Здрав и евтин автомобил втора ръка за жена

  • 18 842
  • 62
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4 671
Здравейте, моля запознатите с коли на старо, да дадат съвет за покупка на добра и икономична кола, ако може по-здравичка Simple Smile и евтина за поддръжка и каране от жена.
Нямам претенции за марка, модел или екстри. Е, надявам се поне климатроник да има Grinning
Понеже ще се кара и ще се поддържа от жена, държа да е нещо по-здраво и с по-евтини части. Ще се кара основно в града, София и ще се возят деца. Нямам претенции за бензин или дизел, не искам газ най-вече поради предпазливост.
Ако може и препоръка откъде е най-добре да се вземе.
Благодаря на всички за мненията и съветите, които ще дадете.
Търсих подобна тема, но не намерих и затова пуснах нова.

# 1
  • Мнения: 2 755
Какво значение има дали шофьорът е мъж или жена?  Не разбрах защо се набляга на пола?

# 2
  • Мнения: 975
Евтино е много относително понятие, може би е по-добре да зададете горна граница на определеният от Вас бюджет, като трябва да си отделите задължително пари за обслужване. Освен това, казвате, че ще возите деца, на колко години са тези деца, две столчета ли ще има, детска количка ще возите ли, голям багажник, малък багажник, с две врати, с 4 врати... и т.н  Simple Smile Със сигурност ще получте повече идеи, когато дадете малко повече информация, не вярвам, че искате само климатроник да има  Grinning

# 3
  • Мнения: 12 770
АЗ доколкото знам, на японските коли е по-скъпа поддръжката, а немските са по-здрави. Ние имаме Шкода и е много добра. Но я взехме нова. Тя и като нова е много по-евтина от немския си аналог VW.
То има сайтове, можеш даже в сайта на производител да влезеш,те също продават употребявани коли от своята си марка.
И не, нашата кола мъж я кара, но то няма какво да й се поддържа, понеже е нова.

# 4
  • Мнения: 4 671
Правя уточнението, че жена ще кара и поддържа, защото нямам никаква представа от техническа част и съм в сложен процес на развод. Втора година съм майчинство и се сещате на какви пари съм. Не знам дали ще мога да взимам издръжка и от мъжа ми.
Ами иска ми се да е 500 лева Grinning, Stuck Out Tongue Winking Eyeтова в кръга на майтапа.Grinning, разбира се.
Да, по възможност търся и по-голям багажник.
Иска ми се съвет евентуално като марка и модел, които се водят доказано по-здрави, по-евтини като поддръжка и като издръжливост. Досега все разчитах на мъжката част за тези неща и проблеми, но оттук нататък трябва сама да го мисля.
Затова се надявам на съвет и всякаква информация ще ми бъде от полза.
Чувала съм, че автоматиците излизат доста скъпо при евентуален ремонт или примерно, че японските коли са по-здрави, но със скъпи части. Нещо такова като насочване ми трябва.
Иначе аз знам какво искам, но на този етап няма да мога да го взема.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 5 156
Здрава и евтина кола - аз съм за фолксваген, с уточнението за по-стар модел, защото на новите не им е евтина поддръжката. Щом ще се ползва само в града, не ти трябва голям двигател, а малък и икономичен. Вече сама си прецени дали ти трябва нещо по-голямо заради двете деца, или някой компактен хетчбег, който ще можеш да паркираш навякъде. В който пак ще се съберат две деца отзад, просто няма да има място да се разхождат.
Кажи бюджет (имай предвдид, че освен за самата кола, трябва да предвидиш и минимум 1000 лв за всички разходи по прехвърляне и първоначално обслужване, плюс комплект гуми.) и колко голяма кола горе долу ти трябва, за да получиш конкретни препоръки.

# 6
  • Мнения: 4 671
Благодаря за мнението Hug
Предпочитам нещо по-компактно, заради паркиране и шофиране в Центъра, а не комби. Бих се навила и на Фокус и Корса примерно, стига да са евтино обслужващи и като цяло здрави. Чувала съм за Опелите и прословутата ръжда.
Бих погледнала и Фолксвагените, но кои модели?
Ами бюджет....., ако изпадне нещо наистина добро, бих дала и повече, дори и на заем да взема. Знам, че е по-скоро на късмет с колите.
Едно време доста се интересувах като купувахме семейните, отдавна не съм гледала, сега вече търся нещо удобно, практично и возещо Simple Smile , дори и да се налага да спестяваме от багаж. На този етап ще е градска кола.
Още ли се славят Фордовете като лоши коли?

