Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 33 649
  • 793
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 2 094


Не можете да ме убедите че аз трябва да държа подрастващото си дете пред екрана за негово добро. Такова израждане на ролята на училището и въздигане на технологиите които са толкова вредни и то от "будителите" е непростимо. Има време децата да ползват технологиите, когато са по-малко учазвими на вредата от лъчения и зрението им е достатъчно развито и когато заседяването няма да ги разболее още преди да са пораснали! Аз имам и работя основно на компютър от 20 години и оттогава виждам че заседяването и взирането в светещ екран не са полезни изобщо. Аз да кажем така оцелявам за да издържам семейството си, но няма да позволя някой д апричини това не детето ми. Никой няма да го направи програмист, ще бъде само потребител на променливи технологии и когато порасне това че може да изпраща съобщния и да се дзвери в екрана само ще го унищожило. Имайте малко срам!

Да допълня и че средното образование, в каря на краищата е една безполезна каша и ако човек не се е профилирал в нещо е загуба на време в голямата си част, за това не съм съгласна детето ми да заплати със здравето си.

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 18:42 от Sparkles

# 616
  • София
  • Мнения: 62 595
Нямам никакво намерение да те убеждавам. Екраните са съвсем част от живота на децата, просто такава е естестваната им среда, не може да се избяга от това, но поне да се използва за нещо смислено, а не само ца гледат глупави филмчета. Има здравословна граница. Иначе прилича на времето, когато ние бяхме деца, телефоните бяха кът, също и телевизорите, и бабите ни хокаха колко е вредно говоренето по телефона "защото излъчва", както и телевизорът "защото излъчва". То и книгите излъчват - мисли излъчват, представяш ли си! И тях са смятали за вредни, защото "развалят очите".

Разказвам за онлайн обучението и терапиите, защото тези неща най-малкото съм ги учила съвсем целенасочено - как могат да се внедрят, какви предимства имат, за какво са подходящи и за какво не. Не си ги приказвам ей така нещата, нито те убеждавам. Аз самата отдавна започнах да работя по този начин като допълнение към обичайния начин, но хората го смятаха за твърде екзотично, а някои мислеха като теб - ужас, как така пред екран. Сега се оказа, че има предимства.

# 617
  • Мнения: 2 094
Нямам никакво намерение да те убеждавам. Екраните са съвсем част от живота на децата, просто такава е естестваната им среда, не може да се избяга от това, но поне да се използва за нещо смислено, а не само ца гледат глупави филмчета. Има здравословна граница. Иначе прилича на времето, когато ние бяхме деца, телефоните бяха кът, също и телевизорите, и бабите ни хокаха колко е вредно говоренето по телефона "защото излъчва", както и телевизорът "защото излъчва". То и книгите излъчват - мисли излъчват, представяш ли си! И тях са смятали за вредни, защото "развалят очите".

Разказвам за онлайн обучението и терапиите, защото тези неща най-малкото съм ги учила съвсем целенасочено - как могат да се внедрят, какви предимства имат, за какво са подходящи и за какво не. Не си ги приказвам ей така нещата, нито те убеждавам. Аз самата отдавна започнах да работя по този начин като допълнение към обичайния начин, но хората го смятаха за твърде екзотично, а някои мислеха като теб - ужас, как така пред екран. Сега се оказа, че има предимства.
Екран моето дете използваше при услови и със засичане на времето. Това което трябваше да научи за работа с елекртонни платформи е елементарно и не е особено сложно, след време ще е друго и него ще научи. Училището има своя комплексна роля в развитието на детето като социално същество. Качеството и нуждата от материала, който изчуават са спорни за това как ще се справи в живота като възрастен. Поне да влезе в този живот със здрава психика и тяло.

# 618
  • София
  • Мнения: 62 595
Нима мислиш, че онлайн часове пред екран, както го наричаш, е вредно за психиката и тялото на детето? Хайде, посмалИ малко! Никой не е отменил училището. Едниствено не е нужно да отричаме приложението на онлайн обучението и т.н., когато е подходящо и при невъзможност или трудност да се осъществи лично, в класната стая. Електронните платформи са средство, а не цел. Също както в момента платформата на форума е средство да изразиш това, което мислиш.

# 619
  • Мнения: 2 094
Нима мислиш, че онлайн часове пред екран, както го наричаш, е вредно за психиката и тялото на детето?
Абсолютно съм убедена в това.

Електронните платформи са средство, а не цел.
Надявам се, защото ми се струва че фокусът се измести от това какво трябва да научат децата върху това да стоят онлайн повече време. В такъв случай предпочитам да си взема една купчина учебници в началото на годината, да не пълня формално списък с ученици и да оформям заплата на непреподаващи учители и детето да се яви на изпити в края на годината.

