Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 41
Здравейте, имам нужда от съвети за бързо и експедитивно вършене на домакинската работа в рамките на 40 минути на ден от двама души. Как си организирате ежедневието така, че да  е максимално бързо?  Въпросът ми е най-вече към работещи майки с малки деца, които не са перфекционисти на тема идеален дом, а поддържат чисто, подредено и прилично, но не образцово. И двамата работим от вкъщи и сме с две доста малки деца (2 год и половина и 5 м.). Основните домакински задачи са свързани с ежедневно готвене и пране, но има и чистене и най-вече подреждане. Къщата много често е в доста трагичен вид...и двамата с мъжа ми сме разхвърляни хора и доста далеч от чистофайници, но сега в името на децата, искаме да поддържаме някакво ниво на спретнатост. Допреди няколко месеца имах детегледачка, която ми помагаше и с почистването и готвенето, когато изоставах със задачите, но покрай бебе и кърмене, а после и извънредно положение, решихме да сме сами.
Например, интересува ме как си организирате почистването на подове и подреждането на играчките, пореждането на дрешките, готвенето и др такива, че да е максимално бързо и ефективно.

# 1
  • Мнения: 24 638
За готвенето пръв помощник ми е слоукукърът и залагам на манджи, които сами се готвят, а не се налага аз да вися до тях и да ги омагьосвам. Освен това, когато варя боб или леща, винаги слагам двойна доза. Половината или замразявам, или запечатвам в буркани на винт и така следващия път не губя време за варенето им.

# 2
  • Mediterraneo
  • Мнения: 25 237
Откакто имам акумулаторна прахосмукачка, тип метла, се родих! Не съм вадила голямата от месеци. Минавам през вечер- две цялата къща за не повече от 7-8 минути, без кабели, бързо и лесно. Отделно децата си почистват постоянно бюрата и около тях с нея.
Когато съм на работа, гледам да заредя с неща за ядене, които се готвят бързо или на фурна. Пържоли различни видове, пилешки крилца мариновани, наденички. И вечерята ми е готова за половин час- гювечета, месо в плик във фурната с 3-4 картофа вътре, месо и зеленчуци на грил тигана. Салата, таратор и нищо сложно.

# 3
  • София
  • Мнения: 24 795
Подреждането ми е най-голямата мъка. Оттам нататък е лесно - миялна, пералня, прахосмукачка. И аз "готвя" като Тарталета.

# 4
  • Мнения: 271
Приберете всичко, което не се ползва ежедневно. Разгледайте от какво можете да се отървете и определете място за всичко останало. Има информация в интернет за типове подреждане на всякакви неща. Колкото по-празно, толкова по-лесно. Най-времеемко е прибирането. Чистенето и готвенето се нагаждат с подходящите уреди, както са посъветвали по-горе.

# 5
  • София
  • Мнения: 4 631
Добро планиране му е майката у нас. Имаме си вече някаква рутина, знаем кое колко време ни отнема и следваме рутината. Винаги първо пускам пералня, после започвам подреждането, след това пускам робота да чисти подовете и започвам да готвя. През това време мъжът ми минава с парочистачката и занимава малкия. Като и пералнята е готова простираме и излизаме навън. Това е за почивните дни.
В делничните нещата са по-разкъсани, защото съпругът ми работи, но пак гледам да съм подредила задачите така, че уредите да работят най-оптимално.
Може би най-важното ни правило е, че вечер подреждаме играчките и мием чиниите, защото на сутринта е ужас ако от вечерта не е оправено. Другото е, че гледаме да не оставяме нещата да се натрупат - като има изцапано в хладилника, по пода или на плота го чистим веднага, в банята подсушаваме стъкления параван след всяко къпане.

# 6
  • Мнения: 93
Относно почистването съм си изградила една система и с когото и да я споделя, остава доволен и я ползва. Не е кой знае какво, но има последователност и не местиш безкрайно едни предмети от едно място на друго. Действам така - избирам си от коя от четирите стени в стаята да започна подреждането. Започвам от единия край на стената и според зависи, какво има там - подреждам, прибирам, бърша прах. Така изреждам четирите стени и остава пода накрая. Пускам прахосмукачка и измивам с мопа. Не отнема много време.
Не съм много по готвенето, но там също имаме система. Един ден седмично поръчваме храна и един хапваме навън. Откакто е карантината, два пъти седмично поръчваме. Правя си заготовки, като сварявам повече месо в повече вода и замразявам бульон и месо. Ползвам ги за супи, ориз, грах и т.н.

# 7
  • Най-красивия град
  • Мнения: 8 191
Аз започвам с пазаруването.
Веднъж месечно пазаруваме основни продукти-брашно,олио,захар,ориз..
Прах за пране-купувам 10кг и ми стига за 2 месеца


Останалите неща-веднъж седмично
Месо например-гледам да има за цялата седмица.
Разпределям го в торбички и прибирам във фризера.
Зеленчуци-картофи,лук,зеле...

Когато започна да готвя искам да не ми липсва нищо.
Като погледна с какви продукти разполагам и ми идват идеи за готвене.

Сутрин слагам една тенджера супа на котлона.
В кукъра готвя основното ястие.
Пускам хлебопекарната.
Така до обед имам супа,основно и домашен хляб.

Прахосмукачката е робот.Пускам я сутринта.
Баня,тоалетна,прозорци-чистя с парочистачка.
Много по-лесно е и по-бързо.

