Идеята хубава, ама реализацията я няма.
Много хора на църква въобще не ходят, а и две седмици подобна "санкция" е много.
Ми да бяха въвели ред в църквите, ако това искаха да се ограничи. Много по-лесно щеше да е. И смислено. От "да има нещо на физиономията си", повечето ще се съгласят, че няма смисъл. Особено когато това нещо може да е буквално всичко /"и др."/.
П.С. Вече три
И кому беше нужен този тон...веднага с бутонките..
Не съм длъжна да знам какво е Форма за действителност. Не съм от "тези трите", не съм излизала от София, не ми се е налагало да попълвам декларация, но тона Ви ми се стори доста неуместен. И без това в тази тема само се джафкат някакви лагери, няма нужда от допълнително неуважително отношение и напрежение
Без да изпадаш в подобни на горните емоционални състояния и да сееш обиди.
Например ми е интересно защо хората да трябва да попълват декларациите саморъчно пред полицая на КПП-то.
Ето, това се тиражираше масово и все още се тиражира у нас:
https://fakti.bg/bulgaria/466601-do-3-godini-zatvor-ili-globa-za … deklaracia-na-kpp
https://www.vesti.bg/temi-v-razvitie/tema-koronavirus/do-tri-god … klaraciia-6108425
"До три години затвор за невярна декларация"
https://news.bg/crime/razsledvat-zhena-preminala-prez-kpp-bez-da … ota-tozi-den.html
"Разследване за съставяне на документ с невярно съдържание е започнато в Горна Оряховица."
О, даже има обсъдено същото в последния: "Междувременно адвокати твърдят, че не може да се търси отговорност при декларации за пътуване с неверни данни. "Наказателният кодекс предвижда отговорност за невярно деклариране само, ако то се иска по закон, указ и постановление на Министерския съвет, а не по заповед на министъра на здравеопазването. Тоест - по този член наказателна отговорност няма да се носи", обясни адвокат Мария Петрова."
Сори, но "декларация с невярно съдържание" е едно, нарушение на мерките - съвсем друго. И ако за някой правоимащ държавен орган тези квалификации са едно цяло, едва ли не синоним на хипотези, не виждам много спечелени дела от прокуратурата и администрациите при това положение.
Което, уверявам ви, не е в ничия полза. Освен, че държавата олеква така, вървят и разноски по изгубени дела. Ха, познайте, кой ги плаща!
Никаква измамна сигурност за никого не е наличието на постоянно спускани заповеди със забрани и задължения, оформени по най-различен начин, от най-различни административни органи /че дори и служители - в случая с декларацията и саморъчното й попълване/, неясни формулировки и обобщения. Напротив - това точно създава несигурност. Никой в една правова държава не може да следи и не е длъжен да следи на кой сайт какво ще излезе, кога ще се отмени или измени. Точно това създава несигурността у хората. И неприязънта към "мерките". Или поне е една от причините.
...
Както писах - и мен ме устройват маските на закрито, макар и да не намирам лично смисъл и там, след като "всичко" на устата и носа може да е "маска".
Аз за последно се включвам, защото ти в момента четеш някакви прецеденти по вестниците и ми цитираш някакви адвокати.
Има вече 72 часови задържания и доста производства по повод тези декларации.
Но понеже спориш, че въз основа на Заповед на министър , според еди коя си адвокатка ....еди какво си
Ето ти едно мнение, което аз напълно споделям :
"Заповедта на министъра е издадена въз основа на закон, който го оправомощава да налага индивидуални мерки по време на извънредно положение - това са Закон за здравето и Закон за мерките и действията по време на извънредното положение. Съгласно чл.63, ал.1 от ЗЗ - при възникване на извънредна епидемична обстановка министърът на здравеопазването въвежда противоепидемични мерки на територията на страната или на отделен регион. В ал.7 е посочено, че мерките по ал. 1 може да включват и временно ограничаване придвижването на територията на страната, както и временно спиране или ограничаване на експлоатацията или режима на работа на обекти с обществено предназначение и/или други обекти или услуги, предоставяни на гражданите, в случаи на обявено извънредно положение по чл. 84, т. 12 от Конституцията на Република България. Какви са мерките, естествено не е изчерпателно изброено, поради различното естество на извънредното положение. Важното в случая е, че министъра на здравеопазването е оправомощен орган да налага ограничения по силата на закона. В чл.2 от ЗМДВИП е предвидено, че министърът на здравеопазването освен по Закона за здравето може да въвежда и други временни мерки и ограничения, определени в закон. Актът на министъра на здравеопазването подлежи на предварително изпълнение. Ограниченията по придвижването, които се въвеждат със заповед на МЗ са изрично посочени в ЗЗ. Част от тези ограничения е декларирането на обстоятелства, свързани с изключение на ограничението, т.е. за да преодолееш общото ограничение, декларираш пред контролния орган - МВР нещо, което ако е невярно и ако те хванат ти гарантира наказателно производство."
Надявам се да го прочетеш внимателно.