Дистанционно обучение за учениците- Тема №2

  • 33 656
  • 793
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 2 026
До края на учебната година неучебни дни няма да има (освен официалния празник). Дните, в които ще се провеждат НВО и матури, също са учебни за останалите класове.
А който е квестор, неговите ученици свободен час ли ше имат?

# 601
  • Мнения: 1 202
До края на учебната година неучебни дни няма да има (освен официалния празник). Дните, в които ще се провеждат НВО и матури, също са учебни за останалите класове.
А който е квестор, неговите ученици свободен час ли ше имат?
И предвид дистанцията между учениците, ще има нужда от 3 пъти повече зали и квестори, предполагам.

# 602
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 119
Интересно ми е колко ще се откажат да бъдат квестори? По здравословни причини или заради възрастта си. Simple Smile Поиграх си в статистиките. В училищното образование има около 55000 учители (по данни на НСИ). От тях 33000 са на възраст над 50 години. Но пък по-младите също биха могли да откажат. Интересното сега е колко ученици ще се явят на НВО и ДЗИ.

# 603
  • Пловдив
  • Мнения: 44 129
Ще им предложат доп.заплащане и ще се навият Simple Smile или пък ще ги задължат...та това им е работата.

# 604
  • European Union
  • Мнения: 1 919
Няма нужда от много повече квестори. Миналата година на 15ина ученици имаше по двама квестори, сега на 10 - ще е един.

Допълнителното заплащане вече е факт. Но освен това квесторството е част от задълженията на учителите и нямат право да откажат. Все едно да откажат да преподават на клас, който не харесват.

# 605
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Допълнителното заплащане вече е факт. Но освен това квесторството е част от задълженията на учителите и нямат право да откажат. Все едно да откажат да преподават на клас, който не харесват.
Не е съвсем така. В случая ситуацията е съвсем друга - възраст, заболявания. А парите, които предлагат изобщо не са много, че да накарат някой да рискува. Това са много часове напрегната, изморителна и сега се добавя и рискова работа и аз не бих се навила за 80 лв. да вися минимум 5-6 часа, да слушам нервни директори, да вардя неориентирани зрелостници и ако има начин ще се откажа.

# 606
  • Мнения: 2 094
Днес Вълчев обяви че мислят за присъствено провеждане на дейности " занимания по интреси" за децата през лятото! Минимум два часа, можело и в двора на училищата да е ... Няма ли да оставят децата на мира и те  имат нужда от почивка! https://btvnovinite.bg/bulgaria/gen-mutafchijski-da-ne-praznuvam … organizirame.html

Последна редакция: вт, 19 май 2020, 17:42 от Sparkles

# 607
  • Мнения: 8 001
Днес Вълчев обяви че мислят за присъствено провеждане на дейности " занимания по интреси" за децата през лятото! Минимум два часа, можело и в двора на училищата да е ... Няма ли да оставят децата на мира и те  имат нужда от почивка! https://btvnovinite.bg/bulgaria/gen-mutafchijski-da-ne-praznuvam … organizirame.html

Че то не е задължително.

# 608
  • Майничка
  • Мнения: 13 768
В репортажа изрично е посочено "... ученици, които не са имали достъп до онлайн часове...".

# 609
  • Мнения: 3 127
Днес Вълчев обяви че мислят за присъствено провеждане на дейности " занимания по интреси" за децата през лятото! Минимум два часа, можело и в двора на училищата да е ... Няма ли да оставят децата на мира и те  имат нужда от почивка! https://btvnovinite.bg/bulgaria/gen-mutafchijski-da-ne-praznuvam … organizirame.html

Тоя Вълчев много прост човек.

# 610
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 119
Днес Вълчев обяви че мислят за присъствено провеждане на дейности " занимания по интреси" за децата през лятото! Минимум два часа, можело и в двора на училищата да е ... Няма ли да оставят децата на мира и те  имат нужда от почивка! https://btvnovinite.bg/bulgaria/gen-mutafchijski-da-ne-praznuvam … organizirame.html
Като зная, че има ученици, имащи възможност за дистанционно обучение, че не желаят да работят, явно има защо.

# 611
  • Мнения: 2 094
Днес Вълчев обяви че мислят за присъствено провеждане на дейности " занимания по интреси" за децата през лятото! Минимум два часа, можело и в двора на училищата да е ... Няма ли да оставят децата на мира и те  имат нужда от почивка! https://btvnovinite.bg/bulgaria/gen-mutafchijski-da-ne-praznuvam … organizirame.html
Като зная, че има ученици, имащи възможност за дистанционно обучение, че не желаят да работят, явно има защо.
Какво се има предвид "не желаят да работят"? Класната на моя син използва същите думи "Ти ще работиш" за да го приуди да виси във вайбър следобед макар той по принцип да не посещава занималня. Ние, не само детето  "работихме" целодневно и сега очакваме то да има заслужена ваканция.Запазихме физическото здраве на децата и завършихме учебната година за което сме признателни. Трябва да се помисли върху това доколко този модел е удачен въобще, той "работеше" по необходимост, залагйки на съдействието от семейството и с материална и морална подкрепа на семейството.  Ние съдействахме с вярата че е временен. Не трябва да се смята този модел за правилен и децата да "трябва да работят" в този формат за в бъдеще. В образованито има има две участващи странии едната са нашите деца, децата чието здраве и психика трябва да пазим. Този модел в дългорочен план е вреден за децата.

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 14:30 от Sparkles

# 612
  • София
  • Мнения: 62 595
Май сега доста родители откриха, че в образованието на децата трябва да се включат и те, ако искат резултати. По въпроса с вредността, дистанционното се оказа вредно за доста родители, а не за децата. Ако преди беше "аз защо го пращам на училище - вие го научете и ми го върнете" като начин за самоотстраняване и затова пък, повод да недоволстват как "учителката не може да му грабне вниманието", сега се оказа, че картинката е малко по-различна, когато родителят "трябва да му грабне вниманието". А които учители, деца и родители са си вършили работата съвестно преди ДО, си я вършат и сега. Вярно, организацията чисто времево като график на часовете има огромно значение, но все пак, това е организационен въпрос, който трябва да се решава централно за цялото училище, а не на парче който учител както си реши.

# 613
  • Мнения: 2 094
Май сега доста родители откриха, че в образованието на децата трябва да се включат и те, ако искат резултати. По въпроса с вредността, дистанционното се оказа вредно за доста родители, а не за децата. Ако преди беше "аз защо го пращам на училище - вие го научете и ми го върнете" като начин за самоотстраняване и затова пък, повод да недоволстват как "учителката не може да му грабне вниманието", сега се оказа, че картинката е малко по-различна, когато родителят "трябва да му грабне вниманието". А които учители, деца и родители са си вършили работата съвестно преди ДО, си я вършат и сега. Вярно, организацията чисто времево като график на часовете има огромно значение, но все пак, това е организационен въпрос, който трябва да се решава централно за цялото училище, а не на парче който учител както си реши.
Аз нямам проблем с участието, а с формата. Обучение пред екран, базирано на екран и интернет е недопустимо и не може да бъде задължително в бъдеще! Съобразих се че в момент на пандемия се наложи, но  усещам тенденцията да се прекалява и да се смята за добър модел, дори и през лятото, когато няма нужда от дистанционни занимания по интереси например. А какво ще се получи следващата година ако отново има пандемия? Дайте да вържем децата за компютрите и да стои по един родител до тях да помага в мъчението. Не благодаря! Това е антихуманно и учителите за да си запазят доходите участват в това, може да се стараят, но е против децата самият начин на обучение. Ако има пандемия през септемри или когато и да е децата трябва да бъдат във вакация, дори и нулеви години да са следващите, вредата от обученито по този начин ще е по-голяма от ползата.
Досега винаги съм помагала на детето лично според моите разбирания, например отписах го от занималня защото смятах че при 20 и повече деца и престой 10 часа в училище ще се справя по-зле и ще има последици и за здравето. Това предизвика недоволство в учителите, даже коментар от директорката че детето все повече ще трябва да участва ?! В какво питам аз, трябва да участва и какво се очаква "да работи " и докога?

Последна редакция: ср, 20 май 2020, 13:57 от Sparkles

# 614
  • София
  • Мнения: 62 595
А пред какво да е? нали затова е дистанционно, онлайн. СамО по себе си това е стара идея, под някаква форма дистанционното обучение, терапия, дори телемедицина се прилагат от поне трийсет години, само че е било по радиостанциите и по телефона, защото физически е нямало как да стане, иначе децата или възрастните остават без обучение, терапия или медицинска консултация и наблюдения. Занапред дистанционното обучение, особено при технологичните възможности сега, ще става все по-често и честно да си кажа, аз съм за внасяне на повече такива часове. В моята работа се използва, но чужденците са по-отворени, примерно българи, които живеят в чужбина, но искат занимания на български - тогава единственият начин е онлайн, без непременно да търсят логопед-българин на място. Също и вътрешно се използва, но хората като цяло не бяха готови да се възползват И от тази възможност. Сега вече станаха по-смели, свикнаха, че може да се върши доста добра работа и онлайн, не само офлайн, допреди два месеца беше новаторство и непопулярно. За училище е ясно, че през повечето време децата трябва да са в училище, самото обитаване на едно физическо пространство има значение, но ако трябва и онлайн може.
За незадължителни, някакви летни и т.н. и аз не съм съгласна, също и не виждам как една учителка може дистанционно да води занималня на 10 деца примерно.

Общи условия

Активация на акаунт