Отговори
# 210
  • Мнения: 3 116
Ако науча решението за задачата със столовете, ще Ви го напиша.

Иначе имаше и друга задача, която аз успях да реша: Подредете 24 стола в 6 реда по 5 стола на ред!
 
Ако някой от Вас е срещал такива задачи в някой сборник, моля да ми напишете заглавието на книгата!

# 211
  • Мнения: 8 022
Моля за решението: Подредете 16 стола в 4 реда по 2 стола на ред. /Геометрия за 4 клас/
Чета го, мисля го и се чувствам супер тъпа.
Очаквам отговора и обяснението с нетърпение.
И аз така Rolling Eyes
Ако науча решението за задачата със столовете, ще Ви го напиша.

Иначе имаше и друга задача, която аз успях да реша: Подредете 24 стола в 6 реда по 5 стола на ред!
 
Ако някой от Вас е срещал такива задачи в някой сборник, моля да ми напишете заглавието на книгата!
Напиши как решаваш тази, може би принципа е същия... може някой да се сети и за онази Thinking


ПП: Подредба шестоъгълник с по 5 стола на страна / ред... стават 24=6х5-6х1 (6х1 е ъглите, там столовете се броят по два пъти, така го изключваме дублирането)
Това ли е решението на втората?
Не мисля да го обяснявам на 4токласничката... само ще ѝ объркам представите за що е то подредба на ред и на колона...

Последна редакция: вт, 21 яну 2020, 14:50 от peneva_a

# 212
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Не е същият, тук столовете са по-малко от местата, т.е. един стол трябва дасе брои в повече от един ред, което е възможно. На 8 места не виждам как могат да се разположат 16 стола.

# 213
  • Мнения: 5 160
Още малко такива Simple Smile

Задача 4. Подреждане
 
а) Поставете 6 точки на 4 отсечки така, че на всяка отсечка да има по 3 точки.
б) Начертайте 5 равни по дължина отсечки така, че на всяка отсечка да има по 4 точки от
общо 10.
в) Начертайте 6 отсечки така, че да разположите 9 точки, по 3 върху всяка отсечка.
г) Начертайте 6 отсечки и разположете 12 точки така, че на всяка отсечка да има по 4
точки.
д) Наредете 24 стола в 6 реда, по 5 стола в ред.

Математически Турнир “Академик Кирил Попов”, 2007 г., отборно състезание, шести клас

# 214
  • София
  • Мнения: 7 049
Възможно ли е столовете да са 6, а не 16. Тогава става лесно.

# 215
  • Варна
  • Мнения: 25 236
я дайте пример как се решава задачата с 24-те стола, че както уж ми беше лесна така не мога да я измисля Joy

# 216
  • Мнения: 1 106
я дайте пример как се решава задачата с 24-те стола, че както уж ми беше лесна така не мога да я измисля Joy

# 217
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Ааааа, яко Simple Smile

# 218
# 219
  • Мнения: 6 292
я дайте пример как се решава задачата с 24-те стола, че както уж ми беше лесна така не мога да я измисля Joy


Па тва ако са редове, то аз съм трамвай.

Vige, репликата ми не е към теб, а към авторите на подобни задачи. И въобще не ти оспорвам решението.

# 220
  • Мнения: 5 899
Щом като не е казано редовете да са успоредни...
Ако и пък подредбата не е като елипса, а като многоъгълник.

# 221
  • Мнения: 6 292
Ама то самата дума "редове" значи, че са успоредни, щото иначе не са редове, а е форма на звезда примерно. Но авторите са решили да сбъркат представите на децата, че и на възрастните. Две пресичащи се отсечки какви редове са?

# 222
  • Мнения: 3 116
Моля за решението: Подредете 16 стола в 4 реда по 2 стола на ред. /Геометрия за 4 клас/
Чета го, мисля го и се чувствам супер тъпа.
Очаквам отговора и обяснението с нетърпение.
И аз така Rolling Eyes
Ако науча решението за задачата със столовете, ще Ви го напиша.

Иначе имаше и друга задача, която аз успях да реша: Подредете 24 стола в 6 реда по 5 стола на ред!
 
Ако някой от Вас е срещал такива задачи в някой сборник, моля да ми напишете заглавието на книгата!
Напиши как решаваш тази, може би принципа е същия... може някой да се сети и за онази Thinking


ПП: Подредба шестоъгълник с по 5 стола на страна / ред... стават 24=6х5-6х1 (6х1 е ъглите, там столовете се броят по два пъти, така го изключваме дублирането)
Това ли е решението на втората?
Не мисля да го обяснявам на 4токласничката... само ще ѝ объркам представите за що е то подредба на ред и на колона...

Това е едното решение! А другото е квадрат и две успоредни линии, които минават през два от върховете на квадрата и пак по 5 стола на страна. (4х5)-(4х1)+(2х5)-(2х1)=20-4+10-2=24 /в ъглите на квадрата изключвам дублирането и на две места правите минават  през точки от квадрата, изключвам ги/.

# 223
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Последното не го схванах изобщо, може ли картинка?

# 224
  • Мнения: 8 022
Тази тема изобилсвата от "математически" задачи, които са ... Rolling Eyes ами философски или лингвистични, но не и математически (да не кажа някоя лоша дума за автора). Отказвам да обяснявам да 10 годишно дете, че подредбата в редове може да е всъщност случайно подредени елементи в пресичащи се отсечки в звездовидна, шестоъгълна и каквато дойде форма. Обичам логическите задачи, но последните са меко казано безобразни!

В последното решение защо трябва да е квадрат и защо трябва да са успоредни линиите... достатъчно е да са просто прави отсечки (че да ги наречем "редове"), които да имат колкото ни трябват общи точки, пък и никой не е искал да са равноотдалечени столовете един от друг... Thinking
С 23 стола и къщичка може да си подредим, ако ни влече Smiling Imp
Скрит текст:

Общи условия

Активация на акаунт