Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 5 467
На мен не ми е ясно как дадено училище учи на тези неща, когато в програмата няма часове за тях.
Може да те приучи да търсиш по-бързо и успешно информация, това го разбирам. Може да те срещне с учители или учебен материал, който ти дава нов поглед или тласък. Също мога да приема смяна на приоритетите, виждания за важно и маловажно, небходимо и безполезно, вследствие една или друга среда. Това ли има предвид Ежко?

# 406
  • Мнения: 5 425
Златарски? Дорис Тенеди? Хахахахаха
Златарски учат по IB програма. Където намираме например:
По Философия
•Fundamentals of Ethics
•Moral Theories: Consequentialist
•Moral Theories: Deontological
По Бизнес
- Organizational objectives
- Organizational planning tools
- Planning
- Crisis management and contingency planning
- Sources of finance
- Break-even analysis
- Cash flow
- Investment appraisal
- Budgets
 
На мен не ми е ясно как дадено училище учи на тези неща, когато в програмата няма часове за тях.
Може да те приучи да търсиш по-бързо и успешно информация, това го разбирам. Може да те срещне с учители или учебен материал, който ти дава нов поглед или тласък. Също мога да приема смяна на приоритетите, виждания за важно и маловажно, небходимо и безполезно, вследствие една или друга среда. Това ли има предвид Ежко?

Не съвсем. Погледни двата огромни учебника по етика на младежа. Направи справка за преподаваното в ориентейшън уика за планирането и организацията на работата. Виж структурата на правилника, който подписват всяка година. Виж учебните материали по история и география. И т.н.
Идеята не е да ти насадят ценностна система, а да те научат как грамотно да си изградиш и подредиш своите ценности в непротиворечива система. Както и да разбереш откъде същите идват (и какво е то култура, какви ги има и как са възникнали).

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 20:57 от Ezhko

# 407
  • Русе
  • Мнения: 12 247
  Част от програмата за 9 клас
   Познава основни понятия и теории от етиката и естетиката.
   Анализира и оценява основанията на собствените си постъпки и избори (ценности, принципи, мотиви и последици).
  Разграничава и разбира различни исторически и съвременни норми (морални, правни, религиозни, политически) на съвместен живот в общността.
  Разпознава философски концепции за красивото и може да ги прилага към емблематични произведения на изкуството.
  Аргументира лични предпочитания в изкуството, като използва естетически категории.
  Разбира споделените ценности в общността и се отнася отговорно към тях.
  Приема различието в убежденията на другите (толерантност) и преодолява собствени предразсъдъци.

Синът ми учеха на английски, щот виждам че е много важно за Ежко. Аз не го намирам за толкоз съществено
Това обаче не го прави все още завършена личност, която взема обезателно правилни решения, но пък и му дава възможност да си задава въпроси.

# 408
  • Мнения: 5 425
Амбър, ЕДИНИЯ учебник по етика в АК е 528 страници. Втория е подобна тухла.

ЦЕЛИЯ учебник по философия (за съответстващата година) на МОН е 180 страници....

# 409
  • София
  • Мнения: 62 595
Това ,което прочетох за разчетите на младежа на Ежко се казва пуберски максимализъм. За младежа е нормално - още е в пубертета, обаче един възрастен е наясно, че 30, дори и 10 години са твърде нереалистичен период за твърди планове, когато се касае за млади хора на по 19 години. Има обикновени житейски случки, които объркват сметката.

От гимназията исках няколко неща
- възможно най-добрата, която предлага пазарът и успеят да се класират, затова заложих явява е на изпити и за Нпмг, която също беше в списъка.
- добра среда - амбициозни и свестни деца - стабилна учебна подготовка за изкарване на диплома.

Към момента резултатите са ок. Децата сами констатираха на колко висока летва са свикнали и в каква среда са били. Неслучайно тяхната гимназия е толкова желана.

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 21:19 от Andariel

# 410
  • Мнения: 6 382
Брррррр 528 страници. Не, благодаря!

# 411
  • Русе
  • Мнения: 12 247
 При нас изобщо не ползваха учебник. Пишеха есета и развиваха лични позиции. Ако някой нярва, че изчитането на не знам си колко страници те прави етичен и завършена личност, няма какво да кажа. Или - Стига бе, Не ставай смешен.

# 412
  • София
  • Мнения: 5 467
Какво значение има обемът на учебника? При нас тази година всеки учител си решаваше дали и колко от даден учебник да се ползва. Почти всички преподаваха по собствени материали - презентации, видеа, дискусии, кахути. По биология учебника се отвори веднъж у дома, по химия - никога, по история - 6-7 пъти, толкова и по физика. По география, АЕ, музика, ИИ и философия изобщо нямаха учебници. А, имаха и по ИЕ и по ИТ. Не знам дали се ползваха.