# 7
  • Мнения: 975
Опелите може би са най-евтиното нещо за поддръжка, частите са супер евтини. Фолксвагените не са съвсем евтини от тази гледна точка. Други евтини са фиат, има едни пунто и стило, изглеждат малки, а  реално са широки вътре и пунтото примерно има голям багажник, доста евтини са, даже под 2К има. Не си купувайте рено в никакъв случай рено, без да преувеличавам, чупят се докато стоят.

# 8
  • София
  • Мнения: 7 990
Киа, Хюндай, частите им са взаимозаменяеми до голяма степен, не са скъпи и са относително издръжливи.
Конкретен модел не мога да препоръчам, зависи от финансовите възможности.

# 9
  • Варна
  • Мнения: 5 156
Ами аз карам Поло и съм много доволна. Моето е 2007ма година и сега май е около 5000 лв цената му. Но предходните Полота от 2001 и 2004 са двойно по-евтини като цена и поддръжка, само като визя не са толкова файски.

# 10
  • Мнения: 3 044
Toyota Yaris/Aygo, Mazda 2/3, Nissan Micra, Honda Civic, Kia Rio, Skoda Fabia също става. Аз лично по-японски залитам, такава и карам Blush

# 11
  • Мнения: 4 671
Благодаря на всички за съветите, засега си изясних търсенето.
Искам, ако може:
неголям и икономичен двигател,
по-широк багажник,
4 врати обезателно,
компактен автомобил,
по-евтино обслужване и ремонт

Не искам:
комби,
на газ

Ще дописвам, че сега това се сещам. Отворих сайтове с коли, но те са хиляди, а като още не знам какво да търся, се губя в морето от обяви.
Влязох и в някои представителства на автомобили, да видя втората им употреба, скъпи са Rolling Eyes, едни цени са сложили, то какво е предимството, ако вземеш такъв автомобил? Thinking В сайта на Фиат най-евтината беше 7 хиляди и единствена с 4 цифрена сума, другите от 10 хиляди нагоре. Поне за мен са скъпи.

А и ми се иска нещо евтинко, което да търкалям из София и да си върша работата, а не да го мисля постоянно какво и как, предвид, че не разбирам, поне да не хвърлям по него много пари.

Рено няма да е, и други ме предупредиха. Гледах Фиатите, стават. Гледах и Опелите, ама защо големите на цената на малките коли? Избрах в интервал 2000-2008 г., ми че те Зафирите на цените на Стилото и Пунтото? То май по-добре по-голяма да взема, ама нещо съмнителни така.

Сега ще разгледам и японските.

# 12
  • Мнения: 96
Хонда Jazz значи: малки са, икономични, но и доста практични.

# 13
  • Варна
  • Мнения: 5 156
Хонда Jazz наистина е добро предложение. Малка колица, пък доста багаж побира. Имах познат с такава кола, който е печелил не един бас за това дали даден багаж ще се побере в багажника. Полото също събира доста. Товарила съм го с плочки и строителни материали до тавана почти. Ако смъкна задните седалки, мога да вкарам цяла пералня отзад. Но то това май важи за всички хетчбеци де...

# 14
  • Мнения: 4 671
Благодаря ви Hug в момента ги разглеждам

# 15
  • Мнения: 9 689
Най-доволна съм от астрата и и голфа. Не са ме оставяли на път. Сменях консумативи и карах. Голфът беше много икономичен, а опелът евтин за поддръжка. Обаче нямам опит с по-новите модели.
Сега вечната тойота ни разказва играта. Няколко пъти ми се е изправяла косата от повреди, като изведнъж да останеш без никакви спирачки, возейки трите си деца.. при положение, че накладките са сменяни преди седмица...

# 16
  • Мнения: 3 732
Аз не разбрах за децата трябват ли столчета, багаж, колела дали ще се возят. Не разбрах и бюджета какъв е.


Аз съм с японска малолитражка, но без деца. Не знам защо казват, че частите на японците са скъпи. Рядко се чупи защото почти няма какво да се счупи.

