СЕДМИ КЛАС. Смелите - на трето, другите са на морето

  • 49 246
  • 743
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 19 925
Ако в нечии очи две училища са напълно равностойни, съвсем разбираемо е да се предпочете близкото. Но в случая  едва ли става дума САМО за това.  По тази причина и коментарът за прием по местоживеене е неуместен за дете, имало опцията да избере да учи навсякъде с този бал.

# 496
  • София
  • Мнения: 7 671
Русалке, по принцип е така. На хора, които това не им харесва, няма да погледнат към ЕГ, лесно е.
Аз бих била притеснена от втора цедка, защото ако моето дете попадне в профил с химия или БЕЛ, ще завърши с общ успех от дипломата около 3.50 Joy. Когато той знае кои науки са му интересни и се разбира с тях, предпочитам да си ги избере сам още с план-приема.
Колкото човеци, толкова и случаи.

# 497
  • София
  • Мнения: 5 550
Дидева, няма да влизам в спор с теб. След 7 клас 73. СУ е с учебен план на ЕГ. В 9 клас се изучават шест предмета на НЕ. Профилът е чуждоезиков. Във втори гимназиален етап (11,12 клас) училището предлага пет различни варианта за 3 и 4 профил. Това са:
Математика и Физика
Математика и ИТ
Химия и Биология
История и Философия
География и ИТ

# 498
  • Мнения: 8 550
Там проблем прогнозирам по-скоро с качването на информация на неподдържания им сайт.
               Неподдържането на сайтовете на някои у-ща направо ме вбесява.Новина от 1 юли , а изучавани специалности - информатика,прогамиране и т.н.Лошо впечатление остава .Толкова ли няма един да даде актуално инфо и то по време на прием. Smiling Imp

Във втора АЕГ има по три, че и четири профила. Значи може да се окаже, че сме си ги избрали само за парлама.
Ние на принцип местоживеене кандидатствахме само за втора, защото сме до нея. За първа АЕГ щеше да й стигне бала за повечето паралелки. Два часа на ден, спестени от път, при равностойни училища.
                  И ние така избрахме и мога да ти кажа,че профилите не са само за парлама.При математиката си личи най-добре.Избралите профил М я изучават в по-голям обем и повече часове.Няма прамяна на профилите или отпадане на такива.

                        Следейки сайтовете на у-щата установих,че точно това е класирането,което на 100 % ни превръща на маймуни.
          - Информация за свободни места няма в повечето сайтове на у-щата.Дори да няма места направи си труда да напишеш една дума - няма.
         - От РУО информация също няма.
         - В публикуваните заповеди на директорите , меко казано, има и фантастични срокове,които ти осигуряват тичането като луд.
         - Осигурява ти се джогинг из мръсна Сф на високи температури за да търсиш свободни места на място и това в 21 век с претенции ,че обучаваме в не знам колко си компютърни специалности.
                         С една дума на това класиране всеки си прави каквото си иска и след това говорим за "прозрачност","информираност" и т.н.
                         Замислям се сериозно до колко можеш да разчиташ когато не се изпълняват елементарни действия.Толкова ли няма в у-щата човек,който да се погрижи информацията да е навременна .Каква е целта на всичко това.

Последна редакция: пт, 02 авг 2019, 13:47 от AnMary

# 499
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 676
В тази връзка, приятно впечатление ми направи (отново) сайта на 31-ро СУЧЕМ. Винаги е добре поддържан и с актуална информация. Хората ей това са публикували за 4-то класиране:

"График 4 класиране след 7 клас:

1-7 август 2019 г. - подаване на документи за участие в четвъртия етап на класиране:

1. Заявление до директора,
2. Оригинал на свидетелство за завършено основно образование
3. Копие от служебна бележка за резултати от НВО

8 август 2019 г. – класиране на учениците за свободните места
9 август 2019 г. – обявяване на списък с класираните ученици
12-14 август 2019 г. – записване на учениците.

Свободните места ще бъдат обявени  от РУО на 01.08.2019, т.е. след приключване на записването на 3 класиране."


Всичко е ясно, няма нужда от препускане, хората са дали достатъчно време за всичко.

# 500
  • Мнения: 8 550
                            Ами за това става дума.Добро впечатление се създава и от навременното изпълнение на задълженията си,колкото и елементарни да са те.Същото беше и с електронните дневници - точните преподаватели отразяваха бързо и навременно оценки и забележки към децата,а други - споряха,че не били задължителни.Е,на кого бих разчитала и имала доверие ? Smiling Imp

# 501
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 676
Съгласна съм. Организацията на работа в 31-ро винаги си е била на ниво. Ще взема да съжаля, че не оставих сина ми там да учи и след 7-ми клас. Simple Smile В момента 32-ро губи и като локация и като сграда и като навременна информация.

# 502
  • София
  • Мнения: 557
И мен много ме дразни неподдържанието на сайтовете. То актуална информация липсва, пък аз даже искам да са mobile responsive Joy
А 35то минават само на ел.дневник. няма да има ученически книжки.

