Частни училища - информативна тема 28

  • 30 859
  • 759
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 5 425
Ами да добавим още едно с безумен изпит. В Britanica Park School имало препитване по английски за ПУК.
Знаеш ли дали има неприети вследствие изпита?
Търсим потвърждение, че чадата ни са уникално най-добрите или търсим място, където да им дадат широка образователна основа и където да срещнат деца, с различни от техните интереси и наклонности?

# 316
  • Мнения: 5 898
Доста забавно е било докато ме няма от снощи.
Скрит текст:
Забавно е да ме квалифицират хора, които нямат и ден опит с образованието изобщо, камо ли с частното такова. Честно казано ама изобщо не отдавам и грам значение кой за каква ме мисли. И съм го доказала през годините в тази тема
.
Преди доста години именно в тази тема се подлъгах по едни такива приказки на родители със затъпена критичност и лъжливата реклама за/на едно частно училище. Просто нямах опит. Последствията бяха за детето ми. Заради личен опит съм крайно чувствителна към злоупотребите на кое да е училище с интересите на децата. Не ми бяха ясни подводните камъни в частното образование. А такива има предостатъчно. Че и новичките стават все по-изобретателни. Професионализмът в сектора отстъпва на "младежкия ентусиазъм" и безмерна лакомия за пари. Ако може сега и веднага. В конкретните два случая имаме ярък пример за това. Не може да си си направил сметка, че имаш сили и условия само за ПУК, 1 и 2 клас, след което да се полакомиш и да отвориш и 3-ти, и 4-ти клас. Че и детска градина. Не може да обявяваш учители, след което те внезапно да изчезват. Отвратителното състояние на образованието ни по принцип + отчаяни родители водят до просперитет на такива вредни случаи. Аз разбирам феновете на Каравасилев, Стаменов и Желев. Вдъхновяващи учители са рядкост. Но ще ми позволите и да съм мнителна не спрямо тях, а спрямо собствениците. Доказали са се. Simple Smile А тези тримата вдъхновители днес са от основния екип, а утре ги няма. Така както ги няма обявените за част от екипа, но липсващи в момента други трима. Но децата ви ще са там, вече без причината да са там. И започва "номадството", което силно вреди на детската психика.

През годините съм говорила и сега говоря И за недостатъците на сегашното ни училище. Много от хората в тази тема с деца в същото училище са твърдяли, че няма истина в писаното от мен. А после след време се убеждаваха, че е истина. Просто на тях не се е случило и нямат информация за това. Което съвсем не значи, че не е вярно. Няма идеално на 100% училище. Но компромисите, които правя и в момента нямат нищо общо с това, което пишете за кое да е от новите училища. И ме изумява търпимостта и към фургоните, и към кабинетната система в 3-та група на детската градина, и ред други неща. Но няма проблем и да не пиша критики и да спусна розовия облак. Щом така сте по-щастливи. Аз съм си решила проблема навремето.  Wink

Между другото, докато ровех в първите постове на Изи, за да говоря с факти за първоначалните им намерения, ми попадна представянето на още един учител, който вече не е част от екипа им. Ваня Димитрова, която е трябвало да преподава Cambridge Prymary Mat. Та така. Не могат да ме спечелят за фен с цялата некоректност до момента.

Фран, какви точно доказателства ще те задоволят? И кога във форума за очевидни факти са се изисквали доказателства? Има ли напуснали още след първата седмица? При това не е само едно дете. Доказателство за това е обявеният извънреден прием. Има ли обявени учители, които сега ги няма на сайта им? Сградата им достатъчна ли е за поне още три класа извън първоначалните им планове? Рекламираха ли се с постиженията на ученик, който беше незапочнал още при тях? Т.е. използваха успехите от работата на друго училище. Мога и още...

Русалка, благодаря! Никога не съм разбирала крайни мнения като осанна на ЧУ и разпни го за ДУ. И в двата сектора има и чудесни примери, и безумства. Важното е само и единствено интереса на децата ни. За себе си съм категорична, че до 7 клас предимство има частното, но съвсем не съм с такова мислене за след 7 клас. И всичко ще зависи от интересите на детето ми.

Последна редакция: пт, 27 сеп 2019, 10:34 от .♥.Fancy.♥.

# 317
  • Мнения: 234
Търсим потвърждение, че чадата ни са уникално най-добрите или търсим място, където да им дадат широка образователна основа и където да срещнат деца, с различни от техните интереси и наклонности?

