Шести клас 2018/2019 - тема 6 - ВАКАНЦИОННА

  • 24 985
  • 758
  •   1
Отговори
# 30
  • софия
  • Мнения: 25 202
Предлагам да пуснем 2 писма - едното с искане за втора дата за децата, които по обективни причини не са успели да се явят на датите и другото за неуредиците в организацията на НВО и некомпетентните квестори. За второто би било добре да имаме подкрепа на майки на предходни набори. От първото писмо смятам да изпратя копие и до Агенция за закрила на детето.
Смятате ли за удачно да популяризираме инициативата в групи на майки във ФБ?
Благодаря за текста на писмото! В понеделник ще го пусна, ще дам и на съпруга ми да изпрати.

Последна редакция: сб, 22 юни 2019, 16:39 от zvаnchе

# 31
  • София
  • Мнения: 7 174
Бидейки в движение Simple Smile, дали разбрах правилно? Последният текст на писмото е във ФБ групата; там продължава да се мъдри революционната идея за две дати по избор; и всеки сам си доредактира какво точно да пусне като искане?
За да се реши основният проблем, би трябвало да поискаме нещо съвсем просто: втора дата за деца, които са били болни.
Всичко останало води до разпилени мисли и няма да ни вземат насериозно.

# 32
  • софия
  • Мнения: 25 202
Не четох внимателно текста в групата,  защото ще го пускам в понеделник, но смятам, че искането трябва да е едно, общо и еднакво. Ако всеки ще пише това, което иска, никой нищо няма да получи.

# 33
  • Мнения: 4 915
Аз подкрепям идеята за искане за алтернативна дата за неявили се деца по основателна медицинска причина. Само се опасявам, че така се отваря възможност за злоупетреби и фалшиви болнични, с идеята, че вторият изпит ще е по-лесен, не така контролиран и ще има информация за първия изпит...

И  категорично съм против отделни изпити за различните типове училища.

# 34
  • софия
  • Мнения: 25 202
Нека злоупотребяват с фалшиви бележки. Каква е гаранцията, че на втората дата детето наистина няма да се разболее? Поне за децата, които наистина са били болни това е шанс. Другите ще си носят последствията.
Аз също съм против изпити за различните училища. Така имаш по-малко шансове. По мое време се кандидатстваше само в определена езикова/математическа гимназия и ако не те приемат подаваш документи за обикновено училище. Не е ок.

# 35
  • Мнения: 3 040
Да, аз това притеснение не го разбрах за фалшивите бележки. Първо, защото има риск детето наистина да не може да отиде на втория изпит. Второ-кой реши че вторият изпит ще е по-лесен. Това ще е лотария в чист вид. Трето, дори не вярвам някой да тръгне да си удължава времето за учене. Като видях седмокласните мами, ако някой им беше казал, че отлагат изпита, за да могат да се подготвят децата, щяха да го изядат през клавиатурите и по жиците. Всички искаха да се свършва вече от края ба май месец и чакаха с нетърпение.
Та не виждам за какви злоупотреби с двете дати може да става въпрос.

# 36
  • София
  • Мнения: 7 174
Само да споделя, че вероятно заради 1 изпит=1 гимназия навремето, не е имало такава драматична разлика в нивото на отделните училища.
Не че ще го поискаме отново, но реално е било по-добре.
Защото в крайна сметка всички гоним най-вече добра среда за децата си.