Последна редакция: чт, 01 авг 2019, 10:52 от Bis

# 503
  • Мнения: 8 550
                        След многократни опити на телефон написах в мейла на  у-щето,което ме интересува и.....ми отговориха ,за моя изненада, след не повече от пет минути.Поне получих информация за датите,в които се кандидатства .За свободни места ме пратиха да следя сайта на РУО. Yum
                       

# 504
  • Мнения: 7
Момичета, въпрос! Какво мислите за 133 с ФЕ? Виждам, че са обявили свободни места. За сравнение с 35-то с ФЕ?Ще ни помогнете с мнение и препоръки Simple Smile
Да допълня, че ФЕ ни е с голям приоритет, т.е. търсим стабилно изучаване на езика и добра среда, разбира се Simple Smile

Последна редакция: чт, 01 авг 2019, 11:02 от Jazz mama

# 505
  • София
  • Мнения: 1 309
Здравейте,

Няма да навлизам в спорове по никоя от темите. Четейки последните страници, ми се набива в очи изразът "по местоживеене". От моя гледна точка един гимназист да вземе и да пообиколи града не само не е излишно, а е силно препоръчително. Справяш се сам с транспорта, имаш контакти със съученици, опознаваш града. И неусетно израстваш, ставаш независим и добиваш самочувствие.

В този ред на мисли, аз съм доволна, че дъщеря ми пътува от и до училище. Случват ѝ се различни неща, но най-вече увеличава възможността за контакти със себеподобни.

# 506
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 676
Според мен децата масово пътуват до училищата си. Малцина са тези, които живеят в района на избраното училище. Но и пътуването си е нож с две остриета. Да губиш два часа на ден в път не е много ОК. При нас така се случи, че синът ми пътува от както е започнал да учи - първо с тролей за няколко спирки до съседния квартал, след това с автобус до 31-ро, а сега ще сменя два транспорта до 32-ро. Като с всяко следващо училище пътя и като време се увеличава. Което пък стеснява времето за почивка и учене. Това е една от причините да жаля за Първа АЕГ, защото като локация ни беше идеална. Simple Smile

# 507
  • Мнения: 8 550
Здравейте,

Няма да навлизам в спорове по никоя от темите. Четейки последните страници, ми се набива в очи изразът "по местоживеене". От моя гледна точка един гимназист да вземе и да пообиколи града не само не е излишно, а е силно препоръчително. Справяш се сам с транспорта, имаш контакти със съученици, опознаваш града. И неусетно израстваш, ставаш независим и добиваш самочувствие.

В този ред на мисли, аз съм доволна, че дъщеря ми пътува от и до училище. Случват ѝ се различни неща, но най-вече увеличава възможността за контакти със себеподобни.
                   Въпрос на гледна точка.Ако го бяхме записали в у-щето,в което щеше да влезе японски още на първо класиране щеше да пътува поне час,час и половина.Ставане в 5-5.30 за да стигне до 7.30.Връщане /ако часовете са до 13 ч/ към 14-14.30.При положение ,че не се разхожда с приятели,а се бори с градския транспорт - мръсен,задушен и студен през зимата.И след това трябва да седне да учи.Ходи на кендо и в актьорска школа.Очертава му се и допълнително английски.Какво време остава на детето ,като действително свободно.
                   Мисля си,а не само аз,че да подложим детето на подобни"екскурзии" не си заслужава.Варианта локация беше обсъден още преди да видим резултатите от НВО. М. ,където винаги е бил по-добър ,ни изигра лоша шега.Yum Имахме варианти на у-щата при всякакъв резултат и в тях задължително влизаше локацията.За сега не можем да осигурим на четримата лични шофьори.Smile
                   Пътят до у-щето ,в което е записан е 30-35 мин и то ако пешеходната част я даде яваш яваш! Smile
                   Винаги съм се възмущавала от началния час на у-ща и ДЗ.Няма в света държава,в която учениците започват в 7.30.Дадохме етажи от у-ща на частни или чуждестранни такива,а не направихме едносменно обучение поне където имаше възможност.

# 508
  • Мнения: 1 303
Аз дори смятам последните споровете за излишни; фактът че се обсъждат две конкретни училища на вече няколко страници ги прави добри, дори много добри отвсякъде... И аз не виждам нито отлив, нито пък “ гаф” на 73 с профилите. А и НЕГ си е “първа” и никой не го оспорва, но е факт че “ едно СОУ” изпревари доста ЕГ и МГ по приемен бал, а и по ДЗИ впоследствие. А относно профилите, според мен са премислени добре там, където на етап 8 клас са само 2, а по- късно се предлагат и допълнителните. Дали изборът на последните ще е по желание или след изпит няма никакво значение. Дори вторият вариант може да се окаже по- удачен, защото ще “хване” някой объркал се при профилирането си. АниК, след официалната информация от Ганис и неофициалната от jiema и jenap: стискаме ви силно палци за знаето какво!!!

# 509
  • София
  • Мнения: 94
Здравейте, току що говорих с директора на едно от училищата, което ни интересува. Каза ми, че имат заповед на четвърто класиране, ако има свободни места с приоритет да записват деца със закрити паралелки.

Общи условия

Активация на акаунт