Аз не държа децата ми да срещат на всяка цена такива с различни от техните интереси и наклонности. Ами ако наклонностите са силно агресивни, а интересите - чалгаджийски?

Приемните процедури са неприятни и донякъде унизителни, най-вече за родителите. Обаче не виждам по-добър начин да се изберат допустим брой кандидати на фона на наплива за малкото утвърдени частни училища. Алтернативата е да се полакомят и да отворят по още 2-3 паралелки, а децата да се прескачат по кабинетна система.

# 318
  • Мнения: 5 898
Приемните процедури за съжаление са неизбежни поради посочените причини. Въпросът е да бъде елиминиран субективния елемент(психолози и т.н.) и възможност дете с 60 точки да предреди дете с 85 точки (истински случай), само защото има брат/сестра в същото училище или е дете на точния човек(отново истински случай). Примерите са от различни ЧУ. Да не си помислите нещо. И въпросът е да се променят така процедурите, че децата да не са набутани заедно, а да има индивидуална дата за всяко. За да се елиминира поне малко стреса и напрежението.

Последна редакция: пт, 27 сеп 2019, 10:45 от .♥.Fancy.♥.

# 319
  • Мнения: 5 425
Търсим потвърждение, че чадата ни са уникално най-добрите или търсим място, където да им дадат широка образователна основа и където да срещнат деца, с различни от техните интереси и наклонности?
Аз не държа децата ми да срещат на всяка цена такива с различни от техните интереси и наклонности. Ами ако наклонностите са силно агресивни, а интересите - чалгаджийски?
Деца на тази възраст, които са силно агресивни? И с чалгаджийски интереси? С родители, готови да плащат таксата? Да посмалим, а?
Освен това, отровата е в дозата. Съвсем да премахнем агресията? Да селектираме стадо тревопасни? А утре кой ще ги пази нежните овчици?
Освен това, както учи екологията, в екосистеми без хищници стадата ги косят епидемии много по-страшни и от най-злите месоядни...

Приемните процедури са неприятни и донякъде унизителни, най-вече за родителите. Обаче не виждам по-добър начин да се изберат допустим брой кандидати на фона на наплива за малкото утвърдени частни училища. Алтернативата е да се полакомят и да отворят по още 2-3 паралелки, а децата да се прескачат по кабинетна система.
Малкото на брой "утвърдени" частни училища ще започнат да лежат на лаврите си, ако монополът им продължи.
Ако не са започнали. Много е лесно да изкарваш звездни НВО резултати, с подбрани послушни ученици, идващи от целеустремено-амбициозни семейства. Както учи математиката обаче, свръхспециализацията е пътя към катастрофата.

Последна редакция: пт, 27 сеп 2019, 10:44 от Ezhko

# 320
  • Мнения: 6 301
Излишно е да казвам, че и аз харесвам много това, което пише Фенси. Да прочета, че била против частното образование направо ме втрещи.

Фран, според мен не си права, като казваш "догадки". Директно казваш, че не вярваш на Амели. А за кабинетната система е факт - те го обясниха на отворените врати, че ще е точно така. Истинска кабинетна система, а не класът да има стая за по-голямата част от времето и отделни занятия, като музика, изкуства и др., да са в друг кабинет.
А просто никой клас няма собствена стая. Защото няма стаи за всички класове. Всяка стая е кабинет по нещо - докато едните имат български, другите имат физическо в сутерена, после тези от българския слизат долу за физическо, а тези от сутерена се качват горе за българския. Кажи сега, че и на мен не вярваш;)

# 321
  • Мнения: 5 898
Фенси е ПРОТИВ печалбарите в частното образование, и много ЗА професионалистите в него. Фенси е против лъжата и рекламата в частното образование, и много ЗА откритото и честно отношение. Ето, сега истински се надявам темата срещу какво е Фенси да е изяснена. Иначе някои хора ласкаят егото ми, занимавайки се с моите за и против. Wink

