По колко пари за вход плащате месечно?

  • 4 471
  • 68
  •   1
Отговори
  • Мнения: 526
Здравейте. По колко пари за вход плащате месечно? Смятате ли че 22лв.е ок, при положение че входа прилича на изоставен, супер за пуснат, никакви ремонти.. Оправданието на дом. съвет-,, ми те половината не си плащат,,. Как смятате, крадат ли пари често пъти домоуправителуте? Добра идея ли е входа да има фейсбук група? Става въпрос за съвсем обикновен блок.

# 1
  • Мнения: 31 669
Това на човек или апартамент?
Много е мисля.
Ние плащаме по 5 лв на апартамент.

# 2
  • Мнения: 13 805
За вход с 15 апартамента стара панелка с професионален домоуправител - само са асансьор, поддръжката му, осветление, вода на входа, чистачка два пъти седмично и заплата на домоуправителската фирма ( май беше 5-6 лева на апартамент )  - за трима души в апартамент  около 20 лв. Всички ремонти и прочие се плащат отделно. Преди да имаме домоуправител за същото събирахме 13_15 според сезона. Но много от живущите във входа отказваха разни нужни неща  - пръскане срещу вредители, смяна дограма, ремонт на покрива, домофонна система, ремонт на козирката и други. В момента не знам какви магии прилагат от домоуправителната фирма , но няма нещо за което да не са събрали пари и да не са го приложили в действие. Докато преди беше ужас. Едно осветление във входа не можеше да бъде оправено.

# 3
  • Мнения: 46 511
3 лева на човек, 1 лев за куче, деца до 7 г. безплатно.
В касата влиза и наем от покрива.

# 4
  • Мнения: 2 109
Ние плащаме около 8-9 лв за сметки и 3 лв за чистачка, отделно събират по 10 лв за смяна на дограмата.
  До преди няколко месеца бяхме с професионален домоуправител, плащахме по 2 лв на апартамент.  На мен ми се виждат доста 20 лв само за текущи разходи по входа.

# 5
  • Мнения: 526
Ами по 4 лв на човек и 14лв на апартамент за фонд ремонти, каквито никога не се случват... Счупи се стъкло на входната врата и залепихс с изолирбанд пластмаса, например... Бе ужас е

# 6
  • Мнения: 4 208
4 лв на човек.
Консумативите са делят на човек, а не на апартамент.
Освен това имаме помещения, които даваме под наем.
Нямаме професионален домоуправител.
В тези 4 лв/човек влиза и единия лев за спешен фонд.

# 7
  • Мнения: 4 518
Плащаме около 20лв на месец за апартамент, в който живеят двама души. Има обяснения всеки месец за кое колко се плаща, но не го знам на изуст. В това се включват сметки за ток и вода, заплата на чистачка и някакви пари отиват в касичката на входа, ако има по-големи разходи. Ние сме Ок, ако трябва да съм честна не плащаме често. Като се понатрупат отиваме и плащаме всичко, после пак. Те си знаят, че ще си платим, просто е досадно всеки месец, не ни търсят, никой не ни чука на вратата да иска пари и не натоварват като цяло.
Естествено, ако от блока решим да правим нещо по-сериозно, ще платим всичко дължимо до момента.

# 8
  • София
  • Мнения: 28 563
По 5 лв на човек.

# 9
  • София
  • Мнения: 16 025
По 5 лв на човек, 7 лв на куче, отделно всеки месец Фонд ремонти - 5 лв на апартамент.
Входа е с чип и се заключва, има портиер в работни дни, 2 асансьора работят денонощно, 1 път седмично чистачка мете и мие.

# 10
  • Мнения: 10 502
29,92 е последната сметка за трима. 3 лева са за фонд за ремонти на апартамент, 7 лева за домоуправител на апартамент, останалото са разпределени разходи за ток за стълбите, чистачка, ток за асансьор, поддръжка на асансьор. За куче се взема като за човек само таксата за чистачка. Във входа сме на всички етажи с лампите със датчици, имаме Фейсбук група и сметките се качват в нея, достъпа е контролиран. Чистачката е на 150 лева, седем етажен блок. Не чисти особено добре, предишната чистеше по-добре. Таксата й е включена в общата месечна сума. Всички си плащат сметките и има събираемост. Дори някой да забави месец, два, се издължава и нямаме много забавени сметки. Преди да се наеме съсед с домоуправителството бяхме с външна фирма, но не останахме доволни и при тях плащахме толкова, но не бяха добре организирани и затова останаха същите условия, но се занимава човек от блока.