# 37
  • София
  • Мнения: 3 558
Пускам тук предложението за писмо от фейс групата:

ДО
Г-Н КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ
-МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
КОПИЕ:
Г-ЖА МАЯ МАНОЛОВА
-ОМБУДСМАН НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
КОПИЕ:
ДОЦ. Д-Р АНА ДЖУМАЛИЕВА
- ПРЕДСЕДАТЕЛ НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА ОТ ДИСКРИМИНАЦИЯ.
ОТНОСНО:
организацията и провеждането на НВО-7-ми клас през 2020 г.
Уважаеми г-н Министър,
Уважаема г-жо Омбудсман,
Уважаема г-жо Председател,
С настоящето писмо родителите на деца , на които предстои през следващата учебна 2019/2020 година явяване на Национално външно оценяване по български език и литература и математика, Ви призоваваме да предприемете навременни мерки за гарантиране на реална им равнопоставеност при осигуряване на достъпа им до качествено образование.
Притесненията ни са свързани с наложената през годините практика изпитите в 7 клас да се провеждат на една единствена възможна дата за двата предмета. Смятаме, че тази практика води до негативни последици в представянето на децата поради нагнетяване на излишно напрежение относно съдбовността на този тип оценяване. НВО е единствения изпит в този живот, за който няма втори шанс. Неприемливо е твърдението, че и само с оценките от свидетелството за завършено основно образование може да се кандидатства. В този случай максималният бал би бил 100 точки, който не позволява кандидатстване в задоволително добра паралелка или специалност. Най-сериозният проблем с поддържането на описаната по-горе практика на прием е неотчитането на никакви форсмажорни обстоятелства като например влошено здравословно състояние на ученик в конкретния ден на изпит. През току-що отминалата кампания, например, станаха известни случаи на деца с варицела, недопуснати до участие. В тази връзка считаме, че липсата на регламент, който да гарантира равнопоставеността при кандидатсване в гимназия за деца от споменатите категории е форма на пряка дискриминация и нарушава техните права свързани с осигуряване на равен достъп до качествено образование.
Смятаме, че проблемът би могъл да бъде решен по два начина:
1.Обявяване на два комплекта дати за изпити по двата основни предмета, на които по избор да могат да се явят всички ученици , по схемата познатa от кандидатстудентските изпити. За балообразуващ да бъде вземан по-високият резултат.
Като компромисен вариант-определяне на резервни дати за доказано въпрепятсвани да се явят на редовните дати ученици. Същите да бъдат приемани извънпланово при бал по-висок от минималния за паралелката, за която кандидатстват.
2.Внедряване на система от самостоятелни изпити, които всеки тип гимназия /ЕГ,МГ,ПМГ,ПГ/ да организира за своя прием на ученици,съответно на различни дати.
3. С цел подобряване на организацията и улесняване на техническата част при провеждане на изпитите, листите за „чернова“/особено по МАТ/да са по-голямо количество и отделно окомплектовани-защипани с телбод/. При предаване на работата да се прикрепят към другите материали от изпитния комплект.
Да бъде фиксирана дата до началото на учебната година, след която да няма НИКАКВИ промени в нищо свързано с НВО.
Предвид съкратените срокове и вероятната необходимост за нормативни промени за реализация на второто предложение , настояваме в качеството си на данъкоплатци, които издържат държавната образователна система, да предприемете мерки за процедура, осигуряваща осъществяването на първото и третото предложение.

Предлагаме примерен график за провеждане на НВО-2020 г.
*Дати за яваване на НВО.-ако не се промени изискването за най-малко две седмици от края на учебния срок до първата дата от НВО.
Дати за провеждане на НВО.
Първа сесия-БЕЛ 17 юни
МАТ 19 юни 2020 г.
Втора сесия- БЕЛ 29юни
МАТ 01 юли 2020 г.
Оценяване на изпитните работи от НВО
Първа сесия 20 юни – 25 юни 2020 г.
Втора сесия 01 юли- 08 юли 2020 г.
Обявяване на резултатите от НВО
Първа сесия до 26 юни 2020 г.
Втора сесия до 09 юли 2020г.
Издаване на свидетелството за завършено основно образование.
до 14юли 2020 г. вкл.
Подаване на документи за участие в приема на ученици по Наредба No 10 от 01.09.2016 г.
14 – 16 юли 2020 г. вкл.
Обявяване на списъците с приетите ученици на първи етап на класиране
до 19 юли 2020 г. вкл.
Записване на приетите ученици на първи етап на класиране или подаване на заявление за участие във втори етап на класиране
до 24 юли 2020 г. вкл.
Обявяване на списъците с приетите ученици на втори етап на класиране
до 28 юли 2020 г. вкл.
Записване на приетите ученици на втори етап на класиране
до 30 юли 2020 г. вкл.
Обявяване на записалите се ученици и броя на незаетите места след втори етап на класиране
до 31 юли 2020 г.вкл.
Подаване на документи за участие в трети етап на класиране
до 04 август 2020 г. вкл.
Записване на приетите ученици на трети етап на класиране
до 06 август 2020 г. вкл.
Обявяване на записалите се ученици и броя на незаетите места след трети етап на класиране
до 07 август 2020 г. вкл.
Попълване на незаетите места след трети етап на класиране и записване
определя се от директора.
записване до 10 септември 2020 г. вкл.
Утвърждаване на осъществения държавен план-прием
до 13 септември 2020 г. вкл.
С уважение: ................................., ел. Поща ..............................................
родител на бъдещ седмокласник през учебната 2019/2020 г.
П.П. Това трябва да са имейлите
e-mail: priemna@mon.bg
e-mail: priemna@ombudsman.bg
e-mail: kzd@kzd.bg

