Частни училища - информативно-дискусионна тема 34

  • 21 571
  • 747
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 2 779
Русалке, Антеа звучеше сякаш твърдеше, че няма смисъл от даване на пари за ЧУ, защото засиленото изучаване на английски нямало смисъл в основното, все едно само това е смисълът на ЧУ. Ами да го кажем и за децата в ДУ, които посещават курсове и уроци по език, и/или се занимават усилено вкъщи от роднина. Причините за избор на ЧУ обикновено надхвърлят едно просто изучаване на език. Езикът е само бонус. Всички многократно потвърдихме, че пътища има много и всеки си преценява как да ги измерва и съпоставя-дали финансово, дали като време или друго. Да, общ знаменател няма и точно затова се породиха споровете, защото се направи опит да се поставят нещата под общ знаменател.

# 736
  • София
  • Мнения: 18 037
Sadlady, напълно съгласна съм  и по-горе написах,че не приемам някои неща в поста й. Упоменатото от теб е едно от тях. На подобни принципи се основава  по-късно всъщност и изборът на ЕГ примерно, човек не я избира САМО заради езика,  а по комплексни причини - подбрана среда, спрягани за добри учители,  успеваемост на учениците при прием в добри университети после,  участие в интересни проекти/програми и т.н. Та, да, напълно съм съгласна с написаното от теб, понеже за нея позитив може да е била само локацията, но за друг позитивите са други и повече като брой.

# 737
  • Мнения: 2 182
Е теб пък какво те бърка споменаването на СМГ в тази тема и то основно от привърженици на ДУ? Да не говорим, че всъщност редовно се обаждаш тук дори и да няма връзка със СМГ.
Не е вярно, че се спряга от привърженици на ДУ, всякакви свободни съчинения има, като това на Лейка, заради което се включих. А по други въпроси пиша само ако имам личен опит или питам нещо, след което обикновено модератор ме трие.

# 738
  • софия
  • Мнения: 4 985
Ами, имам очи, Амели,  понеже явно не желаеш да вникнеш в  написаното. Не може да смятаме  за едно и също  нещо:
1. Ходенете на курсове през всиките 12 години и на такъв за  сертификат накрая  "Път" извън училище
2. Ученето в  училище от 1 до 7 клас като първи само в училище  и после  по 3-4 часа като втори език пак в училище + курсове само за сертификат  в 11-12 клас, плюс обаче  много инвестирано време в четене  в оригинал, гледане на филми без субтритри,  комуникация с хора в интернет пространството, които са носители на езика.  отново "Път" извън училище, като аз дори го казах Не забравяй и това, че по старата система (тоест и за сегашниете 11 и 12 класове  е  още така)  някои езикови започваха  втория език от В2 в 9 клас  и го докарваха в 12 клас до С1/С2, ако случеха на добър учител (какъвто беше случаят с голямата ми дъщеря и какъвто определено  НЕ беше  този с малкитев последните 2 години). В тази връзка синът на Антея , дето ви и бърка в очите Доста грубо изкривяване звучи това. Няколко човека я поздравиха за младежа, включително и аз, като аз наистина му се радвам много. Бърка в очите казаното от Антеа "Моцарт 2", поправяше грешки на госпожата  по английски в написаната от нея препоръка. И макар да не е мястото да издавам неща тук, ще споделя, че лично я посъветвах да се обърне  синът й за препоръка към немския отдел, за да си няма главоболия.
3. Учене само в училище + обаче съдиране от ходене при роднини всяко лято по 3 месеца в  англоговоряща страна + само един мижав курс за ориентир във форматите на финала Тези без роднини в англоговоряща среда какво правят.?Но добре, приемам го. в крайна сметка е още един "път"
4. От 1-7 клас само в училище, после на курс, гараниран със скъпи езикови ваканции.. отново курс извън училище, така де, приемам - още един "път" е.
5. Спечелена стипендия за цяла учебна година по програма за гимназисти в чужбина на дете от ДГ.
колко пък много са тези стипендии, защо не са широко известни и употребявани? Но добре - "Път' е.

Как ли пък не тези варианти, а и кой знае още колко, могат да се приведат е й така под общ знаменател по  отношение и на  инвестирани средства, и на  време.. За едни се минава с минимални средства, за други се изсипва една торба пари... Това значи различни.


И може да не вярваш, Амели, но по схемата, описана в точка 2, изкарват доста деца високи нива, не само синът на Антея.
Всички тези и още многото неизброени варианти, които може да ти хрумне да дописваш са "ПЪТ"ища извън училище! Които аз никога не съм отричала! Просто те са извън училище! Което прави изказването на Антеа малко невалидно.
Ето, казала съм го още преди няколко страници,в случай, че не вярваш:
Нищо не хваля, с Антея  множество пъти сме коментирали минуси на въпросното училище и тук на лични, и на живо. Въобще не става дума за това кое е училището, а за наличието на хич не малко деца с  отличен английски в края на гимназията, които са стигнали  до това ниво по разни пътища..

Че кой го отрича това?!
Въпроса е в цената ( не винаги финансово измервана) и в следващия въпрос- колко по-добре е можело да бъде. Да стигаш до нещо по разни пътища изобщо не трябва да съществува. Трябва да се случва вътре в училище. И аз не визирам ЧУ или ДУ.
А ние, родителите, станахме луди - курс  за това, курс за онова. Извън училище трябва да е само ”купона” - балета, танците, цигулката, кулинарната академия, така де, кой каквото обича и му е любопитно!

Абе хора, като пиша и като ме четете, разбирате ли ме?! Сериозно ви питам - става ли ясно какво казвам? Че това вменяване на противоречие от Русалката малко ме обърква....Нещо не е наред - я прочита, я написаното! Не знам...

# 739
  • Мнения: 5 898
Аз те разбирам прекрасно. Не разбирам Русалка що дописва фермани, след като след нея има отговорили и. Аз сега и прочетох това в цитата. Някак некоректно е. Най-малкото защото вярвам, много не сме го видяли и някой постфактум четящ може да се заблуди, че не и е опонирано.

# 740
  • София
  • Мнения: 5 013
Освен АК. Аз лично се надявам на ПЧМГ, и дано съм оправдана.
Между другото природният им профил изглежда ще привлече деца. Скоро позната коментира преместване на двете си деца ( 9 клас) от СМГ заради именно липса на природен профил в СМГ.

Природен профил, освен в АК, отскоро има и в Иван Апостолов. В ПЧМГ май няма.
https://ivanapostolov.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0 … SWlBoCIZYQAvD_BwE

https://ivanapostolov.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0 … SWlBoCIZYQAvD_BwE

# 741
  • софия
  • Мнения: 4 985
Аз те разбирам прекрасно. Не разбирам Русалка що дописва фермани, след като след нея има отговорили и. Аз сега и прочетох това в цитата. Някак некоректно е. Най-малкото защото вярвам, много не сме го видяли и някой постфактум четящ може да се заблуди, че не и е опонирано.
Ами аз я помолих да не го прави, особено след като има направен отговор коментар след това. Затова все си казвам, че с няколко потребители няма да взлизам в “разговор” точно заради това, ама на...

# 742
  • София
  • Мнения: 18 037
Мир, аз не съм  наред, аз не мога да чета с разбиране и само аз  извъртам. Simple Smile

Но последно ще ти кажа, Амели -  естествено, че пътят по един или друг начин е извън училище,  за н-ти път повтарям, че говоря и преди, и сега с вариантите  за английския в горен курс като втори език, какъвто  е бил за сина на Антея. И какъвто ще бъде и за доста деца от тази тема, когато поемат  към гимназия с друг основен. Няма как да стане само с училищен път, вариантът е външен  - независимо безплатен, скъп, времеемък или не. Айде другояче да го кажа, попитай Онна и Санака с децата им в ДГ дали  са на мнение, че към  училище с основен испански  могат да имат претенции/очаквания английският да се изведе до ниво С1 и дали ща заложат само на училищния път...

И не разбирам кое в дописаното от мен е качествена, смислова  (а не на  технически грешки и ПП за  51-во) промяна на казанато, та все го повтаряте и определяте за некоректно? Ако бях визирала първи език от началото, какъвто коментира  после Амели , щях ли въобще да  казвам, че няма начин без курсове или други форми и че това е химера да се  случи само в училище... С такъв пост със замах як щях да затрия от раз смисъла на всички ЕГ...Щом пък толкова хора сте го прочели и преди редакцията, все някой гарантирано  е схванал за какво говоря, но явно няма да го признае. Така е по- удобно, здраве да е. Simple Smile

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 15:51 от пенсионирана русалка

# 743
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 758
Природен профил, освен в АК, отскоро има и в Иван Апостолов. В ПЧМГ май няма.
https://ivanapostolov.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0 … SWlBoCIZYQAvD_BwE

"Часовете, определени за профилираща подготовка, които надграждат обучението, се разпределят между химия и биология. Те се допълват от избираемите предмети физика, математика и география."

Както са ги написали на сайта им, в основата е химия и биология, всички останали са допълващи. Няма математика и физика, примерно.

# 744
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 738
Много ше е хубаво ако човек може да разсъждава безпристрастно когато се опитва да описва нещата, които няблюдава. Не съм убедена, че винаги ми се получава, ( даже съм чувала, че съм с розови очила), но особено напоследък се опитвам съвсем съзнателно да имам впредвид горния принцип
Много неща ми направиха впечатление докато четях Антеа, но две от тях не мога да не споделя - първо, ако правилно си спомням Антеа, ти беше много приятно изненадана от начина на работа, система и отношение във висшето учебно заведение на сина ти. Още тогава, докато те четях, се усмихвах на ум, защото описваше много хубаво нещо и в същото време се питах дали си даваш сметка, че един вид застъпваш плюсовете на друго американско учебно заведение в страната, за което обаче по темите твърдиш (с такова усещане съм останала), че едва ли не с нищо не превъзхожда останалите училища, съответно не си заслужава.
И второ-извинявай ама училището на сина ти до 4-клас ( не зная после дали останахте там) в никакъв случай не е обикновено квартално училище. То може като замисъл и законови разпоредби да е едно от всичките, но всъщност е спрягано за едно от примерните у-ща. Към което аз между другото имам огромни забележки и вероятно, не случайно директорс като ме видеше се обръщале като по команда “кръгом” в другата посока.
 И ако в тази тема хората ви се струват заблудени, защото плащат грешни пари за излишни претенции за частни училища, то аз не спирам да им се радвам и вярвам, че появата на все повече частни училища, практики, курсове и всякакви извънучилищни зсбимания с деца са истинският двигател напред за родното образование. Не защото всички трябва да ги плащат, а защото всяко такова нещо е показателен пример с развитие на идеи, които пък заразяват останалите и показват какво може да бъде.
Не зная Британика колко ще се справи с училището, колко добре ще го развие, но още когато децата  ми бяха малки ги питах на шега  ( вече бяхме на ти с какичките в офиса) дали нвма да направят училище да им ги преместя щерките. Не че имах пари, ама исках да имам точно за такова нещо.
Да похвалиш Антеа, младежа е прекрасно, но той още от малък правеше изключително впечатление за интелект за възрастта си! И ми беше любимец въпреки, че беше палав , точно защото виждах интелигентността определено над средното ниво. ( за което винаги съм ви се радвала, казвам го с най-добро чуство)

От приятелските ни семейства с деца доста по-малки от нашите, само едно семейство е с деца в държавния сектор. Е, познайте кое семейство пропищява почти ежедневно с неща, за които аз просто не мога да определя дали им се възхищавам на стоицизма или заслужават титла “глупав до доказване на противното”! Поне училището да сменят?! Не, то било така навсякъде..... е какво да говорим повече...
Аз просто не мога и не мога да проумея, защо добре доказани работещи интерсни не изискващи никакви пари практики не се включат в работата на образователната система. Защо не спира този тормоз над деца с явно подчиняване в класната стая, с явно заявяване кой команда и  е 99  ситуации, в които ученика няма право на мнение....сори, това съм видяла, това споделям! И, в интерес на истинста то и най-златната система на МОН, няма да оправи нещата, защото изначално един учител не се ли осъзнае като водач, вместо пъдарин или директор, няма какво да промени нещата за добро. Слава Богу има такива учители, слава Богу наистина, но не е нормално са малкото скъпоценни камъчета, които пазиш с Богоравна обич в спомените си, зашото си имал щастието да срещнеш и насред всички останали учители сте се вкопчили в тях като спасение. Не трябва добрите учители да да изключение. Трябва уникално изключителните, колоритно богати , ненадминати в житейска мъдраст и забележителност да се откровват насред наистина професионалисти, наистина будители и наистина човеци! Да има минимум гарантиран....
И опираме до третото звено-родителите. Ами да. Трудна работа -училището трябва да е страхотна смазана машина, родителя трябва да се обърне към когото трябва, а не да държи тон и сметка на един учител..... Как става това-като не се допуска да се случва. Как? Ами дс се допитат до тези, които го правят, които да го овладяли. Защо да му се невиди оставяме реката да тече покрай нас, когато сме жадни?! Ааааааа да! Нямаме чашка, нямам лигавник, ще се намокрим, ама имам само чиния....... аааа и накрая зсклпчваме, че  не ни е нужна помощта, ние си можем и сами... еми..:....какво повече!
Аз знам, че съм утопична във възхледите си.... ама поне правилното мислене да го има! Като си жаден и ти е трудно признай си за Бога и действай! Толкова за мон и прилежащите му!

Страхотен пост! Напълни ми душата! По-хубаво не мога да го кажа!

Едно и също лице ли сте с Ameli с френско ударение, или различни?

Мецане, аз напълно ти вярвам, че детето знае в първи клас повече от някои деца в трети. Но нужно ли е? Прав е който каза (антеа ли беше), че в гимназиален етап тези разлики се размиват и на практика децата изравняват ниво (не обсъждам потенциал, уроци и т.н., а средно казано).
Малко ме притеснява моментът с уроците в ЧУ, някои от 5-6 клас ходели - излиза доста скъпо да се плаща ЧУ + курсове..ама да доживеем дотам де.

Иначе по дискусияра ще го кажа така- цената на ЧУ е по-висока финансово, но "цената" на ДУ ми се вижда по-висока за детето (с цялото пътуване, смяна на среда, занимания уикендите, всичко това изморява...).

Сега ако наистина имат по 9 учебни часа, ама буквално учебни на чин, от 6 годишни, за мен е престъпление, нападайте ме колкото искате.

# 745
  • София
  • Мнения: 7 277
Освен АК. Аз лично се надявам на ПЧМГ, и дано съм оправдана.
Между другото природният им профил изглежда ще привлече деца. Скоро позната коментира преместване на двете си деца ( 9 клас) от СМГ заради именно липса на природен профил в СМГ.

Природен профил, освен в АК, отскоро има и в Иван Апостолов. В ПЧМГ май няма.
https://ivanapostolov.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0 … SWlBoCIZYQAvD_BwE

https://ivanapostolov.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0 … SWlBoCIZYQAvD_BwE
Призме, може ли малко повече да кажеш за този природен профил в АК - т.е. това нали не е профилирането по МОН за двете години след 10 клас? В същност, какви са останалите профили в АК (за по-незапознатите като мен)? И също ми стана интересно за втори език - например френски: може ли да се научи в АК и има ли изпити в АК за втори език? Същото ме интересува за Увекинд и Златарски - но за там едва ли някой ще даде информация.

Пипи, двете амели-та са различни и аз съм питала преди Simple Smile

# 746
  • София
  • Мнения: 10 825
Да охладим страстите в новата тема

# 747
  • София
  • Мнения: 5 013
Както са ги написали на сайта им, в основата е химия и биология, всички останали са допълващи. Няма математика и физика, примерно.

Да, Иван Апостолов нямат математически профили. При тях профилиращите предмети пише, че започват да се изучават още преди 11 клас.

Информативно, в колежа профилите са:
Математически /вкл. по пет часа седмично допълнителни по часове по АЕ, математика, физика, и информатика/
Информатика /вкл. по пет часа седмично доп. часове по АЕ, математика, ИТ и информатика/
Природен /вкл. повече часове по АЕ, химия и биология/
Предприемачески /вкл. по пет часа повече АЕ, математика, ИТ и предприемачество/
В тези профили в 12 клас им "взимат" два от четирите избираеми часове за БЕЛ и така ще са с 5 часа седмично БЕЛ, за да има повече часове за подготовка за матурата.
Хуманитарен профил
Чуждоезиков профил
Избор на профил се прави след 8 клас, но до средата на 10 клас може да се смени.

В този ред на мисли, сега забелязах, че на ПЧМГ профилът е математика + ИТ, което не знам дали е равносилно на математика + информатика, както е в СМГ и НПМГ.

Изобщо при кандидатстване след 7 клас, вече ще трябва доста неща да се отчитат.

Последна редакция: нд, 02 фев 2020, 16:19 от Prizma

Общи условия

Активация на акаунт