Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 34 364
  • 793
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 11 145
Оф, добре че сме родителите от последното читаво поколение, дето не бяхме ай-ти-дигитални, а бяхме прости хартиени!
Който по-напред писа, съм +100 за мнението.

Единствено за английския сега е много по-добре, спрямо преди. Големият ми син има нюх към езика, макар да е едва 7 клас. Чете техническа литература - по програмиране и бизнес-ориентирана. И разбира едни 60-70 процента от написаното. Някои от текстовете са сложни, но покрай игрите, филмите и натискането от наша страна да учи, сега е много перфектен. Докато другите му съученици се оплакват от предмета, моят няма непознати думи в уроците, попълва упражнения с предлози... Те са сред гадните... За дали има и 2 часа изучи материала за 2-3 седмици в училище.

НО това е само по английския. Сигурно съм много амбициозна 😃😃😃

За картинката с класовете - и аз не я бях видяла, помислих я за реклама 😂

# 481
  • Мнения: 15 987
Дидева благодаря, тя се намира между две цветни реклами на телефона  и понеже е картинка и е цветна, аз гледам да чета текста внимателно, няколко пъти но не съм забелязала картинката.

Не мислите ли че всичко това търпи промяна. Колко пъти вечер четем едно, а сутрин друго. По непоследователни мерки и решения сякаш не съществуват в друга държава.

# 482
  • София
  • Мнения: 62 595
Вчера сутринта хванах интервю с директорката на Стопанската гимназия. Едно от нещата, които тя каза беше, че в момента се правят сметки относно сградите, броят квестори и т.н., за да се планира как да се проведат изпитите. Министърът също вчера каза, че няма да има изпити онлайн, а физически. Единственото, което може да се промени е да кажат кои дати са за НВО и за матурите, те и сега не са ги сложили.
Според мен е твърде вероятно изобщо да няма матури за четвърти и десети клас заради епидемията и логистични проблеми в сегашното положение.

# 483
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Дидева благодаря, тя се намира между две цветни реклами на телефона  и понеже е картинка и е цветна, аз гледам да чета текста внимателно, няколко пъти но не съм забелязала картинката.

Не мислите ли че всичко това търпи промяна. Колко пъти вечер четем едно, а сутрин друго. По непоследователни мерки и решения сякаш не съществуват в друга държава.
Ох, много приятно ми стана, че ме обърка с Дидева, почувствах се повишена Wink
Но пък и аз се намесих в разговора ви и стана объркването.

И пак да отговоря - в момента решения няма, имало е само обсъждане. Решението ще е валидно, когато излезе заповед на министъра.

# 484
  • Мнения: 15 987
Лиляна
Поднасям извинения за разсеяността си!

# 485
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Едно време се кандидатстваше по училища след 7-ми или 8-ми клас, но училищата имаха голяма автономия. Нищо общо със сегашното централизирано управление и слагане на всички под общ знаменател.
Аз съм учила в техникум, имах приемен изпит по математика. Следващата година явно нямаше много кандидати и приемът беше по документи. По-следващата пак беше с изпит. Имаше възможност за приемен изпит по различни предмети за различните специалности. За математическите гимназии се кандидатстваше само с математика, а за езиковите - и с български, и с математика.

В сегашното положение изпитите след 7 клас са нужни само на учениците, които искат да учат в т.нар "елитни" гимназии. В голяма част от училищата се молят на децата да се запишат при тях. Класирането е по бал, но влизат всички. Паралелките остават полупразни, закриват ги и т.н.

# 486
  • Бургас
  • Мнения: 8 589
Едно време се кандидатстваше по училища след 7-ми или 8-ми клас, но училищата имаха голяма автономия. Нищо общо със сегашното централизирано управление и слагане на всички под общ знаменател.


Така беше. Аз кандидатствах в два техникума и за всеки държах отделни изпити.
Отделен е въпроса, че там където се кандидатстваше по диплома, завършилите в селските училища имаха завишен висок успех и пререждаха тези от големите градове, където оценките са били реални.
Сега всичко е централизирано и еднакво за всички и така трябва да бъде.