# 11
  • Мнения: 1 195
Зависи от сметките за ток и вода, но общо взето от 10 до 11лв за двама, първи етаж и не ползваме асансьора.

# 12
  • София
  • Мнения: 1 742
7лв на човек и 3.5лв за куче при вход от 56апартамента и 2 асансьора.Отделно по сметка ни идват пари от наем на покрива.

# 13
  • София
  • Мнения: 38 483
6 лв на човек/куче.
1.5 фонд ремонти.

# 14
  • Dope Reach
  • Мнения: 4 049
При нас също е 5 лв.
И това, че останалите не плащат, не означава, че вие трябва да давате повече. Аз не бих се съгласила.

# 15
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 853
23 лв за двама души в апартамент - два асансьора, денонощен портиер, чистачка, фонд инвестиции/спешни ремонти.
С фирма-домоуправител сме. Доста неща свършиха - кандидаствахме по Зелена София, дограмата се смени на междуестажните площадки, освежавания на самия вход и т. н.

# 16
  • Мнения: 54
Ние плащаме по 5 лв на човек и 4 лв всеки месец за ремонти. Смея да кажа,че входа е добре подържан. Домоуправителката, жена от входа е много ангажирана с това и непрекъснато се прави по нещо.

# 17
  • Мнения: 961
3лв чистачка, 2 лв асансьор(поддръжка) и по 1,5 на човек в апартамента за осветление и ток на асансьора. Между 6,5 и 11 лв на месец идва. Нямаме домоуправител. Лятото 4 месеца събираме по 5 лв допълнително за ремонтни дейности.

# 18
  • Мнения: 3 945
5.50 събираме на човек на месец за режийни, 10 лв на апартамент за ремонти. Входът ни е поддържан.

# 19
  • Мнения: 2 741
24 лв на месец, двама с дете. Имаме два асансьора, чистачка на общите стълбища и площадки, но всеки етаж е затворен и се редуваме да си го чистим сами. Засега не са се налагали ремонти.

# 20
  • Мнения: 1 789
10 лв. на апартамент. Подържаме и вътрешен двор с детска площадка.

# 21
  • Бургас
  • Мнения: 1 986
Ние плащаме по 7 лв /средно/ на човек от апартаментите, които ползват асансьор. Живеещите на 1 и 2 етаж не плащат такса за обслужване и ток за асансьора. Събираме и по 2 лева на апартамент за / "поддръжка " ,т.е.- каквото дойде/. За домоуправителя и касиерката не събираме пари /това е друга тема/. Относно хората, които избягват да плащат месечните си такси: Не мога да ги търпя и работя срещу тях. Ангажирах се да разпечатвам на лист таблицата, по която касиерката ще събира месечните суми и да я разлепям на всеки етаж няколко дена преди да тръгне да събира парите. На някои етажи системно я късат или някой си я прибира. А може би я учи наизуст. Това не ме притеснява. Когато идват при мен да платя, разгръщам назад книгата да видя има ли хора с неплатени такси. Снимам ги и отпечатвам таблица  "Дължими суми отпредходни месец". И там всички тарикати са описани по месеци и по суми. Отново таблиците са залепени на всеки етаж. Изчезват от етажите с длъжниците, но поне доста бързо покриват сумите. Дори напоследък касиерката като ме види , че разлиствам назад и после ги плаши с мен , че ще описвам длъжниците.
 Всичко това не ми тежи. Повечето са доволни, касиерката-не е. Тъпа овца, макар че аз улеснявам и нейната работа. Но тя звъни и пита " имаш ли да платиш"? Абсурден въпрос. Потърсих фирма за професионален домоуправител, те ще ни поискат допълнително по около 6-7 лв допълнително от апартамент, за да докарат прилично заплащане на служителя, който ще определи ден и час пред входа и ние ще слизаме с приготвените пари. Тази такса е в зависимост от броя на апартаментите във входа - 23 при нас.3

