Юбилейна гореща НЕМСКА тема- 200 !!!

  • 26 381
  • 739
  •   1
Отговори
# 105
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Благодаря за отговорите!
На Lehrerkonferenz могат да присъстват и родители, нали? Каква е тяхната роля там?

# 106
  • Мнения: 10 483
При нас не присъстват, може би само Elternbeirat. Поне аз не знам.
Бибит,
Дали едно дете ще отпадне или ще повтаря понякога зависи и от препоръката на Grundschule-то. В Хесен желанието на родителите е водещо, но във формуляра за кандидатстване се вписва и препоръката на училището. По-често се дава втори шанс на деца, чиято препоръка е била за гимназия, отколкото на дете, което е прието в гимназията по желание та родителите, но препоръката му е за реалшуле. Не знам дали го обясних правилно.

# 107
  • Мнения: 7 979
До допълня, че деца отпадат не само в 5 и 6 клас. В класа на големия отпадаха повече в 8 и 9 клас. Хем са трудни години заради възрастта, хем материалът е труден.
Класът на малкия е много силен. В средата на 5 клас преместиха едно дете в реал  и толкоз.
Обикновено на година отпадат по 1-2 деца от клас. 

# 108
  • Мнения: 11 519
При нас голямото отпадане е 7 и 8 клас. Тогава падат поне 5-6 деца.
В 9 клас при сина ми от 3 паралелки ги направиха 2. Смятайте колко са отпаднали от 5 клас насам. Но да не забравяме и факта, че от предните класове влизат повтарящите. Мелачката е голяма.
Випуска на дъщеря ми от 130 започнали, завършиха 75. Почти наполовина. При тях също съкратиха паралелки.

# 109
  • Мнения: 7 979
Да. Випуск в 5 клас 120-122 деца, до абитур се добират максимум 70 деца. Гимназията ни е Г8. При Г9 гимназиите отпадат малко по-малко

# 110
  • Germany
  • Мнения: 8 807
В класа на големият до края на 7ми клас бяха с 12 деца по малко. От тях 2 се преместиха в друга провинция, 2 в друга гимназия, 2 останаха да повтарят след 6ти клас, другите отидоха в реал шуле или в гезамт.

# 111
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Още ли важи, че в Байерн и БВ е най-трудно?

Аз си спомням, че при кандидатстването в уни ми правеха проблем, че гимназията ми е само до 11 клас.
После по висша математика само аз и другите от Байерн и БВ бяхме учили нещата в училище... другите не ги бяха чували.
Аз съм зле по математика, едвам изкласих и бях доста учудена от нивото...

Понеже можех да чета вече когато влезнах в училище, та не мога да сравнявам, но съм потресена как чете детето, да не говорим за писане. Краснописът е добре, но правописът е ужас 🙄

# 112
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Ако детето много чете, правописът обикновено е добър, тоест детето учи в процес на четене. Големият ми син има много добър правопис, но и много обича да чете, така че така си го обяснявам.
А учителката на малкия всяка седмица им дава да пишат от 5 до 8 думи, след 2 седмици им прави малък тест на правописа, дори и на краснописа.

Брех, голяма мелачка, резачка, цедка или каквото е още там. Confused Това значи всяка година да го мислиш, особено ако ученикът има трудности с материала. 60-70%  ученици- абитуриенти  в сравнение с началната цифра звучи драстично.


Дени-мени, разбрах те за препоръката.
Може би наистина само родители от Елтернбайрата участват в учителските конференции- тази, която ми е разказвала, че е присъствала на такава, е в родителския актив.

Последна редакция: пт, 05 юли 2019, 16:05 от Бибит

# 113
  • Мнения: 11 519
Да, резачка си е.
Като имам предвид, че на дъщеря ми заради АDHS  не ѝ даваха шанс да изкара гимназия, факта, че мина с толкова висока в моите очи диплома, е просто чудо.
Тя самата непрестанно критикува системата им и казва, че не ги учи да са подготвени за света около нас.
А аз съм им разказвала за часовете по трудово обучение и това на какво са ни учили в тях и се ядосваха, че нямат такива предмети в училище.
Куца им системата яко, но положението е или държиш фронта или отпадаш и попадаш в мелачката на занаятчиите.

# 114
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076

А учителката на малкия всяка седмица им дава да пишат от 5 до 8 думи, след 2 седмици им прави малък тест на правописа, дори и на краснописа

Това имам предвид с разликите в различните провинции.

