На каква основа учителят има право да пише оценки ?

  • 2 660
  • 45
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 775
Учителят е прав.По-добре двойка отколкото да лежи преподавателят в затвора ако не дай си боже стане нещо с ученика,който излиза от двора на училището по време на час.Прав е човекът да пише слаб .

# 16
  • Мнения: 12 296
Е, как двойка за излизане от двора. Оценката значи, че ученикът е бил в час, за да бэне изпитан. А ако през това време докато е бил навън ме се случи нещо, как учителят ще снеме отговорността от себе си? За да не носи отговорност за ученик, който не е в час се пише отсъствие.

# 17
  • Бургас
  • Мнения: 38
По принцип няма право, естествено, но в днешно време учителите си правят каквото искат.

хаха защото пък децата са страхотни - едни изпълнителни, умни и отговорни....хм...Точно пък в днешно време учителят има такива ограничения, че свят да ви се завие.
Другото, което е , че вие на давате много информация. Убедена съм, че има и предистория Simple Smile Пък и по време на час, или в друго време се е случило.
А и каквито и да фактите....говорете човешки с учителя.

Не знам от къде знаете в днешно време учителите какви ограничения имат, но аз говоря като човек, който до преди няколко години е бил в училище и знае за какво става въпрос. Била съм свидетел на много такива ситуации, в които учителите просто си пишат двойки за удоволствие и никой нищо не може да им каже, дори да се обърнеш към директора. Всеки има различна гледна точка, а за децата никъде не съм казала дали са отговорни, изпълнителни и тн. И за това дали са умни, нямате право да определяте дали един човек е умен, погледнат само като ученик, да не говорим, че е грозно. Simple Smile

# 18
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 402
По принцип няма право, естествено, но в днешно време учителите си правят каквото искат.

хаха защото пък децата са страхотни - едни изпълнителни, умни и отговорни....хм...Точно пък в днешно време учителят има такива ограничения, че свят да ви се завие.
Другото, което е , че вие на давате много информация. Убедена съм, че има и предистория Simple Smile Пък и по време на час, или в друго време се е случило.
А и каквито и да фактите....говорете човешки с учителя.

Не знам от къде знаете в днешно време учителите какви ограничения имат, но аз говоря като човек, който до преди няколко години е бил в училище и знае за какво става въпрос. Била съм свидетел на много такива ситуации, в които учителите просто си пишат двойки за удоволствие и никой нищо не може да им каже, дори да се обърнеш към директора. Всеки има различна гледна точка, а за децата никъде не съм казала дали са отговорни, изпълнителни и тн. И за това дали са умни, нямате право да определяте дали един човек е умен, погледнат само като ученик, да не говорим, че е грозно. Simple Smile
Чудесно, ама не е зле да уточните в ролята на ученик или учител сте били, защото разликата е огромна Wink защото и аз съм била ученичка и съм виждала нещата по един начин, ама реално са съвсем различни

# 19
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Кой какво не знам, но аз съм хващала учител да лъже. Дълго време наказвах сина си, дори не ми беше минало през акъла, че учител не би ми казал истината, за мен това беше немислимо и невъзможно.

# 20
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 402
Абе не че няма и такива случаи - хора всякакви. Но затова е важно да се видят всички гледни точки и точно за какво иде на реч. За всяко действие си има причина като цяло

# 21
  • Мнения: 24 467
Цитат
На каква основа учителят има право да пише оценки ?

На хартиена.
Но напоследък има и модни писъци за електронна.
...
Питайте писмено за причината за оценката и поискайте, едновременно със запитването, да видите контролната работа от нея или да ви се обясни какво не е знаело детето от устното изпитване.
Сработва.

# 22
  • Мнения: 1 011
А вашият син има ли право да не спазва правилата в училище? Има ли право да си прави каквото си поиска?

Каква връзка има това с оценката по даден предмет. Ако по някакъв начин детето нарушава вътрешния правилник в училището, нека се вземат други дисциплинарни мерки, нека говорят с родителите. Но за учителите е по-лесно просто да драснат една фалшива (защото не е резултат от изпитване), вместо действително да обяснят на детето и/или родителите му защо не трябва да се държи по определен начин и да прави определени неща. Учителите много ги ожалват, че учениците били правили каквото си изкат, обаче има един сегмент от учители (най-много тези, започнали работа по времето на соца), които са си едни тирани и искат само подчинение и не разбират, че авторитета се изгражда. При някои от този контингент се добавя и злобата от това, че има деца, които всъщност знаят повече от тях по предлета им, защото живо се интересуват, докато лелката си каканиже едно и също 30-40 години.
Съжалявам, че малко се отклоних от темата, но накратко: оценки се пишат на база на изпитване, всичко останало е неправомерно или поне би трябвало да е.

# 23
  • Мнения: 167
По принцип няма право, естествено, но в днешно време учителите си правят каквото искат.

А ти като приказваш много за учителите,не виждаш ли клиповете в интернет и т.н ,че също учениците си правят каквото си поискат?

# 24
  • Мнения: 24 467
Пак се почна с изтъркани оправдания.
Учениците се държат така, както им се позволява.
Ако всеки спазва правилата, вкл. правоимащите налагат предвидените мерки и оценки се пишат за реални знания, училищата нямаше да са такива джунгли.

# 25
  • София
  • Мнения: 927
Пак се почна с изтъркани оправдания.
Учениците се държат така, както им се позволява.
Ако всеки спазва правилата, вкл. правоимащите налагат предвидените мерки и оценки се пишат за реални знания, училищата нямаше да са такива джунгли.

И за да не са джунгли училищата, не е зле и родителите да повъзпитат малко децата си. Не може да се иска само учителите да спазват правилата, а децата и родителите да правят каквото си искат.

# 26
  • Мнения: 167
Пак се почна с изтъркани оправдания.
Учениците се държат така, както им се позволява.
Ако всеки спазва правилата, вкл. правоимащите налагат предвидените мерки и оценки се пишат за реални знания, училищата нямаше да са такива джунгли.

Кои са тия изтъркани оправдания,айде като си на толкова ти с образователната система,обясни ми в днешно време, учителите какви права имат?
Ти изобщо в образователната система ли си,че да знаеш какви условия се поставят на учителите от директорите?

# 27
  • Добрич
  • Мнения: 933
Пак се почна с изтъркани оправдания.
Учениците се държат така, както им се позволява.
Ако всеки спазва правилата, вкл. правоимащите налагат предвидените мерки и оценки се пишат за реални знания, училищата нямаше да са такива джунгли.

Кои са тия изтъркани оправдания,айде като си на толкова ти с образователната система,обясни ми в днешно време, учителите какви права имат?
Ти изобщо в образователната система ли си,че да знаеш какви условия се поставят на учителите от директорите?
По-скоро вечно неоправдан ню-ейдж тийн,с огромно его.Или поредната цинцифуция,според която вселената се върти около наглото й и невъзпитано отроче,на което всички(директори,учители и съученици) са длъжни да лижат подметките.После очакваме тези хора да стават за нещо.

# 28
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Нещата са комплексни. И хлапетата са нагли, но и на учителите не им се занимава.
До скоро бяхме в училище като разграден двор, никакво внимание на дисциплината. Само ще спомена, че сина ми  повече от месец му бяха прибирали джобните. Подадох сигнал резултат нямаше.
Вече е в ново училище. Момче от класа е видяно на камерите да си хвърля фаса в двора на училище, веднага отнесе 10 часа обществено полезен труд(ще чисти двора на училището), та явно може. Само желание да има.

# 29
  • Добрич
  • Мнения: 933
Не може да обвиняваме само децата или само учителите.Първо ние трябва да си свършим работата качествено,да си въвпитаме детето как да се държи в час,с учители и съученици и тогава,когато сме сигурни,че сме се справили да имаме претенции как други си вършат работата.Авторът така и не се появи да даде повече яснота по въпроса.Пак казвам,че има разлика между това да са в междучасие,детето да отиде за вода и да му напишат двойка,само защото е напуснал двора,и насред часа да руши,че няма нищо да иде да си купи вода.Първото е недопустимо,а второто е разбираемо поне за мен.Как обаче са станали нещата не знаем,защото не сме били там.
Давам пример с нас.На последната родителска среща всички скачат срещу госпожата по физическо,защото имала много големи изисквания.Само моя похвален,не защото е голям спортист,а защото бил послушен в час.И ме питат двете госпожи пред сичките родители как.Казах това,което казах и на него:"Слушаш госпожата,правиш това,което ти каже,колкото можеш,пък колкото толкова.Без самоцелно бягане,скачане и други такива.Часът по физическо не е зверилник,всеки да си прави каквото си иска.В час се слуша и се прави,каквото каже госпожата."Даже и бонбонка му дала в края на часа.

Последна редакция: сб, 15 фев 2020, 15:04 от elfito 9000

Общи условия

Активация на акаунт