91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 5

  • 47 068
  • 737
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 11 820
Докато всички преглъщат, ще сме на този хал.
Не всички родители на деца, които ще учат в това училище четат Бг мама. Аз също не съм чела предишни теми, защото това училище не ни беше номер едно в желанията, а и най-вече защото през ум не ми е минавало, че елитна гимназия ще има подобна практика.

# 661
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 330
А аз недоумявам защо се случва така. Неведнъж съм го казвала. Тук не става дума за пари (бюджети), за смяна на  сгради, тежки ремонти или други такива трудно разрешими казуси. Там е разбираемо, много фактори влияят. А тук е простичка организация. Ако една работа може да се свърши за 2 дни - например разпределянето на децата по паралелки, учебници, уточняване на смяна - защо не може да се свърши на 30 юли, например. А се чака до последния момент. При все че не става дума за някакво новаторство, към което е трудно да се адаптираш, а за дългогодишна рутина.
То остави за нас, родителите, за самите учители вероятно също е неприятно и стресиращо - на 14 септември да разберат какво ще им е работното време... от утре.

(Моите деца си пишат домашните в събота сутрин. Работата отнема единица време. Но ти е много по-спокойно през целия уикенд с мисълта, че вече си си приключил със задачите. Вместо да чакаш неделя вечер и нещата да стават на юруш. Трябва нещо да се свърши и то отнема еднакво време. Само нивото на стрес е различно. Простичка е логиката. Именно затова не разбирам.)

# 662
  • Мнения: 4 957
На всички ни пречи липсата на организация в НЕГ!

Но това, което съм чувала като причина за късното обявяване на паралелките с поименния им състав, е защита от натиск на родители - чрез познати и познати на познати, да запишат детето си в паралелка с конкретен преподавател в осми клас. Затова първо се обявяват списъците публично, за да се минимизират последващи домогвания за преместване на дете от паралелка "х" в паралелка "у".

Причина за родителския натиск е неравностойността на отделните класни като качество на преподаването. Така кръгът се затваря. НЕГ не обезпечава равни условия за усвояване на езика в най-важния осми клас. Това води до домогване до определени учителки/избягване на други- и напрежение, от което ръководството търси спасение.

Що се отнася до учебниците, за миналата година имам спомен, че бяха обявени по-рано и организирането на закупуването им стана спокойно.

Тържество си мисля, че е вероятно да има само за осмокласниците - на двора, без протяжни речи и програма.

Деветокласниците също не знаят кой къде ще учи, а за по-голяма част от децата предстоят нелеки изпити.   Никой не се оплака от това, че изпитите за Немския отдел са в началото на септември и лятото на бъдещите деветокласници е погубено.

Достатъчно трудна ще е годината. Да си пожелаем здрави нерви и сговорчивост!

# 663
  • Мнения: 11 820
Аз не виждам какъв е проблемът да се каже коя смяна ще са децата, пък нека да си обявяват класните ръководители на 17 септември, ако искат.
Който има лостове за натиск, вече ги е упражнил и детето му е при желания класен.

# 664
  • Мнения: 1 883
8 клас се разделят и част от паралелките са сутрин, част следобяд. И да обявят кои  в кои смени смени са, няма голямо значение, ако не знаете в коя паралка точно сте.

# 665
  • София
  • Мнения: 20 039
Неравностойност в 8 клас, Шарлот, има и другаде Wink, просто  за нея не се говори, което не прави нещата по-добри. Оставя ги скрити-покрити и коментирани само в затворени групи, а народът (учениците) си ходи тихо и кротко на уроци.  Но отстрани - всичко е  розово. Но спирам дотук, нека някои хора  вярват, че другаде тревата е по-зелена по отношение качество на преподаване.

И не, зигизаги, доста хора не са упражнили още натиск, дори и да са искали, и да са имали възможността да се доберат до Директор, Синеочка и не знам още кого,  понеже двама от преподавателите с много стаж и опит със зайците (едната от които особено желана от всеки родител на осмокласник там години наред) няма да са на линия от 15.09 според споделеното по-назад.. И точно затова още повече ще мълчат от управата спрямо преди. Ако досега хората не искаха децата им  да са в Б клас, сега не са наясно каква е картинката и  в още два класа.  С много редки изключения в годините винаги се е знаело на коя паралелка точно кой учител е. И сега като пуснат инфо, че детето Х е в  тази паралелка като буква, която до миналата година е водена от О. Делийска или А. Римпова (напусналите), ще е  ясно още преди старта, че ще е при съвършено нов учител.. Добър, лош, млад, стар, мотивиран или не - божа работа.И баш тогава ще почнат масираните опити за упражняване на натиск с цел промяна на разпределението непосредствено преди старта. Такива опити са ФАКТ в годините дори и след старта. Другаде подобни  родителски набези са просто по-малко, защото паралелките не са еднакви. И каквото се паднало - това е, няма мърдане. Но тук се приемат над 180 деца в 7 абсолютно идентични паралелки.

Последна редакция: сб, 05 сеп 2020, 21:27 от пенсионирана русалка

# 666
  • Мнения: 11 820
Значи съм страшно щастлива, че не съм чела предишните теми и съм си спестила сума ти стрес да мисля коя класна ще се падне на детето ми.
Както и че имам резервен вариант, ако елитната първа немска се окаже поредното прехвалено училище, което е с висок бал повече  заради трудолюбиви деца, отколкото заради високото качество на обучение и кадърно ръководство.

# 667
  • Мнения: 8 536
Най-голямото богатство на НЕГ са децата - силни и мотивирани деца, както и доста учители. Не казвам всички, но голяма част от тях си вършат добре работата и преподават качествено. Няма как да е поредното прехвалено училище, след като при 20- годишно недотам добро ръководство/ да не кажа нещо по-силно/ продължава да е сред водещите и то не само в София.  Ако търсите училище, в което всичко е цветя и рози, винаги ще сте разочаровани.
На фона на цялата мизерия в държавата ни няма как да искаме нещо стопроцентово. Ако човек тръгне с нагласата, че няма да е добре, винаги ще намери теле под вола, сигурна съм. Кризата е повсеместна, и с учители и с ръководители, а и нека да си признаем и с мотивацията на децата. Днешните деца са други деца и макар че за всеки неговото си гардже е най-хубаво и умно, отстрани не винаги е така. Тоест търси се не максимален, а оптимален вариант.

# 668
  • София
  • Мнения: 20 039
Емиа, няколко дребни допълнения ще си позволя само. Simple Smile

Доста щадящо  е това определение за управата...
Училището на финала не е  сред водещите просто - по единствения, макар и доста субективен понякога,  показател в лицето на ДЗИ, години наред е водещо. И само с трудолюбиви и мотивирани деца това не става. Да, ходят на уроци като тези  от много други училища, но имат явно стабилна база, която просто доизкусуряват навън. Една година да е късмет челната позиция, две, ама после става трайна тенденция..
Децата с национална диплома  тази година (тези от София, разбира се) са доколкото помня от четири  училища - СМГ, НЕГ, АК и АЕГ, като от първите три има по 3 деца, от последното две.  Пък нека са прехвалени тези гимназии.. Децата, удостоени с тази награда,  безспорно са умни и можещи ( съвсем наскоро имах възможността за разговор на живо с едно от тях), ама  едва ли сами са се обучили (без никаква учителска подкрепа  в училище)  не само за краен успех 6.00, ами и до ниво лауреати на международни състезания и национални кръгове на наши олимпиади.

Последна редакция: сб, 05 сеп 2020, 21:52 от пенсионирана русалка

# 669
  • Мнения: 11 820
Честно казано нито съм си мислила, че е цветя и рози, нито съм знаела неприятните факти, написани от Русалка.
Приемете, че съм някаква мега непросветена майка, която е оставила детето си само да подреди желанията и така се е озовало в това училище.

# 670
  • Мнения: 8 536
Имате предубеждения още преди да е започнало да учи детето. Не е добре да се тръгва с такава нагласа, особено ако се споделя и с тийнеджъра. Както се казва "ПППП" - предварителната подготовка предотвратява провала. Не е късно да се прочетат малко различни мнения и да добиете по-оптимистична нагласа. Успех желая на детето!

# 671
  • София
  • Мнения: 20 039
Честно казано нито съм си мислила, че е цветя и рози, нито съм знаела неприятните факти, написани от Русалка.
Приемете, че съм някаква мега непросветена майка, която е оставила детето си само да подреди желанията и така се е озовало в това училище.

Мега непросветена едва ли си, извинявай, понеже съвсем редовно следиш седмокласната тема, а там по един или друг повод неведнъж са коментирани същите тези недъзи на НЕГ. А и щом детето ти само  е подреждало желанията си, вероятно самото то се е запознало през приятелчета кое как е  в гимназията и е приело, че е готово да понесе този или онзи неин минус. А  това може би е по-ценно и от прекалената майчина информираност, понеже детето ще учи там, където съвсем само си е  избрало да му е желание 2.

# 672
  • Мнения: 11 820
Много благодаря за информацията!
Явно не съм следила толкова редовно седмокласната тема, колкото на теб ти се струва, защото не си спомням да съм прочела тези 'недъзи' на училището.
Просто не мога да повярвам каква дискусия се заформи от един прост факт - моето недоволство от липсата на яснота коя смяна ще учи детето ми и какви учебници трябва да закупя. Забележете - смяна и учебници.
А не ръководство, учители, класни, Синеочка и тн.

# 673
  • столицата
  • Мнения: 4 524
Без да съм чувала обяснения защо паралелките се обявяват едва на 14.09 винаги съм приемала, че е за да не се оказва натиск за промяна във вече направеното разпределение.
Признавам, че навремето, когато дъщеря ми подреждаше желанията си за гимназии, май не бях чувала за късата клечка ВГ. После четох темите и се надявах да се разминем. Лостове за евентуална промяна на преподавател нямах. Имахме късмет и се падна при страхотен класен.
За мен изборът беше основан главно на 2 неща-желанието на детето ми да учи в НЕГ и впечатлението, с което ни остави Денят на отворените врати в НЕГ с будните деца и ангажираните учители, които срещнахме. С искрените отговори на въпросите, които ни вълнуваха/не винаги положителни за нас/.
Всеки родител минава през дилемата 'Дали направихме най-правилният избор за детето?''. Но въпреки недостатъците на НЕГ, които споделяме тук, фактът, че по-малките братя и сестри на НЕГ-ъри също кандидатстват за училището сочи вече за информиран избор.
И все пак най-важното е всяко дете да се чувства на мястото си и да е доволно и мотивирано, за да преодолява трудностите.

# 674
  • Мнения: 4 957
Русалка е права, че за НЕГ е изписано най- много и всеки, търсещ информация, може да я открие. Последиците от отказа да се проучи бъдещата гимназия е мълчаливо съгласие с всичките й позитиви и негативи.

Общи условия

Активация на акаунт