НПМГ - 4

  • 42 051
  • 736
  •   1
Отговори
# 315
  • София, Лагера
  • Мнения: 2 988
Благодаря, момичета!
Слънчева, ние от 1 година го бяхме "решили". Затова бяха и курсовете по биология, олимпиади, зор, учене.
Сега е объркващо, защото двете училище са принципно различни. И пътищата, по които се тръгва са разнородни.

Мотивът за НЕГ е, че някой ден като отиде да учи в Германия, ще му е по-лесно с езика, отколкото ако е изкарал Гьоте. Той и в момента е с добър немски, учи го от 1 клас, ходи летата по лагери в Германия и Австрия. Има доста логика в този му избор.
Но пък любовта му към биологията, така спонтанна и дълбока, без нито един биолог или лекар в семейството, също не е за пренебрегване. На мен ми изглежда като призвание, независимо че хлапето е едва на 13...
Знам, че средата ще е добра и в двете училище. Но в НПМГ ще е по-научна. Ще бъде заобиколен от хора с неговите интереси. В НЕГ ще са просто амбициозни деца.
Всякакви съвети ще са ми от полза!

# 316
  • София
  • Мнения: 3 565
В сходна дилема сме и удома, само че моето момче хич не е от прилежните. Каквото постига винаги е по най-малкото съпротивление, с най-малко усилия и на ръба да се реализира по тази причина. Резултатът му по физика е плод на макс 15 часа (много е това даже) решаване на задачи с баща му. Вечерта преди изпита беше на път да се откаже, защото не бил достатъчно подготвен (сети се).
Сега изборът между японски и физика ме побърква. А човекът си свирка, планира някакви маунтинбайк състезания и каза, че в петък щял да ни уведоми какво е решил. Даже взе да се дразни, че все за този пусти избор му говоря.

# 317
  • Мнения: 18
Много разумно се е аргументирало детето.  Аз се пека на същия огън, но при нас е химия. Без лекари и химици в близкото обкръжение. Аргументът ни за 91 НЕГ, обаче е доста по-хвърковат от Вашия. Ако загубят фокус, ще е жалко....

Благодаря, момичета!
Слънчева, ние от 1 година го бяхме "решили". Затова бяха и курсовете по биология, олимпиади, зор, учене.
Сега е объркващо, защото двете училище са принципно различни. И пътищата, по които се тръгва са разнородни.

Мотивът за НЕГ е, че някой ден като отиде да учи в Германия, ще му е по-лесно с езика, отколкото ако е изкарал Гьоте. Той и в момента е с добър немски, учи го от 1 клас, ходи летата по лагери в Германия и Австрия. Има доста логика в този му избор.
Но пък любовта му към биологията, така спонтанна и дълбока, без нито един биолог или лекар в семейството, също не е за пренебрегване. На мен ми изглежда като призвание, независимо че хлапето е едва на 13...
Знам, че средата ще е добра и в двете училище. Но в НПМГ ще е по-научна. Ще бъде заобиколен от хора с неговите интереси. В НЕГ ще са просто амбициозни деца.
Всякакви съвети ще са ми от полза!

Последна редакция: вт, 30 юни 2020, 08:00 от BistraBor

# 318
  • София, Лагера
  • Мнения: 2 988
Бистра, то си е грехота човек да погуби с лека ръка такъв потенциал! Не са много хората, особено на тази възраст, които да се интересуват от химия. При това истински интерес, очевидно.

Green dawn,  какви са мотивите за японски и за физика? Странен казус.

Аз се замислих и друго: дали в НПМГ има някакви клубове по интереси, където да може да се запишат деца  които не учат в НПМГ?
Това много би ни улеснило! Ще си изучават съответните езици по гимназиите, като успоредно с това  ще си поддържат интереса към науката.

# 319
  • Мнения: 6 926
Според мен обратното е по-нормално: да се учи наука в нпмг, а език в школа. Но това е валидно само за дете, което наистина иска да учи наука.

# 320
  • Мнения: 18
Ще търсим варианти за школи и курсове. Ние дори ще търсим начин да се явим на олимпиада по химия още в 8ми клас, нищо че ЕГ не учат химия в 8ми клас...

quote author=Ноеми link=topic=1156241.msg40988740#msg40988740 date=1593493345]
Бистра, то си е грехота човек да погуби с лека ръка такъв потенциал! Не са много хората, особено на тази възраст, които да се интересуват от химия. При това истински интерес, очевидно.

Green dawn,  какви са мотивите за японски и за физика? Странен казус.

Аз се замислих и друго: дали в НПМГ има някакви клубове по интереси, където да може да се запишат деца  които не учат в НПМГ?
Това много би ни улеснило! Ще си изучават съответните езици по гимназиите, като успоредно с това  ще си поддържат интереса към науката.
[/quote]

# 321
  • София, Лагера
  • Мнения: 2 988
Мария, и на мен ми звучи логично така. Но учителката му по немски и тази по математика го убедиха в обратното (И двете с по 2 деца в Германия, след НЕГ, като едното учи точно медицина). Не без основание. Нито една школа не може да ти даде толкова задълбочи познания. Все пак в ЕГ и биология, и химия и други предмети се учат на съответния език. В Гьоте няма как да те научат на такава терминология.
И отново подчертавам, че това е валидно само за тези деца, които искат да учат в чужбина със съответния език.
Ако просто искаш да знаеш език на работно ниво, школите са си супер.

# 322
  • Мнения: 6 926
Само не ме разбирайте погрешно, моето дете също е в челните места, но с химия и изобщо не е стоял въпросът за нпмг при нея. Тя си иска ЕГ, химията просто й е интересна и приятна, но не желае да се развива професионално в тази насока.