От изброените до сега съм за японска малолитражка.

# 17
  • Мнения: 4 405
Подкрепям някои от вече предложените:
Toyota Yaris, Nissan Micra, Skoda Fabia, Хонда Jazz, VW Поло

Аз имам Хонда Сивик. Карам я от година, но не често, съответно съм минала 7 000 км с нея. Нямам оплаквания и много си я обичам, но е ниска отдолу, с голям багажник, вози твърдо, 2006 е, тя и тези след нея са спортни модели. Виж, ако е Сивик 2005 - става и за семейна. Като цяло обаче, Джаз е по-висока и като окачване, и като купе вътре, и мисля, че ще ви бъде по-удобна с деца.

Микрите са изненадващо широки вътре. Тойота Ярис - също, дори при задните седалки.

Карала съм от по-старите Пола, може би модел 96, много удобно беше за каране, а също и просторно.
При всички положения, обаче, съветвам колата да е след 2000, даже 2005. Да, знам, че по-старите модели са по-здрави и с по-евтини части (имахме пасат '89), но след определени години (15-20) и многото изминати километри, просто всичко се скапва наведнъж и си постоянно по ремонти. Справка - същият пасат, който споменах. Както си беше мноого здрав, така почнах всеки месец в сервиз, и общата сума като я сметнах, хич не се оказа малка, а хем поддръжката му беше евтина.

Също бих отхвърлила Голф. Колкото и да е класика, това са най-масово караните коли, съответно най им вземат душата.

И последен съвет - когато някой модел ти хване окото, или харесаш цена/екстри, каквото и да е - отиди до някоя авто къща и го виж на живо. Някои коли изненадват - оказват се много широки/тесни, удобни/неудобни за каране, и т.н.
И като се спреш на нещо - питай пак тук, или търси в гугъл. Аз така на живо харесах едно Сузуки SX4, готова бях на място да го купя, Еха, като прочетох после мнения за него - боклук Grinning

П.П. Още едно предложение - Сузуки Swift, има ги с 4 врати, широчки. Возят като каруци малко, но като цяло японките са по-твърди (сравнено с мерцедес, vw и т.н.).

# 18
  • София
  • Мнения: 3 160
Хонда Jazz наистина е добро предложение. Малка колица, пък доста багаж побира. Имах познат с такава кола, който е печелил не един бас за това дали даден багаж ще се побере в багажника. Полото също събира доста. Товарила съм го с плочки и строителни материали до тавана почти. Ако смъкна задните седалки, мога да вкарам цяла пералня отзад. Но то това май важи за всички хетчбеци де...
В Джаз-а дори не се наложи да демонтираме детското столче като карахме пералнята. Буквално е разтегателна, и височината помага доста за обемни багажи.
При тях автоматика малко вдига цената, но ако не е задължителен, около 5-5,5к е възможен бюджет за около 2006 година.

# 19
  • Мнения: 4 671
Момичета, благодаря ви Blush, много ми помагате със съветите. Ще разгледам и вашите предложения. Честно казано, въобще не мислех за японска, но виждам предимства.
По принцип не искам автоматик, макар приятелки да ме убеждават, че повече не биха ползвали с ръчни скорости, но съм чувала, че е скъпо като ремонт. Всичко било свързано, така ли е?

# 20
  • София
  • Мнения: 3 160
Аз не бих си купила вече кола с ръчни скорости, голямо удобство е в града да не го мислиш превключването. Колата на ММ е "ръчка" и малко бедствам с нея вече, добре че скоро ще я сменяме с автоматик, и той оцени глезотията 😄
Има различни видове кутии, някои са по-добри от други. Например за Хонда Джаз (само там съм що-годе компетентна) генерацията около 2006 година е със CVT - не знам какво представлява технически, но е сполучливо. Докато следващата 2008-10 година е а друг тип който се казва I-shift и от доверения ни Хонда сервиз категорично не я препоръчаха защото има нещо много скъпо за ремонтиране.