# 38
  • Мнения: 5 160
Хиляда предложения накуп.
Ще се изгубят в дебрите.
Че и срокове сте им обявили Simple Smile Аз бих ви отсвирила само по тази точка Simple Smile Те си знаят, че ако има две дати, ще трябва да се променят нормативи (предвид текста “до две седмици преди края на учебната година”).
И втори дати - след датата на завършване на 7 клас - абсурд.
Концентрирайте се върху едно искане за резервни дати.
Телбодът може после да се дискутира с МОН. Той не е в нормативните документи.
Има доста грешки в текса.

# 39
  • Мнения: 815
Много се разводнихте в исканията. Съгласна съм с всяко едно, но няма как да им хвърлите накуп всичките и да очаквате промяна. Съсредоточете се във факта, че има деца, които по обективни причини, не са имали възможност да се явят на НВО. Промени можем да направим стъпка по стъпка, за съжаление. Опасявам се, че при по-глобални искания, резултатът ще е нулев.

# 40
  • София
  • Мнения: 7 174
Много е важно, когато човек отправя искане за нещо, да прозвучи разумно.
Едно искане.
Едно.
И нека не измисляме ние сроковете.
Това не ни е работа все пак.

# 41
  • софия
  • Мнения: 25 202
Не е моя работа да правя графика на НВО, нито кои нормативни актове следва да бъдат променяни. Ще направя корекция на писмото, което ще изпратя.

# 42
  • София
  • Мнения: 3 558
Отново напомням, че писмото обобщава тук написаните мнения. Във фейса групата няма голяма активност откъм обсъждане, но има членове, които нямат профил в БГ мама и бе помолено това обобщение да се пусне тук, тъй като след първата версия, реално само zvanche предложи корекция, а има доста мнения, в т. ч. противоречащи си.
Предполагам всички сме наясно, че ще има няколко редакции докато постигнем съгласие.

# 43
  • София
  • Мнения: 1 058
Аз подкрепям да не се слагат примерни дати. Не е наша работа да ги предлагаме. Първата част е напълно достатъчна

# 44
  • Мнения: 11 870
Като цяло се концентрирайте върху искането за втора дата за деца в невъзможност да се явят. А като мотив може да се изтъкне неправилното и несправедливо извеждане на НВО с единствена дата, пък те да мислят. Не се страхувайте от "тарикати", за 3-4 седмици не се научава двугодишен материал. А и никой няма как да знае дали преразказ/теза няма да са били по-благоприятни за конкретното дете на първата дата, че произволно и без основоние да избере втора. Така че фалшификаторите и тарикатите може на практика да помогнат на останалите. Може е да се позовете та факта, че МОН е сезирано с подобни въпроси и през предходната година, да си погледнат архивите. Успех! Ние се преборихме срещу включване в посл момент на лит произведения от трите години, ваш ред еэда се преборите за едни не по малко разумни промени.

Общи условия

Активация на акаунт