СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 820
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 710
  • Мнения: 28

Благодаря, аз не уточних, че живеем във Варна. А там нивото на езиковите гимназии, нямат аналог с другите училища. Ще попитам на място другата седмица.
..... Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно).
                       Не зная каква е възможността в момента за "самостоятелно обучение" в ЕГ,но преди имаше такава възможност и трябва да проверите на място в у-щето,което имате предвид.Дъщеря ми учеше в 35-то и се явяваше ,като частен ученик в немската само по НЕ.Отказахме се на 3-тата година,защото и на двете места резултатите бяха еднакви.Това за нас означаваше,че няма разлика между нивото на преподаване и изискванията.
..... Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно).
                       Не зная каква е възможността в момента за "самостоятелно обучение" в ЕГ,но преди имаше такава възможност и трябва да проверите на място в у-щето,което имате предвид.Дъщеря ми учеше в 35-то и се явяваше ,като частен ученик в немската само по НЕ.Отказахме се на 3-тата година,защото и на двете места резултатите бяха еднакви.Това за нас означаваше,че няма разлика между нивото на преподаване и изискванията.

# 1 711
  • София
  • Мнения: 3 809
Lilfi ме е разбрала много добре. Не са ми проблем ешалоните, а огромната разлика в качеството на образованието. Само няколко страници по напред се дискутираше как в някои класове нито тези, нито преразкази са упражнявани. Знам за случай, където децата 2 месеца не са имали учител по математика... В едно училище ако си между 5 и 6 по БЕЛ, те изпитват върху сравнение между По жътва и Градушка, пишат ти 5 за годината, което директно те праща 11т надолу в класацията, а в други училища пишат 6ци на корем за това, че си познал че Опълченците на Шипка е ода. Примерите ми са все реалнo случили се.
Един от съучениците на набора има 40т на НВО и 6 за годината по математика, а още по време на ДО като слушах ми беше ясно, че е много далеч от знания и умения за 6.

# 1 712
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Здравейте, аз се включвам с един по-особен казус, ако някоя има опит или познати деца, ще се радвам да сподели.
Ситуацията е следната: прибираме се в България след 5 години пребиваване в Германия, с две девойки, които ще бъдат в 8 и в 10 клас. Според новите правила, можем да търсим училище само в където има свободни места( ако не е така, моля да ме поправите). Аз обаче съм много притеснена какво ще остане свободно, особено за осмокласничката. Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно). Какво мислите за подобен начин на обучение? И изобщо има ли смисъл, след като децата са с перфектен немски, за възрастта си естествено? И изобщи ако някой има опит с деца, завърнали се от чужбина, ще съм благодарна да го споделите.

Питайте си министерството, защото доколкото си споням си имате право дори на немска гимназия, като положат съответни изпити. Както като се отиде в чужбиня така и тук си има приравнителни изпити, в различните класове те са различни.

# 1 713
  • Мнения: 7 680
Здравейте, аз се включвам с един по-особен казус, ако някоя има опит или познати деца, ще се радвам да сподели.
Ситуацията е следната: прибираме се в България след 5 години пребиваване в Германия, с две девойки, които ще бъдат в 8 и в 10 клас. Според новите правила, можем да търсим училище само в където има свободни места( ако не е така, моля да ме поправите). Аз обаче съм много притеснена какво ще остане свободно, особено за осмокласничката. Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно). Какво мислите за подобен начин на обучение? И изобщо има ли смисъл, след като децата са с перфектен немски, за възрастта си естествено? И изобщи ако някой има опит с деца, завърнали се от чужбина, ще съм благодарна да го споделите.
Ходихте ли в РУО да питате? Защото имам близка приятелка с подобен случай, но идва от друга държава и тя говори с Кастрева (има си приемно време на сайта, без записване става). Като първа точка трябва да преведете при заклет преводач документите от старото Ви училище. След това от МОН да приравнят класа на детето. След това детето да държи поне приравнителен по БЕЛ, а може да се наложи и по друг предмет. Приравнителният следва да се държи през септември. След това се пише писмо до РУО/МОН с заявено желание, че искате детето да учи в общинско училище в БГ, можете да пишете какви профили желаете, след което те Ви насочват къде има места или къде могат да приемат детето надпланово. Ако искате частно училище, те също искат приравнителен по БЕЛ (поне тези, които приятелката е питала). В АК може без приравнителен, да си продължи по IB, но там цената не е като тази на общо основание, а си е към чуждестранния отдел.

# 1 714
  • Мнения: 32
Първи, втори, трети ешалон... Толкова дълбоко не разбирам тази категоризация, че няма накъде. Извън няколко гимназии, които традиционно си държат челните позиции (и има защо), останалото е мода за съответната година, която качва или сваля бала за вход. Не променя текучеството на учители, управлението на училището и т.н. “Елитни” езикови гимназии не могат да си задържат учителите по основния език, нямат такива и за втория чужд, но се избиваме да се наврем там. Няма значение, какъв е интересът на детето, къде са му силните страни, важното е в кой ешалон се е наместило. Станах свидетел на много такива критерии при избор на гимназия : ”- Искаш испански?! Да, ама за първа испанска не ти стига бал ( нищо, че за 22-ро стига идеално). Ще учиш във ФЕГ, 133-то или 73-то,защото са от едикой си ешалон...”
Детето ни искаше езикова гимназия, НЕ за първи и влезе където му стигна бала по точно тези критерии. Не ни е и хрумнало да я тикаме някъде, където е “по-престижно”, в опит да изцедим бала й максимално. Да беше учила още повече за матурите и училището й нямаше да е на един хляб път от къщи. Това е и дано има късмет, какъвто пожелавам на всички деца.