# 21
  • Мнения: 3 044
Аз пък съм обратното. Много ми харесва да карам с ръчни скорости и не бих сменила на автоматик. Карала съм такава и не е моето Simple Smile

# 22
  • Варна
  • Мнения: 5 156
Luchia^^^ ми напомни за това, че може би едно от малкото неща, които не харесвам в полото си е това, че е ниско. Смисъл като го гледаш на картинка хич не е ниско, но като се наложи да паркираш на диагонал до някой тротоар, предната броня обикновено опира в бордюра и няма как да го "застъпиш" докато ти опре гумата, както става с повечето коли, паркирани в съседство. Задната броня е по-висока и при нея такива проблеми няма. Като цяло не е болка за умиране, колата е достатъчно къса и няма нужда да се залепя плътно до тротоара, но за начинаещ шофьор не е много приятно.

За автоматика да кажа моето мнение... И аз преди си мислех, че никога няма да мина на автоматик, харесвам си ръчката и изпитвам откровено удоволствие от шофирането, но вече съм с малко по-широк поглед над нещата. След като известно време покарах колата на приятелят ми, която е автоматик, се качих обратно на моята и при зелено на светофара само си отлепях крака от спирачката и се чудех тая кола що не тръгва... Grinning Grinning Grinning Приятелят ми ми помогна да проумея, че като цяло автоматикът е бъдещето и с течение на времето масово ще се премине на такива коли и това е също толкова нормално, както едно време хората са преминали на двигатели с вътрешно горене. "Еволюционно" погледнато автоматикът е по-правилното нещо. Сега естествено, че ако гледаме 10 - 15 годишни коли на старо, автоматикът си е цифра отгоре, но след още малко време нещата ще се променят.

# 23
  • Мнения: 3 732
И аз съм за ръчка.

Моята е висока. Това ми беше едно от основните изисквания.

Съгласна съм, че повечето японци возят дървено, но пък си имат своя чар.

# 24
  • София
  • Мнения: 2 919
...Съгласна съм, че повечето японци возят дървено, но пък си имат своя чар.

Всички япончета са със с(портен)амурайски дух, затова са леко дървени Joy

Моят фаворит за семеен автомобил е Хонда Сивик 2004-5 година с 4 врати и бензинов v-tec двигател, щом се търси градска икономичност.

# 25
  • София
  • Мнения: 8 563
Аз само да напомня за Евро стандартите за екологичност и данъците. Внимавайте да не плащате после някой безумен данък, макар че за малък двигател едва ли.
Иначе, според ММ (и аз съм съгласна), не е толкова до марката тая работа, колкото до модела на двигател - всеки производител има успешни и неуспешни. Ние обичаме немски и японски коли; немските заради комфорта, япнските заради издръжливостта. По мои наблюдения Субару-то ни е най-евтината кола за поддръжка досега и най-дълго задържалата се при нас. Автоматик е, но ММ казва на кутията "идиотоустойчива" и аз потвърждавам след личен опит Simple Smile Хем ни е стар Форестъра, хем с висок данък, и пак не мога да се откажа от него; за пръв път се привързвам към кола. Другата ни е БМВ, хубава си е и здрава, но определено по-претенциозна.

Последна редакция: вт, 02 юни 2020, 18:09 от ToniShu

# 26
  • Мнения: 15 553
Перфектната, ефтина, градска, малка кола за жена е Нисан Микра

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115816897784 … &slink=fnx5rn

Изключително компактна, много маневрена, много здрава, доста стабилна по завои, удобна и за дълъг път. Багажника изглежда малък, но всъщност побира доста неща. Интериора е много приятен. Има доста екстри - безключово палене /перфектна екстра за всяка жена/, автоматични чистачки, климатроник, бордови компютър, мулти волан и т.н. Бензиновия двигател е много икономичен. Чудесна кола е според мен

# 27
  • Варна
  • Мнения: 5 156
Би ли спорелила в този багажник събира ли се бебешка количка? Защото поне на снимки не ми изглежда възможно.

