По колко пари за вход плащате месечно?

  • 4 476
  • 68
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 17 785
5 лв на човек + 5 за капитален

# 61
  • Мнения: 6 993
8 на човек, деца до 7 безплатно. За куче не знам, ние нямаме.

# 62
  • Мнения: 1 224
По 27 на апартамент
Това включва ток,чистачка и 20 лв за ремонт на покрива.

# 63
  • София/Севлиево
  • Мнения: 11 019
11 лв месечно на апартамент за вход мениджър.Входът ни е малък-12 апартамента,чистят го веднъж седмично,но е добре поддържан,нямаме асансьор.Като цяло сме доволни от услугата,която ползваме от около 2 години.Парите за ремонти са отделно-сменихме дограма,входна врата, пощенски кутии,но не знам колко излезе на апартамент-там ММ ги даде и не ми е давал отчет...

# 64
  • Мнения: 35 130
3 лв на възрастен, детето е безплатно и 4 лв наем за килер, който е трябвало да е асансьор. Общо - 10 лв на месец

# 65
  • Мнения: 336
Задължително е да има фейсбук или друга интернет платформа, за да се привлекат младите съкооператори, които рядко ходят на общи събрания по-известни като общи говорилни, които рядко водят до нещо смислено.

Аз доскоро живях в 17 етажен блок и още година и нещо се водих формално домоуправител. Реално обаче имаше контрауправление от група панелни таласъми, които не спряха да ме саботират 4-5 години, защото прекъснах порочните схеми на техния любимец, лека му пръст, ракът не му прости.

Не помня как беше при нас преди да се намеся по-активно. След това използвахме за отправна точка ЗУЕС:
1.Общ фонд за осветление, асансьор, чистач - 5 лева на човек/дете/куче като само за апартаментие от първия етаж беше 3-4 лева, защото не ползват асансьор.
2.ФРО - пропорционално на типа апартамент - 4 за най-малките, 6 за средните и 8 за големите.
3.Когато се налага по-мащабен ремонт и няма достатъчно пари, се свиква ОС, гласуват се допълните суми на апартамент, събира се поне половината от общата сума и едва тогава започва ремонта.
За съжаление, не можах да наложа механизъм по-който събираемостта да надвиши 90-95% (не помня колко беше реално и дали е надвишавала 80% в най-добрите си дни) и редовно се правиха финансови гимнастики с двата фонда, за да сме на нула и да избегнем минуса. Голяма сума не се е събирала, защото нямам спомен за банкова сметка, а касиерката май ползваше нейната сметка когато се събираха допълнителни суми, за да не ги държи под дюшека.

Най-големият проблем, не само в етажната собственост, е че за 30 години демокрация хората не благоволиха да се запознаят с правата и задълженията си. Робските душици си плащат редовно месечните вноски, по-заможните плащат данък спокойствие, а тарикатите си правят каквото искат и никой не им търси сметка. Направих пощенска кутия за по-старите, направих електронна поща за по-младите, резюмирах основните точки от ЗУЕС и го пуснах по пощенските кутии, направих писмени предложения как да се тунинговат недъзите на ЗУЕС, предложих концепция за ефективна организация по стопанисването и развитието на блока, описах над 5 страници проблеми на блока за решаване, който списък съкооператорите да допълнят, след което да приоритизираме етапите на изпълнение на общо събрание и т.н и т.н. И накрая нищо. Тоя нямал покрив, онзи не ползвал асансьор, трети докато бил жив нямало да даде съгласие за участие в програмата за саниране и т.н. В резюме, общите части не касаят масата живущи и не им дреме дали минават през кочина и разруха, за да си влязат в моя дом моята крепост. Всички мрънкат, но никой не иска да запретне ръкави и да работи за блока. Първият път искаха да ме насадят на пачи яйца като домоуправител и отказах. След това се оказа, че само аз имам желание да живеем в нормален блок и накрая теглих чертата, загубих пари, но продадох апартамента, защото средата беше повече от отровена и конструктивните перспективи за блока не бяха добри. Сега съм в колиба и ми е хубаво, включително и защото се разведох с топлофикация.

Най-общо казано доброто управление се базира на прозрачност, ефективност, контрол и отговорност.
1.Прозрачност - съкооператорите да гласуват на ОС изрично задачите.
2.Ефективност - домоуправителят да изпълнява стриктно поставените задачи.
3.Контрол - комисия от 2-3 съкооператори, които наистина са кадърни и отговарят на титлата пред името им, да следят по-мащабните ремонстни дейности.
4.Отговорност - домоуправителят да си понесе отговорност за неизпълнение или за некачествено изпълнение на взетите решение на ОС.
5.И може би най-важното: не блокът да се съобразява с живущите, а живущите да се съобразяват с блока. Тогава всички са ангажирани с блока и е наистина приятно да изпълняваш длъжността домоуправител.

ЗУЕС преди закон беше правилник. Претърпя няколко промени, но така и не стана ефективен. Най-голямата гавра е че вече не знам колко години властимащите отлагат паспортизацията на сградите и вероятно ще се случи някоя трагедия преди да вземат ефективни мерки. Самата процедура е скъпа и явно се плашат да не изгубят избиратели. Друг въпрос е колко фирми калинки ще се пръкнат и доколко ще се достоверни издадените паспорти по примера на повечето МПС по пътищата и улиците, които видимо не трябва да са получили положителен технически преглед за движение. Другото е домовата книга, масовото й неспазване и липсата на контрол от страна на държавата, защото ще секнат мъртвите душици и изборната далавера. Не се знае кой живее и имахме 2-3 апартамента фантом, чиито собственици никога не се появиха. Шаблонът на МРРБ (автор на ЗУЕС) е пълен боклук и направих моя версия, но не може да се сложи ЕГН за предпремане на директни действия срещу проблемни съкооператори. Евентуално, ако документът за собственост е правилно описан, може да се извади от агенция по вписванията нотариален акт, но това не помага ако са ползватели, наематели и т.н.

Мислихме и вариант с външна фирма професионален домоуправител. Някой от тях уж са много ефективни със събираемостта и решаването на проблеми със съкооператори. Но услугата струва минимум 5 лева на апартамент и опозицията веднага нададе вой до небесата, че много се оскъпяват месечните такси и се дават годишно едни пари за нищо. Затова касиерката ни събираше парите на определена дата, съобразена с получаването на заплати/пенсии като се е случвало да има и извънредни дати, а който е бил въпрепятстван по-обектива причина, по изключение ходеше до апартамента й да плати.

# 66
  • Мнения: 1 335
Ами не са много 20 лв, съвсем нормална е сумата. Колкото до това дали входа се ремонтира и поддържа - това са решения които трябва да се вземат на общо събрание, нито домоуправителя нито касиера могат да разходват средствата без съгласието на мнозинството от живущите.
В нашия вход плащаме по ниските етажи - 6лв , високите 8лв на човек за режийни и чистачка, между 3и 9 лв. за фонд ремонти - изчислени спрямо общите части и по 5лв на апартамент за управление - т.е. заплата касиер и домоуправител. За куче като за още един човек се плаща за режийни. На мен лично таксата на апартамента ми идва 56лв на месец. В касата имаме вече над 3000лв събрани... но няма желаещи да направим събрание и да си освежим входа, да си оправим вратата... и др. подобни. А вече дали крадат пари касиери и домоуправители - хора всякакви, сигурна съм че има съвестни... както и такива които крадат.

# 67
  • Мнения: 2
Въпрос към тези, които живеят в затворени комплекси - колко плащате ? Препоръчаха ни имот в малък затворен комплекс - оргаден, има малка градинка с пейки и детска площадка, с портиер е. Таксата е 90 стотинки на квадрат. Общо на месец към 100лв за целия апартамент + гараж. Това което ме притеснява е ,че таксата е обвързана с минималната заплата и инфлацията и може до след 5-6 години да стане 150-200.

# 68
  • Варна, България
  • Мнения: 730
3 лв./живущ над 7 г. + 3 лв./ апартамент - имаме свободни апартаменти. Събираме за ремонт и други при нужда.
3 живущи плащат 12 лв.

Общи условия

Активация на акаунт