Частни училища - информативна тема 30

  • 32 552
  • 749
  •   1
Отговори
# 390
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Ми не знам колко е наточено в Питагор, но петокласниците в пчмг от ДУ не отстъпват на питагорците. Така че вероятно си е до дете. На който не му харесва методът в едно училище, независимо дали е за усвояване на учебния материал или на общуване, е свободен да напусне. Както и да прецени дали съответното училище е подходящо за семейството. Казвам семейството, а не само детето. Аз навремето реших, че СС ми е твърде сериозно и твърде далеч и въобще не кандидатства. Може би съм си спестила разочарование от отказан прием, или е пропуснал шанс за друго развитие. Кой знае.
Но децата, които познавам от СС, пък и от Питагор не изглеждат изтерзани... споделени мнения на родители, минали през няколко у-ща казват, че е ЕСПА например е доста по-натоварващо от СС, но резултатите в СС са по-добри.

Последна редакция: пт, 22 ное 2019, 23:01 от Leika_moja

# 391
  • Мнения: 2 182
Warwick, да не абсолютизираме. Има изключително много неглижиращи учители дори и в ЧУ. Знае се принципното ми уважително отношение към професията. И съм благодарна на всички човеци, които са обучавали мен и детето ми. Но за съжаление има и страшно много плява, която сваля имиджа на гилдията. И от тях доста съм виждала.
  Неглижиращи учители сигурно има, но тотално безхаберни - не бих казала. Твоите и на детето ти са били супер, моите и на децата ми също. Ама имало плява... Кой ги оцени? Докато или по-скоро откакто мамите си мислят, че знаят и могат повече от учителите и от лекарите, ще сме на тоя хал.

# 392
  • София
  • Мнения: 16 197
Крайно неуместен тайминг да споменаваш и лекари...И да, уви, знаем повече и от двата "клана".

# 393
  • София
  • Мнения: 18 040
Крайно неуместен тайминг да споменаваш и лекари...И да, уви, знаем повече и от двата "клана".

Скрит текст:
Знаеш ти в частност/знаете тук в темата/знаем майките повече, ей така принципно, и от лекари, и от учители - как да разбирам поста ти? Или нещо ми се губи от смисъла на написаното от теб? Дано да е второто. Понеже аз също влизам в графата майка на цели три деца, минали през системата и попаднали както на  супер преподаватели,  така и на средна хубост такива, и на незаинтересовани да предадат онова, което знаят, ама на мен лично никога не би ми дошло наум да си помисля, че знам повече от учители и лекари, ей така обобщаващо от всичките.

Последна редакция: сб, 23 ное 2019, 01:22 от пенсионирана русалка

# 394
  • Мнения: 5 639
От скука се дърляте май😊 какъв лаф имаше едно време - умен даскал и зелен кон няма.... само шега, не ми е това мнението.

Интересно ми е защо никой нищо не споменава за училище Свети Георги, на хубаво място е, скъпо, т.е. предполага се хубаво. Издава английски дипломи, каквото и да значи това.
Що така го неглижирате.

Оправих си успеха по БЕЛ. Имам две 6-ци.

# 395
  • София
  • Мнения: 18 040
Не се дърля, Нотарис, сериозно питам. Да каже човек, че знае повече от един-двама, пет, десет, n учители със спорни умения и/или с нежелание да работят, съответно лекари, би могло да е ОК с мнооого уговорки. Ама от всичките? Че те тогава децата защо ходят на училище, то е тотално губене на време, за което даже се и плаща в случая с ЧУ? Да си ги обучаваме по всичко ние всезнаещите родители, че и да ги лекуваме за разкош. Онези училите 6-7 години и после и отгоре за специалност ряпа да ядат. Ето на, ти си отличник по литература, както разбирам от двете нови шестици (поздравления), вероятно и по история, ама като опре до мат - как си? А по химия, биология, физика, география? Simple Smile
Фенси е права, не трябва да се залъгваме удобно, че всички учители са върхът на сладоледа. Де да бяха. Не липсват примери за такива, на които не им се работи по една или друга причина, за други, при които знанията са налице, ама липсва педагогическият подход и т.н. Но и обратното  е голямо изсилване. Средностатистическият български родител НЕ знае повече.