Последна редакция: чт, 04 юни 2020, 12:37 от Didi168

# 28
  • Мнения: 15 553
Събира се да. И то голяма, тежка количка. Остава място да се сложат и още неща. В интерес на истината Микрата изглежда доста малка отвън, но вътре е широка и удобна. С багажника нещата стоят по същия начин - изглежда малък, но не е чак толкова, като за автомобил от този клас. Но задължително препоръчвам да е с 4 врати. Много е неудобно качването на деца отзад, когато е с 2 врати, защото трябва да влезнеш целия отзад, за да закопчаеш колата /както е с всички двуврати коли/.
Голям плюс е това, че не е особено ниска

# 29
  • Мнения: 29 338
Смятам, че за целите на семейна кола до изброените критерии се доближава Опел Зафира.

# 30
  • Мнения: 3 732
Ах, Лейди Касиопея Дювал и Соул Фрий, интересен казус засягате. И аз търся семейна кола, но евтина за поддръжка и издръжлива. Да има достатъчно място за багаж и хора.

С първа кола съм, малко грозно японче, подобно на Нисанчето, показано от Лейди. Отвратително грозно е моето, прилича на кубче, на колата на Фред Флинтстоун. Всеки който се качи се учудва колко е малка на външен вид, а отвътре е висока, широка, удобна. Задните седалки се сваля облегалката и ляга върху тях. Виждала съм същата като моята кола, шофьора сам, отзад касетки буркани. А и е доста къса, лесна за паркиране и разминаване в тесни квартални улици.

Загледах и аз Опел Зафира. Има доста място и за возене, и за багаж. Тя е 6 +1 места. До шофьора един, отзад трима. Отделен багажник няма, но в него има две сгъваеми седалки.


Знам, че и двете сте прави за себе си, но аз съм на страната на лейди Дювал. Защо да заменя малкото грозно японче за ръждив французин, голям като кораб?

# 31
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 291
Опелите може би са най-евтиното нещо за поддръжка, частите са супер евтини. Фолксвагените не са съвсем евтини от тази гледна точка. Други евтини са фиат, има едни пунто и стило, изглеждат малки, а  реално са широки вътре и пунтото примерно има голям багажник, доста евтини са, даже под 2К има. Не си купувайте рено в никакъв случай рено, без да преувеличавам, чупят се докато стоят.

Категорично НЕ за Пунтото и категорична ДА за Реното. От личен опит. Единственото вярно нещо е, че Пунтото има голям багажник за такава малка кола и вътре е достатъчно широко.  Реното пък е по- скъпо. Компромисен е вариантът с Опел.

# 32
  • Мнения: 4 671
Момичета, много сте ми полезни с мненията. Simple Smile Благодаря ви.

# 33
  • Мнения: 15 553
Зуки Су, само да поясня - Микрата и Зафирата са съвсем различен клас автомобили. Едната е типичната малка, градска, женска кола, която е подходяща за жената да си вози децата на училище, градина и т.н. при условие, че в семейството има още една кола, която е по-голяма. Зафирата е миниван, а това си е кола, която може да се ползва за семейна. Така че е много важно за какво точно ще се ползва колата и дали има или няма още една кола в семейството. Ще дам пример:
Когато карах Нисан Микра /същия, като на обявата/, ММ си имаше негова кола. Не беше подходяща за семейна, защото беше спортна и двуврата, но багажника побираше багаж за пътуване с 2 деца. Когато падна голямата градушка в София, неговата кола понесе много сериозни щети и трябваше да се вкара в сервиз - това стана точно 1 седмица преди да тръгнем за морето. И отидохме с Микрата. Но не взехме малката, защото беше бебе и нямаше как да поберем количката и багажа отзад. Но пък без проблем си побрахме 2 големи куфара. След това решихме, че трябва да я продадем и да вземем за мен Ауди А4 - комби, с което да се пътува, а ММ да си кара неговата кола. Т.е., Микрата е подходяща само за втора, женска кола в семейството, при условие, че мъжа има по-голяма и удобна за пътуване с деца кола. Защото при нас, въпреки, че ММ имаше кола, то тя не беше семейна и се наложи семейната да я карам аз

п.п. Категорично НЕ за Фиат - особено Пунто и Стило. Евентуално може да се направи компромис с новите Фиат 500 във всичките му варианти

# 34
  • София
  • Мнения: 1 966
Аз карам Nissan Note, малко по-голяма е от микрата, задните седалки са на релси и може да се направи по-голям багажник или по-голямо купе - според нуждите. Здрава и функционална кола е, карам я вече 3 години, освен консумативите, досега само веднъж съм правила предницата, но това по нашите улици е неизбежно. ММ обаче кара по-голяма кола, която използваме за междуградско, в нисанчето се возим предимно аз и детето из София. Не че не съм я карала и междуградско, но не е от най-удобните за дълги разстояния, няма достатъчно пространство за комфорт при дълъг път, но и аз не съм дребна де Simple Smile Като цяло съм фен на японските, Honda Jazz също ми харесва.

