Осми клас 2019/2020 Щастлив и смел полет на младите птици!

  • 52 108
  • 726
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 7 665
Мисля, че е добре на МОН да им се казват пропуските на системата, за да вземат да се вслушат. Мисля, че точно това направи г-н Василев, за което шапка му свалям.

# 631
  • Мнения: 817
Мисля, че е добре на МОН да им се казват пропуските на системата, за да вземат да се вслушат. Мисля, че точно това направи г-н Василев, за което шапка му свалям.
Точно така, "на МОН да им се казват пропуските на системата"! В изказването си не замесвам г-н Василев. Не го познавам, не бях чувала за него до днес. Наблягам на това, към кой трябва да се отнасят такива коментари, независимо кой ги прави.

# 632
  • София
  • Мнения: 19 909
Сваляйте шапки, приемайте намигвания и шегички-  за мен редът да се информира системата за констатирани пропуски е друг. Понеже дори и да е намигване, отговорността да се подадат оплаквания срещу подхвърлен в пространството вариант се стоварва на родителите, които не могат да го докажат. И това - в момент, когато играта в най-желаните училища почти привърши. Каквито и неуредици да се случват в системата, ако учители са свидетели, следва да действат, но не в бг мама.

И не, нямам нищо против господина принципно, напротив, докато беше админ на НПМГ преди години специално изразих благодарността си към него във форума, понеже беше така учтив да ми каже, че  детето ми може да се легитимира на изпита с международен паспорт, тъй като съответното ОУ беше събрало бележници/ученически карти.

# 633
  • В средата на времето
  • Мнения: 2 675
Didia (обърках ник-а), ако правилно те разбирам, и сега не беше задължително да се записва детето след второ класиране, ако не е останало доволно от приема си. Не знам само, ако нямаше задължително записване след второ класиране, колко класирания щяха да се случат така и дали щяха да приключат до 15-ти септември.

Не смятам, че високобаловите деца и родителите им си играят,чудейки се къде да се наместят. Според мен тези от НЕГ отишли в СМГ са искали да са си в СМГ още от началоро, но на не са успели да го постигнат на по-ранните класирания. Т.е. в масовия случай не смятам,че става дума за промяна на желанията в последния момент. Това го казвам като майка на среднобалово дете.Simple Smile))

Последна редакция: пн, 12 авг 2019, 18:11 от Izida

# 634
  • София
  • Мнения: 19 909
Е, да, Изида, ама не едно дете е с 1 желание СМГ, а е останало в НЕГ. Доста са. И става кофти, ако едно с псевдооригинал се е пробвало спокойно, а друго не е посмяло да изтегли истинския. Няма значение дали балът е стигнал в конкретния случай или не. Можеше и да стигне, нали? Важното е, че едно такова дете грам притеснения е нямало. Ако стане - добре, ако не, остава си примерно в НЕГ. Аз спирам с писания по темата, споделих собствената си гледна точка и толкова. Всеки си знае  как възприема това или онова.

Последна редакция: пн, 12 авг 2019, 18:17 от пенсионирана русалка

# 635
  • Мнения: 7 665
Сваляйте шапки, приемайте намигвания и шегички-  за мен редът да се информира системата за констатирани пропуски е друг. Понеже дори и да е намигване, отговорността да се подадат оплаквания срещу подхвърлен в пространството вариант се стоварва на родителите, които не могат да го докажат. И това - в момент, когато играта в най-желаните училища почти привърши. Каквито и неуредици да се случват в системата, ако учители са свидетели, следва да действат, но не в бг мама.


Как мислиш, че може да сработи чуването от страна на МОН? Да им напише човек: "Ехо, възможни са злоупотреби, оправете си системата!" Ми не, просто ще сложат писмото в кръглата папка.
Но ако 50 родителя им поискат проверка на приема в смг и не зная още къде си, защото можело да се използва сканирано копие и те се спукат да разпращат справки, за другата година ще си спестят главоболието.