Сега питах детето: имали и те диктовка.
Учителката пише думите на дъската, прочита ги и те ги преписват. Това е доктовката 🤣
Да се смееш ли, да плачеш ли.

Иначе ми е ясно, че правописа и четенето са свързани... но да кажем, че аз оценявам нивото му като катастрофално, но в цьогниса няма и дума по въпроса... всичко е наред...това ме дразни.
После изведнъж почват да изискват, а дефакто аз сега трябва да изисквам.
Аз попитах изрично учителката дали да работя с него вкъщи - директно й казах, че нивото му е ужасно и тя ми каза: оставете ме аз да си върша работата 🤪
Аз не съм майка хеликоптер, ама сега виждам колко си е свършила работата...

# 115
  • Немция
  • Мнения: 7 796
Зависи от учителката, зависи от училищата. На територията на града ни има съществени разлики м/у самите у-ща, както и между гимназиите. В едните се учи повече, дават се повече домашни. Има разлики и в началните у-ща.
На големия не си спомням да е имало диктовка на думи. Учителката на малкия е по-взискателна и амбициозна може би.
Ти си работи с Тим, стига да има желание.
Правописът в първи клас още не се коментира в свидетелството, дават им още време.

# 116
  • Germany
  • Мнения: 8 807
Ася, хич не разчитай на тяхната работа, да не ти каже после "ми то детето толкова си може". И мен тук най много ме побърква факта, че детето може да отпаден във всеки един момент и нон стоп сме под стрес. И ако върви зле, на никой не му пука и не пробва да му помогне, както и не уведомяват родителите своевременно. В нашата провинция уж родителя решава, но от тази година изискват препоръката при записване и според мен вървят към връщането на препоръките... Хич не им харесвам системата и аз, но това е положението.

# 117
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Според моя приятелка, гимназиална учителка, препоръките са на 95% обективни , докато род. желание  не винаги отговаря на възможностите на детето.
От една страна я разбирам, защото знам какви родители с болни амбиции има, от друга ми липсва точно учителската ангажираност да може детето да покаже максимума.

Тази година не се месих много, за да видя как стоят нещата.
Лошото е, че той не иска да се упражнява вкъщи, домашните си ги пише там и вкъщи иска с други неща да се занимава.
Погледнах книгите дето ми ги предложихте, без Дръндльото, но никоя не му допадна.🙄

# 118
  • Мнения: 10 483
asyalein,
Понякога родителите просто искат да сменят средата. Като знам горе-долу кой от випуска ще отиде в Real- или Gesamtschule при нас, предпочитам детето да учи в гимназия. Средата е една идея по-добра. Hauptschule-та в нашия град няма. Ако има този шанс, нека се пробва, ако не успее - за негова сметка ще е. Ние не можем до 13 клас да го ръчкаме. Можем сега в 4 клас пак да проверяваме домашни, да запишем доп. курс по немски 1 път седмично, но ако той не съдейства и не внимава, колкото изкара, толкова. Казвам го като майка на още едно дете, което само си учи, чете и прави проекти. Аз само виждам отличния резултат.

# 119
  • Мнения: 7 979
Има плюсове и минуси образователната система тук, безспорно.  Минусите могат да се омекотят/заобиколят с някои умни родителски действия,  но общо взето е трудна работа.
Още две седмици и приключваме с грундшулето завинаги, ура!Обобщено минусите:
-огромната и почти еднолична власт  на класния.
- неравномерните темпове на преподаване - пълзене в 1-2 клас и препускане в 3-4 клас, скокообразно увеличаване на натоварването.
-  почти пълното информационно затъмнение, в което тънат родителите по време на учебната година и изкривената информация, която им се предоставя, ако поискат такава.

Минусите в гимназиите:
- материалът се преподава 60-70%, иска се 120%.
- пълното информационно затъмнение,  в което се държат родителите.
- липсва човечност и разбиране.
- въпреки многото групови проекти, децата се държат умишлено  в среда на силна конкуренция,  а не на взаимопомощ и екипност. Това може и плюс да е.
- ужасно неравномерно натоварване през учебната година.

Плюсове има,  разбира се. Гъвкава е системата,  основно насочена към качествено професионално образование,  но и даваща шанс за по-будните да надскочат средата си.
Стимулиране на качества като самостоятелност, отговорност, организираност, дисциплинираност, буквализъм. Трениране на презентационни  умения от много рано. Устойчивост на стрес и възпитаване на здравословен егоизъм.

Общи условия

Активация на акаунт