Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 30 978
  • 802
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: X
Какво означават тези абревиатури?
ИИЧЕ - интензивно изучаване на чужд език
РИЧЕ - разширено изучаване на чужд език

# 151
  • Мнения: 6 952
По повод състезанието на НПМГ, ето линк за самото състезание с тестовете от миналата година. http://www.prirodninauki.bg/archives/category/%d0%bd%d0%b0%d1%86 … d0%bb%d0%be%d0%b2
А ето и задачите от олимпиадата по химия за тази година. Може да сравните http://www.prirodninauki.bg/archives/12343
Тъй като съм лаик, а знам, че твоето момче тази година ходи на физиките и на двете състезания, можеш ли да дадеш оценка като трудност спрямо изучавания в училище материал?

# 152
  • Мнения: 6 623
Бубч2то, вероятно детето си е свикнало на това темпо и не се чувства претоварено. В движение винаги можеш да  го намалиш , ако се налага.
И моята  не иска са спира АЕ в школата. Ще  се наложи да ходи на уроци по математика . Предложих още сега да започне, за да отработи пропуските- не ще. Като чуе за математика и изпада в истерия.

# 153
  • София
  • Мнения: 922
Мария, той ходи и на олимпиадата и на състезанието. На олимпиадата се представи по-добре / реши две предишни олимпиади с изученият до момента материал и с допълнителни обяснения от баща му/ 20,5 т от 30, или 68.333/100. За състезанието има конспект, който обхваща и изучаваното в 6-ти клас. Направено е по подобие на НВО, там не се представи толкова добре - 66.5/100. Но той не учи много концентрирано. Определено му беше по-добре на оли с подготовка от по 1 ден на кръг. Децата са различни.

# 154
  • у дома
  • Мнения: 7 166
При нас в ПМПГ има две паралелки СХН,като и двете са с ИИЧЕ-от какъв зор не мога да разбера и то и в двете с АЕ...Ще е екстра,ако едната е с ИИЧЕ,а другата РИЧЕ-според мен и за двете ще има желаещи...

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 23:49 от svetlaem

# 155
  • София
  • Мнения: 8 288
svetlaem, за да ги подготвят по-добре за работата после навън Wink

Rumi, подвело ме е PLто, не знам до колко е опция пътуването при вас. Тук за нищо го нямат 1 час пътуване.

Много деца още от 5 клас прекосяват града, за да ходят на училище.

Последна редакция: нд, 04 авг 2019, 23:46 от Desem

# 156
  • Мнения: 4 970
За мен всички училища трябва да поддържат едно нормално образование, еднакво на средно ниво. Учениците да се разпределят на териториален принцип, а не невръстни да обикалят града, за да получат нещо по-добро.
Вече в самото училище може да има клубове по интереси или пък специални класове.
И на по-късен етап да се кандидатства. Но не с единен централен изпит. Никой не може да ме убеди, че трябва да имаш еднакви умения и знания да мг или за ег, за професионално училище или такова с арт насоченост.
Наши много близки роднини отидоха да живеят в Исландия. Там е точно така. Децата не трябва да живеят много далече от училището, не помня точното разстояние, но си ходят пеша. Нашите хора се преместиха там най-вече заради едното дете, което е с ДЦП. Въпреки че уврежданията са в доста лека форма, тук му беше изключително трудно. Там има допълнителни учители и въпреки езика се справя добре. Но... Исландия. Там ги мислят нещата. За разлика от тук.
Моето момиче догодина ще продължи с пианото и народните танци. Може да намалим темпото със свиренето, но танците си остават. Те са много любими. В неделя ще ходи на курс по БЕЛ. През седмицата ще ходи и на математика, но още не сме се уговорили с учителката. Стремим се към езиковите гимназии, но не с немски.

Последна редакция: пн, 05 авг 2019, 07:40 от Betty L.

# 157
  • Мнения: 24 467
Цитат
Понеже си юрист, да те питам нещо. От самото начало на функционирането на системата ме чопли един въпрос във връзка с цитираното.
Следващият текст е от сайта на РУО - София-град, но мисля, че го имаше и в системата. Точка 2.
Важно е да знаете:
1.Учениците, които не са приети на първо и второ класиране или не са участвали досега в класирането, могат да подадат заявление за участие в трето класиране електронно (онлайн).
2.Учениците, които са се записали на първо или второ класиране в училищата, в които са приети, но имат желание да участват за свободните места на трето класиране, следва да изтеглят оригиналните си документи от училището, където са записани. С тях могат да подадат заявление за участие в трето класиране, но само в училищата-гнезда. Не могат самостоятелно да подадат заявление за участие в трето класиране електронно. При изтегляне на документите, учениците не запазват местата си, на които са били приети!