# 22
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 687
За трима възрастни и две кучета - 15лв общо. За асансьор не плащаме, на 2-ри етаж сме. В тази сума влиза нещо дребно за малки ремонти, но не помня колко. За по-сериозни ремонти към тази сума се събира още 30лв, но това ще е още няколко месеца, пролетта ще ремонтират. Преди събирахме по 50 лв допълнително за покрива и го направиха. Входа е чист, ремонтиран и саниран, много поддържан. Няма такива, които да не плащат. Във входа имаме адвокат към банка, който е предупредил, че ще завежда дело срещу всеки, който се скатава и касиера му подава инфо на три месеца. Така се решава всичко.

# 23
  • Мнения: 18 499
Здравейте. По колко пари за вход плащате месечно? Смятате ли че 22лв.е ок, при положение че входа прилича на изоставен, супер за пуснат, никакви ремонти.. Оправданието на дом. съвет-,, ми те половината не си плащат,,. Как смятате, крадат ли пари често пъти домоуправителуте? Добра идея ли е входа да има фейсбук група? Става въпрос за съвсем обикновен блок.

Да намерят начин да си събират парите. Това пък е последното нещо, което бих приела като аргумент за вдигане на  тази такса, а по принцип хич не се стискам, когато е за поддръжка.

# 24
  • Мнения: 24
21 лв. за двама, в тях влиза и таксатааа за ремонти

# 25
  • София
  • Мнения: 2 298
Ние плащаме по 6 лв. на човек и 6 лв. на апартамент за професионален домоуправител. За планирани ремонти събираме на апартамент според дела в общата площ.
Имахме преди години проблеми със събираемостта от 2-3 апартамента. Сложихме чипове на асансьора и при неплатени сметки чиповете, дадени на съответния апартамент се деактивираха. Като походиха по стълбището, започнаха да плащат.

# 26
  • Мнения: 41
При нас се изчислява спрямо колко човека живеят и колко голям е апартамента. Ние живеем 2 човека и плащаме 11 лв.

# 27
  • Мнения: 2 780
По 30 лева на апартамент събирам. Грижа се на всеки етаж да има списък с длъжниците, който се актуализира постоянно.

# 28
  • Мнения: 168
23 лв за двама души в апартамент - два асансьора, денонощен портиер, чистачка, фонд инвестиции/спешни ремонти.
С фирма-домоуправител сме. Доста неща свършиха - кандидаствахме по Зелена София, дограмата се смени на междуестажните площадки, освежавания на самия вход и т. н.

Ще се възползвам от темата да попитам с коя фирма работите? (Ако ще се счита за реклама, може и на лично съобщение. Simple Smile )

# 29
  • Бургас
  • Мнения: 4 066
кооперация с 10 апартамента сме и плащаме по 8 лева месечно на човек за асансьор, чистачка и ток
 отделно за ремонти - събират се пари според процента от общите части

# 30
  • Мнения: 539
7 лв. на човек, 3 лв. за куче, деца до 7 г. безплатно.

# 31
  • София
  • Мнения: 248
Плащаме по 10 лева на човек, за кучето не ни искат такса.

# 32
  • Мнения: 888
6 лв за апартамента, според квадратурата на жилището, блок с 15 апартамента, но без анасньор, няма и чистачка, разходите са само за осветление и ако някакви дребни ремонти се наложат.С ремонтиран вход и сменени дограми.
Никакви пари и никаква поддръжка.

На друг адрес, необитаем е по 10 лв. без асансьор на апартамент, 20 лв. е с него.
Искаха да избират наскоро и професионален домоуправител, защото не всички искат да плащат,  което щеше да оскъпи с още 5,6 лв на имот, но не се прие.

Не е редно половината да плащат двойно, за да покриват разходите на неплащащите, има си ред по принудително събиране на таксите.
След като решение за такси е прието от  поне 51 от собствениците на ид. части, то е задължително за всички.