# 35
  • Мнения: 3 732
Лейди, Светла81, благодаря за разясненията.

Аз нямам деца, веднъж годишно пътувам надалече та малолитражката ми е перфектна за момента. Събирам мнения някога като дойде време за втора.

# 36
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
Не гледай евтина поддръжка, а такава, която няма да се налага да се поддържа. Smile Преди имахме пасат. Вярно, евтини части, кола роб, какво ли не е видяла. Но накрая ми писна да ходи на сервиз. Сменихме я с Тойота. Много си я харесвам. Корола Версо е, води се миниван, не е голяма като външен размер, а събира много. На щерката пак Тойота ще взема. Харесвам много Микра-та, но ме е страх, че ще свикне на малка кола. Сега е студентка, но един ден живи и здрави, ще кара по-голяма...

# 37
  • Мнения: 124
И аз се присъединявам към търсенето здрав, евтин и качествен автомобил втора ръка. Иска ми се да не е много голяма с оглед паркирането в София и не само, но пък и да не е от най-малките тип форд ка, т.е да се пътува спокойно и извънградско и да побира някакъв багаж все пка - един два по-големи куфара... Едно от нещата, които ме затрудняват при търсенето е съотвествие - цена - изминати км. Погледнах препоръчваната  от някой от вас Хонда Jazz , поне в София ми идва скъпичко, нещо по-евтинко ми се иска.

# 38
  • Мнения: 29 338
Принципно хубава, качествена и евтина кола са леко взаимоизключващи се. То и евтиното е различно за всеки - за един евтино е 10 хил., за друг това е супер скъпо.

Хонда Джаз не е ли малка кола? Поне така ми се струва...

# 39
  • Мнения: 107
Хонда Джаз не е ли малка кола? Поне така ми се струва...

не е голяма, но вътре е широка и багажника побира от 304 до 1,205 литра. (със сгънати седалки).



Ето я до един Ситроен С5, Хонда Сивик, и Лексус СУВ.

# 40
  • Мнения: 2 749
Опел - немският Москвич 😂 - Корса или Астра хечбег - малки, здрави, евтини за поддръжка. Сега карам Фиеста де, само защото не намерих подходящата Корса на момента и при същите условия. Пак е добър вариант, но с една идея по-скъпа поддръжка. А и данъците са им ниски. Аз лично предпочитам да взема кола от човек, а не нов внос, но това си е само мое мнение.

# 41
  • Мнения: 4 405
Civic 2005?
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115959172310 … &slink=gogpze
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115029550623 … &slink=gogpze

С уточнението, че лично на мен до 2005 са ми грозни. Моята е като показаната на снимката от зимна_мама (но пък тя е по-малка и стеснена, затова показвам 2005).
И пак мое мнение - средният клас немски коли са много карани и по-трудно се намира читава. Иначе...малко по-голяма от Голф е Бора. По-рядко ги има, предполагам са и по-запазени.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115706399455 … &slink=gogr9f
Или Пасат.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=115958641847 … &slink=gogrwm

* Хванала съм едни от първите ми попаднали обяви само като пример за цена и характеристики!!

# 42
  • Мнения: 1 005
Препоръчвам ти Волво , искаш здрав и надежден автомобил . Аз съм с S60 2007 г. в момента , удобен ми е за паркинг , има огромен багажник , 4 врати , за удобството и комфорта изобщо няма да говоря. Преди това бях с S70 1998г.  доста здрав и бърз екземпляр ( буквално мести бусове 😅) . Имам две катастроэи зад гърба си (не по моя вина) и последното нещо, на което ще се кача е малка кола. За мита , който битува - Волво не е скъпо за поддръжка и да - доста е здраво.

# 43
  • Мнения: 969
Абе скъпо си е, за цяло странично огледало ме оферираха 1400 лв... Добре, че сглобихме старото и само огледалото купих.

