СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 798
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 725
  • Мнения: 2 182
Застройка за супа.
Госпожата осигурявала всичко останало.
А супата къде готвеха? Не съм чувала вече да има училища с кухни за ДБТ.

# 1 726
  • софия
  • Мнения: 30 430
Много бяха яки часовете по трудово. Кабинетите бяха разпределени между 6-то, 133-то и 7-мо и беше идеалното извинение да се върнеш след средата на следващия час. Не че разстоянието е голямо. Помня, че готвихме постна картофена супа, сандвичи правехме. Най-тъпо ми беше металообработването.
Сега детето не е имало нито един подобен час, а в 133-то категорично кабинетите ги няма. Никога не е готвила нищо в училище.

# 1 727
  • Мнения: 50 762
В 138 по времето на едни доп.часове по програма оборудваха такъв кабинет и беше адски фурор ( за сметка на тоалетните на единия етаж). Но след време го спряха. Интересно е за децата.

# 1 728
  • у дома...
  • Мнения: 3 675
И при баткото беше забавление в часовете по готварство. Що яйца и кисели млека се занесоха ... Чак търговия бяха развъртели. Един бил гладен, забравил да обядва, друг му продал кофичка кисело мляко за 1 лев, защото имал в повече. Чакаха ги с нетърпение.

Вече има изнесен образец на заявлението за помощта за осмокласници.
https://asp.government.bg/bg/deynosti/sotsialno-podpomagane/sotsialni-pomoshti
Ние не отговаряме на критериите. Детски съм взимала само една година, веднага след майчинството като се върнах на работа.

# 1 729
  • Мнения: 2 182
Zvanche, и по електротехника беше кофти - ако не си си научил уроците по физика, нямаше шанс да ти светне крушката 🙂

# 1 730
  • Мнения: 24 467
Кое не е вярно? Едно време имахме оборудвана кухня, кабинет по електротехника, по дърводелство... в център по трудово обучение. Готвехме на печки, месихме тесто...
И моите са носили нарязани продукти, за да подредят на сандвич и салата, но изобщо не е същото.

И ние по трудово обучение имахме оборудвана кухня и готвенето не се свеждаше до сандвичи и салати, а си беше истинско готвене. Сандвичи и салати децата ми правеха в градината, носеха материали от къщи, нарязани и си ги редяха там. Не може същото да е пълнеж за деца с по 5-6 години по-големи само поради липсата на база. Това е много груб отбий-номер.
Шиенето си беше при нас на машина и момичетата си ушихме дори поли, моята си я носих години след това. Нашите в пети клас учиха устройство на шевната машина. Без да са виждали такава през плет в училище.
По дърводелство правихме танури. Сега се учат теоретично видове материали - голям праз.
Правили сме чукчета по металообработване. Сега урокът е няколко изречения за видове метали.
Кабинет по електротехника масово днес децата не са и сънували.  Изучаването на раздела се състои в преповтаряне на съответния дял от физиката. Що?
Имахме и истинско техническо чертане - с детайли от дърво с различни форми и разрези. При детето сега по ДБТ само този раздел се кара истински - с детайл и изискване за чертеж и оразмеряване. Вероятно защото там най-малко училището и държавата трябва да вложи. И машини и оборудване не са необходими. Вложението е изцяло наше - картон, чертожни материали. Училището предоставя детайла само.
...
Бих заложила в момента на добра гимназия с отлично преподаване на основните дисциплини и чужди езици.
Защото всяка средна професия, предлагана от професионалните гимназии, в момента може да се научи на курс за няколко месеца, както и желаещият да стане частен ученик към професионалнагимназия и там да си положи и съответните изпити и да си вземе кетапа. Но общото ниво от години там, за огромно съжаление, най-често е ниско с някои минимални изключения.
А с няколко месечни курсови ни език ще се научи, нито основните предмети на що-годе добро ниво. Щом отлична оценка по БЕЛ се пише за посещение на театър, а по математика - за решени 3 задачи от учебника на домашно, което всеки може да ти го напише.

# 1 731
  • София
  • Мнения: 2 635
Първи, втори, трети ешалон... Толкова дълбоко не разбирам тази категоризация, че няма накъде. Извън няколко гимназии, които традиционно си държат челните позиции (и има защо), останалото е мода за съответната година, която качва или сваля бала за вход. Не променя текучеството на учители, управлението на училището и т.н. “Елитни” езикови гимназии не могат да си задържат учителите по основния език, нямат такива и за втория чужд, но се избиваме да се наврем там. Няма значение, какъв е интересът на детето, къде са му силните страни, важното е в кой ешалон се е наместило. Станах свидетел на много такива критерии при избор на гимназия : ”- Искаш испански?! Да, ама за първа испанска не ти стига бал ( нищо, че за 22-ро стига идеално). Ще учиш във ФЕГ, 133-то или 73-то,защото са от едикой си ешалон...”
Детето ни искаше езикова гимназия, НЕ за първи и влезе където му стигна бала по точно тези критерии. Не ни е и хрумнало да я тикаме някъде, където е “по-престижно”, в опит да изцедим бала й максимално. Да беше учила още повече за матурите и училището й нямаше да е на един хляб път от къщи. Това е и дано има късмет, какъвто пожелавам на всички деца.