# 33
  • Мнения: 2 124
Това е последната сметка - за мен и детето. Не знам кои от перата са х1 на апартамент и кои х2 на брой живущи. Външен домоуправител.



Сумата варира всеки месец, но е под 15 лв. Седмица преди да мине момчето за таксата, на табло се поставя таблица със задълженията на всеки апартамент по пера, крайна сума и непогасена сума.

От 24 апартамента само 10 си плащаме сметките, другите имат натрупани задължения от над 300 лв.
Има доста кучета в блока, не знам дали плащат за тях.
На квартира сме.

Последна редакция: пт, 18 окт 2019, 23:18 от speranzza

# 34
  • Бургас
  • Мнения: 1 986
Външен домоуправител.

От 24 апартамента само 10 си плащаме сметките, другите имат натрупани задължения от над 300 лв.
Има доста кучета в блока, не знам дали плащат за тях.
На квартира сме.
Лошо е, че сте на квартира и може би ти е неудобно да организираш плащащите и да разбутате тарикатите.
1- Недопустимо е да имате служебен домоуправител, и да му плащате само за....какво? Та той ако не може да събере парите от всички, за какво ви е?
2. Явно сметките са завишени, за да може плащащите за покрият разходите и на тези, които хитруват.
   Обади се във фирмата, която ви обслужва и кажи, че назначеният човек не си върши работата. Напиши и във форума , в темата за професионалните / служебните / домоуправители името на тази фирма. Не стига , че съседите ви цедят, ами и други тарикати  ви се наредили  на яслата.

# 35
  • Мнения: 2 124
Честно казано таксата за вход ми е бял кахър - в най-добрия случай с по-малко от 10 лв. на месец няма да се мине, така че не си заслужава разправиите.
За асансьора наистина ми се вижда 5 лв. много - 8 етажа са, първите два ги изключваме, но дори и аз се качвам 99% пеша (на 4 етаж сме), както и някои от съседите над нас.

Обаче не знам с какво право ВиК Варна разпределят неотчетените кубици вода (разликата с главния водомер) на апартаментите, които не са оставили показания, между тези, които добросъвестно и показания са дали, и си плащат сметките. Дори не знам общият водомер само нашия вход ли обхваща или целия блок?!? В блока няма обща вода за ползване (в мазите или сервизно помещение).
В крайна сметка има колекторски фирми,
от ВиК да се обърнат към тях.

Последна редакция: сб, 19 окт 2019, 10:07 от speranzza

# 36
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
По 2лв.на човек за чистачка и осветление, по още 2 за такса и ток асансьор от втори етаж нагоре и по 2  лв.на апартамент за фонд ремонти.
От новата година вдигаме последната такса на 5лв., че предстои паспортизация, да има резерв, че не всички плащат веднага. От фонда покриваме дребни ремонти, докъм  200 лв., за по-едрите събираме допълнително пари.
Неплащащи няма, понякога се замотват, пък и аз, като касиер, не винаги съм на разположение, но досега за пари не сме закъсвали.
 Всичките ни длъжности са "доброволни", преди се въртяхме по на 2г., сега се задържахме едни и същи, докато поотрасне нова смяна.
Постоянните ни разходи- чистачка веднъж седмично, ток за асансьор и осветление и такса асансьор са ок.180лв., 18 апартамента.

# 37
  • Мнения: 11 566
12 лв. на апартамент.
10 лв. за текущите разходи, 2 лв. в касата- да има.
На минус сме- има около 5 апартамента, дължащи от порядъка на по 300 лв.

# 38
  • Мнения: 37
И ние плащаме доста - 25лв. за апартамента - по 10 на човек и 5 за кучето, в блок от 1999-та сме. Преди плащахме 15, но ни увеличиха таксата, за да се събират повече пари в касата. Чистачка нямаме, входа го чисти домоуправителят