Коректно е да уточня че е похвално че с общи умения спасихме годината. Но тази организация постави много въпроси:
- дистанционното обучение беше използвано за да стоят децата в къщи, а за по-сигурно някои направо пред екраните. Безспорно това може да е намалило риска от заразяване с ковид, но опрделено подложи децата на други вредни фактори.
- учителите злоупотребиха с контрола над децата понеже имаха поставено изискване за онлайн работа за да си получат заплатите. Парадокс при малките беше включването на учители от занималнята в процеса при положение че самата идея на занималнята е да се помага на деца, които не могат да са в къщи.
- децата бяха  подложени на още един стрес освен цялото разтърсване на обществото без да се отчита на първо време тяхното психично здраве, а след това да се използва момента за експериментиране с нови методи.

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 15:24 от Sparkles

# 620
  • София
  • Мнения: 62 595
децата, когато играят, дори стоят по повече време. А истината, която се разкри пред родителите е, че и в класната стая на децата им е много трудно да седят и да внимават. Тук екраните са само поводът, покрай който родителите видяха с очите си колко трудно е стоенето на едно място и най вече внимаването в това, което се прави в клас. За доста родители се оказа шок, разбиване на илюзиите как точно се държат децата.
За учителите е същата работа - някои са се справили, а други не. Родителите това също го видяха. Изобщо, беше си едно истинско реалити. Simple Smile

# 621
  • Мнения: 2 094
децата, когато играят, дори стоят по повече време. А истината, която се разкри пред родителите е, че и в класната стая на децата им е много трудно да седят и да внимават. Тук екраните са само поводът, покрай който родителите видяха с очите си колко трудно е стоенето на едно място и най вече внимаването в това, което се прави в клас. За доста родители се оказа шок, разбиване на илюзиите как точно се държат децата.
За учителите е същата работа - някои са се справили, а други не. Родителите това също го видяха. Изобщо, беше си едно истинско реалити. Simple Smile
Това за трудната коцентрация на децата го знаем, може и да свързано с много разсейващи фактори сега, може и да е нормално за възрастта. Моят проблем  друг. Досега се говореше за вредата от екраните, опасностите в интернет, вредата от мобилните телефони. Ясно беше че децата също искат да ползват такива устройства за забавление. Ние ги спирахме кой колкото смята за необходимо, аз лично имах строги изисквания. Не съм допускала че учител ще кара моето дете да има мобилен телефон, да се регистрира във вайбър, да стои с телефона в ръка 8 часа. Да кажем че това беше в началото докато се напаснат нещата и се изясни че учителите ще вземат заплати дори и децата да не са отсреща за тяхното работно време. Дойде момента на официалните платформи.Нашата госпожа е свикнала да е иновативна, обучавана е в облаци и какво ли не, ръцете я сърбяха да ги вкара във виртуална класна стая. Тук я спря факта че децата едва се оправяха с отваряне на съобщения а и запончахме да вдигаме шум за устройствата. Става дума за деца в трети клас. Моят проблем освен висенето пред екран е и друг и засяга и по-големите ученици. Откъде накъде моето дете, въобще нечие дете, ще участва във видеоразговор в интернет среда? Кой контролира достъпа до тази среда? Дали не може да бъде записано и създадена база данни с децата, кой какво, колко може и т.н. От къде накъде за един прост урок от една страница ще бъде подложено на видеонаблюдение. Разбирате ли ме?

# 622
  • Мнения: 9 043
Sparkles засичала съм те в няколко теми - никога не си била доволна от учителите. Без значение какво те правят. И твоето дете винаги е от тези които страдат.
Моето е на същата възраст. Оправя се чудесно и стои пред екрана по 2,5 часа. Толкова е продължителността на 5 учебни часа за мое съжаление. Не съм наясно с идеята да намалят часовете от 40 на 30 минути но нямам думата в този случай.
Има учители които се справят и такива които не успяват. Но на всякъде е така. А това, че контролирам детето какво е написало и предало не ми тежи , правя го и в учебно време Simple Smile

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 16:39 от Hope for Two

# 623
  • София
  • Мнения: 62 595
Относно сигурността на видеото е въпрос вече към училището, а не към учителите. Ако щеш, относно записа и данните за децата, може да има декларации за родителите, че поемат отговорност да не се правят записи на виртуалните часове и т.н.
Относно електронните устройства - при обучение те са средство, тул, оръдие на труда. За вредността не става въпрос за устройствата, а за това какво се пуска на тези устройства. Аз правя разлика между това едно 10-годишно да виси в някоя игра, чат или каквото ще да е, което е основно забавление или губене на време, и това да седне с учителя от другата страна на монитора и да си проведат часа онлайн. Не вярвам да не правиш разлика и ти, възрастен човек си.

