Образователен Говорилник - Виртуално бистро (7). Вълнения.

  • 26 404
  • 744
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 19 997
Дано Ушагелов не води часове в НПМГ. Звучи отвратително разказаното.

Санака, не знам дали ще ни стигнат желанието и силите за всичко. По-скоро не. Ще видим.
Лейди, да.

# 586
  • София
  • Мнения: 16 199
Е, да, подготовка за химия и биология, наред с подготовката за НВО си е допълнителен напън, няма спор. Мисълта ми е, че ако реши да се явява на олимпиада по двата предмета, няма да я натовари да се яви и на двата изпита от Чакалов по същите предмети - така или иначе се е готвила по предметите в някаква степен, а повечето изпити увеличават шансовете /нали се взима по-високата оценка/.

# 587
  • София
  • Мнения: 1 777
Дъждец, не мисля, че си права с това за ужасно звучащия разказ. Съжалявам, ако така се разбира, но контекстът на сина ми е съвсем позитивен.

Нужни са и експанзивни, и колоритни учители, изобщо всякакви - полезен е, както сблъсъкът с всякакъв тип натури и авторитети, така и да се научат диванетата да се справят с такива, да учат от такива и т.н.

Тийнът винаги е социално зло, независимо от поколението. А тия нашите настоящи си мисля са свръх бета версия на resident evil. Добре, айде, повечето от тях. И като се съберат по 20-30 такива на едно място... и става страшно. Поне за моята психика и нерва. Така че, вярвам, че и учители тип Ушагелов са нужни.

# 588
  • Мнения: 7 682
Скрит текст:
Ема наистина много смешно име - все едно има гел на ушите Grinning Grinning

# 589
  • Мнения: 19 997
Миленита, това ми прозвуча унизително:
"...от нищото обичаше да изпитва хора пред целия клас, да ги подиграва и да им крещи"

# 590
  • София
  • Мнения: 1 777
Това е спомен на 13-14 годишно хлапе, когато всичко им е “от нищото”, а в нашите очи е “от всичкото”. Цветно си представям как, напр, моят дървен философ са го изпитали, щот много му знае устата или щот си лафи с комшията по чин, а за него това е било “от нищото”.  Както и че не ти остава нищо друго освен да се разкрещиш, като се опитват да ти се качат на главата и/или шумят и разсейват останалите. Та, не приемам аз за чиста монета, че само даскалът е агресивен. Не че няма такива случаи. Но обикновено първоизточникът са децата. Или поне всяка такава история има ПОНЕ две гледни точки.

# 591
  • Мнения: 7 275
Помня една родителска среща, вероятно, когато голямата ми дъщеря е била възпитаник на смг, защото за малката се отказах да ходя на родителски срещи.
Ушагелов влезе да се представи и той един от учителите, които ще помня.Имаше излъчване този човек, говореше уверено и с респект. Много, много ми хареса.
Пък те децата пречупват през тяхната си призма. И са си прави!

# 592
  • София
  • Мнения: 9 017
Дъждец, добре те е посъветвала Санака - оли и състезание по двата предмета. Училищната подготовка, интерес на детето и самоподготовка като някоя друга решена олимпиада стига. Олимпиадите са постижими
Скрит текст:
моето на 5 общ./училищни и 3 областни ходи (енергоспещяващ и у-ще извън всякакъв топ, като изключим учителите по природно науки, но не са го готвили специално в училище)


Състезанието е малко по-трудно от обл.оли и за 1/2 от времето.

107 и НПМГ ги делят няколко успоредни улици. Първото е било със статут "филиал" на второто, каквото и да е значи това, имало е някакъв вътрешен изпит, но не знам дали не е бил само по математика (Евриката - бе и за прием в 107). Последните по този формат май завършиха миналата година.
Състезанието за прием го възстановиха преди 3 г. Има нюанси в условията формирането на бала за прием през тези 3 г. През миналата трябваше оли да е поне 60% от максимума.

# 593
  • Мнения: 19 997
.

Последна редакция: пн, 19 окт 2020, 16:08 от Дъждец

# 594
  • Майничка
  • Мнения: 13 790
Навремето, когато и събота беше учебен ден, да не сме се повредили нещо?

# 595
  • Мнения: 7 682
Да, ама никога нямахме толкова часове, колкото имат сега. Сега още от 1 клас в държавните училища започват с по шест часа дневно. В частните са по десет. И в държавните стават толкова, защото повечето деца ходят после на занималня.
Ние имахме по шест часа дневно чак в гимназията. В първи-четвърти клас имахме по четири часа на ден, никога повече от четири, като единият беше или физическо, или пеене, или рисуване.
От пети до седми клас имахме по пет часа, и никога повече. Чак от осми клас станаха по шест часа и не помня дали вече и съботата не беше неучебен ден. Чак до края на гимназията никога не сме имали повече от 6 часа на ден.
Също никой от нас не е ходил по курсове, състезания и какво ли още не.

# 596
  • Мнения: 19 997
Гаргамела, не сте се повредили, но явно ние сме по-глезени и не можем да поемем такова натоварване. Имаме и друг живот извън ученето по цял ден.

# 597
  • Мнения: 7 682
Дъждец, не обръщай внимание, тук много хора смятат, че децата имат неизчерпаеми сили и колкото и да учат, все ще им е малко и винаги може и още. Добре, че моите родители не са били такива навремето, ама то и никои родители навремето не бяха такива.

# 598
  • София
  • Мнения: 2 925
Дъждец, кои часове не карате в училище, биология и химия ли? Не са ли задължителни в общообразователната програма в 7-ми клас? Много отчайващо ми звучи твоят пост.

# 599
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 610
Преди 25 години имаше съботни курсове по математика в НПМГ - от 8 до 13
И ускорени по профила от 15 до 30 юни - всеки ден по цял ден.
После не помня как беше, голямото ни момче май влезе само с олимпиада...

Общи условия

Активация на акаунт