# 39
  • Мнения: 2 596
10 до 12лв завси от месеца. За 1 човек, но при нас май е на апартамент, не на човек.

# 40
  • Варна
  • Мнения: 51
Обаче не знам с какво право ВиК Варна разпределят неотчетените кубици вода (разликата с главния водомер) на апартаментите, които не са оставили показания, между тези, които добросъвестно и показания са дали, и си плащат сметките. Дори не знам общият водомер само нашия вход ли обхваща или целия блок?!? В блока няма обща вода за ползване (в мазите или сервизно помещение).
В крайна сметка има колекторски фирми,
от ВиК да се обърнат към тях.
Защото по този начин ВиК ни цака всички живеещи по блокове и кооперации с аналогови водомери.
 В крайна сметка тази вода ще бъде платена два пъти на ВиК, защото рано или късно неотчетените апартаменти ще си платят вече платената от изрядните вода, но когато главния водомер излезе на минус, ВиК не приспада кубиците.
 Във Варна имаше протест по този повод, но шефа на ВиК отби номера с изявлението, че от тях нищо не зависи, тъй като не било в техните правомощия а държавна регулация.
 В нашия блок се получи същото.Като се организирахме и минахме по етажите, се оказа, че има апартаменти с до 60 кубика назад.
 ВиК по закон имат право да влизат един или два пъти годишно в апартаментите да сверяват данните, но се скатават, защото сегашното положение ги устройва и докато не се вдигнем масово на протест нещата ще си текат по този начин.

# 41
  • Бургас
  • Мнения: 1 986
Практиката на ВиК Варна е навсякъде ,и в Бургас също . Те парите ще си ги съберат, независимо от кого. Прие Парламентът , течовете да се плащат от потребителите и ВиК няма грижата да ги намали. Мира 66 е абсолютно права. Те не се притесняват когато абонат не плаща в продължение на месеци и никога не идват да спрат водата му, както действат при ел. енергията

# 42
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 575
По 5 лв. плащаме на месец на човек за чистачка и асансьор, децата до 7 години са безплатно.
За по-големи ремонти събираме допълнително пари, но общо взето има пари в касата за някои непредвидени разходи. И при нас има 1- 2 апартамента , които не си плащат сметките, но никой нищо не предприема срещу тях и на практика поемаме и техните дялове.

# 43
  • Мнения: 24
По 5 лв. плащаме на месец на човек за чистачка и асансьор, децата до 7 години са безплатно.
За по-големи ремонти събираме допълнително пари, но общо взето има пари в касата за някои непредвидени разходи. И при нас има 1- 2 апартамента , които не си плащат сметките, но никой нищо не предприема срещу тях и на практика поемаме и техните дялове.

Според мен заведете дело... Ние сме с проф. домоуправител и имаше ефект....

# 44
  • София
  • Мнения: 621
Плащаме по 7.50 на човек на месец за чистачка,асансьор и домоуправител.

# 45
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 575
По 5 лв. плащаме на месец на човек за чистачка и асансьор, децата до 7 години са безплатно.
За по-големи ремонти събираме допълнително пари, но общо взето има пари в касата за някои непредвидени разходи. И при нас има 1- 2 апартамента , които не си плащат сметките, но никой нищо не предприема срещу тях и на практика поемаме и техните дялове.

Според мен заведете дело... Ние сме с проф. домоуправител и имаше ефект....
Правилно ли съм разбрала, че професионалният домоуправител е свършил това?

# 46
  • When you are not fed love on a silver spoon, you learn to lick it off knives...
  • Мнения: 3 668
При нас таксата я събират за тримесечие.. За пръв път виждам такова чудо. Освен това домоуправителят събира парите за - ток, поддръжката на  асансьора, че е от 68г., таксата за телефона при аварии, пак в асансьора,  и още нещо там... А за чистачка и ремонтни дейности събира една друга жена от входа - 10 лв/месец - 5 за чистене - 1 път седмично, и 5 за касичка. Другата сума е към 25-30лв на тримесечие...
При нас също има таблици - с текущи и просрочени задължения.
Кофтито е, че има поне 5 необитаеми апартамента от 18... Та така.

# 47
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Необитаемите апартаменти също дължат пари за касичка и поддръжка на асансьора, той е част от общите части, както и за ремонти. Вече за ток, чистачка и т.н. - не.