Не мисля, че дете има право да се яви на олимпиада по химия в 8ми клас, ако не изучава химия.

# 323
  • София
  • Мнения: 7 063
Извънкласните занимания в НПМГ, освен курсовете в 7 клас, са само за ученици на гимназията.
Няма и как другояче да е, защото нивото на знанията и интересите става невъзможно за деца, неучащи в гимназията.
Има теми във форума за почти всички училища. Потърсете, прочетете няколко теми назад, съберете информация.
Никой не може да ви даде съвет ЕГ или НПМГ. Не може да се сравнява едното с другото. Както каза Мария, за деца, увлечени в науката, НПМГ е мястото. За деца, които не са сигурни в избора си, менят интереси, трябва им време, за да направят зрял избор, вероятно ЕГ е по-добро решение. Всеки познава детето си и би следвало да може да прецени!

# 324
  • Мнения: 47 993
При планове за чужбина е правилно да слушате минали по пътя.
Моята дъщеря в момента кандидатства с биология след ЕГ, но в България. За България за кандидатсване се научават учебниците наизуст, доста глупаво е. Не е ходила на олимпиади и подобни, готви си се сама и то последната година, когато дори не учеше биология в училище. За чужбина има много фактори, съобразете се с тях, щом плановете са ясни от сега.

# 325
  • София, Лагера
  • Мнения: 2 988
Да, така е. При нас везната накланя към НЕГ и защото учителката по математика,  чиято дъщеря учи медицина в Германия, ни препоръча учители по биология и химия, които готвят точно такива случаи.
Доста неща клонят към НЕГ, но пък сърцето като ти е в биологията... И мечтата му да бъде сред  "себеподобни".

# 326
  • Мнения: 21
Здравейте, чета ви напоследък, но не бях писала от години.

За майките, които се чудят какво да правят: абсолютно подкрепям Мария - език може да се научи и в школа, но биология и химия - надали.... Също така, езикът е инструмент, а не професия.... а в този забързан свят,  искаме детето да започне да развива практични/научни знания отсега, а не едва в университета ..

Според мен обратното е по-нормално: да се учи наука в нпмг, а език в школа. Но това е валидно само за дете, което наистина иска да учи наука.

# 327
  • Мнения: 11 633
Благодаря, момичета!
Слънчева, ние от 1 година го бяхме "решили". Затова бяха и курсовете по биология, олимпиади, зор, учене.
Сега е объркващо, защото двете училище са принципно различни. И пътищата, по които се тръгва са разнородни.

Мотивът за НЕГ е, че някой ден като отиде да учи в Германия, ще му е по-лесно с езика, отколкото ако е изкарал Гьоте. Той и в момента е с добър немски, учи го от 1 клас, ходи летата по лагери в Германия и Австрия. Има доста логика в този му избор.
Но пък любовта му към биологията, така спонтанна и дълбока, без нито един биолог или лекар в семейството, също не е за пренебрегване. На мен ми изглежда като призвание, независимо че хлапето е едва на 13...
Знам, че средата ще е добра и в двете училище. Но в НПМГ ще е по-научна. Ще бъде заобиколен от хора с неговите интереси. В НЕГ ще са просто амбициозни деца.
Всякакви съвети ще са ми от полза!
Медицина ли иска да учи? Ако е така и ще я учи в България, по-добре биологията в НПМГ- дава чудесна подготовка. Ако иска Германия, мисля че НЕГ.

# 328
  • София
  • Мнения: 13 206
Всякакви съвети ще са ми от полза!
Единственото, което аз бих казала предвид собствения си характер е, че опредлено бих манипулирала детето Simple Smile В полза на НПМГ. Моето лично мнение и досега е, че езиковите гимназии са за хора, които искат да учат филология. Принципно не познавам такъв, дето да го е поискал от 8 клас. Ако не се занимаваш с изучаването на езика от тази гледна точка, той е просто едно средство. Не виждам смисъл да се губят 5 г. в това. Но това е моето мнение. Та... аз бих натискала по подходящ начин за НПМГ. Дъщеря ми на 17 г. в идеите си за какво да учи след 12 клас има някои сантиментални залитания и честно казано това малко ме безпокои и гледам да побутвам в посоката, която е поела вече четвърта година. Има, обаче и другото нещо... не харесвам нещата, които се правят на всяка цена. Малко като суеверие е. Така че, трябва да се прецени да не съжалява младежа. Имам пример пред очите за дете, отказало се от НПМГ и избрало друго училище. Сега след 10 клас най-вероятно няма да може да се прехвърли. И... според мен в 91 НЕГ няма да получи нивото по биология, което ще получи в НПМГ. Т.е. трябва да избере кое е водещо за него занапред. Ако е биологията, ще научи езика достатъчно добре, за да продължи в Германия и извън училище. Обратното ще е по-трудно.

Ноеми, това за себеподобните е чудесно. Нека отиде так, където ще е сред себеподобни, там ще му е най-добре Simple Smile

# 329
  • Мнения: 2 687
аз медицина ли иска да учи (в германия) или биология, все пак има разлика. и ако е биология - наистина - значи сте за нпмг, а специализирани курсове по немски все може да намерите, ако трябва и частен учител всъщност.

от друга страна казват, че нег са като цяло добре по всичко. може би да питаш в темата на нег как е нивото на биология, макар че едва ли ще е като на нпмг. но може пък да има школи/клубове именно по биология.

като цяло - след представяне на различните гл.т. на младежа, бих го оставила той да реши. така е редно според мен, той ще го учи, не са малки за тази отговорност.

Общи условия

Активация на акаунт