# 396
  • Мнения: 5 639
Естествено, че никой родител не знае повече от учителите. И не може. Ние, както за разни неща, знаем. Ама дали можем ..... на теория е лесно.
Шарки явно се е напатила или има примери и обобщава. Ясно. Всеки има примери. Аз бившето даскало на малката бих го затворил, барабар с директорката-собственичка.

За 5,50 нямаше да го правя на въпрос. Ама 3.50 ме потресе. Нещо глаголното време не съм бил улучил. Овца. Хал хабер си нямам по нищо друго, освен по БЕЛ (награда имам по правопис в гимназията, щото много чело книжки) и по история, естествено, щото кандидатствало.
Много съм си зле сега по мат, по езици, по физика -там ми е едната от петиците в дипломата. Другата е по география, ама тоя беше г-й. Цял живот ще помня Осогвско-беласишката планинска верига, или както се казва там.

Анди, записах си да не споря с тебе😀

# 397
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо да не спориш с мен? Спорът е много полезен, виждат се гледните точки, дават се аргументи, всеки от опонентите може да научи нещо ново от другия.
Покрай работата си, освен като родителски опит, имам вече и доста добра информация върху обема на материала и необходимите качества към определен момент за децата, за да се справят, като се започне от първа група в градината, та да речем поне до шести клас. Натрупаната база данни също е от значение, защото покривам целия спектър - от деца със сериозни проблеми до пълните отличници. В допълнение, но много важн,  имам предимството, че съм относително неутрална, защото не съм длъжна да следвам разписанието като учители, но и не съм родител на конкретното дете, за да съм емоционално обвързана, а работя за детето според неговите нужди и напредък. Това ми дава по-голяма доза обективност, дори понякога да не се харесва на учители или на родители.

Последна редакция: сб, 23 ное 2019, 05:00 от Andariel

# 398
  • София
  • Мнения: 16 197
"Ама имало плява... Кой ги оцени? Докато или по-скоро откакто мамите си мислят, че знаят и могат повече от учителите и от лекарите, ще сме на тоя хал."

То добре, че мамите знаем и мислим, че можем повече от учителите и лекарите, иначе как ще бъдем в състояние да преценим кога е станало крайно наложително:  1) преместването на детето от определено училище, или 2) тичането до болница. На този хал ни е образоването точно защото средностатистическия родител не си прави труда да осмисли какво се случва на детето му в училище и не изказва гласно претенции за повишаване на  качеството на преподаване.  Официално и съвсем тоталитарно единствените с право да слагат оценки са учителите. Ние, родителите и децата, сме лишени от това право - да поставяме оценки на учителите. Ако го имахме, и заплатите на учителите не бяха безусловни, а имаха бонусна част, която да зависи от качеството им, учителите щяха да имат някакъв интерес да работят както трябва.

За лекарите направо не ми се започва...починалото 3 г. дете; объркал докторът в спешното инфаркт с гастрит (днешна новина от Габрово); киста в бъбрека тълкувана като нефрома; ИР се лекува като или епилепсия или паник атаки. Тук, във форума, има цели раздели на успешно самолекуващи се хора, защото "официалната медицина" чисто и просто я мързи да чете и да е в крак с времето. Не е нормално ние да знаем повече. Обидно е. А ни се налага, защото ние се чувстваме отговорни - лекарите или учителите не. Кой и кога ги ампутира от отговорност?


Фран, то е ясно, че ще чистиш, че стана много офтотик, ама нали ме попитаха...

# 399
  • Мнения: 5 898
Warwick, принципно нямам самочувствие да знам повече в коя да е друга област, която не ми е професия. Но пък имам претенции, че съм разумен, мислещ човек. И съм с високо ниво на критично и логично мислене. Та понякога се оказва, че сами сме си много по-полезни, отколкото светила в своята област. А какво остава за посредственици.

Та.... да смятам, че относително бързо мога да преценя един учител дали е отличен или посредствен (плява). Такава беше госпожата по английски на детето ми в ПУК. Тази учебна година по езика я пиша със 100%-ва увереност като нулева. Моето мнение се споделяше от всички родители и се потвърди от учителката, която ги пое в 1 клас по езика. Същото мога да кажа и за основната и учителка в 1 клас.

Много пъти съм го казвала. СС и Питагор са сериозни училища с много стройна система на работа, която се прилага едновременно и като материал, и като тайминг за целият випуск, и за всички випуски. Това е разликата с едно училище като ПБ, където учителите до 4 клас са оставени да работят както си знаят. Едва тепърва въвеждат еднократни на срок общи контролни.
Та тази система със сериозния подбор на входа и качествата на учителите и преподаването им са формулата на успеха. Смятам, че още поне 4-5 училища имат същото натоварване, но незнайно защо само тези двете се изтъкват като тормозещи и натоварващи децата. Което не отговаря на действителността. И да, има и деца, които не се справят преди всичко с темпото. Това се дължи на много фактори. За тези, които аз познавам, е просто незрялост. Всички деца си имат свое относително темпо на съзряване.

Последна редакция: сб, 23 ное 2019, 11:29 от Fancy

# 400
  • София
  • Мнения: 18 040
Шарки, несъмнено има много случаи на учители и лекари, които не си вършат работата от неспсобност или от нежелание. Ама това повод ли е  да се каже под общ знаменател, че всички са така? Това те питах. Никъде не съм казала, че няма. Ако е така, защо родители и от ДУ, и от ЧУ водят децата си примерно на състезателна математика при определени учители, а не се справят с подготовката им сами? Не е ли, защото са проучили, че баш там се работи на ниво, обяснява се добре, проверява се усвоеното от децата, има обратна връзка с родител и т.н? Някои родители помагат, да, понеже имат знанията, но дори и тогава е трудно, понеже им липсва опитът как да поднесат сложен за възрастта материал  в смилаем от малки деца вид. Родителят познава детето си несъмнено и знае по-добре  кога то не се чувства на мястото си, та е повече от естествено отговорният такъв да се задейства примерно с преместване при нужда. Но това пак не значи, че има автоматично повече знания от учителя Х, У или Z.

# 401
  • Мнения: 5 898
Русалка, недей така! Не го извъртай. Никой и никъде не е поставил всички учители или лекари под общ знаменател. Точно обратното казваме. Всъщност точно Warwick постави общия знаменател, като каза, че родителите винаги сме неспособни да оценим дали един учител е плява или не. Защото не сме компетентни. Уж. И, че поради това нямаме право на мнение.

# 402
  • София
  • Мнения: 18 040
Е, как никой? Шарки написа дословно, че, да, родителите знаят повече и от двата "клана". Уточнението кои родители от кои учители повече знаят би било необобщаващо, ама всички от всички.... Аз написах ясно, че според мен и двете  противоположни твърдения, на Шарки и Warwick, са яко пресилени.

# 403
  • Мнения: 5 898
Аз написах ясно, че според мен и двете  противоположни твърдения, на Шарки и Warwick, са яко пресилени.

Това, вече е и моята позиция. А и мисля, че Шарки мисли точно по същия начин. Аз се подписвам под поста и. Примери безброй в подкрепата му.

# 404
  • София
  • Мнения: 62 595
Един образован родител, критично мислещ и отнасящ се доколкото е възможно рационално към ситуацията, себе си и детето си, много често се ориентира много добре в компетентността на един учител или лекар, но за тази цел трябва да има контакт с тези хора, и то не три минути за една учебна година. Мисля, че като цяло недоверието възниква заради това, че няма връзка между родителите и хората, които работят с децата им, те просто не се познават или се виждат веднъж годишно на родителската среща и обсъжданите неща са повърхностни.  Вярно е, учителите са претоварени, децата са много, класовете са много, имат и една камара други служебни задължения, но един уверен в знанията си учител не отказва разговори с родителите, стига да е назначена среща. Първо родителят като най-заинтересовано лице е добре да потърси контакт, защото е много трудно учител, който има примерно три класа ученици по 20-30 деца да пише или да уговаря срещи с родителите, а ако го направи, то често е заради възникнали проблеми, а не просто текущо.

Общи условия

Активация на акаунт