СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 3

  • 26 502
  • 782
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 3 881
E aй стига де, повечето учебници имат речник с думите на последните 2-3 листа, всяка година ги копирам. При нас учителката по АЕ е хем строга и изискваща,  хем ги мотивира да учат

# 136
  • Мнения: 21 455
Помня, че пусках последния областен по БЕЛ за всички класове някъде във форума, но не ми се търси къде.
Ето ви този за седми клас.
Областен кръг на олимпиадата по БЕЛ 2019 - 7. клас

# 137
  • Мнения: 8 235
Благодаря, Дидева..
Ще го изтествам моя. Сега обаче му били почивните дни и не благоволява нищо учебно да прави. Поне цял ден беше навън с колелото. За утре съм заплунавала отново едно дълго горско каране. По принцип не му се кара с мен, но сега с нас идват и негови приятели и се получава добре.

# 138
  • София
  • Мнения: 9 111
Благородно му завиждам. Младежът преговаря по няколко предмета за входните, има да решава много задачи. Отделно утре си има курс. Само го подюрквам.
Поне написа преразказа. Викам му да гледа да не го забрави накрая Joy , че след толкова родилни мъки няма да е никак приятно.

# 139
  • Мнения: 3 049
За тези които питаха, мотиватор е просто втора учебна тетрадка Sweat Smile
Понеже не могат да кажат работна тетрадка и още една работна тетрадка. Казват работна тетрадка и мотиватор (на това му се вика креативност 😀)
Вие роптаете срещу тетрадката речник, ама само на думи. Моят син с дела. Понеже споделя възгледите ви, отказваше да я попълва. После го натисна учителката (за което й се зарадвах), ама диването попълваше без транскрипцията. Ей така, да се себеизрази. Ще видим тази година как ще е... Head Band

# 140
  • Мнения: 47 996
Ние сме имали мотиватор, ама в долните класове. Сега не знам

# 141
  • София
  • Мнения: 4 035
ТОва пък с транскрипцията е хептен безумно, тя даже е извадена от програмата, на мойта поне само с 2 полета й искат. Не че разбирам за какво ще я ползват, при положение, че вече 3 пъти имаха английски и в общи линии, учителката верно се държи все едно са втори клас - карала ги да се описват, а пък първия час ги карала да пишат на лист как се казват, какви са им интереси, хобита и т.н. По-интересното е, че е трябвало да напишат имат ли вкъщи лаптопи, принтер, уай фай...

# 142
  • Мнения: X
Това със себеописанието предполагам, че е за целите на английския, а не поради любопитството на учителката. Simple Smile
На транскрипциите едно време много държаха в АЕГ, но не знам как е сега.
Мотиватор никога, никой не ни е искал в училището на дъщеря ми.

# 143
  • гр.Пловдив
  • Мнения: 346
За транскрипциите и по мое време много държаха, и то не само в ЕГ. Откакто учи английски девойката, никога не са писали транскрипция, което за мен е странно. Според мен трябва да учат, защото когато имат малък речников запас, неученето на транскрипция им пречи при работата с речник. Мотиватор имат тази година (и в 5 клас имаха) и ще го ползват само по ИУЧ (само него ще носят тогава).

# 144
  • Мнения: 4 967
При нас пък има нова учителка по английски и тя им дава новите думи с транскрипция. Според мен няма смисъл да ги затормозява допълнително. Досега се оправяха и без, пък и щом я няма в програмата... И тя им иска речник, но за допълнителни помагала не съм чула.

# 145
  • София
  • Мнения: 4 035
Това със себеописанието предполагам, че е за целите на английския, а не поради любопитството на учителката. Simple Smile
На транскрипциите едно време много държаха в АЕГ, но не знам как е сега.
Мотиватор никога, никой не ни е искал в училището на дъщеря ми.
Абе то няма лошо да е за целите на английския, ама не виждам каква точно информация за английски носи на учителката това каква техника имаме вкъщи Simple Smile
И аз като учех в английската ползвахме транскрипция, но от години вече не се учи нито като символи, нито като употреба. Да ти кажа не забелязвам да има щерката драма с прозиношението Simple Smile

# 146
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 335
При моето дете писането на думи в тетрадка речник и по няколко реда, постигна единствено нежелание да учи английски. Преди 2 години смених школата с надежда да се променят нещата и резултатът е налице. Промени си отношението към езика, да не говорим за произношението.  Ако влезе в езикова гимназия, ще се наложи да прави това, което се изисква, но тогава ще е и на друга възраст.

# 147
  • Мнения: 7 289
И при набора, и при големия (11 клас вече) , всяка година купувах тетрадки/речници по мое желание, но нито един учител не им ги е изисквал-стоят си с написани 5-6 думи на 1-ва страница.За транскрипции "не са и чували".
Да попитам тези , на които децата вече са ходили на курсове по БЕЛ -какво носят за да гледат текст?-литературата, по която са в   училище;--друга, купена за целта; -книжка с произведението; -таблет ? Вчера търсих нещо като Христоматия, но не открих.Благодаря!

# 148
  • Мнения: 6 926
Ми Ния е сравнително добре по АЕ (и със сигурност е по-напред от предавания в училище материал) и по мое мнение е с прекрасно произношение. В 5-ти клас започнаха почти от нула и им казваха как ще ги изпитват на транскрипции. Аз забраних да ги учи, защото ще стане каша с правилното изписване на думата и нейната транскрипция. След като произнася "тейбъл" кому е нужно да знае да я изпише с транскрипция? Честно казано за толкова големи деца 2 учебни тетрадки и тестове ми идват в повечко. Освен финансовата част и частта с мъкненето не виждам полезната част да попълваш в 2 тетрадки липсващата думичка.
За 2 години има точно една непозната дума от училище (някаква билка) и за още дори 10 да са няма да мъкне тетрадка речник.
Има безплатни адаптирани и кратки книги. Ми да им дадат да прочетат една такава, да се опитат да я преразкажат (ако ще и устно), да им дават да пишат кратки съчинения... далеч по-полезно, по-евтино и по-щадящо за гръбнака.

# 149
  • София
  • Мнения: 7 194
На мене по принцип ми е много трудно да възприема явлението "учебна тетрадка" за големи ученици. Някакво паразитно звено, от което няма особена полза.

Общи условия

Активация на акаунт