СЕДМИ КЛАС. Втора изпитна 10.06 - 20.06.2019

  • 91 602
  • 2 288
  •   1
Отговори
# 2 220
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Имах предвид тук в следващата тема да пуснем анкета, да видим какъв е процентът на нередностите сред форумските деца. А после може да послужи и при вдигане на шум.

# 2 221
  • Мнения: 436
Чета ви и не спирам да се ядосвам. Не им стига стреса на децата, защото осъзнават важността на изпитите, ами и квесторите, които трябва да допринесат за спокойствието им, с неадекватно държание...
Според дъщеря ми, квесторите в неината стая са се представили на ниво.
Темата за матурите мина на заден план, от днес почват изходните нива.

# 2 222
  • София
  • Мнения: 9 017
Triger, a ако запознатата майка подаде жалба?
Много знаели майките, а дали не им е по-лесно да не знаят, но се налага да компенсират чужда работа.
Аман от незаинтересованост...

# 2 223
  • София
  • Мнения: 2 901
Много ми е мъчно, като чета за деца, преживели нередности в този толкова важен за тях ден!

Много ме е яд, че освен до заведено оплакване, това не би довело до никъде. Защо е така? Някой наказва ли ги поне тези квестори? Не.

Ако получаваха наказание за некомпетентност или неадекватно отношение, дали нямаше да са по-информирани, съдействащи, предразполагащи.

На матурата по БЕЛ в стаята на дъщеря ми е имало две учителки, тихи и кротки, усмихнати през цялото време. В стаята е царяла атмосфера на спокойствие. Детето ми каза, че се е усмихвало всеки път, когато ги е погледнело (чак директорката при едно от влизанията я попитала добре ли е, пренавита ли е, да се успокои). На матурата по математика в стаята са били две адски невъзпитани жени - през цялото време са си говорили с нормален глас, обсъждали са външния си вид, дължината на краката си!!?!?!? (представете си колко арогантен трябва да си, за да не забележиш, че в стаята има още 15 деца, че те слушат, че ПРЕЧИШ). Детето е било почти през цялото време с ръце на ушите, за да не ги чува. Да я питам по коридорите не е ли имало квестори, глухи ли са били - само ще я натоваря допълнително.

А имахме разяснителна родителска среща преди седмица - какво ли не ни показаха, как ли не ни инструктираха, какво ли не ни посъветваха, за да улесним децата на представянето им предвид първоначалните инструкции от МОН. Последният ми въпрос на тази среща беше: А някой ще инструктира ли децата какви права имат? Отговорът беше: Имайте повече вяра в тях, ще се справят. Дадох им примери от минали години за некомпетентни квестори и т.н., в интерес на истината не успях да им повярвам, че всичко ще е наред. Инструктирах детето как трябва да изглежда изпита, как трябва да помоли за тишина и т.н. На първата на матура не се е наложило. На втората е предпочела да си замълчи.

Не обвинявам квесторите за допуснатите грешки от детето. Честно казано представянето й надмина всякакви мечти. Нямам представа как! На пробните изпити в училище обаче изкара много ниски резултати, в сравнение с школата, точно поради липса на всякаква дисциплина от страна на част от учениците и абсолютна безучастност на "квесторите", които явно се вживяваха като любимите учители, които не правят забележки.

# 2 224
  • Мнения: 1 451
Здравейте и от нас. Подобно на много деца и нашата девойка излезе усмихната и доволна след матурата, като казваше, че  е решила всичко с изключение на  зад.25, В), но се оказа , че е допуснала грешка и в зад.24....
Притеснението ни е за задача 23 ... не й е стигнало мястото и след позволение от квесторите, които са се допитали до някого,  е писала (повечето деца от стаята) и на гърба (на стр.6). Писах e_mail до РУО - София и МОН, пък да видим дали ще сканират и оценяват и писаното на гърба.
Моята дъщеря миналата година беше писала на гърба на лисата по математика. Нямаше проблем, всичко бяха отчели. Мисля, че по математика е разрешено да се пише на гърба.

# 2 225
  • Мнения: X
Миналата година се проверяваше на хартия. В последните инструктажи, публикувани тук-там беше подчертано, че на свитъците за белова се пише двустранно. Това за 23. задача не вярвам да е проблем.