# 322
  • Мнения: 125
Доста забавно е било докато ме няма от снощи.
Скрит текст:
Забавно е да ме квалифицират хора, които нямат и ден опит с образованието изобщо, камо ли с частното такова. Честно казано ама изобщо не отдавам и грам значение кой за каква ме мисли. И съм го доказала през годините в тази тема
.
Преди доста години именно в тази тема се подлъгах по едни такива приказки на родители със затъпена критичност и лъжливата реклама за/на едно частно училище. Просто нямах опит. Последствията бяха за детето ми. Заради личен опит съм крайно чувствителна към злоупотребите на кое да е училище с интересите на децата. Не ми бяха ясни подводните камъни в частното образование. А такива има предостатъчно. Че и новичките стават все по-изобретателни. Професионализмът в сектора отстъпва на "младежкия ентусиазъм" и безмерна лакомия за пари. Ако може сега и веднага. В конкретните два случая имаме ярък пример за това. Не може да си си направил сметка, че имаш сили и условия само за ПУК, 1 и 2 клас, след което да се полакомиш и да отвориш и 3-ти, и 4-ти клас. Че и детска градина. Не може да обявяваш учители, след което те внезапно да изчезват. Отвратителното състояние на образованието ни по принцип + отчаяни родители водят до просперитет на такива вредни случаи. Аз разбирам феновете на Каравасилев, Стаменов и Желев. Вдъхновяващи учители са рядкост. Но ще ми позволите и да съм мнителна не спрямо тях, а спрямо собствениците. Доказали са се. Simple Smile А тези тримата вдъхновители днес са от основния екип, а утре ги няма. Така както ги няма обявените за част от екипа, но липсващи в момента други трима. Но децата ви ще са там, вече без причината да са там. И започва "номадството", което силно вреди на детската психика.

През годините съм говорила и сега говоря И за недостатъците на сегашното ни училище. Много от хората в тази тема с деца в същото училище са твърдяли, че няма истина в писаното от мен. А после след време се убеждаваха, че е истина. Просто на тях не се е случило и нямат информация за това. Което съвсем не значи, че не е вярно. Няма идеално на 100% училище. Но компромисите, които правя и в момента нямат нищо общо с това, което пишете за кое да е от новите училища. И ме изумява търпимостта и към фургоните, и към кабинетната система в 3-та група на детската градина, и ред други неща. Но няма проблем и да не пиша критики и да спусна розовия облак. Щом така сте по-щастливи. Аз съм си решила проблема навремето.  Wink

Между другото, докато ровех в първите постове на Изи, за да говоря с факти за първоначалните им намерения, ми попадна представянето на още един учител, който вече не е част от екипа им. Ваня Димитрова, която е трябвало да преподава Cambridge Prymary Mat. Та така. Не могат да ме спечелят за фен с цялата некоректност до момента.

Фран, какви точно доказателства ще те задоволят? И кога във форума за очевидни факти са се изисквали доказателства? Има ли напуснали още след първата седмица? При това не е само едно дете. Доказателство за това е обявеният извънреден прием. Има ли обявени учители, които сега ги няма на сайта им? Сградата им достатъчна ли е за поне още три класа извън първоначалните им планове? Рекламираха ли се с постиженията на ученик, който беше незапочнал още при тях? Т.е. използваха успехите от работата на друго училище. Мога и още...

Русалка, благодаря!

Аз това което виждам е, че обявявайки на 13 септември свободни места в Изи за 5 годишни се случва преди напускането на детето от малкия ПУК. Това значи, че няма общо. Нали беше казано, че първата седмица нямало общо с втората, което значи, че детето чак втората е решило да напуска или след 13ти със сигурност. Не дошъл учител по физическо от ужбина не е толкова проблемно неочаквано да се случи. За Димитрова наистина е любопитно защо се е отказала или са я отказали, но без да знаем малко пресилено е да се твърди къде точно е проблема. Според мен никой не очаква от едно ново училище да са перфектни нещата. Не виждам да се казва никъде, че все пак екипа (и не само учителите по наука) са професионалисти. Тоест набляга се на някакви малки проблеми в първата седмица от училището без да се отчитат и положителните. Никой, според мен, не е очаквал съвсем без облачен старт. Иска се време за това. Но не съм съгласна да се взираме само в тези проблеми без да се види какво е нещото което отличава училището и за какво родителите биха рискувал с ново уилище. То пък и егати риска. Като не ти хареса, първи клас в Питагор го пусни - за любителите на сигурното и спокойствие на родителите, които не им се рискува. То как да се развие пазара ако няма риск, ако не се пробва, ако не се дава кредит на дръзналите да се пробват. Пък за мен ако някой е имал един неуспешен бизнес е много по-вероятно втория път да се постарая и да се опита да елиминира грешки - дали чрез наемане на хора, които да свършат работата, която е била проблем преди това или чрез опита, който вече са натрупали. Не може само критики също.
Не искаме розови облаци да пускаш, но нека и да не се хващаме за всяка дума и да я правим на проблем. Преди няколко страници дори прости на учител, който не знаеше че децата вече четат и пишат, а сега тази критика идва малко в повече на този фон.

# 323
  • Мнения: 5 898
Я ми разясни последното изречение? Какво съм приела? Явно не си чела с разбиране.
И аз пък да ти кажа, като ми искат същите пари, че и повече от тези на СС и Питагор, ще очаквам не идеален старт, ами такъв по конец. Ще очаквам да са по-добри. И тук пак идва да кажа, че ме изумява търпимостта.
А учителят по физическо беше презентиран като чудесна възможност за децата да се докоснат и да практикуват езика с нейтив. Нали? Реклама? Същото беше и с Басмаджиян. Представянията за тях са ги изтрили във фейсбук, но за Димитрова са пропуснали.
А "пускането" в Питагор след ПУК е свързано с едно кандидатстване, което е доста по-трудно и конкурентно от това в ПУК. Та рискът е изобщо да не го "пуснеш" в добро училище.

Последна редакция: пт, 27 сеп 2019, 11:14 от .♥.Fancy.♥.

# 324
  • Мнения: 333
Приемните процедури за съжаление са неизбежни поради посочените причини. Въпросът е да бъде елиминиран субективния елемент(психолози и т.н.) и възможност дете с 60 точки да предреди дете с 85 точки (истински случай), само защото има брат/сестра в същото училище или е дете на точния човек(отново истински случай). Примерите са от различни ЧУ. Да не си помислите нещо. И въпросът е да се променят така процедурите, че децата да не са набутани заедно, а да има индивидуална дата за всяко. За да се елиминира поне малко стреса и напрежението.
Кое е това училище, където не може дете с 60 точки, но с братче/сестриче или подходящи познати, да изпревари дете с 80 точки без изброените?? И където да има ясно обявени критерии и примерни теми за прием, а не субективен подбор от психолози?

# 325
  • Мнения: 5 898
Приемните процедури за съжаление са неизбежни поради посочените причини. Въпросът е да бъде елиминиран субективния елемент(психолози и т.н.) и възможност дете с 60 точки да предреди дете с 85 точки (истински случай), само защото има брат/сестра в същото училище или е дете на точния човек(отново истински случай). Примерите са от различни ЧУ. Да не си помислите нещо. И въпросът е да се променят така процедурите, че децата да не са набутани заедно, а да има индивидуална дата за всяко. За да се елиминира поне малко стреса и напрежението.
Кое е това училище, където не може дете с 60 точки, но с братче/сестриче или подходящи познати, да изпревари дете с 80 точки без изброените. И където да има ясно обявени критерии и примерни теми за прием, а не субективен подбор от психолози?

Е точно де. Няма. За съжаление.

# 326
  • Мнения: 125
Я ми разясни последното изречение?
И аз пък да ти кажа, като ми искат същите пари, че и повече от тези на СС и Питагор, ще очаквам не идеален старт, ами такъв по конец. Ще очаквам да са по-добри. И тук пак идва да кажа, че ме изумява търпимостта.
А "пускането" в Питагор след ПУК е свързано с едно кандидатстване, което е доста по-трудно и конкурентно от това в ПУК. Та рискът е изобщо да не го "пуснеш" в добро училище.

Последното изречение е, че преди няколко страници каза че не е проблем в СС новата учителка да не знае докакви учат децата и до къде са стигнали и какво да продължи да ги учи. Имаше някакво препитване да казват буквите пред родителите пък някой си дже прочел нещо на дъската. За мен това е по-голям проблем от някой напуснал ПУК първата седмица по причини, които не знаем. Само си въобразяваме.
Не се заяждам, ама Рейни ти каза че е доволна от организацията. И аз бих искала всичко да е по конец в училището, което търся за моето дете. Надявам се и в СС и в Изи и навсякъде да се стремят да оправят проблемите и д подобряват услугата. Това ще стане като се увеличи конкуренцията и не забиваме шамар веднага на всеки нов опитал се да изплува и да предложи нещо различно.
Просто толеранс да има към всички или критики към всички.

# 327
  • Мнения: 333
Абстрахирайки се от субективността, изпитът по английски за 1 клас според мен не е без смисъл. Някои родители са се погрижили по един или друг начин детето им да придобие знания по английски и не искат да започва от нулата, други са правили фонетични анализи, решавали задачи, кротаци и т.н и са си намерили подходящото за тях училище. И не виждам какво значение има дали в програмата на държавните градини се учи език, след като не се кандидаства за ДУ. Дано скоро се появят повече училища, които не наблягат толкова на БЕЛ/НВО. При новите ЧУ го има рискът, но от друга страна тази НВО надпревара, реално в 2 предмета, които евентуално ще му помогнат да влезе в ДУ, ако има читави до тогава, за мен не е оправдана.
Относно домашните, предпочитам в свободното време детето ми да катери дървета или да свири на цигулка, отколкото и уикедна да кълве по МАТ и БЕЛ. И когато се налага да учи допълнително се концентрираме върху пропуските/слабите му места, а не всички да получат домашно уравновилка, което да запълни малкото ни свободно време. Ясно е, че от време на време се налагат домашни, но има ЧУ, където регулярно един ден от уикенда заминава за това.

# 328
  • Мнения: 6 301
Кое е това училище, където не може дете с 60 точки, но с братче/сестриче или подходящи познати, да изпревари дете с 80 точки без изброените??

Например Шилер.

Последното изречение е, че преди няколко страници каза че не е проблем в СС новата учителка да не знае докакви учат децата и до къде са стигнали и какво да продължи да ги учи.

Нищо подобно не е казвала Фенси за СС. Каза го за ПБ!!! Не четете, а после коментирате.

И аз пък да ти кажа, като ми искат същите пари, че и повече от тези на СС и Питагор, ще очаквам не идеален старт, ами такъв по конец. Ще очаквам да са по-добри. И тук пак идва да кажа, че ме изумява търпимостта.

Точно така! И има голяма разлика между дребни неуредици, неизбежни при всяко ново начало, и фундаментални пропуски, сигнали, които са индикация за хаос и решаване на нещата в движение.
Тук не става въпрос за бизнес, в който се продават примерно краставици, за да се говори, че трябва да се експериментира, да се даде шанс и т.н. Тук става въпрос за деца, за техните съдби!

# 329
  • Мнения: 5 898
Я ми разясни последното изречение?
И аз пък да ти кажа, като ми искат същите пари, че и повече от тези на СС и Питагор, ще очаквам не идеален старт, ами такъв по конец. Ще очаквам да са по-добри. И тук пак идва да кажа, че ме изумява търпимостта.
А "пускането" в Питагор след ПУК е свързано с едно кандидатстване, което е доста по-трудно и конкурентно от това в ПУК. Та рискът е изобщо да не го "пуснеш" в добро училище.

Последното изречение е, че преди няколко страници каза че не е проблем в СС новата учителка да не знае докакви учат децата и до къде са стигнали и какво да продължи да ги учи. Имаше някакво препитване да казват буквите пред родителите пък някой си дже прочел нещо на дъската. За мен това е по-голям проблем от някой напуснал ПУК първата седмица по причини, които не знаем. Само си въобразяваме.
Не се заяждам, ама Рейни ти каза че е доволна от организацията. И аз бих искала всичко да е по конец в училището, което търся за моето дете. Надявам се и в СС и в Изи и навсякъде да се стремят да оправят проблемите и д подобряват услугата. Това ще стане като се увеличи конкуренцията и не забиваме шамар веднага на всеки нов опитал се да изплува и да предложи нещо различно.
Просто толеранс да има към всички или критики към всички.

Не били компютри, а компоти... Ма чети по-внимателно де.

Училището е Петър Берон, а не Света София. И за твое сведение толкова бях склонна на търпимост, че взех окончателно решение да местя детето си още в края на октомври след въпросния първи учебен ден. Даже ходих да гледам ЕСПА с идея да я местя на полувремето. В интерес на истината детето ми имаше невероятна учителка в ПУК на същото училище и нивото и тогава като знания беше на нивото на децата от СС и Питагор. Проверено. След злополучния 1 клас в същото училище при въпросната учителка нивото и спрямо споменатите училища вече беше за 4-ка. Искрено съжалих, че я оставих там с идеята да не изпитва стреса на преместването.
Ама то така се получават фалшивите новини, че Фенси приема едно или друго.

И нещо за домашните.

Имаме познато приятелско семейство с изкласил преди година-две седмокласник на СС. Приет в едно от най-елитните ДУ и АК. Предпочел ДУ. Та основната трудност на детето беше, че не е свикнал да пише домашни през седмицата. И започнал сериозно да изостава по езика, защото през седмицата не учи думи и граматика. Та липсата на някакви седмични учебни задължения може и за някои деца да е нож с две остриета. Аз лично карам моето детете през седмицата да научи разказвателните предмети за около час след училище. Така тя знае, че има задължения и формира навик.

Последна редакция: пт, 27 сеп 2019, 11:35 от .♥.Fancy.♥.

Общи условия

Активация на акаунт