Отговори
# 120
  • Мнения: 134
Магическата рамка не ми се получава.

# 121
  • Мнения: 1 192
В центъра трябва да е отрицателно число -72 460

# 122
  • Мнения: 134
В центъра трябва да е отрицателно число -72 460
В 4 клас не се учат отрицателни числа. Затова се затрудняваме.

# 123
  • Мнения: 8 074
Магическата рамка очевидно не е като магическия квадрат, т.е. сумите по хоризонтали, вертикали и диагонали да са равни. В случая сумите по двата налични диагонала са очевидно различни. В урока към който е тази тетрадка няма ли дадено нещо по въпроса за "магическа рамка"?

ПП:
Ей така става рамка със сума по всяка страна на рамката 500 000

Последна редакция: пн, 06 яну 2020, 15:43 от peneva_a

# 124
  • Мнения: 134
Магическата рамка очевидно не е като магическия квадрат, т.е. сумите по хоризонтали, вертикали и диагонали да са равни. В случая сумите по двата налични диагонала са очевидно различни. В урока към който е тази тетрадка няма ли дадено нещо по въпроса за "магическа рамка"?

ПП:
Ей така става рамка със сума по всяка страна на рамката 500 000
Благодаря! Нямаше пояснения.

# 125
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
Скрит текст:

какъв е въпроса?
началото е вярно, сега продължете с хоризонталите. Simple Smile
ю
Simple Smile не винаги виждам постовете, написани докато пиша.
слънчо, това е магическа рамка, не магически квадрат Simple Smile

# 126
  • Мнения: 120
Моля за помощ за задача № 5 за 9 -ти клас.

# 127
  • Мнения: 6 301
S=v.t
Ако х е скоростта на първия, в момента на настигането първият е пътувал 1 минута и е изминал път х.1, а вторият е пътувал 50 секунди, т.е. 5/6 от минутата, а пътят е същият, значи неговата скорост е v=S/t, тоест пътя - х, делено на времето - 5/6. Тоест скоростта му е 6х/5.

За 10 минути вторият е изминал с 6 км повече, защото води с една обиколка, а пистата е 6 км. Първият е изминал х.10, а вторият е изминал 6х/5 . 10.
Значи трябва към пътя на първия да прибавим 6 км, за да стане равен на пътя, изминат от втория.

10х+6 = 60х/5
10х+6=12х
2х=6
х=3
Скоростта на първия е 3, само че какво 3, круши ли, ябълки ли? Като мерна единица взехме минутата, значи 3 км в минута. Е, значи за 60 минути ще измине 180 км, тоест скоростта му е 180 км/ч, за да я изразим в човешки мерни единици, т.е. общоприети.

Е, скоростта на втория е 6х/5, т.е. 18/5, само че пак километра в минута. Като умножим по 60, ще получим 18*60/5= 216 км/ч.

Има и други начини, можем още отначало времето да го изразим в часове например.

Това не ми се вижда да е задача за 9 клас, мисля, че на НВО за 7 клас дават такъв тип задачи.

# 128
  • Мнения: 21 455
Или като означим скоростите на двамата с Х и У, съставим система и я решим. Съвсем като за девети клас. Ще работя в секунди и метри, тъй като не виждам изискване в условието за мерната единица на скоростта. На хартия може да се направи таблица.
60х=50у
600y=600х+6000

60х-50у=0 умножаваме по 10
-600х+600у=6000

600х-500y=0
-600х+600у=6000

Събираме двете уравнения
600х-500y--600х+600у=6000
100y=6000
y=60 m/s

Заместваме в първото уравение.
60х=50.60
х= 50m/s
Ако ни влече, можем да превърнем отговорите в km/h.

# 129
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
За 5 кл:
Иван свършва работа за 15 ч, заедно с Гошо за 9 часа. За колко време Гошо свършва работата сам?

Получавам 22 1/2 и май не е така Sad
Please help

# 130
  • София
  • Мнения: 18 034
За 5 кл:
Иван свършва работа за 15 ч, заедно с Гошо за 9 часа. За колко време Гошо свършва работата сам?

Получавам 22 1/2 и май не е така Sad
Please help

Иван свършва работата сам за 15 часа, значи по 1/15 на час.
Георги свършва за 1 час съответно х части от работата.
 Работят заедно 9 часа и свършват цялата работа  единица.
9.1/15 +9.х=1
3/5 + 9.х = 5/5
9.х = 5/5 - 3/5
9.х =2/5
х= 2/5  :  9 = 2/5 . 1/9
х= 2/45 на час.
Тоест точно за 22,5  часа.

# 131
  • Мнения: 134

Моля ви да ми разясните подточка "в". Каква е връзката?

# 132
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 045
с кое?
понякога няма връзка между подточките.

хахаха, сега загледах условието.
бих искала да видя правоъгълника, на който двете страни (къса+ дълга) са със сбор 200см, а другите две - със 60см.

# 133
  • Мнения: 6 301
Той сигурно е по геометрията на Лобачевски😄 макар че дори и по нея, макар да може да има триъгълник с три прави ъгъла, такъв правоъгълник пак няма как да има.

# 134
  • Мнения: 215
Моля за помощ - 5 клас, зад 11 б.

Общи условия

Активация на акаунт