# 624
  • Мнения: 12 902
Харесва ти, не харесва - ИТ е бъдещето. Всичко ще става все по-вируално. Ако сега в 3 клас го спираш, вкоро в 6-7 няма да можеш... Или ако го правиш по-скоро ще му вредиш, отколкото да му помагаш с такива крайни забрани.
Ем ще ни следят, това е положението - в един момент и това ще стане. Едно време не са си и помисляли примерно, че може глас да се прнася по телефон, радио, телевизор - ей на още малко и нас ще почнат да ни пренасят с телепорти Simple Smile Живееш в такова време..
Сигурно в средните векове нямаше да го пускаш да язди кон, че да не падне от коня.

# 625
  • Мнения: 2 094
Sparkles засичала съм те в няколко теми - никога не си била доволна от учителите. Без значение какво те правят и твоето дете винаги от тези които страдат.

Моето дете не страда, аз страдам Smiley чудя се на разни неща как въобще се приемат за нормални

Оправя се чудесно и стои пред екрана по 2,5 часа. Толкова е продължителността на 5 учебни часа за мое съжаление. Не съм наясно с идеята да намалят часовете от 40 на 30 минути но нямам думата в този случай.
Има учители които се справят и такива които не успяват. Но на всякъде е така. А това, че контролирам детето какво е написало и предало не ми тежи , правя го и в учебно време Simple Smile

Моето дете не стои пред екрана, влиза в школо сутрин и си разпечатва и после си работи с учебниците. Снима направеното и изпраща в определен срок. Този формат се възприе и спря на етап школо защото вдигнахме шум. Сега чувам за дистанционни занимания по интереси 2 часа дистанционно през лятото? Моля? Защо училището ще определя интересите на детето през лятото и ще ги слага във времева рамка? Когато нещо не е правилно независимо колко е засегнато моето дете, смятам за редно да си кажа мнение. Ще е жалко ако заради родители като Вас дистанционното обучение с деца пред камерите стане модел за подражание.

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 17:01 от Sparkles

# 626
  • Мнения: 2 094
Харесва ти, не харесва - ИТ е бъдещето. Всичко ще става все по-вируално. Ако сега в 3 клас го спираш, вкоро в 6-7 няма да можеш... Или ако го правиш по-скоро ще му вредиш, отколкото да му помагаш с такива крайни забрани.
Ем ще ни следят, това е положението - в един момент и това ще стане. Едно време не са си и помисляли примерно, че може глас да се прнася по телефон, радио, телевизор - ей на още малко и нас ще почнат да ни пренасят с телепорти Simple Smile Живееш в такова време..
Сигурно в средните векове нямаше да го пускаш да язди кон, че да не падне от коня.
Моето дете може да ползва технологии, не смятам за редно училището да абдикира от ролята си на социална образователна институция.

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 17:01 от Sparkles

# 627
  • Мнения: 12 902
И как точно абдикира, като иска да обучава детето ти дори в извънредни условия? Прекаляваш с конципрациите Simple Smile Simple Smile Simple Smile Това е действителността, колкото и да не ти се иска.
Живеем в една голяма конспирация.
А учителите са в основата People EyesPeople EyesPeople Eyes

# 628
  • София
  • Мнения: 62 595
И в онлайн обучението училището пак е образователна институция - нали се провежда онлайн, всички участват в конферентна връзка. Също и социална продължава да бъде - по време на часа пак общуват, който е приказвал в час офлайн, същото и онлайн го прави, не се променя. Не смятам, че училището е абдикирало, просто вече има и виртуално училище, което е добре, не става само в класната стая. То дори е срамота хич да не се въведе поне малко. Единственият проблем е техническото осигуряване, което за родителите струва пари - трябва компютър и интернет. Тях ще-неще, трябва да ги купи. Също и учителите трябва служебно да бъдат осигурени с технически средства и интернет, а не да се самообзавеждат.

# 629
  • Мнения: 2 094
И как точно абдикира, като иска да обучава детето ти дори в извънредни условия? Прекаляваш с конципрациите Simple Smile Simple Smile Simple Smile Това е действителността, колкото и да не ти се иска.
Живеем в една голяма конспирация.
А учителите са в основата People EyesPeople EyesPeople Eyes
Действителността е каквато си я направим

Общи условия

Активация на акаунт