# 2 226
  • София
  • Мнения: 7 675
Това, което мен ме притеснява е точно забележката на Дидева, на която не знам колко човека обърнаха внимание, да се пише в точно определените полета.
Мисля, че сканираните работи се качват в някакъв софтуер, който има рамкирани прозорци за всяка една от задачите за разписване. Вкарват ги в матрицата, така да се каже. Всичко, което не влезе в рамката, не знам дали ще се вижда. А за писането на гърба, на страница която не се сканира, съвсем пък не съм сигурна.
Не си представям, че ще проверяват работите на свободни пдф или jpeg файлове...., с безразборен обем и страници.
Дидеваааа Hug, ама телеПатка съм, значиии

# 2 227
  • Мнения: 5 160
Според мен проверителите ще разгледат всичко, което е написало детето, независимо къде (сканирано).

Слънчевата, мнооого умен софтуер имат, бре Wink
Някоя майка с 12 клас - да каже как е при тях със сканирането и изгледа  Thinking

Последна редакция: чт, 20 юни 2019, 10:04 от lorenca

# 2 228
  • Мнения: 682
Ако не е сканирано, няма как да го разгледат. Не разполагат с хартиите.

# 2 229
  • Мнения: 3 057
Здравейте, момичета! Извинявам се, че се намесвам в темата ви, но съм изживяла този ужас с голямата ми дъщеря и сега четейки ви се ядосвам на системата. Разбирам, че всичко е направено за парите, които даваме по частни курсове, но всичко е за сметка на децата ни и на нас. Карат всички ни да минем през едногодишен кошмар. Мъжът ми е италианец и преди 6 години, когато минавах през същото с голямата ми дъщеря, той беше потресен на какво са подложени децата в България. Помъчете се да се успокоите и направете същото за децата си. Бъдете позитивно настроени. Особено в София има толкова алтернативи, че ако едно дете има желание да учи, винаги ще намери къде.
Миналата година детето на една моя съседка мина през този кошмар. Драмите нямаха край. Първо беше 5 за годината по БЕЛ, после недобро представяне по математика, но накрая детето си го приеха в японската паралелка, която искаше. Приеха я и във всички държавни учлища с изпит по рисуване(цв. Лука, художествената и фотографското), но тя избра японския и сега е много щастлива.
Съветвам ви до 27-ми да забравите за тези изпити и да мислите за релакс и забавления. После подреждате гимназиите, както ви харесва и все някъде ще приемат децата.

# 2 230
  • Варна
  • Мнения: 2 098
Според мен проверителите ще разгледат всичко, което е написало детето, независимо къде.

Надявам се да са помислили и за проверка на хартиения носител, при необходимост. Обаче кой и как определя тази необходимост, иска ми се да са помислили. Ими се и да има съвестно вършещи работата си по тези места. Много ли искам?

# 2 231
  • София
  • Мнения: 3 768
...
Особено в София има толкова алтернативи, че ако едно дете има желание да учи, винаги ще намери къде.
...
Моето мнение е малко по-различно.
В София е най-неприятно за кандидатстване след 7-ми клас.

Да, училищата са много, но ... кандидатите също са много.
Освен това не е все едно дали ще учиш в желано, удобно като транспорт и свързано с интересите училище, или просто ще заемеш свободна бройка в едно от многото училища.

Не случайно най-високите балове всяка година са в едни и същи училища.

# 2 232
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 744
Аз ли не разбрах, на мен ли не ми обясниха както трябва, но съпругът на една проверителка ми сподели, че изобщо не виждат "работите", т.е. целите. Появява се една задача, оценяват я и софтуерът ги "пита" да продължат ли напред. Все едно няма "поредност". Ако има някакво разминаване между проверител 4.50 или 5 , се взима 5.
По-скоро смятам, че не ми се обясни правилно Simple Smile

# 2 233
  • Мнения: X
В случай че разликата в оценките на двамата оценители е по-голяма от допустимата ( не знаем колко е допустимата), работата се насочва от системата към председател/заместник-председателя на регионална комисия за проверка и оценка на изпитните работи. Той констатира проблема и отбелязва в системата начина, по който той може да бъде отстранен от единия или от двамата оценители. Системата връща писмената работа към оценителя/оценителите за отстраняване на съответния проблем.
Звучи ми като да се търси сближаване на оценките от двамата проверители.

# 2 234
  • Мнения: 12 909
В случай че разликата в оценките на двамата оценители е по-голяма от допустимата ( не знаем колко е допустимата)

Това намерих като инструкции Simple Smile

Една изпитна работа се приема за окончателно оценена от двамата оценители, ако
по всяка от задачите с отворен отговор разликата в точките на двамата оценители не
надвишава максимално допустимата разлика, заложена в системата по конкретния предмет
за съответната задача.


за всяка задача - различен аршин Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт