Частни училища - информативна тема 28

  • 30 707
  • 759
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 1 635
Понеже по стечение на обстоятелствата имам известен опит с ранно изучаване на чужд език, смятам, че няма нищо лошо и никакво напрежение за детето, ако учи езика в естествена среда. С две думи - в детска градина/училище, където се ползва само въпросния език. Трикът е да се намери добро място, където наистина се "учи" (според способностите за възрастта, разбира се). И двете ми деца така проговориха свободно английски за около шест месеца (с ваканция посредата) в диапазона 3-4 годишна възраст. Сега, пак по стечение на обстоятелствата, картинката е друга, но ясно се вижда как след определено ниво натрупана база забравянето не е толкова лесно.

От частното училище в начална степен търсих три основни неща - добра дневна организация на заниманията и свободното време (нещо, което като цяло липсва в държавните), чужд език и прилична среда. Всякакви странични занимания, спортове, изкуства и пр. ми е ясно, че не могат да бъдат приоритет на училищата и е отговорност единствено на родителите да забележат силните страни на децата си, за да ги насочат към определени занимания. Същото важи и за представянето на матурите. В този смисъл не съм недоволна от избраното училище, въпреки че тук не го харесвате много, много. Има и какво да се желае, разбира се. Иска ми се да напредват по езика по-бързо.

А иначе, амбициозната харпия в мен иска още и още. Така че - Фенси, не си сама.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 14:24 от Jillian

# 631
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 734
Кажи кое е, всяка информация е от полза, а и ми е писнало да се хресват само три училища.

# 632
  • Мнения: 36
Наистина голяма продуктивност, отне ми известно време да прочета всичко.
Нека първо да отговоря на въпроса как съм стигнала до извода къде английският е на ниво. Тъй като детето ми трябва да е в първи клас, всичко се базира на разговорите ми с различните училища и посещенията ми там ( в някои даже влизахме в часовете за по няколко минути).

Съгласна съм, че мнението ми е много субективно, още повече, че не съм ходила в училища като "Азбуки" или "Света София", тъй като те нямаха никакви свободни места и не се очертава да имат, дори и от втория срок.

Относно коментара за "Кралицата", че не е толкова религиозно - определено поддържам това мнение и ако някой иска повече информация, е добре дошъл на лични. Там проблемът (лично за мен) е, че група от 4-5-6 деца в първи клас, е крайно недостатъчна.
Както вече казах, моят главен приоритет беше/е Испанския и само това училище предлага толкова много испански още от предучилищна с 2ма испанци, които не говорят Български.

За Английския вкъщи се говори на добро ниво, така че детето ми няма как да назадне много.
Изи ги споменавам, защото съм впечатлена от начина, по който смятат да преподават, но локацията ми е крайно неудобна, иначе определено бих ги пробвала, без да се замислям.

Меридиан 22 правят впечатление на много сериозно училище, с традиции.

Образователни технологии също изглежда много обещаващо и има положителни отзиви от както от познати, така и тук в темата.

Томас Едисън го отписах заради "фургоните", което може би не е много реалистично, но на този етап е извън моят списък.

Отделно освен език/математика, за мен е много важен и спорта. Не искам да се налага като взема детето ми от училище да го водя някъде да спортува. Така съвсем няма да му остане време да бъде дете и да има собствени интереси и игри с връстниците му.

Отново стана дълъг пост. И все още се надявам да получна лично мнение за Меридиан 22.

# 633
  • Мнения: 124
Не се наемам да критикувам други родители. Не знам за доказан начин как да бъдем добри родители, а и е трудно да се прогнозира с точност кои са ценни умения за бъдещето.  Хипотезата ми е че всеки родител се опитва да направи най-доброто за детето си според личните си разбирания и знания.  Съответно разликите в родителското поведение са продиктувани от различия в критериите и целите. 

Ето защо мисля, че би било полезно, ако родителите се аргументират в избора си на приоритети и цели, за да може да се получи по-малко емоционална и по-позитивна дискусия.

За мен ученето на език не е умение, а средство за достъп до ресурси.  Използването на повечето ресурси не изисква високи нива на език, а също така автоматизацията скоро ще смъкне бариерите още по-ниско.  На каква възраст децата сами започват да търсят обучителни ресурси?

# 634
  • Мнения: 5 868
Jill, вашият случай с английския е много частен. Това училище е най-доброто, а и невъзможността да комуникираш през целия ден на друг език освен английски е решаваща.

# 635
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Джил, не са ли в увекинд твоите деца?

# 636
  • София
  • Мнения: 12 055
Jill, вашият случай с английския е много частен. Това училище е най-доброто, а и невъзможността да комуникираш през целия ден на друг език освен английски е решаваща.
В кое училище няма възможност да се комуникира на друг език освен на чужд? Едно българче още да има и в междучасията ще си говорят на български. В чуждестранните училища и точно така правят, делят се от мързел вероятно, но го правят и единици наистина общуват само или предимно на въпросния чужд език.

Иначе това е начинът, но пък тогава страда българския. С усилия може и да не е много пострадал, но все пак не е на нивото на ученик в българско училище на същата възраст.

# 637
  • София
  • Мнения: 6 175
В Банкя се строи нова сграда на основно училище + гимназия. Предвид, че ДУ в града е доста общирно и с незапълнен капацитет, предполагам, че това ще да е частно. Нещо да знаете по въпроса?

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 18:09 от M_I_A

# 638
  • Мнения: 347
Едва успях да изчета темата 🙂 дотук. Всъщност, в началото на всяка учебна година е интересно раздвижването. Щеше ми се да се включа с коментари, но съм изпуснала момента 😆.

Чета и не вярвам на очите си! Фургони, къщи и хотели, ужас, приписване на чужди заслуги преди да си стартирал..., съвсем на печалбарство изби, действително...

Все пак, да споделя и аз мнение... Искаше ми се да кажа преди няколко страници, че според мен броят на учениците в клас е много важен за социализацията на децата. (Мисля, че няма никакъв смисъл за “спор” и коментар на класовете от по 30 деца плюс/минус 2-3. Не знам да има ЧУ с такъв брой и едва ли някой би искал такъв клас за детето си.) По-скоро разделителната линия минава някъде около 10(12). За мен оптималният брой е някъде около 16, плюс минус 2. При това с баланс на момичета и момчета. Не мисля, че твърде малката група е полезна - нито за свити, нито за екстровертни деца, все пак говорим за училищен клас, а не за школа по интереси; хубаво е да има избор сред характери едно дете, когато си затърси bff (best friend forever) Wink - забелязвам, че при 9-10 и нагоре годишните е особено актуално. Смятам също, че при клас от 5-6-7-8 хлапета е много лесно при някоя конфликтна ситуация едно или две деца да се окажат изолирани... Има и още...но спирам дотук.

Елвида,
мисля, че на изброените от теб критерии (карам по форумски на ”ти”) Българско школо е училище, което отговаря (с изключение на “стимулирането на конкуренцията между децата”, но аз и не я намирам непременно за предимство).

БШ е от старите солидни ЧУ с традиции. Известно е с хубавата си база (двор, достъп само с карти, салон, басейн, спортен комплекс; нова и светла сграда, строена ЗА училище, библиотека и т.н.). Учат се езици от ПУК. Досега бяха 3. Испанският е задължителен от самото начало (освен основният АЕ). Има от тази година свободноизбираеми 4 часа, в които можеш да профилираш: втори език(испански или руски), състезателна и логическа математика, природни науки или БЕЛ... Нетърпимост към агресията (разбрах за изключен ученик от по-големите)... Не ми се навлиза в повече детайли, просто си мисля, че би било вариант да го разгледате като опция.

БШ не е от училищата, които се коментират много-много в този форум, даже никак 😁, но това нищо не значи. Само за да те ориентирам в моите критерии и предистория, ние го предпочетохме пред СС. Избирахме между двете училища преди 5 години. С изпити. За ПУК.

# 639
  • Мнения: 36
summmertime,
Благодаря много за коментара, мисля че точно такива синтезирани мнения за всяко училище ще бъдат много полезни на всички, които обмислят на къде да се насочат.

Относно "Българско Школо", няколко пъти беше засегнато като тема, но за съжаление нямат места за първи клас или поне за първия срок със сигурност.

# 640
  • Мнения: 18
http://alekdimitrov.com/comment.asp?NID=705

Съдейки по тази класация наистина има "света троица", но едното от училищата не е частно. Но тя е за 7ми клас НВО.  И все пак може да се добие някаква представа за историческото представяне на конкретни частни училища (които имат история де)

# 641
  • Мнения: 5 425
Тази таблица не отчита владеенето на чужд език, влиянието на родителската амбиция изразена в частни уроци, влиянието на подбора на ученици срещу качество на преподаване, нито влиянието на дребните детайли в НВО върху оценките на горния сегмент.
За мен е използваема за идентификация единствено на НЕЖЕЛАТЕЛНИТЕ училища. Но тях ги знаем и без тази класация.

# 642
  • Мнения: 5 634
Жив съм. Засега. Чакам резултати от някакъв английски езиков тест и ако е под 8 .....

# 643
  • Мнения: X
Жив съм. Засега. Чакам резултати от някакъв английски езиков тест и ако е под 8 .....
Май е IELTS overall 8, което си е високо. Какво ще стане, ако е под 8?

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 17:55 от Анонимен

# 644
  • София
  • Мнения: 1 751
Споко, де, IELTS има всеки месец - и да е под 8, ще го оправи. А и не е труден, та надали ще е под 8, само Speaking-ът понякога е къса клечка, ако ти се падне някой кореняк-шотландец, например Simple Smile))

Общи условия

Активация на акаунт