Дидева, не намерих време почивните дни, затова пиша сега, но нищо, не е късно да си обсъждаме.
Кое те чопли, да го мислим?
Че тези, които са участвали и са били класиране на порво и/или второ, са си изтеглили документите за трето, но не попадат в двете групи по Наредбата "неучаствали" и "некласирани"? Или нещо друго?
...
Бубчето, вероятно повече го от нас разбират" психясването" по различен начин. Аз до този момент в темата истерии и пкиходрами не съм видяла.. Наблюдавам загриженост за децата, подкрепа и споделяне на полезна информация. Тоест, психясване( по моите критерии) липсва.
Засега:)
Peace

Като четох седмокласните теми тази година, ми се струва, че съм на светлинни години от психясване.
Дъщеря ми, обаче, не смята така. 😁
Да ви кажа, щом сме тук и четем и пишем редовно, значи не сме 100 процента добре.
Пиша и чета ежедневно в различни теми.
Тук, във форума, си разтоварвам, понеже ми е далеч тематично от ежедневието.
Нито участието ми в тази, нито това, в други, например на тема пътувания, грижи за косата, модни, литературни и т.н., имат отношение към "психясването". Всички теми, в които участвам, са просто такива, които са ми на дневен ред, интересуват ме, дават ми информация или и аз мога в тях да споделя по нещо, което ме вълнува.
Човек винаги се вълнува от нещо. Това е съвсем в реда на нещата. Когато всичко спре да го интересува, е, тогава вече е налице болест.

# 158
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз психясването го зачекнах, защото взе много да се спряга и реших, че е добре да си сверя часовника. Иначе моето дете е далеч от претоварването щом имаме време да се караме, че прекалено много виси на лаптопа или на телефона Simple Smile Даже около мен ме обвиняват в липса на амбициозност по отношение на децата, защото от 1ви клас не пожелах да ги бутам в прехваленото "елитно" в квартала, пък сега и езикова гимназия не искам Grinning

# 159
  • Мнения: 6 623
Моя позната с гордост заяви, че детето е било на урок по математика седем(7 ) часа..Това непосредствено преди датата на НВО. Станало му е лошо, учителката го почерпила с торта и продължили заниманията. Това про положение, че детето от пети клас ходи на уроци.
В Плевен се оказа трудно да се намери действащ учител по математика за частни уроци. Школи няма. Ще търся.

# 160
  • София
  • Мнения: 8 940
Благодаря за темата и за списъка с произведения. Много полезно.
Иначе аз хич не се психясвам, минала съм го вече веднъж. Съвсем спокойно. Детето ми е умно, ще се справи. Няма да спира с английския и танците. Математиката и е проблемна, но съм оптимист.

# 161
  • Мнения: 4 970
И на мен ми е за втори път, но напрежение си имам, въпреки че се опитвам да не се впрягам. Щом проследих и съпреживях емоциите на предишния набор...

# 162
  • Мнения: 48 052
Не мисля, че 7 часа урок е нещо нормално. Не мисля, че в крайна сметка е редно каквото и да е, изключая професионални занимания със спорт, да костват 7 ДОПЪЛНИТЕЛНИ часа на ден.
Да влиза където и да е. Все ще избута 5 години. Няма да си увреждаме всички психиката и здравето заради това.
Усилия ще се положат, ще помогна с каквото мога, но определено не мисля да се впускам в някакви крайности. Каквито налудности ме избиват, си ги изкарвам във форума, или в реала насеме.

# 163
  • Мнения: 8 251
С коя наредба се регулираше връщането на контролни, класни на учениците?
Миналата година нито една писмена работа по математика не пристигна вкъщи. По всички останали предмети ги връщаха. Ако и сега е при същата учителка, да си ходя с нормативните документи още на първата родителска среща.

# 164
  • Мнения: X
Наредба 11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците
Чл. 19. (1) (Доп. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите и за информация на родителите.
(2) Оценяващият анализира и обобщава резултатите от контролните и класните работи, като в срок до две седмици след провеждането им уведомява учениците за направените изводи.
(3) (Отм. - ДВ, бр. 82 от 2018 г.)

Общи условия

Активация на акаунт