# 413
  • Мнения: 7 683
E, да се съди от обема страници за полезността на даден учебник или книга, е все едно за качествата на един човек да съдим по килограмите му... И няма да повярвам, че един тийн в 9 клас може да научи и осмисли 528 страници абстрактни категории. А и необходимо ли е? Етика не се учи от учебници, нито естетика. Последната се възпитава с постоянен досег с изкуствата, със слушане на музика, ходене по изложби и т.н. А етиката се учи от семейството и от живота. От стойностни книги и филми. Не от шантави американски учебници по 1000 страници. Апропо, американци и етика... ми прилича на оксиморон.

# 414
  • Мнения: 6 386
Ма той не е казал, че някой ги е чел.

# 415
  • Мнения: 5 425
Какво значение има обемът на учебника? По...философия изобщо нямаха учебници.
Имаха.  А обемът позволява да се напълни със съдържание. Ето половината:
Скрит текст:
Chapter 1.   The Nature of Morality

    Objectives
    What is Philosophy and Ethics’ Relationship to It?
    Definition of Key Terms
    Approaches to the Study of Morality
    Morality and Its Applications
    Where Does Morality Come From?
    Customary or Traditional and Reflective Morality
    Morality, Law, and Religion
    Kohlberg’s Theory of Moral Development
    Why Should Human Beings Be Moral?
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem  
    Notes

Chapter 2.  Consequentialist (Teleological) Theories of Morality
    Objectives
    Psychological Egoism
    Ethical Egoism
    Utilitarianism
    Difficulty with Consequentialist Theories in General
    Care Ethics
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem  

    Notes

Chapter 3.   Nonconsequentialist (Deontological) Theories of Morality
    Objectives
    Act Nonconsequentialist Theories
    Rule Nonconsequentialist Theories
    General Criticisms of Nonconsequentialist Theories
    Conclusions
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem  

    Notes

Chapter 4.   Virtue Ethics
    Objectives
    Definition of Terms
    Aristotle’s Nichomachean Ethics
    Confucian Moral Self-Cultivation
    Confucian Role Ethics
    Contemporary Analysis of Virtue Ethics
    Who Is the Ideal Virtuous Person?
    Vice and Virtue
    Conclusions
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions

    Suggested Readings
    Ethics Problem

    Notes

Chapter 5.   Absolutism Versus Relativism
    Objectives
    The Meanings of Absolute
    The Meaning of Relative
    Cultural Relativism and Cultural Absolutism
    Propositions and Truth
    Conclusion
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem

    Notes

Chapter 6.   Freedom Versus Determinism
    Objectives
    The Meaning of Determinism
    Types and Theories of Determinism
    Fatalism and Hard and Soft Determinism
    Indeterminism
    Criticisms of Hard Determinism and Arguments for Freedom
    Conclusion: Soft Determinism
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem

    Notes

Chapter 7.   Reward and Punishment
    Objectives
    Definition of Key Terms
    Reward and Punishment in Relationship to Justice
    Elements of Justice
    Reward
    Theories of How to Reward
    John Rawls and His Theory of Justice
    Punishment
    Theories of Punishment
    Is a Synthesis Possible?
    Human Rights
    Chapter Summary
    Exercises for Review
    Discussion Questions
    Suggested Readings
    Ethics Problem  

    Notes

Chapter 8.   Setting Up a Moral System: Basic Assumptions and Basic Principles  

    Objectives    

    Conflicting General Moral Issues    

    Basic Assumptions    

    Basic Principles, Individual Freedom, and Their Justification    

    Priority of the Basic Principles    

    A General Way of Determining Priority–Two Categories    

    How the System of Humanitarian Ethics Works    

    Conclusion    

    Chapter Summary    

    Exercises for Review    

    Discussion Questions

    Suggested Readings    

    Notes

Chapter 9.   The Taking of Human Life  

    Objectives    

    The Taking of Human Life    

    Suicide    

    Defense of the Innocent (The Self Included)    

    Cases for Study and Discussion    

    War    

    Terrorism    

    Cases for Study and Discussion  

    Capital Punishment    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary  

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on the Taking of Human Life    

    Suicide    

    Defense of the Innocent    

    War and Terrorism    

    Capital Punishment    

    Reader Reactions  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes

  
Chapter 10.   Allowing Someone to Die, Mercy Death, and Mercy Killing  

    Objectives    

    Definition of Terms    

    Current Legal Status of Mercy Death and Mercy Killing    

    Allowing Someone to Die    

    Cases for Study and Discussion    

    Mercy Death    

    Cases for Study and Discussion    

    Mercy Killing    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary    

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Allowing Someone to Die, Mercy Death, and Mercy Killing  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 
Chapter 11.   Abortion  

    Objectives    

    Introduction to the Abortion Issue    

    When Does Human Life Begin?    

