Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 25 фев. 2020, 18:43 ч.

Фирма продава автомобил на частно лице.

  • 223
  • 7
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 2 266
ЕООД ще продава лек автомобил на частно лице. Освен данъчна фактура, какви други документи трябват? Договор за покупко-продажба трябва ли? Трябва ли нотариална заверка на сделката? Данъчна оценка?
Моля да се включват реално запознати, а не предположения.
Благодаря.

# 1
  • Мнения: 11 860
Аз съм го правила, но няма да ти отговоря, защото:
- Коя съм аз, че да ми повярваш?
- Моят опит вече е остарял, може да те излъжа без да искам.
- В интернет има актуална информация за всичко необходимо. От какъв зор питаш в клюкарски форум???

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 2 556
работя в нотариална кантора, за всяко прехвърляне на МПС, независимо фирма или физическо лице, процедурата е еднаква:  прави се договор с нотариална заверка, нотариусът уведомява КАТ,  необходими документи: 1. талони 2. платен данък  3. застрахователна оценка 4. гражданска отговорност

# 3
  • София
  • Мнения: 2 266
bur02, много благодаря  за точния отговор! 🙂

Черна станция, намерете си мъж 🙃. Аман от кисели лелки в този форум 🙄

# 4
  • Мнения: 11 860
Аман от хора, които вместо да си отворят гугъла и да вземат официална информация, първо питат във форум. Тук поне не е страшно, ама някои питат и за здравни проблеми вместо да отидат на лекар.

# 5
  • София
  • Мнения: 1 678
работя в нотариална кантора, за всяко прехвърляне на МПС, независимо фирма или физическо лице, процедурата е еднаква:  прави се договор с нотариална заверка, нотариусът уведомява КАТ,  необходими документи: 1. талони 2. платен данък  3. застрахователна оценка 4. гражданска отговорност
Много хубаво, но това важи само за регистрирани МПС-та. Ако е нов внос, са други документите. С толкова предварителна информация, само предположения може да получи авторката.

# 6
  • Мнения: 11 860
Много хубаво, но това важи само за регистрирани МПС-та. Ако е нов внос, са други документите. С толкова предварителна информация, само предположения може да получи авторката.

Хайдеее, още една кисела лелка без мъж Stuck Out Tongue Winking Eye

# 7
  • София
  • Мнения: 2 266
Ще отговоря на въпроса си, за да бъда полезна на някой друг.
Както вече се спомена, процедурата важи за регистриран автомобил, без значение между ФЛ или ЮЛ е сделката.
1. Продавачът трябва да извади Удостоверение за застрахователна оценка - вече се вади само в офис на застрахователна компания, не може при брокер. Прави се на реална стойност на колата. Трябва да се носи големият талон или копие. Самото вадене струва 30 лв (в Лев Инс) и отнема 5 мин.
2. Носи се оригинален документ или дубликат от общината за платен данък МПС за текущия период.
3. Пред нотариуса се подписва договор за покупко-продажба между двамата или техни пълномощници.
4. Грубо всички такси при нотариуса възлизат на около 5% от стойността на застрахователната оценка.
5. Купувачът си сменява голям и малък талон в КАТ с договора. И чух, но не мога да потвърдя, че ако автомобилът е с регистрация в друго населено място, няма нужда да се сменя регистрационният му номер, просто се вадят нови талони на името на купувача. Нотариусът изпраща служебно информация до данъчните за отписване на автомобила от партидата на продавача (но може да проверите след 1 месец да не ви се води още).

Общи условия

Активация на акаунт