11 и 12 клас биология и химия, университетите с медицина навън ще приемат оценките ми от 8, 9 и 10 клас. Или ако не съм помирисвала математика през последните две години, ще ме пуснат да следвам "Софтуерно инженерство". Едва ли някъде го има регламентирано това с чужбините, понеже колкото чужди университета по света, сигурно толкова различни изисквания. Остава и въпросът как ще изглеждат нещата с университетите на родна земя. 

# 712
  • София
  • Мнения: 11 961
За момента, поне устно, ректорите на нашите университети заявиха, че ако няма оценка по балообразуващ предмет в дипломата, ще се взимат оценките от първи гимназиален етап. Как чуждите ще възприемат новите ни дипломи, само можем да гадаем. И точно това правим. Simple Smile Немските университети са искали академична справка само за 11-ти и 12-ти клас, но към този момент тази справка е включвала всички разказвателни предмети. А вече няма да е така. Може да не включва нито един /ако си с профил мат и ИТ например/. Та, затова ми се струва, че в повечето случаи оценките от първи гимназиален етап ще се окажат важни. Как точно ще бъде ще разберем, когато изгорят 1-2 набора /нашите, Пенева Joy /

# 713
  • Мнения: 21 455
В момента в Наредба 11 за информацията и документите дори няма такова понятие като академична справка за учениците по новите планове и програми. Справка за резултати от обучението е предвидена само за ученици, получили диплома за средно образование 3-35 - образец 2003 г.

# 714
  • Мнения: 7 149
Понеже моят енергоспестяващ се яви на два такива в 12ти клас, именно защото дипломата му клонеше към 5,30...
По-добре диплома от АК 5.30, отколкото 6.00 в някое обикновено училище.

# 715
  • София
  • Мнения: 16 175
Понеже моят енергоспестяващ се яви на два такива в 12ти клас, именно защото дипломата му клонеше към 5,30...
По-добре диплома от АК 5.30, отколкото 6.00 от някое обикновено училище.
Жалко, че европейските университети не оценяват това.

# 716
  • Мнения: 7 149
Да, тъкмо щях да редактирам и ти ме изпревари.

# 717
  • Мнения: 5 425
По-добре диплома от АК 5.30, отколкото 6.00 от някое обикновено училище.
Жалко, че европейските университети не оценяват това.
А как да оценим университети, които не оценяват това?
А и колко общо има дипломата с въпроса?
Или пък училището?

# 718
  • София
  • Мнения: 16 175
Еее, аз лично съм ги "оценила" тези университети, не са ни в шортлиста.

Ние с Фран се разбрахме от половин дума, сигурно защото мислим по женски Simple Smile.

# 719
  • Мнения: X
Понеже моят енергоспестяващ се яви на два такива в 12ти клас, именно защото дипломата му клонеше към 5,30...
По-добре диплома от АК 5.30, отколкото 6.00 от някое обикновено училище.
Жалко, че европейските университети не оценяват това.

Ако се вярва на тази дискусия, и в САЩ децата се питат дали да не отидат в по-лесно училище заради дипломата, та явно и там гледат GPA, тоест успеха, а не откъде е - ако не беше така, никой нямаше да се чуди какво да прави, щеше да е ясно:
https://talk.collegeconfidential.com/college-admissions/1898494- … ublic-school.html
Is it better to receive a lower GPA from a top ranked magnet High School?Or higher gpa public school
Which is better 3.3 magnet high school thats very rigorous or a 3.9 from a normal public high school?

За канадските съм 100 % сигурна, че няма значение откъде ти е дипломата, в ЮБиСи или УниТоронто (двата техни топ университета) гледат GPA плюс другите изисквания (мотивационно писмо, извънкласни или друго), но не и от кой хай-скул ти е дипломата , личен опит на мои много близки хора.

Общи условия

Активация на акаунт