# 487
  • София
  • Мнения: 62 595
Кети, в голяма грешка си. ИЗпитите са нужни за всички седмокласници, защото има общо класиране. не могат просто ей така да отидат в училище, което им се моли, най-малкото трябва да участват в класирането, пък дори да имат 0 точки на изпитите. И пак няма гаранция дали ще са точно в това училище.

# 488
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Andariel, а ти не четеш написаното.

Всички са наясно, че учениците участват в класирането по бал. А дали са наясно каква е пълняемостта на паралелките извън желаните профилирани гимназии?

Класирането не е общо, по области и по училища е. И изпитите нямат нищо общо.

Скрит текст:
Може и да не ви се вярва, но огромен брой седмокласници не кандидатстват сами. Училищата се избиват да им се молят, ходят по къщите да им вземат удостоверенията и бележките. А една част от тях си дават документите без дори да знаят в кое училище се записват.

# 489
  • София
  • Мнения: 62 595
Естествено, че е по градове и области! Кое не съм прочела? Каквото ща да е пълняемостта на парелелките, това се разбира СЛЕД класирането, а всички деца трябва да подадат заявление за участие в класирането. Пак прочетох какво си написала, да съм сигурна, че съм разбрала. Разбрала съм го. Това, че всички влизат някъде не означава, че не не е важно. По отношение на важността и класирането правиш фундаменталната грешка да смяташ, че щом няма осмокласник без училище, това не е важно. Ако родител смята, че било важно само за отличниците, язък!

# 490
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 127
Едно време се кандидатстваше по училища след 7-ми или 8-ми клас, но училищата имаха голяма автономия. Нищо общо със сегашното централизирано управление и слагане на всички под общ знаменател.


Така беше. Аз кандидатствах в два техникума и за всеки държах отделни изпити.
Отделен е въпроса, че там където се кандидатстваше по диплома, завършилите в селските училища имаха завишен висок успех и пререждаха тези от големите градове, където оценките са били реални.
Сега всичко е централизирано и еднакво за всички и така трябва да бъде.
[/quote
Сега в "селските" училища без камери се подсказва на НВО.  Разбира се, че не във всички. Така децата пак са приети по нечестен начин!

# 491
  • Мнения: 11 145
Keti B,

и аз това бръщолясвах преди 10ина страници, но не останах разбрана. Wink

така че - от мен имаш +1, защото си съвсем права.

Тези финални изпити - матури, имат своето предимство, но са също с кусури. Отгде да знам аз кой квестор как е вардил? Знаете ли какви неща се случваха по изпитите и олимпиадите преди? Никога децата не са били равноспоставени. И сега, е същото.

За да се "изкара" училище 1 че е с добре подготвени ученици, всякакви подсказки и прочие могат да се случат.

А ако кандидатстват чрез изпита на конкретно училище, е по-малко вероятно да се случи.

И аз бях така с много изпити. Но някои "хитри" училища за да принудят учениците да изберат тях, нарочно застъпваха датите.
Ако държиш няколко изпита, може би да имаш по-голям шанс, ако не се справиш с единствения ти изит.

# 492
  • Мнения: 15 987
Аз смятам че това централизирано кандидатстване има минуси и то големи. Представете си че детето в миналото отиде на изпит и нещо се притесни и получи слаба оценка. В това няма проблем то кандидаства с изпити  и на други места където иска и съответно има възможност за  компенсиране до голяма степен на провала му .
 Сега си представете че в момента детето се панира на матурата. За него това е един голям край. Ненапразно , толкова се обсъждаше миналата година ученикът от Математическа ,  който не си беше предал работата. Аз не виждам нищо лошо в това да се отиде да се кандидатства 3-4 места . Детето развива умения за работа под стрес, нагажда се , усъвършенства се. Така както става в живота. Той не ни глади по главата. Не кандидсатваме за 100 работи с едно интервю.

# 493
  • Мнения: 12 918
Айде сега питайте децата дали биха се явили на 10 изпита различни.. Или предпочитат един Simple Smile))

# 494
  • Мнения: 11 145
и те са станали по-мързеливи, и това е вярно.

Общи условия

Активация на акаунт