Пране-пералня пускам почти всеки ден.
Мразя натрупани мръсни дрехи.
Ползвам сушилня,не простирам.
Гладя веднага ,да не се събират много дрехи за гладене.
Подреждам веднага изгладените дрехи.
Играчки-леглото в детската е с повдигащ механизъм-дъщеря ми съм я научила да си ги прибира там.

Съвременните уреди спестяват много време.
И не отлагам днешната работа за утре,защото тогава става двойно повече.

Последна редакция: чт, 11 юни 2020, 13:55 от -veni-

# 8
  • София
  • Мнения: 3 392
Аз следвам няколко прости правила за подреден дом:
1. По мебели и повърхности няма нищо излишно - всякакви украси, каренца, фигурки и подобни са премхнати, с 1-2 лесно подвижни изключения. Същото важи за книги, дрехи и различни неща, които всеки си прибира в шкафа и вади само при реално ползване.
2. Вкъщи настилките са лесни за чистене - ламинат и гранитогрес, а ежедневното почистване се прави от прахосмукачка-робот. През няколко дни мием пода с моп.
3. Всеки вкъщи има ангажимент да си сложи мръсните дрехи за пране, да си прибере чистите, да си сложи съдовете в миялната, да забърше след себе си от трохи и вода. Всякакви такива действия, които се правят на момента, вкл. банята се забърсва с моп и се оставя да се проветри след къпане.
4. Готвим по-прости за приготвяне ястия, които не изискват дълго стоене над печката. Правя и аз заготовки. Съчетавам приготвянето на няколко ястия - примерно, варя месо и после го готвя с картофи, а в още топлия бульон слагам зеленчуци и фиде и така стават 2 манджи едновременно.
5. Пералнята е със сушилня и се пуска вечер, заедно с миялната. Двата уреда ми пестят много време и усилия.

# 9
  • Велико Търново
  • Мнения: 3 549
Поставяйте всичко на мястото си, не разхвърляйте вие самите. Когато човек е подреден, много по лесно поддържа подредба и чистота.
Готвенето - идея си нямам как да се подготвя за 3 дни напред дори. Уж пазарувам необходими, ядливи неща, правя, приготвям и накрая все не ми се яде " такова" и се оглеждам за нещо друго...
Любимо ми е някой като дойде на гости и ми каже " леле колко ти е хубаво и подредено, все едно нямаш малко дете"... Ами и на мен ми е хубаво и подредено, ама то не се създава само, а иска все някой да нарежда и прибира.

# 10
  • Mediterraneo
  • Мнения: 25 237
Аз да ви кажа, с малко дете даже е по- прибрано, отколкото с тийн! Да, разпилява играчки и прави трохи, докато е малко, но в един момент започва да си прибира играчките( даже им харесва) и да яде все по- чисто. Докато тийнейджърката вкъщи пилее дрехи, козметика, учебници навсякъде! Постоянно сме в конфликт за тези неща, защото аз подире им не вървя. В тяхната стая се оправят сами. Малката все още не е на този етап, дано не задмине кака си!

# 11
  • Мнения: 3 684
За дрешките и играчките, може да се използват кутии. Например:
https://www.ikea.bg/products/small-storage-organisers/storage-bo … a-kutia/40249353/
Особено за играчките е добре. Прибираш една част, все едно ги няма, за да не изсипва всичко на пода и да не играе с нищо. Като поиграе една седмица, прибираш тези и вадиш "новите".
Отърваваш се от всички домакински джунджурии, които не ползваш, а тези, които ползваш рядко, се прибират в някой дълбок шкаф, за да няма много натурии, които да се разхвърлят.
Всякакви брошури и списания се преглеждат, ако ще се преглеждат ,и заминават в кофата. Храненето се извършва на едно място в къщата, а не да се разнасят чинии, чаши, трохи и т. н и да се мърси навсякъде.
Хубаво е вечер и детето да участва в прибирането на играчките, нищо че е малко. Докато единия къпе децата, другия може да оправи кухнята. По-късно вечерта биха могли да се приготвят продукти за готвене на другата сутрин или пък да се сготви вечерта (не знам какви са ви работните графици).

# 12
  • Мнения: 24 638
Седмичното меню помага да се организират пазаруването и готвенето. Разбира се, имам предвид гъвкаво меню, а не след като е написано "сряда - мусака", мусаката да се яде именно в сряда, без никакъв шанс за вторник или четвъртък.

# 13
  • Mediterraneo
  • Мнения: 25 237
Така правя и аз, планирам в широки граници. Знам, че трябва да имам картофи и кайма за една мусака, пък кога точно ще е през седмицата, няма значение.

# 14
  • София
  • Мнения: 5 760
Пазарувам веднъж седмично, готвя два пъти седмично с тенджера под налягане (3 бр.). Готвя по 2 - супа и готвено. Вечеря - супа за детето, салата за възрастните (грижа на мъжа ми).
Режем с чопър, мъжът ми отговаря за заготовките, аз готвя. Средно за час и половина има 2 манджи, които стигат за 3 дни.
Електроуреди - съдомиялна, пералня, сушилня. Мъжът със съдомиялната, аз - за пералня и сушилня (товарене и разтоварване). Роботи - прахосмукачки 2 бр., програмирани и миещ робот.
Бърсане на прах и почистване на маси/шкафове - детето.
Прахосъбирачки - минимизирани. Подове - без килими, без пердета, домашният текстил е сведен до минимум. Играчки по контейнери, дрехи в гардероба - само сезонни.

Общи условия

Активация на акаунт