Американски колеж - деветнадесета тема

  • 48 986
  • 786
  •   1
Отговори
# 540
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Темата за есе е страхотна. Успех на кандидатстващите.
То пък остава с МОН и матурите да сравняваме. Където са калинка до калинка... Лично за мен летвата трябва да е доста по-висока. И грешки и двусмислици не са ОК, било то признати. Но в крайна сметка това не е моя работа.

# 541
  • софия
  • Мнения: 30 234
Warwick, въпросите за АК никога не излизат публично и въпреки това те признават грешките си.
Почти съм сигурна, че ако няма медиен интерес и внимание, това никога няма да се случи в МОН. Имам и съмнение, че има поне един експерт, който сяда и решава всичко, което е включено в съответния изпит. И това не е въпрос на пари. Това е въпрос на отношение и отговорност, ако искаш и само към собствената ти работа. Да оставим на страна въпросът дали искаш да осъзнаеш как твоята работа и решения се отразяват на н брой хора около теб.

Сравнението за мен е логично, защото се случва в една и съща образователна среда и страна. Нямам как да сравнявам с друго.

# 542
  • Sofia
  • Мнения: 691
Аз не сравнявам, но както Warwick писа... яд ме е за времето, което се отделя. Хубавото тук е, че не се касае за малък брой задачи, определящ изпита.

Странно за нас, задачите са били само чисто математически.

# 543
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Не знам дали се превръща в тенденция форматът на изпита да се приближава към НВО? Миналата и тази година се падат теми с конкретни насоки (тази година даже с готово заглавие) в стил "литературен анализ" + математика без логически задачи, а със задачи за НВО. С подобен формат наистина се обезмисля подготовката по школи за АК, достатъчно е само за НВО. Което АК винаги е твърдял - че не трябва специална подготовка. Защото за свободно есе и логически задачи си трябва допълнителна работа.

Масовото мнение на деца за днешния изпит е, че е бил много лесен. 14 въпроса на единия раздел по математика, уравнения и геометрични задачи. Когато един изпит е лесен, това значи, че и 1 стотна е от значение. В промеждутъка от 55% до 54% може да има 50 човека.

# 544
  • софия
  • Мнения: 30 234
Масово, когато нещо изглежда лесно, не е толкова лесно и има подводни камъни. Резултатите ще покажат лесно ли е било или е било привидно.
Не мисля, че темата се доближава по нещо до очакване за литературен анализ. Чудесна фелософска тема за писане е. Почти винаги към есето е имало допълващи/насочващи въпроси.

# 545
  • Мнения: 7 665
И мен ме притесни всеобщото твърдение за лесен изпит и достатъчно време дори за проверка. Доста нетипично. Но ще разберем на 16.06. Каквото-такова.
Темата на съчинението ми хареса. На детето - също. Но дали се е справило е друг въпрос. Отиде, пробва се, харесало й е, дала е всичко от себе си. Остава само да чакаме къде е сред останалите.

# 546
  • Мнения: 1 451
Мисля, че назад в годините също е имало изпити, където не е имало логически задачи-точно защото няма  определен модел на изпита и от колежа винаги са казвали,че не е нужна спец. подготовка. Може би така успяват да отсеят децата. Успех на всички!

# 547
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Досега май не е имало толкова много коментари на деца след изпита, че е бил "много лесен". Аз като го чух и ми замря усмивката.

# 548
  • Мнения: 658
Да! Много е странно това с лесния тест при условие, че голяма част от кандидатите спряха с подготовката още през Март...
Едно дете днес след изпита излезе с хипотеза, че масово резултатите ще са над 60 точки. Дори не мога да си го представя.
В стаята на дъщеря ми 2 деца буквало са се отказали. Нейни съученички споделят, че е НЕ е било чак толкова лесно. Друга нейна приятелка, която се готви само за НВО е била потресена от задачите.
Може би наистина децата бяха подготвени за най-лошото и за това задачите им се сториха лесни.

# 549
  • софия
  • Мнения: 5 147
Или просто легендите колко, КОЛКО е сложен изпита, предварително са насторили децата за "адска битка" и когато видят задачи като задачи логичния коментар е "Много лесно беше"

Относно разсъжденията за частта по БЕЛ искам да обърна внимание, че не е необичайно условието с готово заглавие и  подробните насоки. Напротив, така могат да проверят умението за точен прочит и следване на инструкции. Понякога казват "сложете свое заглавие". Всичко е от значение. Какво ще прочетеш, какво ще разбереш и какво ще спазиш. А наосчващите въпроси намирам за доста помагателни.

# 550
  • София
  • Мнения: 16 510
Ameli, ти не забеляза ли "увлечение" vs "удивление" във втория от насочващите въпроси? И точно насочващите въпроси са тип НВО.

# 551
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 172
Да, но готово заглавие и насочващи въпроси те вкарват в определена рамка. Да кажем теми като "Коя е вашата любима книга и защо" или темата за "избора", или за "пътя", оставят повече свобода.

# 552
  • Мнения: 354
Само аз ли намирам темата в АК за прекалено философска и не дотам подходяща за 13г. До вчера се учеха да пишат преразкази, днес ги хвърлят на Радичков.
Като че ли идеята да се доближат повече до формата на НВО, наистина.

# 553
  • софия
  • Мнения: 5 147
Видях, Шарки. Просто казвам, че не е необичайно слагането на заглавие. Това е "момент' от заданието, за което моята дъщеря на времето беше подготвена - да прочете внимателно и стриктно да спази инструкциите. Дебело и беше обърнато внимание на загалвието - ако има да го пише, акоказват да си сложи да си сложи, ако казват да цитира да цитира. Освен за изрзяване на мнение, децата биват проверявани и за спазване на условия.
Съгласна съм, че насочващите въпроси вкарват в рамка, но в случая такава е задачата. Нали това е "контрата" на колежа. Изненадва. Всяка година. Но е факт, че е имало всевъзможни условия през годините. Сложи заглавие, не слагай заглавие, запиши точно това, продъжи това, ти си този герой - пиши като герой, ти си свидетел на случка- какво мислиш за тази случка, имаш картинка - какво виждаш на картинката, имаш текст - как мислиш, че продължава.....всякакави варианти.

П.П  - И за мен темата е твърде сериозна, дори се изненадах, че е харесана. В по-голяма възраст, да, но за 13 годишни...

# 554
  • sofia
  • Мнения: 1 591
Linskia, темата миналата година е била подобна, намерихме я в интернет. Снощи я погледнахме с детето. Дадох си сметка, че на есето нещата са далеч от кой ви е любимия литературен герой и защо.  Просто ако можеш да пишеш и разсъждаваш, може да се получи нещо добро. Но аз лично никога не бих определила този тип есета като лесни за седмокласници. Или поне според моите очаквания за хубаво есе. Не подценявам децата, но ми е интересно колко от тях на тази възраст могат наистина да прочетат Радичков "между редовете".

Последна редакция: сб, 06 юни 2020, 19:10 от googlish

Общи условия

Активация на акаунт