Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблем с наемодател

  • 2 454
  • 46
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9
Здравейте! Имам въпрос свързан с вече бивш наемодател..Нека започнем с това : в този апартамент живяхме около 8 месеца при което имаше супер високи сметки за ток,следователно наемодателката пожела да смени електромера защото и споменахме че може да е от там проблема..Това се случи Декември-Януари..Смени се електромера проверки разни глупости абе до тука окей...Дойде обаче момента в който трябваше да се махнем от там понеже сметки продължаваха да се вдигат..Следователно излезнахме от апартамента на 15-ти Май и трябваше да получим остатък от депозит на 15-ти Юни! Уговорката ни беше че тя ще плати остатъка от сметките за Ток и Вода!! Подчертавам: ТОК И ВОДА! Преди три четири дни идва време да получим депозита така и тук започват ядовете
1-во Не ни беше предаден лично от нея а беше оставен в един магазин,без документ който да подпишем че сме приели без нищо
2-ро при отваряне на плика остановяваме че парите са много по-малко от колкото трябва да са и виждаме бележка че си е одържала парите за този електромер при условие че няма никакво право,а и сме живяли там 5 месеца след смяната а не е казала че ще ги одържи да обратното! Така че ще помоля без излишни коментари искам някой да ни посъветва какво да правим! Благодаря ви предварително!

Последна редакция: сб, 20 юни 2020, 15:01 от Не се сърди, човече

# 1
  • Мнения: 7 318
Аз мисля, че ако сте били със стандартен договор за наем, който обикновено е 1 година, а се напуснали на 8мия месец, по принцип, стандартно, не ви се полага обратно депозита. А са ви го върнали след приспадане на разходите, и се казва Благодаря.
Колко са ви били сметките? Всеки си мисли, че са му високи, но обикновено се оказват нормални.

# 2
  • Мнения: 2 759
И кой ви каза, че ви е оставила плик в магазин, вие съгласихте ли се на такъв вариант?
Не става ясно каквъ ви  е бил договора, имали ли сте и други сметки за плащане след излизането. Новият електромер би трябвало да се поеме от Наемодателя, но ако го е направила, заради вас, да ви помогне, един вид сте я вкарали в излишни разходи, има някаква логика да си ги удържи.

# 3
  • Мнения: 337
Всичко зависи от договора. Ако нямате такъв или не е добре оформен, върнатите пари от депозита са си бонус. Ако имате договор, разгледайте го обстойно. Той е базата, на която да стъпите, а не отношенията с наемодатели в общия случай.

# 4
  • Мнения: 136
Т.е. тя е сменила работещ електромер, защтото сметките ви се струват големи? Ми да, няма лошо да си го платите (и да си вземете електомера)

# 5
  • Мнения: 41 026
Предвид това, че сте се изнесли преди края на договора, въобще не е трябвало да ви връща депозита.
В случая се е оказало, че вие сте си ги харчили тези киловати, а не е била причината в електромера, затова смятам, че е правилно вие да поемете сумата за безсмислената смяна.

Ако в апартамента не е живял никой след вас, също смятам за редно да ви се удържи сумата за сметките за последния месец.

 
Цитат
1-во Не ни беше предаден лично от нея а беше оставен в един магазин,без документ който да подпишем че сме приели без нищо
Това е в ущърб на наемодателя, защото можете да кажете, че не сте ги получили и той няма как да докаже, че ги е предал.

Според мен човекът е бил повече от коректен.

# 6
  • София
  • Мнения: 5 812
Високите разходи за ток произтичат обикновено от електроуредите, които се използват и по-рядко от електромера. Ако електромерът не е подлежал на смяна, но го е направила заради вас, нормално да си го приспадне като разход. Можело е и да ви го опрости, но реално сте се изнесли по-рано, обикновено договорите за наем се сключват за период от една година.
Като цяло и аз смятам, че наемодателят е бил коректен с вас.

# 7
  • Мнения: 2 285
Нищо некоректно няма от страна на наемодателя. Некоректни сте вие.

# 8
  • София
  • Мнения: 540
Възможно ли е вие да сте манипулирали електромера, и като са дошли техниците за смяната, да са видели, че е бърникано.
Умишлена повреда се заплаща от наемателя. А техниците не са, да пасат трева.
Имал съм наематели, които разпечатват пломбите на електромера, откачат го, и след няколко месеца си отиват.
Идват техниците от доставчика, и ми тряскат огромна глоба + смяна на електромера.
Така че, случаи всякакви.

# 9
  • Мнения: 9
Аз мисля, че ако сте били със стандартен договор за наем, който обикновено е 1 година, а се напуснали на 8мия месец, по принцип, стандартно, не ви се полага обратно депозита. А са ви го върнали след приспадане на разходите, и се казва Благодаря.
Колко са ви били сметките? Всеки си мисли, че са му високи, но обикновено се оказват нормални.

Договора се прекрати по взаимствено съгласи с предизвестие както му е реда! И не не сме манипулирали нищо! Сметките ни бяха в размер ит 160 до 230 лв за двама човека които сме работели по 12 часа климатици са работели не повече от два месеца и то с паузи тоест ако го пуснем тази седмица следващата не го пускаме! И когато техниците видяха че единия климатик гълта много ток тя започна да спори и реши да смени електромера!

Последна редакция: сб, 20 юни 2020, 21:34 от Не се сърди, човече

# 10
  • Мнения: 7 318
Добре, не се афектирах толкова 😃
Искам да ти кажа, че когато спирате и пускате климатиците, е по-скъпо, отколкото когато вървят постоянно, но поддържат температурата.
Нашите наематели плащат 450 лв. На месец. Така че вашите 160 лв не са чак толкова много.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 23 399
Преди две години смених старичък климатик с нов, инвертор. Сметките ми за ток паднаха наполовина, буквално. Нищо чудно наистина харчовете ви да са реални, просто уредите да са били по-големи консуматори отколкото сте очаквали.

# 12
  • София
  • Мнения: 10 116
За кой град става дума?
В София електромерите са собственост на ЧЕЗ.
Миналата седмица сменяха в блока ми. И няма - искам, не искам.
Не сме плащали нищо. Наясно съм, че цената на уреда и подмяната му са включени в цената на тока.
Сметките ви са били нормални за есенно - зимния период.
Това, че на вас не ви стигат парите е друга история.

# 13
  • Мнения: 2 759
Предвид това, че сте се изнесли преди края на договора, въобще не е трябвало да ви връща депозита.
В случая се е оказало, че вие сте си ги харчили тези киловати, а не е била причината в електромера, затова смятам, че е правилно вие да поемете сумата за безсмислената смяна.

Ако в апартамента не е живял никой след вас, също смятам за редно да ви се удържи сумата за сметките за последния месец.

 
Цитат
1-во Не ни беше предаден лично от нея а беше оставен в един магазин,без документ който да подпишем че сме приели без нищо
Това е в ущърб на наемодателя, защото можете да кажете, че не сте ги получили и той няма как да докаже, че ги е предал.

Според мен човекът е бил повече от коректен.
Ако някой се изнесе преди края на договора - това значи ли, че не му се връща депозита?? Само, ако е записано в договора при какви случаи се задържа депозита. Депозитът служи за гаранция на мебелировката, евентуално неплатени сметки, ако има и друго, трябва да са се договорили и, че се удържа при предсрочно напускане.

Наемодателят има свидетели служителите на магазина, за предаването на плика с пари.

# 14
  • Мнения: 9
Говорих с адвокат. Лек ден!

Последна редакция: нд, 21 юни 2020, 20:58 от Не се сърди, човече

Общи условия

Активация на акаунт