Образователен Говорилник - bug 4. We are working on it.

  • 16 169
  • 770
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 16 175
Бърди, хич не е  заради децата, за да не се закриват училищата е, а последното е заради една нафта за отопление, зад която пък стоят едни братя М-ни. Мафията е. Пък какво и как го прави в МОН е "технология".

# 736
  • Мнения: 2 076
Шарки, потърсих сега из новините от миналата година кои са били първенци по ДЗИ МАТ, и излиза училище Антим I в Златоград, ти него ли имаш предвид?
https://antim-first.com/about-us/postijenia/
така като гледам сайта, по-скоро звучи като наистина амбициозно отношение и на учители и ученици, отколкото драмата да е за един котел нафта и фактори в министерството да си залагат главата заради това

# 737
  • В офиса
  • Мнения: 4 008
От една страна масово в малките градчета се носят легенди за вкараните по втория начин. Все си намират нещо, което уж било дадено само за да влязат определени деца, защото нямало как нормалните деца да знаели отговора.
От друга страна факт са определени ужасно високи резултати в дадени училища. Сещам се за Кърджали, където даже български едва ли говорят, камо ли да могат да изкарат честна шестица. За Златоград предполагам е същото (и там половината деца сигурно не говорят български)
Но темата на есето е най-малкото нещо, че да се впрегва огромен апарат, при който отвсякъде може да има изтичане на информация и съответно проблеми. По-скоро там отговорите се разпространяват след изтегляне на темата.
Лично за мен успех постигнат по втория начин не само не е успех, ами е нещо, което ще ме кара да се чувствам ужасно подтисната. Вярвам във "всемирната справедливост", колкото и да звучи смешно и че рано, или късно всичко се подрежда по справедлив начин.
Да приемем, че някой изкара фалшива шестица и влезе в хубав (не топ, а просто хубав) университет. Е че този човек в тази среда изобщо няма да е на мястото си. Няма да може вече да минава по втория начин, няма да може да преписва, или да има гръб. Ще се прибере безславно изгубил една-две години, с посмачкано самочувствие, изгубил и връзки с приятели в България, но несъздал нови. Отвсякъде на загуба.
Да приемем и че някой честен не успее да влезе в мечтан университет. Пътищата са толкова много, разочароващо е, но може да е за добро.
Навремето кандидатствах архитектура, голяма мечта ми беше, останах на 20 стотни под държавния прием, а не бях писала платен. Отидох да уча математика, защото буквално за изпита нямаше нужда да уча. Бях убедена, че другата година ще кандидатствам отново архитектура. Ако бях сбъднала мечтата си, щях да бъда доста посредствен архитект. А сега, макар да не се занимавам с математика, имам самочувствието, че съм доста добра в това, което правя, и основните ми умения са получени точно от математиката.
Доволна съм, че за момента големите ми деца не изкарват оценки по втория начин (тук включвам и преписване, както и четене от учебника по време на онлайн изпитване) Да, нямат винаги шестици. Но пък ей на, сега мога да се фукам с това.

# 738
  • София
  • Мнения: 17 259
Шарки, само защото се знаем отдавна и знам какъв човек (умен и адекватен) стои зад този ник, се въздържам да пиша всичко, което мисля по въпроса.
Честно, да не е хакнат ника? Без ирония питам.

# 739
  • Мнения: X
Тинкърбел, споделям написаното от теб, само за Кърджали и Златоград не съм съгласна. Първо, тук става въпрос за матури по МАТ, за които не е нужен висок български, и второ, и още по-важно, познавам хора и техните деца и от Кърджали, и от Златоград, и мога да те уверя, че българският им си е на отлично ниво. В Златоград турски не знаят, в Кърджали знаят (не всички, но много), но това не им пречи да знаят отлично и български, пак не всички, но много. Аз лично не вярвам на конспирация за тези места, защото  знам, че там има супер амбициозни деца, както и учители, и макар да са лишени от някои предимства на големия град, с труд и упоритост е напълно възможно за мен да постигнат тези успехи на матурите.  Имай предвид, че при децата от малкия град амбицията да учат, за да излязат от него и да имат повече възможности в големия град, често е много по-голяма от амбицията на децата в големия град, които си го имат като даденост.
Шарки, потърсих сега из новините от миналата година кои са били първенци по ДЗИ МАТ, и излиза училище Антим I в Златоград, ти него ли имаш предвид?
https://antim-first.com/about-us/postijenia/
така като гледам сайта, по-скоро звучи като наистина амбициозно отношение и на учители и ученици, отколкото драмата да е за един котел нафта и фактори в министерството да си залагат главата заради това
Антея, и аз така мисля Hands Plus1

Казусът за мен е прост - ако няма конспирация, няма какво да се обсъжда. Ако има (приемам, че може и да греша), алгоритъмът има две  разклонения - или мога да направя нещо и го правя (както предложих вече), или не мога да направя нищо (тук влиза и "не искам") и тогава избирам за себе си стратегия, при която минимално да завися от тази конспирация. Останалото са приказки под шипковия храст.

Последна редакция: вт, 02 юни 2020, 14:18 от Анонимен

# 740
  • София
  • Мнения: 2 774
Бърди, ти си оптимист явно Simple Smile Аз, признавам, не съм запозната с конкретния казус, но е възможно да са намерили начин за нерегламентирано справяне с матурите. Няма да се изненадам просто. Естествено, че има много амбициозни и/или ученолюбиви деца и извън София. Но цяло училище в малък град, което не предполага кой знае какъв подбор ( ако има е друго, не съм запозната) все да е с най-високи резултати е, меко казано, странно и няма как хората да не си зададат въпроси. Пък ако са им справедливо получени оценките, "браво" мога само да кажа Simple Smile Даже много бих искала да е така.

# 741
  • София
  • Мнения: 17 259
Има начин, разбира се, но той е, че учителите помагат по време на матурата с отговорите, а не че някак си изтича една от 50те теми, които на следващия ден се избират на случаен принцип.

Иначе аз че съм наивна, такава съм. Но просто ми е абсурдно заради нафтата в Н-ското село да повярвам, че се прави такава гигантска конспирация с МОН (виж ми въпросите относно това как на практика би трябвало да се случи едно такова нагласяне).

# 742
  • София
  • Мнения: 16 175
Tези, които работят в МОН,  как според теб са постигнали тези "кариени висоти"? Със същия базов заряд незнание и врътки и наместване на "правилните" позиции.

А "капките нафта" вир правят, защото не е само Н-ското село, а Н на брой села.

# 743
  • София
  • Мнения: 17 259
И пак не стигнахме до обяснение как се изтегля точно темата, която е съобщена на Н-ското школо. Което е единственото, срещу което аз пиша.
Последното, което твърдя, е, че МОН става за нещо или че матурите са справедливи. Сакън.

# 744
  • София
  • Мнения: 16 175
Не ни се показва в реално време и на камера  какво съдържат всичките пликове, от които се тегли изпитния вариант на матурата: не допускаш ли, че вариант 18 се отнася до един от 18те варианта на първите 60 минути от матурата, а във всички  (18-20-30 или колкото са там) пликове темата за есето е една и съща?

За мен по-голяма загадка е какво и как точно снимат видеокамерите по време на матурите, че не се вижда подсказването (било то от учители, или някое от децата).

# 745
  • Мнения: 19 290
Мога да кажа как процедират в едно училище   в малък град. Наша позната беше учителка там. Става въпрос само за матурите след 7ми клас. Училището е предимно с деца от ромски произход. Трябва да подобряват резултатите, защото иначе ще са трагични.
Квесторите са от други училища, но се познават. Като се изтегли темата по мат., се решава от учител. Как им я дават да препишат, не съм питала подробности, тогава не ми беше на дневен ред.
Тези деца със сигурност не изкарват пълни шестици, нито  са конкуренция за добрите гимназии, но го пиша заради това, че такива практики на подсказване все пак съществуват.

Последна редакция: вт, 02 юни 2020, 17:34 от Дъждец

# 746
  • Мнения: 5 634
Прави са учителите. Нямат друг избор. Щото в гетата в Щатите не им дават да преписват. По цял свят така се прави, резултати трябва да се отчитат.

# 747
  • Мнения: X
Вижте, мисля, че сериозно подценявате децата в малките населени места. Има деца там, които по нищо не отстъпват на  изявените деца от столичните училища, но са по-трудолюбиви и неразглезени, животът за тях е много по-тежък и суров. Знам за състезание между деца от малко населено място в Кърджалийско и такива от елитно столично училище в 7 клас, рецитиране и анализ на поезията на Ботев, при което децата от елитното училище са били засрамени както от поведението, така и от знанията на децата от малкото населено място. И учителите от елитното столично училище са били засрамени заради възпитаниците си.  Тръгнали са с вашите представи и изненадата е била голяма, накрая домакините от столичното училище за срам едва са нагласили резултатът да  е равен, че да не е резилът пълен. Което за мен е гнусно и обидно спрямо децата от Кърджалийско, които са положили усилия и са се подготвили добре, ама никой не ме е питал. Но  потресът и срамът са били големи. Това  по повод поста на Тинкърбел, че не знаели български. Някои може и да не знаят, но други учат здраво, защото знаят, че нямат друг шанс, ако искат да се измъкнат от мястото, където съдбата ги е поставила по рождение.
Не знам дали наистина има нафта-гейт в Златоград, но определено  смятам от личния си опит, че е напълно възможно децата там да изкарат много високи оценки на матурите, без да им подсказва някой.

Последна редакция: вт, 02 юни 2020, 17:24 от Анонимен

# 748
  • софия
  • Мнения: 4 985
успешно заменихте фокуса. Из цяла България има изключително умни, трудолюбиви и дисциплинирани деца. Това е подобно на спора за училищата от центъра и тези в периферията. Заместваш модела София, с територията на цялата страна и става ясно какво се има впредвид.
Няма нужда от извъртане на темата.
Още повече, че тези предположения за изтекла матура се появиха оше миналата година по медиите, не е Шарки "лошия" човек, който ги набеждава.

# 749
  • София
  • Мнения: 17 259
а във всички  (18-20-30 или колкото са там) пликове темата за есето е една и съща?

Ами не знам, точно това те питах и аз, така ли смяташ, че се случва? Защото това иска доста мащабна организация на доста високо ниво, която ми се струва неоправдана само и само да се задържат деца в някои училища (?!?!).
И какво се очаква да направи родителя, който се възползва от схемата, да си изпрати детето на село само за една година???

Общи условия

Активация на акаунт