Конкретно тази година и при този набор не мисля, че нещата стояха така поне тука в темата. Масово родителите подкрепиха децата си да учат това, което искат и масово както се казва се "похаби бал". Сещам се само за един случай (и то от нередовен потребител), където детето е искало да си остане май беше в 18то, но мама не позволила, защото видиш ли не било от първите. И пример за другото - Ния на Мария си искаше ФЕГ, а балът й стига за всяка паралелка. Ами майка й я подкрепи. Ани на Просто майка искаше да учи испански език и писаха само училища с испански и понеже балът не стигаше за 164то детето си написа 30то с испански, приеха си го там и е супер доволно. И още мноооого такива примери с мноооого от нас.

# 1 732
  • Мнения: 5 234
Кажете моля къде ще можем да видим местата за 4-то класиране? На сайта на всяко училище ли? А ако не са склонни да публикуват?

# 1 733
  • Мнения: X
И на сайта на РУО, но не с всичките им движения.

# 1 734
  • София
  • Мнения: 7 672
Имам спомен, че сме готвили два пъти в училище навремето.
Един път руска салата и втори път печено пиле.
Нито една от нас не се престраши да пипне суровото пиле. В седми клас беше дошло едно ново момиче от ромски произход, много симпатично. Та точно тя чевръсто свърши всичко, иначе никакво печено пиле нямаше да има накрая.
Също така помня, че трябваше да шием калъфки за възглавници. Моята я уши баба. Като цяло всички ги донесоха готови, та подозирам, че масово сценарият е бил същият.
По дървообработване направих заготовка за моливник със съвършено пробити дупки, но така и никой не даде зор да ги довършим. А лопатката за фъстъци я направих като изрязах с ножица някакъв бирен кен (сигурно е бил подарък от Кореком). Но не стигнах до закрепването на дръжката.
Та общо взето това беше трудовото тогава.

# 1 735
  • Пловдив
  • Мнения: 44 314
При нас готвиха няколко пъти...спомням си за спагети Simple Smile и моят син после разказваше как това са най-вкусните, които е ял някога Wink Бяха разделени на грепи и всеки носеше по някой от необходимият продукт.
В друг от часовете бяха правили свещник от ламарина мисля нещо беше, който си е годен за ползване.Бродираха и т.н.

Моите такива часове още си ги спомням...

# 1 736
  • Мнения: 252
Вече има изнесен образец на заявлението за помощта за осмокласници.
https://asp.government.bg/bg/deynosti/sotsialno-podpomagane/sotsialni-pomoshti
[/quote]

дали има минимален доход на член от семейството, за да кандидастваш за тази еднократна помощ? не виждам описан такъв?

# 1 737
  • Мнения: X
Чл. 12а. (Нов - ДВ, бр. 55 от 2020 г., в сила от 01.07.2020 г.) (1) На семействата, чиито деца са записани в осми клас на държавно или общинско училище за учебната 2020 - 2021 г., дирекция "Социално подпомагане" отпуска еднократна помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, когато децата живеят постоянно в страната и не са настанени за отглеждане извън семейството по реда на чл. 26 от Закона за закрила на детето.
(2) Помощта по ал. 1 се отпуска на семейства по чл. 3, т. 2, 3 и 5 от Закона за семейни помощи за деца, при условие че средномесечният доход на член от семейството за предходните 12 месеца е по-нисък или равен на 450 лв.

# 1 738
  • София
  • Мнения: 9 021
В училището на дъщеря ми има фурна в кабинета по ДБТ и щяха баница да правят, но грипът ги спря.

# 1 739
  • София
  • Мнения: 7 677
Аз съм готвила картофена яхния и съм шила калъфка собственоръчно. Както и дървена закачалка ...
Детето е произвело ръкохватки, нещо като дървен визитник, на който с пирограф ми е рисувало зодията и името.
Ръкохватките са много добри, 100 пъти го питах да не ги е купил от някое левче. Joy
Само за готвенето нищо не съм чула. Даже заготовки не съм приготвяла. Сигурно девойките са изнесли часовете на свой гръб.

Последна редакция: пт, 24 юли 2020, 16:15 от Слънчевата

Общи условия

Активация на акаунт