# 44
  • Мнения: 45
Здравейте, въпроса ми е към жени ,които са изкарал и книжки на 43 години това ми и е детска мечта, но поради ред причини не можах да карам до сега!Има ли шанс жена на тази възраст да кара сега,  и да стане добър шофьор? Моля за вашите мнения?

# 45
  • Мнения: 4 671
Здравейте, въпроса ми е към жени ,които са изкарал и книжки на 43 години това ми и е детска мечта, но поради ред причини не можах да карам до сега!Има ли шанс жена на тази възраст да кара сега,  и да стане добър шофьор? Моля за вашите мнения?
въобще ли не можеш да караш или можеш, но нямаш книжка?
Все повече виждам доста възрастни жени, да не кажа направо баби, които шофират по София. Едва ли са имали коли и книжки по онова време, Тодор Живково Simple Smile.
Да, важно е да научиш и спазваш знаците и Правилника, и да умееш да владееш колата. И в началото по познати маршрути и по-полека.
Че преди два дена една шофьорка щеше да ме отнесе с колата с децата, като направи ляв завой на кръстовище и не изчака отсрещните за направо..... Изтръпнах.....

# 46
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
Взех книжка на 40. Бях подкарвала единствено кола някъде към 25 год. на един черен път за 3 три минути. Демек нищо. Много трудно ми беше и на курса, и на изпита, и после. Но имах желание и сега карам. Далеч съм от добър шофьор, но карам и все повече задобрявам. Изобщо недей да чакаш, а записвай курсовете!

# 47
  • Мнения: 29 338
Взех книжка на 20 и няколко, но така и не се качих да карам. Преди 3-4 години по принуда, т.е. заради детето и неговите дейности като плуване и подобни, трябваше да го водя насам натам и взехме кола автоматик за мен. В началото ми беше трудно и притеснено, но лека полека се случват нещата. Трябва добре да знаеш правилника и да караш внимателно. На друга кола обаче не смея да се кача, само на моята.

# 48
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 291
Леля ми взе книжка на 50! Добър шофьор не знам дали е и колко е добър, но си кара жената и се оправя сама, особено от 3 години насам, откакто почина мъжът й. Мисълта ми е, че ако имаш желание и необходимост, ще се справиш!

# 49
  • Мнения: 15 553
Не мисля, че има разлика между това да вземеш книжка на 20 и на 40. На 40 със сигурност ще си доста по-предпазлив и отговорен шофьор. Важното е веднага след курса да започнеш да караш активно и в началото до теб да има опитен шофьор, за да може да ти дава насоки. Горещо препоръчвам да не започваш с кола със задно. Автоматика и парктроника /камерата/ ти ги препоръчвам

# 50
  • София
  • Мнения: 2 919
.... Горещо препоръчвам да не започваш с кола със задно. Автоматика и парктроника /камерата/ ти ги препоръчвам

То май със задно останаха само премиум марките и то от бизнес клас нагоре Hug Камера и парктроник може да се монтират допълнително, по-важното е колата да е читава бройка и като ламарини, и като двигател, и като ходова част/окачване.

# 51
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
Парктроник мислех да слагам, че паркирането ми беше един малък ад...но свикнах  и сега не ми изглежда от първа необходимост. Съответно не сложих.

# 52
  • Мнения: 4 671
На мен ми е гадно успоредното паркиране, назад съм супер. Ако имате някое клипче, което показва успешно успоредно паркиране как става, моля да споделите Blush

# 53
  • Мнения: 4 590
Аз съм на 43 и взех книжка преди две години. Вярно нито на листовки нито на корнуване са ме късали, но си личи, че вече на тази възраст човек е по притеснен от на 20 когато втурваш от раз и по - бързо свикваш. Чак сега си купих кола.. И правя първи опити с нея. Не трябва да се прекъсва след курса, много хора ми го бяха казали, но при мен така се получи.

# 54
  • София
  • Мнения: 2 919
На мен ми е гадно успоредното паркиране, назад съм супер. Ако имате някое клипче, което показва успешно успоредно паркиране как става, моля да споделите Blush

Явно имате бан в Гугъл Joy Joy Joy

https://www.youtube.com/watch?v=kikLtVLEFaU

https://www.youtube.com/watch?v=l4LcfZeS4qw

https://www.youtube.com/watch?v=hIEEZTTemEc

# 55
  • Мнения: 107
Здравейте, въпроса ми е към жени ,които са изкарал и книжки на 43 години това ми и е детска мечта, но поради ред причини не можах да карам до сега!Има ли шанс жена на тази възраст да кара сега,  и да стане добър шофьор? Моля за вашите мнения?

Ама разбира се Simple Smile на 44, лятото. Карам си почти всеки ден, харесва ми, не знам доколко съм по зле от младите шофьори, семейството и приятелките ми казват че не ги е страх да ги возя и спокойно се качват при мен.

Сега, аз не дрифтвам,
не въртя гуми по светофарите
 и пускам забързаните да си ме изпреварват.

Вече си слушам и музика и водя разговори докато карам Grinning
Споко, какво ни е след 40? Grinning

# 56
  • София
  • Мнения: 6 308
Тая тема е вечна. Simple Smile
Може някой за сравнително кратко време да влезе в час и да стане съвсем приличен шофьор, може и да кара 20 години и пак да не се научи. Simple Smile

# 57
  • Мнения: 4 671
На мен ми е гадно успоредното паркиране, назад съм супер. Ако имате някое клипче, което показва успешно успоредно паркиране как става, моля да споделите Blush

Явно имате бан в Гугъл Joy Joy Joy

https://www.youtube.com/watch?v=kikLtVLEFaU

https://www.youtube.com/watch?v=l4LcfZeS4qw

https://www.youtube.com/watch?v=hIEEZTTemEc
благодаря Simple Smile
Честно казано търсех един клип от ФБ, на който е показано какво да гледаш и как да паркираш добре, ама така и не го намерих Grinning
Не се бях сещала да търся с хора, но ще трябва да се упражнявам, че в тесните улички няма вариант назад, за мое огромно разочарование Smile

# 58
  • Мнения: 969
Взех шофьорска книжка на 18, но първите 10 год не шофирах активно. Смятам се за горе-долу добър шофьор. Приятелката ми изкара курса на 30+ години и е страхотен шофьор! Всеки път, когато ме вози й се възхищавам. Та си мисля, това си е талант, или го можеш или не, което не означава, че тези " без талант" трябва да ползват ГТ😉 Просто по- внимателно шофиране....

# 59
  • Мнения: 9 689
Чак пък талант.. Зависи кой те е учил и какво си запомнил. Оттам практика, оглеждате се по два пъти, престоявате се по-отрано, ако трябва да завивате и не забравяте да си следите обстановката напред и назад в огледалата.

# 60
  • Мнения: 4 671
Да, не помня дали го писах, ама наистина най-важното е добър учител и постоянна практика.

# 61
  • Мнения: 969
Чак пък талант.. Зависи кой те е учил и какво си запомнил. Оттам практика, оглеждате се по два пъти, престоявате се по-отрано, ако трябва да завивате и не забравяте да си следите обстановката напред и назад в огледалата.

Имах предвид, че на някои хора им отдава, а на други не. И не зависи от стажа. Познавам шофьори с по 30 год. опит и ми е жал за колите им защото са дървари....

# 62
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
Моят мъж от добър шофьор стана много лош. Направо ме изкарва извън равновение, като се возя до него. Постоянно прави някакви тъпотии, дразни се на хората, вкарва супер много нерви в шофирането, буквално се залепя на този отпред, ако кара бавно...абе, стана с годините страшен разбирач и той...Пък да не казвам, че превишаването на скоростта за нищо я няма. Стигнах до заключенето, че двамата не трябва да сме в една кола, освен ако не се возим и двамата, а някой трети кара. Нито той харесва как аз шофирам (понякога се туткам и подхождам твърде предпазливо), нито пък аз него. Чудя се кога късметът ще му изневери и ще се помеля някъде... Sad А извън колата не е такъв злобен и дребнав... Давам пример - имаме едно Т-образно кръстовище в квартала, където  много хора изобщо не гледат знаците за предимство и пердашат както им дойдат. Някак автоматично решават, че пътят с предимство си е напред, а не завива. Та един такъв се беше засвяткал, вижда се, че няма да спре, а ММ вместо да намали и да го пусне, настъпва газта, да го бил изплашил и друг път да гледа, не да отнема предимство...и това е постоянно, не единичен случай. Говоря, карам се, няма оправия...

Общи условия

Активация на акаунт