Последна редакция: пт, 24 юли 2020, 15:20 от RanaGrig

# 1 715
  • Мнения: 252
Моето не е отразено като записано на 2-ро, а е. Системата ме пуска да си ги наредя за 3-то през профила, но мисля да си ги изтегля и подам в гнездото. Жената в РУО каза да не се притеснявам, всичко било наред. Wink
При нас също липсва графа "класиране" и, че сме записани. Преди това си излизаше, че сме се записали.
При други има ли го това?

Да. И при нас липсва бутона "класиране" и информацията, че е записана. Ако отидеш на "трети етап", обаче дава съобщение, че за да може да участваш, трябва да си изтеглиш документите и т.н. Което най-вероятно означава, че детето е успешно записано на първи или втори етап.

# 1 716
  • Мнения: 2 247
Извинете, но пърженето на яйца не е дейност, която следва да се усвои в училище. 😁
Напротив, за хубави пържени яйца си трябва майсторлък. В ТОХ-а се учи. Сега не знам ПГ по какво е. Иначе всеки може да ги пльосне в тигана. 🙂

В часовете по готварство в пети клас учихме как се прави омлет, а по-късно яхния, сладкшши и т.н. Сега тези часове са сведени до изрязване на хартийки.

# 1 717
  • София
  • Мнения: 3 809
Имам много ясен спомен как трябваше да разбия едни белтъци на сняг на ръка за крем ванилия.

# 1 718
  • Мнения: 2 182
Извинете, но пърженето на яйца не е дейност, която следва да се усвои в училище. 😁
Напротив, за хубави пържени яйца си трябва майсторлък. В ТОХ-а се учи. Сега не знам ПГ по какво е. Иначе всеки може да ги пльосне в тигана. 🙂

В часовете по готварство в пети клас учихме как се прави омлет, а по-късно яхния, сладкшши и т.н. Сега тези часове са сведени до изрязване на хартийки.
Така е, друго беше при соц-а 🙂

# 1 719
  • София
  • Мнения: 7 672
Не е вярно. Grinning
В пети и шести клас в училището на дъщеря ми се изтрепаха да готвят.
Вярно, че по-често без печене и пържене там, но пък правехме заготовки у дома за салати, сандвичи и други разни бързи неща.
Много бяха доволни децата от тези часове.

# 1 720
  • Мнения: 2 182
Кое не е вярно? Едно време имахме оборудвана кухня, кабинет по електротехника, по дърводелство... в център по трудово обучение. Готвехме на печки, месихме тесто...
И моите са носили нарязани продукти, за да подредят на сандвич и салата, но изобщо не е същото.

# 1 721
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
И при баткото беше забавление в часовете по готварство. Що яйца и кисели млека се занесоха ... Чак търговия бяха развъртели. Един бил гладен, забравил да обядва, друг му продал кофичка кисело мляко за 1 лев, защото имал в повече. Чакаха ги с нетърпение.

Вече има изнесен образец на заявлението за помощта за осмокласници.
https://asp.government.bg/bg/deynosti/sotsialno-podpomagane/sotsialni-pomoshti

# 1 722
  • Мнения: 252
........
Има фактор завишена раждаемост, но има и фактор ниво на сложност на изпитите. Например, минималните балове за най-високобаловите паралелки през 2017 са по-високи от същите за 2018, въпреки по-големия набор /в предходни години също е имало по-ниски общи резултати при по-голям набор/. Числеността на набора не е правопропорционална на броя на отличниците. .........

Всъщност процентното разпределние на способностите (независимо за кои говорим) е нормално гаусово разпределние. Тоест да кажем винаги говорим за определен процент отличници - примерно 2-5% от цялото. Така, че в годините с по-висока раждаемост-отличниците са повече. Няма как да не се отрази на конкуренцията.

# 1 723
  • Мнения: 2 182
И при баткото беше забавление в часовете по готварство. Що яйца и кисели млека се занесоха ...
И какво правеха с кисело мляко и яйца? Освен да ги изядат, ако не са сурови яйцата... друго не се сещам 🙂

# 1 724
  • о`майна лунна нощ е
  • Мнения: 5 541
Застройка за супа.
Госпожата осигурявала всичко останало.
Кабинетът наистина си беше готварски. Добре оборудван с необходимите уреди.

ПП - вкъщи от малки сме ги подхванали със санитарен минимум умения да си приготвят нещо за ядене. И двамата пържат и варят яйца на газов котлон, правят сирене по шопски на микровълнова, пекат лазаня полуфабрикат. Понякога с баща им получаваме закуска уикенда. Само понякога /всъщност - веднъж се сещам Wink /

Общи условия

Активация на акаунт