Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 14 ноем. 2019, 12:20 ч.

НПМГ - 4

  • 20 089
  • 388
  •   4
Отговори
# 45
  • Мнения: 189
Здравейте, присъединявам се към темата с надежда Ill– синът ми е 7ми клас и има желание да кандидатства в НПМГ с химия. Математиката му върви доста, след 4ти клас на косъм не влезе в СМГ, но не желае да се занимава основно с математика. Тогава кандидатства заради добрата цялостна подготовка в училището 5-ти – 7-ми клас. Не иска да опитва СМГ сега. Вървят му математиката, химията и езиците, а и биологията му харесва. Бяхме на отворените врати през октомври и оттогава се запали за НПМГ. Основното, което ме притеснява е че като разучих паралелките от миналата година, тези с химия са 2, но едната е с немски. Синът категорично го отказва този немски Neutral Face Това обаче според мен рязко стеснява шансовете му за прием, ако и тази година са същите паралелки. Още повече че доколкото се ориентирах от темата в профилите Б и Х момичетата са повече, тоест шанса на момчетата е по-малък. Изчетох всички предишни теми и разгледах баловете от миналата година. Доколкото успях да се ориентирам от информацията за баловете на 1-во и второ класиране паралелките с химия са се запълнили още на първо. В тази връзка имам няколко въпроса:
1)Каква е разликата в часовете по химия и биология между профил биология и профил химия.
2) По химия мисля да ходи на курса, който ще е през април, но не знам дотогава все пак как да се готви отнякъде – в сайта на природни науки намерих само миналогодишните въпроси от състезанието на НПМГ и общински и областен кръг олимпиада, но предполагам че формата на олимпиадите е различен от състезанието на НПМГ. Можете ли да ми дадете насоки – сборник със задачи ли да взема – някой допълнителен учебник ли. Те в училище учат по Анубис.
3) Относно подготовката по биология, няма да има възможност да ходи на курса в НПМГ. Уроците по БЕЛ и МАТ са предостатъчно… Чудя се как да се готви сам. В училище ползват учебника на Педагог 6.
4) Относно езиците– втори език испански, има ли го като възможност за всички паралелки, от кой клас, по колко часа се учи, защото другото желание на младежа е испанската, голямо желание има за езика. Абсолютно наясно съм, че с втори език няма да научи кой знае колко в училище, но със сигурност ще му е по-приятно от немския.
5) Относно паралелките с Математика, които също са някакъв вариант, ако не го приемат Химия и Биология, имате ли представа доколко е застъпена информатиката, защото хич не го влече, тоест софтуерната паралелка не ни е вариант.
5)Може ли да се ползва на състезанието по химия Менделеева таблица
Извинявам се за дългия пост, но се опитах да си систематизирам въпросите. Много ще съм ви благодарна за всякаква информация.

# 46
  • Мнения: 1 469
Здравейте, присъединявам се към темата с надежда Ill– синът ми е 7ми клас и има желание да кандидатства в НПМГ с химия. Математиката му върви доста, след 4ти клас на косъм не влезе в СМГ, но не желае да се занимава основно с математика. Тогава кандидатства заради добрата цялостна подготовка в училището 5-ти – 7-ми клас. Не иска да опитва СМГ сега. Вървят му математиката, химията и езиците, а и биологията му харесва. Бяхме на отворените врати през октомври и оттогава се запали за НПМГ. Основното, което ме притеснява е че като разучих паралелките от миналата година, тези с химия са 2, но едната е с немски. Синът категорично го отказва този немски Neutral Face Това обаче според мен рязко стеснява шансовете му за прием, ако и тази година са същите паралелки. Още повече че доколкото се ориентирах от темата в профилите Б и Х момичетата са повече, тоест шанса на момчетата е по-малък. Изчетох всички предишни теми и разгледах баловете от миналата година. Доколкото успях да се ориентирам от информацията за баловете на 1-во и второ класиране паралелките с химия са се запълнили още на първо. В тази връзка имам няколко въпроса:
1)Каква е разликата в часовете по химия и биология между профил биология и профил химия.- Tук не мога да кажа наизуст разликата в часовете, погледнете програмите на различните класове в момента за да имате идея, а до другата година нищо не се знае с тези промени на МОН:) Когато избирахме с детето, то отсече, че предпочита химия и биология, не обратния вариант, и така ги редихме, мисля, че  имаше разлика  в профилиращите предмети между двете.
2) По химия мисля да ходи на курса, който ще е през април, но не знам дотогава все пак как да се готви отнякъде – в сайта на природни науки намерих само миналогодишните въпроси от състезанието на НПМГ и общински и областен кръг олимпиада, но предполагам че формата на олимпиадите е различен от състезанието на НПМГ. Можете ли да ми дадете насоки – сборник със задачи ли да взема – някой допълнителен учебник ли. Те в училище учат по Анубис.- Моята също не ходи поради натовареността за матурите- чете от всички учебници на издателствата по двата предмета, редовно посещаваше консултациите с госпожата, която я запали по химията в училище и решаваха всички олимпиади от предните години. Не знам да е ползвала нещо странично като сборник.
3) Относно подготовката по биология, няма да има възможност да ходи на курса в НПМГ. Уроците по БЕЛ и МАТ са предостатъчно… Чудя се как да се готви сам. В училище ползват учебника на Педагог 6.- вземете и на останалите издателства и да ги прегледа, има различна информация!
4) Относно езиците– втори език испански, има ли го като възможност за всички паралелки, от кой клас, по колко часа се учи, защото другото желание на младежа е испанската, голямо желание има за езика. Абсолютно наясно съм, че с втори език няма да научи кой знае колко в училище, но със сигурност ще му е по-приятно от немския.- Дъщеря ми е в 9 клас и от тази година имат като ВЕ- немски или испански, по два часа седмично. И тя не искаше да чуе за немски и затова и не кандидатства в Немската гимназия, но сега за втори записа НЕМСКИ: Да! И защо ли- защото госпожата по испански ги скъсвала от тестова и учене и не иска да се натоварва и по това и да се бори за оценки за диплома, а испанския го учим в Сервантес:) Ученически стратегии, може и да е правилната. Езиците й вървя и ги учи с лекота.
5) Относно паралелките с Математика, които също са някакъв вариант, ако не го приемат Химия и Биология, имате ли представа доколко е застъпена информатиката, защото хич не го влече, тоест софтуерната паралелка не ни е вариант.- тук не мога да помогна.
5)Може ли да се ползва на състезанието по химия Менделеева таблица- ще излъжа , не помня, но мога да питам и ще пиша ако друг не каже на 100%.
Извинявам се за дългия пост, но се опитах да си систематизирам въпросите. Много ще съм ви благодарна за всякаква информация.