# 48
  • Бургас
  • Мнения: 4 066
в нашия вход на Общото събрание решихме, че апартаментите, които не се обитават постоянно, при нас са 2 бр., да плащат 50% от таксите за ток, чистачка и асансьор, в крайна сметка, като имаш имот-данъци  и др. разходи си вървят, независимо дали живееш, чистачката иска пари  за цялата площ, не я интересува колко човека цапат, така и за асансьора....ние сме само 10 апартамента  и само 13 човека постоянни и ако няколко не плащат - за другите доста се увеличават таксите, тази година увеличиха таксата за асансьора и вече ще трябва по 10 лева на човек да събираме на месец, даже и това ми се струва много

Последна редакция: вт, 22 окт 2019, 10:34 от bur02

# 49
  • Мнения: 800
По 5 лв. на човек е при нас

# 50
  • Мнения: 24
Правилно ли съм разбрала, че професионалният домоуправител е свършил това?
Да и всъщност се получи... Хората неглижират задълженията си докато смятат че могат да останат безнаказани. Като с тока е - ЧЕЗ го спират при неплащане, затова хората си плащат.. За входа няма какво да им спрат, но когато видят че ще ги съдят и нещата се променят.. Иначе само оправдания. Фирмата която ни обслужва иначе съди за тяхна сметка мисля, което също е плюс защото ако не стане те губят и имат интерес да стане...

# 51
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Но май за целта трябва да сте регистрирани като сдружение.

# 52
  • Мнения: 24
Но май за целта трябва да сте регистрирани като сдружение.
За да се съди някой не е нужно сдружение, ние не сме

# 53
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 853
Правилно ли съм разбрала, че професионалният домоуправител е свършил това?
Да и всъщност се получи... Хората неглижират задълженията си докато смятат че могат да останат безнаказани. Като с тока е - ЧЕЗ го спират при неплащане, затова хората си плащат.. За входа няма какво да им спрат, но когато видят че ще ги съдят и нещата се променят.. Иначе само оправдания. Фирмата която ни обслужва иначе съди за тяхна сметка мисля, което също е плюс защото ако не стане те губят и имат интерес да стане...

И при нас неизрядните рязко намаляха с проф домоуоравителя. И те не са съвършени, ама сме доволни като цяло.

# 54
  • Мнения: 131
Здравейте, понеже си взехме жилище в нова кооперация с ММ и от тогава имаме много проблеми със седите, страшни мрънкалници и интриганти. Сега ми заявяват че трябва да плащаме по 8лв на човек и по 6лв едва ли не такса спокойствие че правим ремонт. И тъй като ние правим ремонт вече 3месец трябва да си плащаме по 6лв допълнително всеки месец. А дори не живеем там, ходим веднъж седмично да правим ремонт за 4-5 часа, тъй като не ползваме майстори и нямаме време. Нямам против колко са парите, а защо никой не ми дава обяснение за какво давам тези пари. Ние сме 70 апартамента обитаеми от 77 като примерно 10 правим ремонт . Горе долу се събират 1200лв на месец. И понеже има група този "модерен" вход, поисках да разбера защо и за какво. Беше ми дадено обяснение след много спорове че 300лв се дават за ток и асансьор(който постоянно е развален) и 120лв за чистачка а другите пари отивали за майстори за асансьора и входната врата, а на дом. Съвета не се плаща нищо било доброволна длъжност. Направо неадекватна сума ми се струва. А в началото ни поискаха 100лв за минали ремонти и тежести на фирмата строител към софийска вода и енергото.

# 55
  • Мнения: 11 621
Най-добре поискай да се запознаеш с протокола от събранието, на което са гласувани въпросните суми. Домоуправителят е длъжен да те запознае с него.

# 56
  • София
  • Мнения: 3 159
Такса спокойствие или Фонд ремонт?
Малко са различни нещата...

# 57
  • Мнения: 131
Такса спокойствие или Фонд ремонт?
Малко са различни нещата...
До като правим ремонт е нещо като глоба за това че притесняваме съседите, а ако не правим ремонт не се плащат тези 6лв.

# 58
  • Мнения: 11 566
Според мен е, че цапате повече, евентуално.

# 59
  • Мнения: 25 739
Ако се събират пари от "ремонтиращи" е защото ползват асансьор за да качват материали, запрашават входа, а не защото шумят.

