Частни училища - информативно-дискусионна тема 35

  • 18 799
  • 744
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 16 184
На изпита успях да преброя колко маслини има на бреза с по 3 клона от двете страни и с по 3 маслини на клон. Но винаги съм била скарана с ботаниката и не ми хрумна, че не растат маслини на брезата пред блока.
Заради решение на подобна задача в ПУК, пращах сина ми да види колко ябълки ще открие на върбата в двора. Joy Обу се и хукна да търси. След внимателно търсене, единственото рационално обяснение, което намери за липсата им, бе, че не им е сега сезона. Как да не ги обичаш тези деца?! Laughing

Ако не се занимавате с детето си индивидуално шансът да премине изпита в най-желаните ЧУ е минимален.
И който Ви казва, че детето му не се е занимавало допълнително, най-вероятно лъже.
Току-що ме нарече лъжец, ама ще ти го простя. Grinning

# 646
  • Мнения: 5
Ами няма какво да крия - градината е Киндероазе. От училищата където благоволиха да дадат обратна връзка, търсят структура на изречението и звуков анализ и големи пропуски сме имали по техни думи.
Трънче, а името на градината може ли? И аз мисля, че на първо място трябва повече конкретика какво липсва по български.

# 647
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако работят по програмата на МОН има набор от предмети по ДОИ и комплекти от учебни тетрадки за всеки предмет, по които работят всеки час. Ако нямат не зная какво да ти кажа, може да не са задължени или да покриват по собствема методика, но повечето градини ползват готовите от издателствата.

# 648
  • Мнения: 852
Ами няма какво да крия - градината е Киндероазе. От училищата където благоволиха да дадат обратна връзка, търсят структура на изречението и звуков анализ и големи пропуски сме имали по техни думи.

За ПУК какво ще рече това?

Между другото, някой знае ли какво ще се случва занапред със задължителния ПУК от 4-годишни? Аз не си представям да подготвям 3-годишен за изпити.

Преди 21 години за английска паралелка в държавно основно училище в провинцията съм кандидатствала с изпит по български, математика и английски. Преди 14 години всички отличници ходехме на уроци за кандидатстване в гимназията, като тогава беше развиване на тема и решаване на задачи, нямаше тестове. Така че не знам защо се прокарва мисълта, че децата в провинцията много си почиват.

Редакция: Да си допълня поста, че имам наблюдения и върху Копривщица (всеки може да провери колко е населението) за деца приети и в АК, и в Първа английска.

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 16:02 от bebolilina

# 649
  • Мнения: 5
Не разбирам защо ме нападате. Обърнах се към всички тук с Простичка молба за съвет. Децата са си умни, буквите се знаят, пишат се, откриваме и първа и последна в думата. Е понякога се объркват, но са на 5 за Бога! А това се знае благодарение на занимания вкъщи.  Но да питат за структура на изречението е прекалено дпоред мен! А в детската градина по български все картинки разглеждат и изрязват. И да, градината ми е виновна, колкото и аз, че не съм прочела великата Наредба да засека? Че това което уж учат не е ок. Ама коя патица им е дала лиценз, ско не покриват изискванията. И съвсем не  мисля, че ми е работа, да чета наредби и контролирам дейността на градината.  quote author=stefansky link=topic=1176338.msg40150227#msg40150227 date=1581155313]
Gadamer, Вие защо сте се настроили така срещу конкретната градина, без да имате лични впечатления? Аз не мога да си обясня следното явление - на едни родители им е виновна градината, че не е подготвила детето им, на други - виновно е училището, че поради субективизъм не е оценило адекватно детето. Явно нещо в моето мислене е сбъркано, тъй като при всеки неуспех на детето ми, търся пропуските в знанията му и моята вина, че не съм ги устанонила своевременно. Познавам деца и от общински, и от частни градини,които бяха приети в СС и Питагор, при това без допълнителна работа вкъщи. За моето дете знаех,че има нужда от системно упражняване вкъщи, за да постигне желания резултат. Толкова ли е трудна обективната оценка?
[/quote]

# 650
  • Мнения: 7 674
Да, в случая в градината е въпросът. Трънче, с "подготовката" от Киндероазе е невъзможно да се влезе в добро ЧУ. А по български нещата са направо трагични, за съжаление е истина. Ако ние не се бяхме готвили по малко от книжки като Крокотак, Моливко и други, щяхме да видим добро ЧУ през крив макарон. И той беше изключително силен в логическите задачи, симетрията, моториката, откриването на разлики, лабиринтите, а със звуковия анализ беше трагедия. Сега разбирам, че наистина поради градината е било това. И с другите задачи искаше да се занимава, а от звуков анализ и опити за сричане бягаше като дявол от тамян. Поне го научих, ама с голям зор, да познава първа, последна и средна буква, просто немската система създава непоносимост към такъв вид занимания. А и макар че го приеха, в началото на ПУК по български определено беше най-назад от всички, не можеше дори да срича, а в класа имаше деца, което четат гладко; имаше деца, които сричат бързо, имаше и които по-бавно, но нямаше никой друг, който да не може да срича дори. Все пак ЧУ с подбор. Детето не знаеше и нито една от известните приказки, само разни немски такива, които пък никое българче не е чувало. Много се бях пищисал тогава. Слава Богу, училището беше наистина класа и направиха чудо, още в края на първия срок на ПУК детето вече можеше да чете. Още през декември в ПУК с лекота и безгрешно праваше звуков анализ, и дълги и трудни думи очертаваше - гласните в червено, съгласните в синьо и с вертикална зелена черта делеше на срички, безпогрешно. Значи можело. В българскси ПУК обаче! И тогава разбрах какви поражения е нанесла градината, както и Дойче шуле.
Щом сте били в Киндероазе, ти казвам в прав текст - без яка подготовка, ама яка, всекидневна и сериозна, няма да влезете никъде. Трябва да знаеш истината в прав текст, макар че няма да се зарадваш. И не става дума изобщо за конкректното ти дете, а за това къде сте били. Почвай още от сега и на чудо не разчитай, няма да стане. Ще трябва да 1 година за наваксате 4 години пропуски.

Доп.
 
За да нямате изненада догодина, дръжте връзка с учителите в градината върху какво работят. Имате право да искате периодично да разгледате тетрадките и работата на детето и ще добиете представа горе-долу как се справя в учебна обстановка.
Анди, това е абсолютно, напълно, изцяло невъзможно в Киндероазе. Изключено.

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 16:22 от Татко Мецан

# 651
  • Мнения: 110
Трънче, въпросът беше към gadamer, не към Вас и касаеше друга ЧГ. Упрек няма към никого! На Вашия въпрос отговорих как аз съм готвила за изпитите моето дете, други родители също споделиха опит във връзка с питането Ви за изпита в СС за първи клас. За Вашата детска градина аз лично съм чувала само положителни отзиви.
Дописвам,че информацията ми е отпреди 5 години,когато търсих градина за детето. Приемам  написаното от Татко Мецан за по-достоверно, тъй като почива на личен опит.

# 652
  • София
  • Мнения: 7 366
Благодаря, но малко съм пзадачена за какви тетрадки става въпрос?! Трябва ли да имат учебни тетрадки в градината?!
Имат, ако са по МОН. Министерството одобрява няколко издателства (Слово, Просвета, Анубис), които издават поредица от тетрадки по образователните стандарти за всяка учебна година. Ние имахме по направление БЕЛ, Математика, Логически задачи, Околен свят и поне още 2 - 3 други, чиито имена не помня. Имаше отделна тетрадка за диагностика.

Звуков анализ е брой звуци в дума, първи, последен, брой срички, колко пъти има Е в телефон, в кои от нарисуваните има звук К по средата, в кои няма и т.н. За структура на изречението за пръв път чувам да са препитали някой - много съм изненадана. Чудно ми е какво ли са имали предвид, като са дали такава обратна връзка Sad

# 653
  • Мнения: 5
Ако не е прекалено нахално, може ли да споделите към кое сте се насочили вие тогава където са ви помогнали? В интерес на истината, понеже познават и пишат буквите, нали с някоя и друга грешка,  наистина не Съм предполагала, че има нещо нередно в градината. Сега реално ги приемат в КО и Веда, но с уговорки, че трябва да наваксат до наесен. Но нищи конкректно какво да се навакса. А колкото и да търсих курс нещо за предучилищен по български - няма. съ
Да, в случая в градината е въпросът. Трънче, с "подготовката" от Киндероазе е невъзможно да се влезе в добро ЧУ. А по български нещата са направо трагични, за съжаление е истина. Ако ние не се бяхме готвили по малко от книжки като Крокотак, Моливко и други, щяхме да видим добро ЧУ през крив макарон. И той беше изключително силен в логическите задачи, симетрията, моториката, откриването на разлики, лабиринтите, а със звуковия анализ беше трагедия. Сега разбирам, че наистина поради градината е било това. И с другите задачи искаше да се занимава, а от звуков анализ и опити за сричане бягаше като дявол от тамян. Поне го научих, ама с голям зор, да познава първа, последна и средна буква, просто немската система създава непоносимост към такъв вид занимания. А и макар че го приеха, в началото на ПУК по български определено беше най-назад от всички, не можеше дори да срича, а в класа имаше деца, което четат гладко; имаше деца, които сричат бързо, имаше и които по-бавно, но нямаше никой друг, който да не може да срича дори. Все пак ЧУ с подбор. Детето не знаеше и нито една от известните приказки, само разни немски такива, които пък никое българче не е чувало. Много се бях пищисал тогава. Слава Богу, училището беше наистина класа и направиха чудо, още в края на първия срок на ПУК детето вече можеше да чете. Но тогава разбрах какви поражения е нанесла градината, както и Дойче шуле.
Щом сте били в Киндероазе, ти казвам в прав текст - без яка подготовка, ама яка, всекидневна и сериозна, няма да влезете никъде. Трябва да знаеш истината в прав текст, макар че няма да се зарадваш. И не става дума изобщо за конкректното ти дете, а за това къде сте били. Почвай още от сега и на чудо не разчитай, няма да стане. Ще трябва да 1 година за наваксате 4 години пропуски.

Доп.
 
За да нямате изненада догодина, дръжте връзка с учителите в градината върху какво работят. Имате право да искате периодично да разгледате тетрадките и работата на детето и ще добиете представа горе-долу как се справя в учебна обстановка.
Анди, това е абсолютно, напълно, изцяло невъзможно в Киндероазе. Изключено.

# 654
  • София
  • Мнения: 7 366
Трънче, щом ще наваксвате по БЕЛ - препоръчвам книжките на Фют "Четенето" и "Буквите". Много лесни и приятни.

Скрит текст:

В Света София официално е обявен срок за даване на обратна връзка - края на март.

# 655
  • Мнения: 7 674
Та, какво бихте дали като съвет  за подготовка за кандидатстването догодина директно за 1ви клас например в СС? Благодаря предварително!
1. В никакъв случай да не карате ПУК в Киндероазе.
Опази Бог пък в Дойче шуле! Тогава и в кварталното ДУ няма да влезете, дет се вика.
2. Да се запишете в ПУК в което частно ви приемат от Азбуки, БШ, КО, ТЕ, Британика, ЕСПА.
3. Ако не стане в нито едно от тях, да запишете ПУК непременно в българско училище, и то в училище, а не в градина.

И да се занимавате с детето, за да наваксате пропуските, каквото по български наистина няма начин да няма.

# 656
  • Мнения: 194
Ако не се занимавате с детето си индивидуално шансът да премине изпита в най-желаните ЧУ е минимален.
И който Ви казва, че детето му не се е занимавало допълнително, най-вероятно лъже.
Току-що ме нарече лъжец, ама ще ти го простя. Grinning
Значи е от онези деца които са 1 на 10 Simple Smile
Ако не е тайна преди колко време сте кандидатствали за пук, наблюденията ми са, че има разлика между приемите преди 4-5 години и приемите сега в последните една - две  години.

# 657
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
trunche, нищо им няма на децата, а бих казала- и на градината. Вероятно са покрили минимума по МОН + са научили детето на чужд език. Това си е достатъчнона 5 годишна възраст.
Сори, ама изискванията започнаха да стават извънземни поради конкуренцията и желаещите. Структура на изречение- глагола да намерят ли? Това не се ли учеше след втори клас?
Какво значи "пропуски"- знаят букви и първи и последен звук, какво повече?  ДГ доскоро дори не беше задължителна за 5годишните!  
Всяко дете има различни умения и знания. Ако бях психложка, щях да им се възхитя, че смятат двуцифрени числа, това показва капацитет и желание да учи! А другото се наваксва за седмици.

На ваше място бих избрала Веда, за да не губят немския и да не им причинявам истерията за СС догодина, плюс смяна на градината само за 1 година и после айде пак цялата процедура.
Ерих Кестнер също можеда видите.

Едит: "Без подготовка" влизат деца, които си обичат задачки и списания като Бърборино например (имаме във форума майка,не е готвила детето, но от години решава тези списания). Ако обаче детето  няма интерес, или иска само един тип задачи от такива книжки, си трябва целенасочена "подготовка"- вкъщи или в градината, често и двете.

# 658
  • София
  • Мнения: 1 774
На отворените врати в СС ни обясниха, че нищо по-различно от това, което правят в градината не е необходимо за подготовка.

Това за мен е най-голямата лъжа повтаряна от училищата. Преди година когато ние бяхме на дните на отверени врати в няколко ЧУ, това също беше казано. Което съответно не отговаря по никакъв начин на истината.
Ако не се занимавате с детето си индивидуално шансът да премине изпита в най-желаните ЧУ е минимален.
И който Ви казва, че детето му не се е занимавало допълнително, най-вероятно лъже. Може да има такива деца, но те са 1 на 10, но тук се получава лек парадокс, понеже вероятно такива деца са така да се каже 'надарени' в някаква степен, те сами искат да се занимават с книжки за четене и логически задачи. И ето, че отново детето се занимава допълнително.


Оффф, е така, кат се замятат категоричните лозунги и декларации, как някой лъже и няма начин да е иначе, добре, че има съфорумци, с които се знаем и извън форума, да потвърдят: моето е само с подготовката от градината, но факт, че там много се занимаваха с тях. Както и че то минава за старателно и изпълнително, но грам не си пада по логически задачи или да седна аз тогава да се занимавам с нея. Нямах хабер какво им дават точно на изпита, от темата разбрах за лабиринти и подобни. Та, стига с това абсолютизиране: децата са различни, градините са различни и дават различна подготовка и е вярно, че приемат деца, които не са специално подготвяни и, които не са някакви надарени и/или изключителни, както и че други деца имат нужда от допълнителни занимания, за да се справт, но това се определя от комбинация от фактори (какво учат/усвояват в градината, детето на какъв етап е, кое му се удава или не точно в този момент и т.н.). Просто всеки родител трябва да прецени за своето дете, като има предвид тяхната си индивидуална комбинация от фактори и условности. Няма универсална панацея или общовалиден подход.

# 659
  • Мнения: 7 674
Пипи, никакъв Мон не покриват в немските градини, че и във вашата 😄😄
Всъщност аз не пиша тук, защото съм обиден. Само исках да помогна на Трънче.
Трънче, никой не ни е помогнал, аз сам си помогнах, като занимавах детето, но за българския определено помогна училището, наистина чудо направиха. Ама все пак, трябваше да влезем преди това, а влязохме на челните места точно поради логиката, лабиринтите, моториката, симетриите, откриването на разлики, разказите по картинки. За всичко което Киндероазе няма грам, ама грам заслуга. Заслугата е моя! Аз се занимавах. Тяхната заслуга беше да си прибират редовно парите.

Последна редакция: сб, 08 фев 2020, 18:06 от Татко Мецан

Общи условия

Активация на акаунт