Отговорих ви където имам някаква идея и би ви било от помощ, погледнете след всеки въпрос горе!
Важно е  и да има диплома максимално близка до пълно 6:) и високи резултати на олимпиадата/ите.

Успех!

# 47
  • София
  • Мнения: 121
По т.5 - да, може!

# 48
  • София
  • Мнения: 1 065
По отношение на броя на часовете в паралелките с математика мога да кажа само за 8 клас, че разпределението е 6 уч. ч. математика 2 уч.ч. информационни технологии и 2 уч.ч. информатика.

# 49
  • Мнения: 189
А според вас възможна ли е подготовката едновременно по химия и биология предвид това, че децата се готвят и за матурите? Притеснявам се да не разпилее усилията си и накрая нито едно да не е като хората.  тъй като предпочита химията мисля да наблегнем на нея, но мисля че е твърде малък шанса и трябва да се пробва и с биология. Някакви съвети, вашите деца които са в тези профили и по двата предмета ли се готвиха?

# 50
  • Мнения: 1 469
А според вас възможна ли е подготовката едновременно по химия и биология предвид това, че децата се готвят и за матурите? Притеснявам се да не разпилее усилията си и накрая нито едно да не е като хората.  тъй като предпочита химията мисля да наблегнем на нея, но мисля че е твърде малък шанса и трябва да се пробва и с биология. Някакви съвети, вашите деца които са в тези профили и по двата предмета ли се готвиха?


Моята и по двете, успя да изкара добри резултати, по биология малко по-нисък и имаше повече опции за паралелки, които да реди. Ходеше и на АЕ и народни танци+ частни уроци по БЕЛ. Но всяко дете си знае възможностите, и може да прецени само на тази възраст. Математиката и подготовка за олимпиади сама у дома. Влезе по пърео желсние на първо класиране и беше много щастлива, че е имала право тя да избира къде ще учи, а не според успеха да реди желанията!

# 51
  • София
  • Мнения: 6 165
Възможно е, резултатите и по двата предмета стигнаха за прием на сина ми.
По химия си беше чиста самоподготовка, защото в училище бяха с 1 час и той си мина сам материала за олимпиадите. Г-жата беше ОК, знаеше, че ще кандидатства с Химия, но го бяха забравили за сбирките за подготовка, ходи на 1 или 1,5. Биологията бе 2 желание, вече се разместиха интересите.

# 52
  • София
  • Мнения: 1 784
А на мен ми звучи абсурдно твърдението, че детето няма време да ходи на курсове и ще се готви само. Нали на курсовете всичко е систематизирано и подредено? Само и това трябва да свърши. Този вариант ми се струва възможен само ако наистина можете да разчитате на госпожата в училище. Аз не й се доверих.
А и състезанието му носи повече точки за кандидатстване. И едно не чак толкова маловажно нещо - нещата от курса ще му трябват и в осми клас. Чудесен преговор е.

Аз имам един абсурден въпрос - Може ли някой, ходил на курс по химия да сподели как протичат часовете. Дали се диктува теория и се набляга на нея, или се решават повече задачи, или теорията само се разказва в началото на часа и после се упражнява - нещо в този смисъл.