# 60
  • София
  • Мнения: 17 775
5 лв на човек + 5 за капитален

# 61
  • Мнения: 6 993
8 на човек, деца до 7 безплатно. За куче не знам, ние нямаме.

# 62
  • Мнения: 1 224
По 27 на апартамент
Това включва ток,чистачка и 20 лв за ремонт на покрива.

# 63
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 017
11 лв месечно на апартамент за вход мениджър.Входът ни е малък-12 апартамента,чистят го веднъж седмично,но е добре поддържан,нямаме асансьор.Като цяло сме доволни от услугата,която ползваме от около 2 години.Парите за ремонти са отделно-сменихме дограма,входна врата, пощенски кутии,но не знам колко излезе на апартамент-там ММ ги даде и не ми е давал отчет...

# 64
  • Мнения: 35 110
3 лв на възрастен, детето е безплатно и 4 лв наем за килер, който е трябвало да е асансьор. Общо - 10 лв на месец

# 65
  • Мнения: 336
Задължително е да има фейсбук или друга интернет платформа, за да се привлекат младите съкооператори, които рядко ходят на общи събрания по-известни като общи говорилни, които рядко водят до нещо смислено.

Аз доскоро живях в 17 етажен блок и още година и нещо се водих формално домоуправител. Реално обаче имаше контрауправление от група панелни таласъми, които не спряха да ме саботират 4-5 години, защото прекъснах порочните схеми на техния любимец, лека му пръст, ракът не му прости.

Не помня как беше при нас преди да се намеся по-активно. След това използвахме за отправна точка ЗУЕС:
1.Общ фонд за осветление, асансьор, чистач - 5 лева на човек/дете/куче като само за апартаментие от първия етаж беше 3-4 лева, защото не ползват асансьор.
2.ФРО - пропорционално на типа апартамент - 4 за най-малките, 6 за средните и 8 за големите.
3.Когато се налага по-мащабен ремонт и няма достатъчно пари, се свиква ОС, гласуват се допълните суми на апартамент, събира се поне половината от общата сума и едва тогава започва ремонта.
За съжаление, не можах да наложа механизъм по-който събираемостта да надвиши 90-95% (не помня колко беше реално и дали е надвишавала 80% в най-добрите си дни) и редовно се правиха финансови гимнастики с двата фонда, за да сме на нула и да избегнем минуса. Голяма сума не се е събирала, защото нямам спомен за банкова сметка, а касиерката май ползваше нейната сметка когато се събираха допълнителни суми, за да не ги държи под дюшека.

Най-големият проблем, не само в етажната собственост, е че за 30 години демокрация хората не благоволиха да се запознаят с правата и задълженията си. Робските душици си плащат редовно месечните вноски, по-заможните плащат данък спокойствие, а тарикатите си правят каквото искат и никой не им търси сметка. Направих пощенска кутия за по-старите, направих електронна поща за по-младите, резюмирах основните точки от ЗУЕС и го пуснах по пощенските кутии, направих писмени предложения как да се тунинговат недъзите на ЗУЕС, предложих концепция за ефективна организация по стопанисването и развитието на блока, описах над 5 страници проблеми на блока за решаване, който списък съкооператорите да допълнят, след което да приоритизираме етапите на изпълнение на общо събрание и т.н и т.н. И накрая нищо. Тоя нямал покрив, онзи не ползвал асансьор, трети докато бил жив нямало да даде съгласие за участие в програмата за саниране и т.н. В резюме, общите части не касаят масата живущи и не им дреме дали минават през кочина и разруха, за да си влязат в моя дом моята крепост. Всички мрънкат, но никой не иска да запретне ръкави и да работи за блока. Първият път искаха да ме насадят на пачи яйца като домоуправител и отказах. След това се оказа, че само аз имам желание да живеем в нормален блок и накрая теглих чертата, загубих пари, но продадох апартамента, защото средата беше повече от отровена и конструктивните перспективи за блока не бяха добри. Сега съм в колиба и ми е хубаво, включително и защото се разведох с топлофикация.

