Пазарът на недвижими имоти-какво се случва реално? - 38

  • 44 448
  • 761
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 11 099
Streetz написа, че фирмите се изнасяли от зоните в новите бизнес сгради за да има паркоместа за служители и посетителите и аз споделих, че и в тези новите сгради не е толкова розово положението. Хората пак се налага да си търсят вариант за паркиране, точно както в зона. Това, че в крайните квартали поне може да се спира свободно е отделен въпрос. Идеята е, че самите нови офис сгради не разрешават проблемите с паркирането за служителите, така че според мен изнасянето от зоните към покрайнитите е безсмислено. А пък в центъра поне вариантите за градски транспорт са повече.

# 451
  • Мнения: X
Това зависи от политиката на работодателите. Има достатъчно такива, които осигуряват паркоместа за служителите си. Например ИТ фирмите 😀

# 452
  • Мнения: 11 099
Е да, има фирми, които плащат паркинг на служителите. Н пък по същия начин могат да плащат места и на паркинг в зона. Но пък сигурно е по-скъпо... Не знам, аз от страната на служителя предпочитам офис в центъра и всеки да се оправя както знае (ГТ или сам да си плаща паркинг),  отколкото офис на майната си и да ми плащат паркомясто. Предполагам логиката на шефчетата е друга.

# 453
  • Мнения: X
Това зависи от политиката на работодателите. Има достатъчно такива, които осигуряват паркоместа за служителите си. Например ИТ фирмите 😀

Така е, и не само те, правят го и други, например знам за голяма бизнес-консултантска. Но предвид ситуацията с броя на колите навсякъде в София, не виждам как всички или дори повечето ще могат да го правят. Което просто значи, че служителите на тези, които не го правят, ще престанат да си ползват колите.
В Бизнес парка новите офиси са с паркинги.😉
А дали стигат за всички? Не работя там и не знам, питам. А муунривър споделя, че :
Streetz написа, че фирмите се изнасяли от зоните в новите бизнес сгради за да има паркоместа за служители и посетителите и аз споделих, че и в тези новите сгради не е толкова розово положението. Хората пак се налага да си търсят вариант за паркиране, точно както в зона. Това, че в крайните квартали поне може да се спира свободно е отделен въпрос. Идеята е, че самите нови офис сгради не разрешават проблемите с паркирането за служителите, така че според мен изнасянето от зоните към покрайнитите е безсмислено. А пък в центъра поне вариантите за градски транспорт са повече.
Лично аз не виждам да има отлив от офиси в центъра, просто няма достатъчно офис-площи там, които да задоволят нарасналото търсене на офиси, а няма и парцели за целта, затова се строят офис-сгради  в покрайнините. Не защото е по-хубаво, а защото няма къде в центъра или ако има, цената на парцела ще е безумна.
Е да, има фирми, които плащат паркинг на служителите. Н пък по същия начин могат да плащат места и на паркинг в зона. Но пък сигурно е по-скъпо... Не знам, аз от страната на служителя предпочитам офис в центъра и всеки да се оправя както знае (ГТ или сам да си плаща паркинг),  отколкото офис на майната си и да ми плащат паркомясто. Предполагам логиката на шефчетата е друга.
Точно това правят тези, които аз знам, в синята зона. Но служителите им, които имат жилища до метро, си ходят с метрото. С кола са такива от квартали без метро. Затова и не плащат паркоместа за всичките си  служители.

# 454
  • Мнения: 50 889
Не се заблуждавайте, никой офис няма достатъчно паркоместа за ВСИЧКИ работещи в него. Да не говорим, че е много скъпо, даже собственикът да им разреши да закупят/наемат колкото искат. Даже в Бизнеспарка не всички имат осигурено паркомясто, само тези със служебни коли. В другите офиси паркоместа имат шефовете до определено ниво, евентуално тези със служебни коли. Останалите се спасяват както могат.

Но ако погледнем огромните офиси около Метро, и още по-огромния такъв в строеж, с няколко подземни етажа, там си има и спирка на метрото. За мен е перфектна офис локация. Предполагам, че има и други такива клъстери от офисни сгради, предлагащи всичко необходимо - добра работна среда, транспорт за всички, модерни удобства. Специално около Метро има и къде човек да си напазарува след работа. Ми суперско място си е. Струва си човек да се премести там от някаква стара сграда в центъра, освен ако бизнесът не изисква да са баш там.