# 636
  • София
  • Мнения: 19 909
Мария, казах си, че няма да пиша повече по темата, но ще ти отговоря.
Не, за да даде човек, работещ понастоящем в училище, жокер какво се случва, не е чул от мен или теб, видял го е, разбрал е, констатирал го е, при желание може и да го докаже, да излезе с предложение как проблемът да бъде решен.. И сигурно далеч не е  единственият. Защо с доказателствен материал в ръка не подадат сигнали, не дадат гласност на измамата в медии, да видим как ще  скрият тогава  тези по-горе оплакванията в прашасала папка? И как, ако родител бъде наказан, след това друг ще дръзне да се пробва? Но не, делегират тази отговорност удобно на родителите. Ама иначе сме царе всички да коментираме как промените ще станат факт, ако учители и родители заедно се борят с пороците на системата.

Извини ме, ама постовете ти са видна защита на СМГ. Излез малко от кожата на родител с дете там и приеми, че игричката съвсем спокойно преди дни може да се е разиграла и там. Преди седмица, когато НЕГ обявиха само някакви кирливи часове за подаване на документи и после удобно удължиха времето, не се посвених, нищо че и трите ми деца са завършили там, да  изразя мнението за ОЧЕВАДНА игричка с цел наместване на техен човек. Та малко обективност не би била излишна..

# 637
  • Мнения: 8 549
Didia (обърках ник-а), ако правилно те разбирам, и сега не беше задължително да се записва детето след второ класиране, ако не е останало доволно от приема си. Не знам само, ако нямаше задължително записване след второ класиране, колко класирания щяха да се случат така и дали щяха да приключат до 15-ти септември.

                 Да!Не беше задължително да се записваш,но ако не го направиш губиш мястото си! Чисто изнудване! След първо класиране подаваш заявление и мястото ти остава непокътнато или минаваш напред или оставаш на същото място.Ние отидохме в паралелка,за която не ни стигна 0.5.Ако беше така ние също щяхме да пуснем заявление за участие в трето и....прословутият японски щеше да е постигната мечта.Запазваш второто класиране и подаваш заявление за трето и  .... минаваш напред или оставаш на същото.Без рискове,пресмятане и най-вече без стрес и нерви.Да го отпиша или да не го запиша не е вариант .Така до 4 класиране щеше безболезнено да се наместят всички там където искат.Без космическо вдигане на балове на 3-то и 4-то и без спад под 350 в някои у-ща,без препускане в жегата да изтегляш ,да подаваш ,да стоиш и да чакаш с часове резултат и....на края да се включиш отново в играта за място ,на което си бил.АниК нямаше да тича с децата,а щеше да чака спокойно у дома резлтат от класирането.Нямаше да има съмнения от рода "дали има изтекла информация"....ами и да ви казват ,че НЯМА мога да твърдя със сигурност ,че ИМА.Покрити места също ще има колкото и справки да искате.В тази система в края и по-точно няма никаква прозрачност , а и никой не е заинтересован да я направи прозрачна.

# 638
  • Мнения: 7 665
Русалка, това, че имам дете в смг, не значи, че не съм от най-критичните към смг. Ако намериш някой друг, който има дете в смг да е писал открито повече от мен за проблемите на смг, много моля да ми го покажеш. (Не говорим някой да пише против смг, когато детето му е извън смг, а когато детето му все още е в смг.) Няма защо да защитавам смг. Аз говоря за проблема чуваемост в МОН. Там такава просто няма. Твоето предложение е равносилно на това един свестен учител да застане срещу ръководството с обвинения, като стреля във въздуха. Ми може пък никой в смг да не е направил тази шашма, но човекът просто да е чул за такава или просто познавайки технологиите да се сети, че може на някого да му е хрумнало.
Отделно не виждам каква "игричка с цел наместване на техен човек" визираш. От 3 приети деца само 1 е от смг. И точно на това дете щеше и на трето класиране да му стигне бала, но не посмяха да рискуват тогава. И ако обвиняваш точно това дете, че е действало нечестно, то е доста грубо и граничи с клевета. Доста "техни" хора останаха извън смг.

