Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 62 595
Интерпретирай.

# 556
  • Мнения: 5 639
Да, вярно е. Дори нещата започват по-отрано. Още в ранното детство, когато децата усвояват езика и общите знания на света. Когато детето има възможност да участва в бита на семейството и общността и му се обръща внимание (не само да му накупим пъзели и да ги редим заедно), детето дръпва. Дори не е нужно родителят да е с високо образование, а да показват положително отношение и изискване от страна на детето да "слуша учителя", да допринася  със своя опит и знания към опита и знанията на детето. Отделно чисто организационно родителят, който се интересува се старае да предостави по-добри условия за обучение - по-добро училище, по-добри учители, извънкласни занимания и т.н.
Дори селянинът навремето е предавал знанията си и е искал децата му да знаят какво и как се прави, иначе умират от глад. В съвременен вариант родителят поне следи как се движи детето в училище. (при децата с проблеми се вижда много добре - когато родителят е ангажиран да работи с детето допълнително, да изисква от детето, нещата вървят).

Божее, пък аз до три години само приказки им четях, а то трябвало в бита и общността да участват. Да знаете, Игрите на глада в СС, СМГ и УБФ си ги заслужавате.

# 557
  • Мнения: 5 425
Божее, пък аз до три години само приказки им четях, а то трябвало в бита и общността да участват. Да знаете, Игрите на глада в СС, СМГ и УБФ си ги заслужавате.
За болшинството от родителите си прав, но децата с какво са заслужили?

# 558
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 782
„Според всеобщото мнение, децата на родители, които са по-силно ангажирани към учебния процес, постигат по-високи резултати" - моля за коментари.

Съгласна съм с твърдението. Не може да се очаква учител в рамките на учебен час да научи децата. Според методиката на преподаване за нови знания и затвърждаване има едни 30 минути. Ами няма начин как за това време хем да се предаде новият материал, хем да го разберат всички, хем да го затвърдят.

# 559
  • софия
  • Мнения: 4 985
Тинкърбел, а твоето мнение?

# 560
  • Мнения: X
Защо АК изостава в резултатите на матурите от немската и испанската гимназии, и СМГ? П.П. Според някои в тази тема АК се води едва ли не за най-доброто училище в България, а три ДУ са пред него на матурите.

Последна редакция: пн, 21 окт 2019, 23:35 от Анонимен

# 561
  • Мнения: 6 301
А моето е, хайде да не казвам чак обратното на Анди, но да кажем, че тя прекалено обобщава, преувеличава и е по-категорична, отколкото би трябвало. Всеки случай е индивидуален и уникална рецепта няма!
Така че и на твоя въпрос, Тинки, според мен универсален отговор няма. Зависи от много неща.

# 562
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Защо АК изостава в резултатите на матурите от немската и испанската гимназии, и СМГ? П.П. Според някои в тази тема АК се води едва ли не за най-доброто училище в България, а три ДУ са пред него на матурите.
Това не би следвало да е аргумент, защото следва да бъде отчетено доколко сегашните зрелостници се интересуват от резултата от ДЗИ. Ако са прагматични и конкретни оценки не са им необходими, хич няма да си дадат зор, ще карат на каквото имат като знания. Ако оценките им трябват, предполагат, че ще им потрябват или просто са перфекционисти, тогава ще се напъват докрай.
Все по-трудно става да се мотивират  ан блок младежите да се целят в максимален резултат ей така, за честта на пагона и на "родното" училище.

П.П. Към АК  нямам никакво отношение.

# 563
  • В офиса
  • Мнения: 4 016
Първо ето от къде е цитата:
https://www.acs.bg/bg/news/news-from-the-acs-parent-teacher-asso … o8MTIH8ChOp5Zw5NI
Понеже наистина не дадох контекста, а той беше реклама за членство в някаква асоциация и е свързано с големи, вече почти хванали пътя си ученици. В този контекст категорично не го приемам. Навява ми алегории с БКП и успехите на децата на членовете й. Но и в другия контекст, в който вие го видяхте, пак не го приемам. Признавам че гледам едностранчиво от камбанарията на справещи се в училище деца. Родителят няма работа с учебния материал. Той дава онова, което на училището не му е точно работа да дава - ценности, мироглед, отношение към живота, обич и подкрепа. Животът е кратък, ако училището не успява за Х часа (за целодневните училища Х=9-10) да си изпълни задачите, ще му помагам в оставащите ми 3-4 часа с детето, как пък не.

АК не изостава в матурите. Някакви дребни разлики ако има, са bias някакъв, моментно явление. АК е добро училище. Толкова добро, колкото НЕГ, СМГ, ФЕГ и т.н. С по-хубави учебници. По-хубава материална база. С поне толкова добри преподаватели и ученици. АК обаче е платено. И все повече не е свободно. Това е  лично мнение, според моята представа за свободно. В АК следучилищните ангажименти свързани с училище изяждат времето за свободно развитие. А в повечето случаи ангажиментите са повече времеемки, отколкото съзидателни. Противно на изказанито мнение, аз мисля че децата в АК не се учат на самостоятелност. Училището ги вкарва в рамки, води ги по очертани пътища и ги подпира докато крачат по тях. Мисля че АК, доколкото то допринася за изграждането на децата, не възпитава лидери, а колелца в корпоративната индустрия. Говоря за бедните в АК. Богатите ще си наследят бизнеса на мама/тате, или ще се занимават с нещо лежерно и междувременно ще са я рентиери, я предприемачи. Дай боже всекиму!
А корпоративната култура все повече ми напомня на комунистическата  идеология. Даже последната промяна на събиране на CAS точките ми напомня на комунистическата теория за многостранно развитата личност.
 В СМГ има аналогични клубове, отново организирани от ученици (аз знам за военна история, ООН, дебати и БЧК, но със сигурност има други, за които не знам) Но те са доброволни, за деца, които наистина се вълнуват от тези теми и участието е напълно доброволно. Докато в АК даже и да участваш в нещо наистина благородно, идва унизителният (за мен) момент да помолиш за бележка за CAS точки.