# 53
  • София
  • Мнения: 6 165
А на мен ми звучи абсурдно твърдението, че детето няма време да ходи на курсове и ще се готви само. Нали на курсовете всичко е систематизирано и подредено? Само и това трябва да свърши....

Валя, защо да е абсурдно. Всеки един курс означава и допълнително време за придвижване. Не бива да се забравя, че от миналата година Състезанието е преди матурите (преди 2 г. Състезанието не носеше повече точки, а Олито го преизчисляваха спрямо максимално постигнатите точки)
За мен това е минус, а и е 4 в едно. Малко от децата ходят само на единия модул.

При детето ми седмицата бе 7от7:
2*1 ч. спорт (по мед.причини)
2*2ч. АЕ (не пожела да го спре)
2 ч. от съботната сутрин - Математика курс (наложителен)
5 ч. в неделя - курс НВО Мат+БЕЛ (наложителен)
Към това сложи и време за придвижване.
Какви ли не гимнастика правихме за почивните дни, за да минимизираме загубените часове от курсовете, заради олимпиадите (5 бр. общински - БЕЛ, Мат, Ф, Х и Б и 3 бр.  областни - Х, Б и Ф) . За негов "късмет" Обл. кръг по Б бе в училището, където му бе неделния курс, който бе преместен за след олимпиадата. Та този ден излезе за олимпиадата, обядвахме с него в близо до училището и той се прибра в 19:30 ч. в къщи.

Определено не бихме могли да е сместим още 2 курса - Химия и Биология, каквито му бяха интересите.
Разпечатани Регламенти и стари олимпиади, каквито помагала бях успяла да намеря и се оправяше сам. За Физиката съм помагала, но въпреки класирането му на обл. кръг, това не бе неговата наука. По Химия съм му разказвала за опити, за материала, който учеше сам, а  материалът по Биологията бе абсурден като количество и сбирщина.(от 5 клас съм учила Б и бяха разделени нещата през годините - Ботаника, низшите твари, животните, а при тях манджа с грозде - всичко в едно , че и допълнително издаваха притурка през годината за животните). Тестовете по Биология са безкрайни - 10-11 стр.
Радвам се, че детето ми оцеля, предполагам накрая умората си каза думата на Състезанието и единият модул му бе по-слаб от олимпиадата.
Скрит текст:

Защо ходеше на 2 курса по математика, не ми се обяснява, защото 3 г. по-късно още ме държи бяса.

Успех на Олимпиадите.

# 54
  • Sofia
  • Мнения: 474
Моят син се готви по биология , физика , география и история сам, без курсове . Историята беше по негова прищявка за НГДЕГ . Накрая се отказа , защото му обясних , че трябва да ползва 3 градски транспорта , за да ходи до там. Мисълта ми беше , че детето може да се готви и само . Нямаше никакво свободно време, тъй като ходеше на плуване и уроци по Мат и БЕЛ , но в крайна сметка си заслужават усилията.

# 55
  • Мнения: 189
Много благодаря за мненията! Не смятам, че е абсурдно да не ходи на курс И по биология. Както съм написала по-горе ходи на уроци по БЕЛ, МАТ и ще ходи на курса по химия. Курса по биология в НПМГ е много разтеглен във времето, 2 модула, просто няма къде да го наместим.затова се чудя дали може да се справи с биологията сам или няма смисъл. Купих 2 сборника със задачи вчера, пък каквото сабя покаже Simple Smile

# 56
  • София
  • Мнения: 2 970
Качена е програмата за втори срок.
От стария линк на сайта се отваря тази за първи срок, от таба в най-дясно сменете сроковете.
Детето е доволно, направили са им доста блокове.

# 57
  • София
  • Мнения: 635
Качена е програмата за втори срок.
От стария линк на сайта се отваря тази за първи срок, от таба в най-дясно сменете сроковете.
Детето е доволно, направили са им доста блокове.
Благодаря, Слънчева, беше полезно за мен, децата вече си я видяха и разобсъждаха Wink

# 58
  • Мнения: 189
Искам да попитам търсили ли сте алтернативи на НПМГ за химия и биология? Като преглеждах баловете от миналата година, попаднах на "Професионална гимназия по екология и биотехнологии  Асен Златаров. абсолютно непознато ми е това училище. Ще съм благодарна, ако някой има информация за това или за друго училище, в което да се изучават по-усилено химия и биология.

# 59
  • София
  • Мнения: 635
Искам да попитам търсили ли сте алтернативи на НПМГ за химия и биология? Като преглеждах баловете от миналата година, попаднах на "Професионална гимназия по екология и биотехнологии  Асен Златаров. абсолютно непознато ми е това училище. Ще съм благодарна, ако някой има информация за това или за друго училище, в което да се изучават по-усилено химия и биология.
Това е бившия техникум по индустриална химия. Знам го от много старо време (миналия век), но него харесвам особено.
Докато преглеждах училищата с профил биология и химия, видях, че има в 134СУ (еврейското) и в 12СУ.

Общи условия

Активация на акаунт