И още нещо, понеже в коментара ти чета, че едва ли не съм цар на голите приказки и нищоправенето. Ми аз не пиша само по форуми. Пиша и до мон и до руо. Ти писала ли си и за какво конкретно се пребори като промяна? Защото аз мога да изредя много казуси по които съм писала на фаза обществено обсъждане. Мога и много мои писма до директорите (защото бяха двама) на смг да покажа. Всичките са открити и визират проблеми. малко ми е странно точно мен да обвиняваш в нищоправене, но щом казваш, нека така да бъде.

Последна редакция: пн, 12 авг 2019, 18:58 от maria77bg

# 639
  • Мнения: 817
Ако човек реши да сподели информация за нередност, без да е направил нещо по въпроса, просто да замълчи! Ако човек реши да сподели информация, с цел да провокира родителите към дйствие, но след дъжд качулка, просто да замълчи! Това не е математическа задача, за която се нуждаем от жокер, защото в този момент, този жокер предизвиква допълнително огорчение и прави на пух и прах надеждите на някои от съфорумките. Нещо или се казва навреме за да се реагира, или просто не се казва!

# 640
  • Мнения: 7 665
Човекът сега се е сетил, сега го споделя. То беше насочено към родителите на шестокласниците.

# 641
  • Мнения: 4 886
Изпуска се подробността "ламинирано копие". Ламинирането не позволява изследване за автентичност. Някой каза, че в дома му се ламинират всички документи. Това означава, че те практически се погубват. При представено ламинирано копие за сверка, не може да се установи оригинал ли е бил ламиниран или копие. Единствена проверка е наличието на актуално записване в друга гимназия. Но кой кого може да вини, като липсва унифициран регламент за представяне на оригинал. Решението е на всяка гимназия. Всъщност допълването на паралелките е официализирана възможност за устройване на когото трябва.

# 642
  • Мнения: 4 886
Човекът сега се е сетил, сега го споделя. То беше насочено към родителите на шестокласниците.
Тогава споделяйте си реплики и си намигайте в другата тема. Тук кипят страсти и играта с нервите на участващите е меко казано неетична. Без упрек: в чуждите теми сме били винаги наблюдатели или плахо изразяващи становище, но пак въпрос на лична мярка!

Последна редакция: пн, 12 авг 2019, 19:19 от Шарлот

# 643
  • София
  • Мнения: 1 401
Човекът сега се е сетил, сега го споделя. То беше насочено към родителите на шестокласниците.
Позволи ми да изразя силно съмнение в това.  Твърде подробно, твърде обмислено и пунктуално обяснено ми идва.
Но, все едно, petenka1983 го каза много точно - ако не е навреме (а аз бих добавила, и легално), по-добре да не се казва.

# 644
  • София
  • Мнения: 19 909
Мария, хайде да четеш внимателно.. Цитатът за "игричка, целяща вкарването на техен човек"  касаеше НЕГ.
Никакво конкретно дете от СМГ не съм визирала, не ми приписвай неказани думи. И какво значение има  дали някой е приет или е останал под чертата? Важното е, че ако е бил с такъв оригинал му е било топличко и спокойно, че мястото другаде си е негово. А това е крайно нечестно, защото и други е можело така да пробват и да се окажатат над чертата, ама не са рискували по легалния път. А пък тези спокойните и безрискови са отнели на практика опцията друг да заеме тяхното място в другото училище, понеже последното спокойно е можело да класира ( за НЕГ се сънявам, че би го направила) следващия поред от предишната класация, останал под чертата.

Последна редакция: пн, 12 авг 2019, 19:31 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт