Частни училища - информативна тема 31

  • 29 657
  • 738
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 17 211
На 3.5 години няма учене наизус. Защото на тази възраст повечето от децата четат.

# 631
  • София
  • Мнения: 16 195
На 3.5 години няма учене наизус. Защото на тази възраст повечето от децата четат.
Не разбрах връзката между двете твърдения, но според мен и двете не са верни.

# 632
  • Мнения: 17 211
С кое не си съгласна?

# 633
  • София
  • Мнения: 16 195
С всичко. Joy
На 3.5 години повечето деца не познават буквите /поне не всички/, камо ли да четат. За сметка на това повечето учат наизуст - песнички, стихчета. А четенето хич не изключва ученето наизуст, напротив - улеснява го.

# 634
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво четат на три и половина? И как четат? Моля ти се, все още американчетата и канадчетата не са се превърнали в нов човешки вид, четящ на три и половина!

# 635
  • Мнения: 17 211
Мислете си каквото си искате. Имате право да не вярвате, все пак и нещо, което не познавате.

# 636
  • София
  • Мнения: 62 595
То не е до "мислете каквото си искате", а до факти. Кое точно не познавам, тези деца да нямат друг вид мозък и друг вид съзряване и учене? Какво четат и как четат на три и половина?

# 637
  • Мнения: 17 211
Системата, Анди, системата.
Мериш нещата от своята камбанария, а тя не е мерило за неща, които не познаваш.
И да, на 3.5 години започват да четат. Това са фактите.

# 638
  • София
  • Мнения: 62 595
Как и какво точно четат? Разказвай! От моята камбанария важни са фактите и процесите.

# 639
  • София
  • Мнения: 7 368
Може би могат да четат думички, ако тогава започват да познават буквите. Първо опознават буквите, после четат думите. По принцип на 4 г. Е във възможностите на дете да може да се научи да чете. Нашият така се научи на 4 г., като на 3.5 определено познаваше буквите и ги изговаряше, като ги сочеше с пръстче. В САЩ съм виждала програми за preschool (3-5 г.) и си има точно букви, четене, писане по пунктир и т.н. Едва ли правят нещо сложно, но е факт, че и аз съм го срещала. Даже помня един колега чужденец от англоговорящия свят с дете в БГ детска градина как беше изумен, че в тази възраст (3 - 5 г.) не учеха детето му да чете и пише Simple Smile

# 640
  • София
  • Мнения: 2 925
Ох, според мен просто има объркване на терминологията. Усещам, че всеки влага различен смисъл в "учене наизуст" и от там идват разминаванията. Всяко едно нещо, което запомняме  "защото е така" е учене наизуст. Учим, че буквата А се пише така и това е. Независимо дали ще го учим с показване, повтаряне, песнички, рисуване, игри и т.н. Това е учене наизуст. Думата МАМА е мама и т.н. Тоест, не мислим защо мама е мама, а не татко Joy Просто сме свикнали ученето наизуст да го свързваме с досадно повтаряне, което не е задължително.
За четенето на 3,5 -аз тогава се научих, и други познати имам (не съм била някакво изключение). Бабите ни ни учеха (то нямаше и много друго за правене). Какви пък специални методи да са използвали Joy Ама прости думи и изречения, не е като да сме чели Достоевски. Въпросът е какъв е смисълът? Щото и познати, които са се научили на 7-8 години имам и са повече от чудесно реализирани, интелигентни, образовани. На интервю за работа никой не пита на колко години си проговорил или на колко си се научил да четеш Joy

# 641
  • София
  • Мнения: 62 595
Малките правят нещо като четене - логографския метод. Обаче все още са далеч от същинското четене. За да се случи същинското четене се минава през срички и фонеми, особено през фонемите като смислоразличителна езикова единица, също се минава и през контекста и четенето без контекст. И всичко това прави четенето с разбиране.

# 642
  • София
  • Мнения: 7 368
Анди, едва ли някой е имал предвид, че четиригодишно е овладяло гладко четене с разбиране. Иначе на 4 са големи философи и анализатори, а на 5 още по-големи Joy

# 643
  • София
  • Мнения: 62 595
Поне възрастните да не твърдят, че децата на три и половина четат. Има изключения, но те все пак са изключения. И тези, четящите много рано, най-често се научават покрай по-големи братя и сестри или покрай възрастните като сами търсят правилото, по пътя на опита и грешката му хващат цаката на четенето.

# 644
  • София
  • Мнения: 19 925
Aш, има разлика между  "на тази възраст повечето деца четат", какъвто беше първият вариант преди включването на Санака, и "на 4 започват да четат", какъвто беше следващият вариант.  Първото може и да е реалност, но само за единици,а  не за повечето деца.  Второто вече има по-друг смисъл. Отделно не следва на всеки, дръзнал да не приеме всичко написано  за чиста монета и да изрази мнение, да се отговаря с дежурния лаф  в стил "ти не знаеш, така че по-добре не се обаждай".

Общи условия

Активация на акаунт