# 564
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Не мисля, че има изразена зависимост на участието на родителите и успехите на децата. Даже по-скоро няма, не заради прословутата самостоятелност, която е едно съвсем друго нещо, а защото за да се ангажира родителят , ако изобщо му е във възможностите, следва че детето има някакъв дефицит - на внимание, на интерес, на концентрация, който родителят се опитва да компенсира.От собствен опит ,не се стига до зашеметяващи успехи, а по скоро до наваксване и неизоставане

# 565
  • София
  • Мнения: 7 277
Много хубав пост, тинкърбел! Приятно е понякога да прочетеш нещо, написано с прагматизъм, от което с чиста съвест може да се почерпи опит.

# 566
  • софия
  • Мнения: 4 985
Аз смятам, че ангажираността на родителите е важна. Не е задължително това да е решаване на задачи с ученика нито пък да е членство където и да е. Достатъчно е да си в час с хлапето-неговото емоционално здраве, академични натрупвания и всякакви желания. Това вече говори за достатъчна ангажираност благодарение, на която си информиран и можеш вземаш мерки когато е необходимо, независимо дали започване на частни уроци,  разговор с ръководство, смяна на училище или надграждане на плюсовете за едно дете пък било то и косвено чрез участване в училищна общност.... интерпретациите са много наистина и съвсем не е нужно да са с БКП или каквато и дс е друга  насоченост.

# 567
  • София
  • Мнения: 1 570
Тинкърбел, напълно съм съгласна с мнението ти за корпоративната култура. Соц, та и над соца. То годишни оценявания, то надъхващи събрания, преизпълнени петилетки и хвалби за извършени подобрения, които реално не са никакви подобрения. Масови кампании от типа ленински съботник. И още, и още...радвам се, че не съм само аз, дето ги виждам тези неща.

# 568
  • София
  • Мнения: 9 558
Добре е написано мнението на Тинкърбел, но аз не съм съгласна с него и не е релевантно за моето дете Simple Smile. Оставям настрана CAS часовете - те са задължителни за американската диплома и не е много коректно да се правят сравнения с български училища. Ако дете в Колежа не желая американска диплома, спокойно може да пропусне новата състема за CAS и да си ходи на каквото и колкото си поиска.
С едно обаче категорично не мога да се съглася, а именно клонирането на "корпоративни работници". Детето ми е бедно, със стипендия, нямаме бизнес, който да му завещаем, но за две гадини успя да избие безкрайно много от насадените му клишета и зубраческа нагласа от главата си. И това смело мога да твърдя, че е благодарение на Колежа. Виждам у нея самостоятелност, творчески поглед, търсенето на оригиналност и много, много труд, който полага, но и удовлетворение от свършената работа. И проектите, които правят, са само част от процеса.

Това, което някои намират за соц. мероприятия за мен са много добри инициативи. Вие как смятате, че се изгражда общност, дали това би било възможно, ако интересите и ангажираността на всички родители се свежда само до плащането на една такса?  Детето ми е трета година в Колежа и до сега не се е случвало някой да ми опре пистолет в главата ми, за да ме принуди да се включа в някое мероприятие или да участвам в събрание. Има родители, които с радост присъстват и са част от различните инициативи и такива, които не намират смисъл в това. Въпрос на лично възприятие и приоритети Simple Smile

# 569
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно заради тази "идеологическа работа" не ми е АК от фаворитите, ако ще златни дипломи да издават и да имат лаборатория като ЦЕРН. И друг път съм го казвала - животът е И извън училището. За мен златната комбинация е половин ден на училище и половин ден свобода. На мен не ми трябва да им изграждат общност в училище с комсомолски инициативи - достатъчни са ми кръжоци по изкуства, наука и т.н. Това вече сме го минали.

Разбирам защо Мецан и Нотарис не са съгласни, но реалността не винаги е много приятна. Да речем, че има натрупване на данни, които клонят към участието на децата в семейните дела, ученето на битови неща от родители и близкото роднинско обкръжение и т.н. А ако това не се прави, се появяват хиляди "иновативни" методи, които в изкуствена среда наподобяват това, на което децата се учат в бита - то не са монтесорита, то не са природни био-еко ферми за по два дни, то какво ли не е. А нещата в човешките култури отдавна са измислени, но на много от родителите не им се занимава, затова предпочитат да плащат някой друг да го прави. Е, има го, прави го, но му слага имена, които звучат примамливо.

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 09:11 от Andariel

Общи условия

Активация на акаунт