# 455
  • Мнения: 21 605
Някои офиси изискват близост до министерства, нотариуси и прочее, които са предимно в центъра.

# 456
  • София
  • Мнения: 3 262
Да, няма паркоместа навсякъде - нито в БП, нито в центъра, но пък има метро. Аз работя в БП и отивам с метро, мъжът ми е в центъра и също го използва. Така, че решение има и да не си с кола.

# 457
  • Мнения: 2 359
В центъра кризата за добри офис пространства е огромна.

# 458
  • Мнения: 677
В центъра кризата за добри офис пространства е огромна.
Навсякъде е така!

# 459
  • Мнения: X
Да, няма паркоместа навсякъде - нито в БП, нито в центъра, но пък има метро. Аз работя в БП и отивам с метро, мъжът ми е в центъра и също го използва. Така, че решение има и да не си с кола.
Именно. Не е нужно да си с кола в центъра. И офисите в центъра нямат нужда от паркинги, защото имат метро. В Бизнес парка - също. И по тази причина паркингите не са фактор за местенето на офиси към периферията, фактор е липсата на офис места в центъра. И разбира се, че има и бизнеси, които не могат да не са в центъра, както милитана каза. А има и бизнеси, които нямат нужда дори от офис - и някои АйТи-та са такива, могат да си работят от вкъщи и да имат видеоконференции на екипите, и само от време на време да се срещат на живо.

# 460
  • Мнения: 5 169
Една IT или подобна фирма, не помня точно коя, се хвалеха по медиите, че откакто са се преместили в центъра, текучеството на хората им е намаляло. Преди са били в офис някъде в по-далечните квартали, не съм сигурна дали не беше точно Бизнес парка.

Вярно, малко ме дразни теснотията и мръсотията в центъра, но си е много по-добре, поне работно. Макар че понякога имаме изнесен офис в много хубава сграда в един от крайните "бизнес" квартали, където все пак ходи горе-долу нормален градски транспорт. Хубаво е, но нито има места за всички служители на паркинга, нито ми допада за постоянно. Няма къде да мръднеш, ядеш си в офисния стол (който иначе си е много хубав), кафе и вода от машините, въртиш се в едни и същи стъклени аквариуми.

# 461
  • Мнения: 2 359
В центъра кризата за добри офис пространства е огромна.
Навсякъде е така!

Според мен беше грешка големите офис сгради да са извън центъра. В такъв компактен град като София най-логично беше бизнесът да е в центъра, а министерствата да се изнесат. Кварталите да си останат за хората. Само от гледна точка на трафика разликата щеше да е огромна. Сега навсякъде - и в Младост, и в Люлин, и около цариградско трагедията е пълна заради омешването на живущи и работещи хора.

# 462
  • Мнения: X
Само дето за тази цел трябваше да настроят огромни бизнес сгради и неностъргачи в центъра и пак нямаше да е добре прието. Има фирми и с повече от 20 служителя все пак. Има такива и с по 300-1000+. За тях е нужно огромно офис пространство, не 3 стаи.
Иначе съм съгладна, че щеше да е много по-добре да следвахме модела на развитие бизнесът в центъра, покрайнините да са от ниски и широки квартали с къщички, улици и зеленина и до всеки от тях да има метро. Но....нещата вече са безвъзвратно унищожени.

Последна редакция: сб, 12 окт 2019, 08:01 от Анонимен

# 463
  • Мнения: 2 255
Имам чувството, че цените на имотите се вдигат с дни, като определено надхвърлиха нивата на 2008 година... Даже някои строители са спрели да продават за месец.
В същото време по медиите се тръби за криза, рецесия, стагнация и прочее....

# 464
  • Мнения: 11 198

Според мен беше грешка големите офис сгради да са извън центъра. В такъв компактен град като София най-логично беше бизнесът да е в центъра, а министерствата да се изнесат.

То и министерствата са офис сгради, министерство с 20 служителя практически няма. Тези служители също са хора, като ИТ-тата.
При такъв модел, какъвто ти предлагаш, бизнесът пак ще се разкарва - вместо от покрайнините към центъра, ще бъде от центъра към покрайнините, за да си свърши работата с държавната администрация.

А че няма никакво градско планиране - то отдавна е ясно, дали някога ще има - също е доста несигурно. Аз поне няма да доживея да го видя.

Общи условия

Активация на акаунт