Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 762
Ditto, благодаря за отговора! Уж се имам за грамотна, а ме затрудниха упражненията на детето Sad.

По другия ми въпрос - давам цялото упражнениe.
В кое изречение НЕ е допусната граматическа грешка:
1. Трудейки се упорито, успехът на учениците от последния гимназиален клас дойде закономерно.
2. Английският е най-важният чужд език в норвежките училища, изпреварващ немския и френския.
3. Трябва да се открият правописните и пунктуационни грешки, допуснати в изпитния тест.
2. Гражданите, присъстващи на събитието, изслушаха и се възмутиха от грубите думи на оратора.

Според мен е 2.
1. "Трудейки се упорито" не граматически е съгласувано с това, за което действително се отнася - учениците, а не успехът.
3. правилно е "правописните и пунктуационниТЕ"
4. правилно е "изслушаха грубите думи на оратора и се възмутиха от тях".

# 676
  • Мнения: 1 912
Може ли малко помощ?
 Защо Я се променя в Е в думите:
всякога- всекиго
спряна - спрени

Защото в следващата сричка има И.

Колкото до казуса с граматичните грешки- в изречението за английския няма грешка.
Деепричастието го коментирах по-напред;
правописниТЕ и пунктуационниТЕ;
изслушването и възмущението не става ясно дали са причинени от едно и също.

Beretsheri е коментирала преди мен.

# 677
  • София
  • Мнения: 2 246
Beretsheri, Елиас,
Благодаря ви много.
По принцип разбирам защо трябва да е номер 4. Но девойката трябва да посочи каква е граматическата грешка в грешните изречения, а не да ги редактира. Как да формулира отговора си?

# 678
  • Мнения: 6 030
Какво се иска в тази задача?

# 679
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
Какво се иска в тази задача?
Членуване (1 изречение - пояснява непряко допълнение и се членува с кратък член; 2 изречение - пояснява подлога и се члененува с пълен член) и слято писане на отрицателна частица НЕ в изречение 3.

# 680
  • Мнения: 6 030
Благодаря! Под особености  на правописа търся е или я, двойно н, двойно т. Въобще не мисля за пълен член. Него го слагам в графа граматично, а не правописно правило. Явно греша.

# 681
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
Благодаря! Под особености  на правописа търся е или я, двойно н, двойно т. Въобще не мисля за пълен член. Него го слагам в графа граматично, а не правописно правило. Явно греша.
Да, така е. "Изяснете особеностите при употребата на сегашните деятелни причастия..." щеше да е по-коректната формулировка. Но и така един ученик няма да е наясно какво да търси, ако не му се подскаже.

# 682
  • София
  • Мнения: 3 762
Моля за малко помощ...
Изразни средства на които се дължи въздействието на речта в Немили-недраги (7кл.)?

# 683
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 382
Моля за малко помощ...
Изразни средства на които се дължи въздействието на речта в Немили-недраги (7кл.)?

тук, към края

и тук "възходяща градация в глаголните форми...", "повтарящи се глаголни форми в бъдеще време..."

# 684
  • София
  • Мнения: 2 408
Моля за малко помощ...
Изразни средства на които се дължи въздействието на речта в Немили-недраги (7кл.)?
Аз само да вметна, че изразните средства са отпаднали от програмата за 7-ми клас, което много учители и школи спестяват.
Ако каже, например: Употребата на “………..” в преносен смисъл внушава…..- няма да бъде грешка.

# 685
  • София
  • Мнения: 3 762
Запишете какво изразно средство представляват подчертаните думи/изрази:


Младежа не е водил записки,а тези изразни средства,които намирам в гугъла са някак,как да кажа…специфични …незнам ако взема да помагам да не объркам съвсем нещата…
На 1) е писал повторение,а на 3) метафора.Незнам какво са взели…
Този материал са го минали,можем и да не го пишем,но е хубаво да го изясним.

# 686
  • София
  • Мнения: 762
1. повторение
2. метафора
3. метафора (а аз чувам и алитерация с ж)
4. градация
5. инверсия
6. повторение
7. синекдоха
8. етимологична фигура
9. антонимия
10. анафора
11. синтактичен паралелизъм
12. антитеза

# 687
  • Мнения: 19 376
Скиорче, от тази година ли е промяната? Миналата година ги учиха и ги имаше дори в помагалата.

# 688
  • София
  • Мнения: 2 408
Скиорче, от тази година ли е промяната? Миналата година ги учиха и ги имаше дори в помагалата.
В новия учебен план за 7. клас от 2019, вече не фигурират. Фигури, тропи и т.н. са прехвърлени в учебния план за 8-ми клас.
Дискутирахме го в седмокласната тема. Попитах и учителката по БЕЛ от училище и тя потвърди. Но каза, че все пак е важно да знаят какво е матафора, епитет или сравнение. Иначе насочва децата да казват, че думата е  “с преносно значение”.
В школите продължават да си ги учат и според мен го правят, за да се “надцакват” на НВО с тезите, разчитайки на допълнителни точки за назоваване на изразни средства.

# 689
  • Мнения: 6 030
Въпросът ми не е съвсем за тук, но да питам. Може ли да се каже "суверенна нация"? Суверенна държава-да, но нация...

Общи условия

Активация на акаунт