Най-общо казано доброто управление се базира на прозрачност, ефективност, контрол и отговорност.
1.Прозрачност - съкооператорите да гласуват на ОС изрично задачите.
2.Ефективност - домоуправителят да изпълнява стриктно поставените задачи.
3.Контрол - комисия от 2-3 съкооператори, които наистина са кадърни и отговарят на титлата пред името им, да следят по-мащабните ремонстни дейности.
4.Отговорност - домоуправителят да си понесе отговорност за неизпълнение или за некачествено изпълнение на взетите решение на ОС.
5.И може би най-важното: не блокът да се съобразява с живущите, а живущите да се съобразяват с блока. Тогава всички са ангажирани с блока и е наистина приятно да изпълняваш длъжността домоуправител.

ЗУЕС преди закон беше правилник. Претърпя няколко промени, но така и не стана ефективен. Най-голямата гавра е че вече не знам колко години властимащите отлагат паспортизацията на сградите и вероятно ще се случи някоя трагедия преди да вземат ефективни мерки. Самата процедура е скъпа и явно се плашат да не изгубят избиратели. Друг въпрос е колко фирми калинки ще се пръкнат и доколко ще се достоверни издадените паспорти по примера на повечето МПС по пътищата и улиците, които видимо не трябва да са получили положителен технически преглед за движение. Другото е домовата книга, масовото й неспазване и липсата на контрол от страна на държавата, защото ще секнат мъртвите душици и изборната далавера. Не се знае кой живее и имахме 2-3 апартамента фантом, чиито собственици никога не се появиха. Шаблонът на МРРБ (автор на ЗУЕС) е пълен боклук и направих моя версия, но не може да се сложи ЕГН за предпремане на директни действия срещу проблемни съкооператори. Евентуално, ако документът за собственост е правилно описан, може да се извади от агенция по вписванията нотариален акт, но това не помага ако са ползватели, наематели и т.н.

Мислихме и вариант с външна фирма професионален домоуправител. Някой от тях уж са много ефективни със събираемостта и решаването на проблеми със съкооператори. Но услугата струва минимум 5 лева на апартамент и опозицията веднага нададе вой до небесата, че много се оскъпяват месечните такси и се дават годишно едни пари за нищо. Затова касиерката ни събираше парите на определена дата, съобразена с получаването на заплати/пенсии като се е случвало да има и извънредни дати, а който е бил въпрепятстван по-обектива причина, по изключение ходеше до апартамента й да плати.

# 66
  • Мнения: 1 335
Ами не са много 20 лв, съвсем нормална е сумата. Колкото до това дали входа се ремонтира и поддържа - това са решения които трябва да се вземат на общо събрание, нито домоуправителя нито касиера могат да разходват средствата без съгласието на мнозинството от живущите.
В нашия вход плащаме по ниските етажи - 6лв , високите 8лв на човек за режийни и чистачка, между 3и 9 лв. за фонд ремонти - изчислени спрямо общите части и по 5лв на апартамент за управление - т.е. заплата касиер и домоуправител. За куче като за още един човек се плаща за режийни. На мен лично таксата на апартамента ми идва 56лв на месец. В касата имаме вече над 3000лв събрани... но няма желаещи да направим събрание и да си освежим входа, да си оправим вратата... и др. подобни. А вече дали крадат пари касиери и домоуправители - хора всякакви, сигурна съм че има съвестни... както и такива които крадат.

# 67
  • Мнения: 2
Въпрос към тези, които живеят в затворени комплекси - колко плащате ? Препоръчаха ни имот в малък затворен комплекс - оргаден, има малка градинка с пейки и детска площадка, с портиер е. Таксата е 90 стотинки на квадрат. Общо на месец към 100лв за целия апартамент + гараж. Това което ме притеснява е ,че таксата е обвързана с минималната заплата и инфлацията и може до след 5-6 години да стане 150-200.

# 68
  • Варна, България
  • Мнения: 730
3 лв./живущ над 7 г. + 3 лв./ апартамент - имаме свободни апартаменти. Събираме за ремонт и други при нужда.
3 живущи плащат 12 лв.

Общи условия

Активация на акаунт