    Arguments Against Abortion    

    Arguments For Abortion    

    The More Moderate Positions on Abortion    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary  

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Abortion  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 
Chapter 12.   Lying, Cheating, Breaking Promises, and Stealing  

    Objectives    

    Definition of Key Terms    

    Nonconsequentialist and Consequentialist Views  

    Lying    

    Cases for Study and Discussion  

    Cheating    

    Cases for Study and Discussion    

    Breaking Promises    

    Cases for Study and Discussion    

    Stealing    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary    

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Lying, Cheating, Breaking Promises, and Stealing  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 Chapter 13.   Morality, Marriage, and Human Sexuality  

    Objectives    

    Major Aspects of Human Sexuality    

    The Meaning and Purposes of Human Sexuality    

    Premarital Sex    

    Sex in Marriage-Type Relationships (Including Nonlegal)    

    Masturbation    

    Pornography    

    Prostitution    

    Sexual Perversion or “Unnatural” Sexual Activity    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary  

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Morality, Marriage, and Human Sexuality  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 
Chapter 14.   Bioethics–Ethical Issues in Medicine  

    Objectives    

    What Is Bioethics?  

    Health Care Professionals and Patients and Their Families–Rights and Obligations  

    Truth Telling and Informed Consent    

    Confidentiality    

    Guilt and Innocence in Treating Patients    

    Ethical Issues in Medicine    

    Stem Cell Research    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary    

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Bioethical Issues  

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 
Chapter 15.   Business and Media Ethics  

    Objectives  

    Introduction    

    Rights and Obligations in Business    

    Two Ways of Approaching Rights and Obligations in Business    

    The Moderate Position    

    Justice, Truth Telling, and Honesty in Business    

    Ethical Issues in Business    

    Sexual Harassment    

    The New Global Economy and the International Business Scene    

    Media Ethics    

    Corporate Greed–Enron    

    Cases for Study and Discussion  

    Chapter Summary    

    Exercises for Review    

    Views of the Major Ethical Theories on Business and Media Ethics

    Suggested Readings  

    Ethics Problem  

    Notes  

 
Chapter 16.   Environmental Ethics  

    Objectives    

    Definition of Key Terms  

    Nature and Morality    

    Environmental Ethical Issues    

    Our Attitude Toward Nature and What Lies Behind It    

    Arguments for Use and Exploitation of the Natural Environment    

    Arguments Against the Use and Exploitation of Nature    

    Moderate Position    

    Criteria for Animal Rights    

    Ways of Dealing with Animal Rights    

    Use of Animals for Food    

    Use of Animals for Experimentation    

    Killing Animals for Sport    

    Protection of Endangered Species    

    Non-Western Perspectives on Environmental Issues    

    Conclusion    

    Cases for Study and Discussion    

    Chapter Summary    

    Exercises for Review  

    Suggested Readings  

    Views of the Major Ethical Theories on Environmental Ethics    

    Ethics Problem  

    Notes

Oткрий десетте разлики с:

Последна редакция: чт, 29 авг 2019, 16:45 от AnMary

# 416
  • София
  • Мнения: 5 467
Определено нямаха. Нито е носен у дома, нито в час са ползвали. Учиха по презентации. Имаха и проекти, единият беше групов, като задачата беше първо да измислят и после в лабораторията да изработят модел за теория или концепция, която са изучавали, и всеки отделно да напише доклад с описание на темата на проекта и своя принос в него. Последния час всички групи представиха проектите си пред класа.

Последна редакция: ср, 28 авг 2019, 21:57 от Prizma

# 417
  • Мнения: 6 382
Сложи го в скрит текст де. Вероятно само Русалка като най-пунктуална ще го изчете.


# 418
  • Мнения: 5 425
Определено нямаха. Нито е носен у дома, нито в час са ползвали.
Не знам, Призма. Мога да ти покажа този, който трябваше да купя и сменя, защото беше направен на салата от дребния. А и на родителска среща ни го демонстрираха.

# 419
  • София
  • Мнения: 62 595
Еее, Ежко, мен ме заболя пръста от скролване, а за изчитане дори не смея да си помисля!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Общи условия

Активация на акаунт