Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 30 768
  • 802
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 24 467
МОН не са майстори в това, в което сочиш, Ежко, а просто хорица, които гледат да си създават възможно най-малко работа, независимо има ли нужда или не от нея, гледат да я отхвърлят на мига. И го правят, понеже имат властта да го направят. На тях не са им нужни аргументи, а качествени, умни, образовани и с опит в реалното образование хора, с каквито министерството не разполага. И не е разполагало поне от 25 години. За преди това нямам личен поглед.
Което се отнася и за останалите ни административни структури.
А да се чете, преди да се пише, е полезно. За хора, които имат претенции, че се занимават с образование и дори оглавяват ресора, е и задължително. Но де ги тия кадри? Калинки - бол, кадри няма.

# 301
  • Мнения: 6 924
И едно наблюдение отстрани: ако искате да ви подкрепят, не трябва да правите автоматично враг от всеки, които не ви е чел предложенията или не ги е разбрал. Освен това, не би било лошо, ако превантивно мислите за ефектите на това, което предлагате, върху чуждите интереси. Или поне внимателно да слушате, когато някой засяга темата.
Иначе ще ви разделят и владеят. В това МОН са доказани майстори. С учителите вече сте скарани (не се заблуждавайте - изключенията потвърждават правилото).
Ежко, ти просто си патологичен случай на човек, който не чете, но дава категорични и саркастични мнения. Няма как по друг начин да се реагира на горното ти изказване, освен остро, защото не ти е за първи път такава реакция. Никой не те прави враг, но да изкажеш мнение без да си чел е доста нелепо. За ефектите сме мислили и обсъждали, така, че това ти поредно предположение отново не е базирано на факти. Слушаме внимателно всяко мнение, но ти не казваш нищо конкретно. А твърдението, че сме скарани с учителите на каква база е, че пак не те разбрах?

Фран, нашето предложение е коренно различно от дата за НВО, която е след като е минало класирането, какъвто е коментарът за случая с момчето. А и наличието на компонент в бала, който не е при едни и същи условия, а именно годишните оценки на учениците не разбирам как се вписва с обяснението на мон.

# 302
  • Мнения: 3 048
Нека се посмеем. Цитат от линка с интервюто, който публикува Фран:

...Ако вземем математиката за пример, защото бяхме на тема математика, неусвояването на дробите, и то на обикновените дроби, води след това до проблеми....

Напомни ми за завода за полупроводници, с обещанието догодина да е за цели.
И така ако не се усвоят обикновените дроби, къде ще се занимавате с необикновените ...Sweat Smile Joy

# 303
  • София
  • Мнения: 4 035
Интервюто е по повод анулираната работа на изпита на ученик от СМГ, но се засяга и въпросът относно втората дата на нво и защо идеята е неосъществима към момента:
https://offnews.bg/interviu/obediniavame-proletnata-i-velikdensk … 08503.html?page=1

Стандартните глупости, които вече няколко пъти бяха оборени. Като гонят равни условия, то тогава трябва да задължат всички учители да пишат 6ци в 7ми клас, защото във випуска на моето дете миналата година нямаше нито 1 шестица по БЕЛ, а в съседното училище нямаше нищо различно от 6ца. Още от тук децата нямат равни условия. Освен това условията чисто физически са различни, едни квестори помагат, други пречат, в едни стаи е горещо, в други тъмно, в трети шумно. Пълен абсурд е този довод с равните условия.
По въпроса за времето отново не могат да издържат. Тази година имаха седмица да обявят резултатите и успяха, за догодина обаче са си оставили 17 дена, да им е по-лежерно. Никой копче няма да каже, ако първите дати се дръпнат с 2-3 дена напред, после около 20то число са вторите и резултатите излезнат не на 26ти, а на 30ти, това измества класиранията с точно 3 дена, никой нищо няма да чака, никой няма да бъде предреден и т.н.
Точно тези неща обясних вчера по Дарик.

И едно наблюдение отстрани: ако искате да ви подкрепят, не трябва да правите автоматично враг от всеки, които не ви е чел предложенията или не ги е разбрал. Освен това, не би било лошо, ако превантивно мислите за ефектите на това, което предлагате, върху чуждите интереси. Или поне внимателно да слушате, когато някой засяга темата.
Иначе ще ви разделят и владеят. В това МОН са доказани майстори. С учителите вече сте скарани (не се заблуждавайте - изключенията потвърждават правилото).

Това пък са още по-големи глупости. Никой, който не е чел нещо и не го е разбрал, няма право да се изказва върху него или да си упражнява реториката просто от любов към спорта. Втората дата за НВО не засяга ничии интереси, защото никой няма да бъде прецакан от нея, просто изисква една идея повече време и работа от МОН, за да се осъществи. И желание разбира се...Никой с никого не е скаран, аз самата съм говорила с поне 15 отделни и непознаващи се учители, които изцяло подкрепят идеята, защото всеки е имал в класовете си поне един случай на дете, останало без точки поради такива обстоятелства и знаят какво причинява това за в бъдеще.

# 304
  • Мнения: 3 048
Зам. министъра на МОН за НВО:

Това е един изпит, в който всички, които са учили, могат да успеят. Различни фактори може да повлияят, но не и драстично. Ако тези изпити се приемат по-спокойно, и резултатите ще са по-добри. Те са рутинна част от системата.

Тестологията страда, защото не може да направи два теста, при които едно и също дете би имало резултат с до плюс минус 5-10 точки разлика, ама никак не е "драстично", че би имало 0, вместо 60-70-80-90. Трябва да се приемат спокойно нещата и резултатите ще са по-добри.

# 305
  • София
  • Мнения: 4 035
Факторът "невъзможност да се яви" не може да повлияе драстично, в крайна сметка -400т не може да се нарече драстично...

# 306
  • Мнения: 6 584
Факторът "невъзможност да се яви" не може да повлия драстично, в крайна сметка -400т не може да се нарече драстично...

Нали?! Какво ли тогава ще е драстично?....

# 307
  • Мнения: 8 222
Уф, да, съгласна съм, че това е един изпит, който трябва да се приема по-спокойно и ще изкараш толкова точки за колкото си учил и т.н. бля-бля. Остава обаче основното, за да изкараш каквито и да е точки, трябва първо да имаш възможност да се явил. А някои деца, по независещи от тях причини, нямат тази възможност.
При нас също имаше случай преди няколко години на дете в болница с тежка вирусна инфекция. За негов късмет, тогава още можеше да се кандидатства и след 8-и клас. Един куп врътки направиха, държа една камара приравнителни, но успя в 9-и клас да е в мечтаната паралелка.
Дори и в нашия град няма къде да отидеш със 100 точки. Дори и да не са кисмически баловете, пак за няколкото хубави паралелки не падат под 200 дори и след второ класиране, а за трето обикновено няма места.  Със 100 точки си в училище, където половината ученици едва говорят български.

# 308
  • Мнения: 5 425
И къде е проблемът? Кой да отиде в паралелка, където половината не говорят български или това, че такива паралелки съществуват и са твърде много?

# 309
  • София
  • Мнения: 4 035
Този, който не е учил, не е положил грам усилие да се подготви или в крайна сметка са му толкова възможностите трябва да иде в такава паралелка. Въпросът в случая е всеки да има шанс да попадне на място според способностите, усилията и времето, отделено за подготовка.

# 310
  • Мнения: 6 584
Ако след толкова обяснения, някой не е разбрал  къде е проблемът...

# 311
  • Мнения: 8 222
Ами ако на моето дете му е толкова умственият багаж или толкова много го мързи да учи, че не може да изкара повече от няколко точки на НВО, аз лично ще го пратя в паралелка, където да научи някакъв занаят. Против съм обаче да отиде там по единствената причина, че е бил в болница по време на изпита. Не знам кое е толкова трудно за разбиране.
И нямам нищо против да стане, ако иска, готвач, автомонтьор, тракторист или заварчик. Ако го влече и е добър, това са професии с които също може да си докарва добри доходи. Само че може да ги усвои и на 20+ години, не е необходимо да започва на 14 и да си затвори всички други пътища.

# 312
  • Мнения: 5 425
Ами ако на моето дете му е толкова умственият багаж или толкова много го мързи да учи, че не може да изкара повече от няколко точки на НВО...
...ами ако на някое друго дете родителите нямат доходи да му платят частните уроци, нито пък могат да си позволят да живеят в квартал с приемливо начално училище? Защото примерно майка му е болна, а баща му трябва да работи за трима, докато я гледа? Защо да искаме справедливост за едни, когато за други и не помисляме?

# 313
  • Мнения: 6 924
И къде е проблемът? Кой да отиде в паралелка, където половината не говорят български или това, че такива паралелки съществуват и са твърде много?
Болният на нво, естествено! Как кой? Та той не знае кога може да се разболява, седнал да иска езици да учи! И сто камшика ако може, та да му дойде акъла в главата!

Ами ако на моето дете му е толкова умственият багаж или толкова много го мързи да учи, че не може да изкара повече от няколко точки на НВО...
...ами ако на някое друго дете родителите нямат доходи да му платят частните уроци, нито пък могат да си позволят да живеят в квартал с приемливо начално училище? Защото примерно майка му е болна, а баща му трябва да работи за трима, докато я гледа? Защо искаме справедливост за едни, а за други и не помисляме?

Ежко, не случайно нво е елементарно. То е на УЧИЛИЩЕН материал. Никой не е задължен да ходи на уроци. Докато разпределянето на база нво в е задължително, освен ако не си достатъчно финансово спокоен и не отидеш в чу. Щом задължително ще ме разпределят на база нво, ще ми създадат условия да се явя на нво.

# 314
  • София
  • Мнения: 4 035
Ами ако на моето дете му е толкова умственият багаж или толкова много го мързи да учи, че не може да изкара повече от няколко точки на НВО...
...ами ако на някое друго дете родителите нямат доходи да му платят частните уроци, нито пък могат да си позволят да живеят в квартал с приемливо начално училище? Защото примерно майка му е болна, а баща му трябва да работи за трима, докато я гледа? Защо да искаме справедливост за едни, когато за други и не помисляме?
Квартала няма нищо общо, това не е начално образование, за да е районирано географски. Що се касае до доходите, дори и да не ходи на уроци, всяко съвестно дете ще успее с училищен материал да изкара поне по 60т на НВОто, поне! Да не говорим колко хора назад в темата писаха, че техните деца няма да ходят на уроци и школи, просто защото децата се справят без тях достатъчно добре. Ткака че отново не опират до бал 100 и до отнетата възможност да се явят на НВО.

Общи условия

Активация на акаунт