СЕДМИ клас 2019/2020 - Второ класиране - (20.07. - 26.07)

  • 87 807
  • 2 099
  •   1
Отговори
# 1 695
  • Мнения: 8 559
Според мен най-успешни в образованието са държавите, които не делят образователните си инстируции на първи, втори,..., н-ти ешалон, а работят за качествено образование за всяко дете.
                     И понеже нашата държава се грижи на книга за качественото образование -  не на дело ,с тази цел са се нагърбили родителите! И за щастие навсякъде се намира поне по  един учител,на когото работата му е призвание,а не задължение.

# 1 696
  • София
  • Мнения: 7 672
Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.
Тук подозирам вече, че се шегуваш. 😁

# 1 697
  • София
  • Мнения: 4 051
Нещо съвсем различно и прозаично имах предвид и то не е свързано с подготовката за прием в осми клас, а с обучението в гимназиален етап.
Разбира се, Дидева, напълно те разбрах, моят коментар засяга обучението в гимназиален етап, включително, освен кампанията по подготовка за НВО.

Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.
Точно така.
Основният, фундаменталният фактор за високо ефективен процес на обучение са децата. И в този процес, аз не съм на мнение, че образователната ни система се справя сама. В нито един от етапите.

# 1 698
  • Мнения: 50 764
Образователната ни система имаше кажи речи само социална функция, а в новата реалност и такава няма Joy.
На мнението на green dawn съм, но няма да доживея да го видя тука.
И що такива сериозни теми, спряхте да пиете ли Joy Класирането мина, навика ми остана Joy

# 1 699
  • Мнения: 8 915
Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.
Тук подозирам вече, че се шегуваш. 😁

Аз съм на мнение, че за да има успех трябва да има положени усилия и от двете страни - ученици и учители.
Ще дам пример с отбора по гимнастика на малкия. Пет деца са. Това е отборът, който от няколко години приковава погледите на всички и са непобедими. Да, имат заложби, талантливи са, но са добри не заради това, а заради треньорите си. Заради това, че с тях години наред се работи много сериозно, методично, с мисъл и за бъдещата им визия, а не само за предстоящото състезание. Смея да твърдя, че същите тези деца, на друго място щяха да играят и да изглеждат по съвсем друг начин.
Та и в училище е същото. Да ги пратят тези умни деца някъде, където на учителите хич няма да им се занимава с тях (елиминираме факторът родители, гледаме само училището като образователна институция), ще ги оставят на самотек и да видим какви ще са резултатите накрая. Не мисля, че бихме били доволни.

# 1 700
  • София
  • Мнения: 4 051
Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.
Тук подозирам вече, че се шегуваш. 😁

Само донякъде. В съвсем практически аспект, освен обезценяването на кадрите генерално в образованието, в частност, деца, подготвени за СМГ, няма как да им се отговори на нуждите за градация от кадрите в БУЗЕМА. Пак метафорично, донякъде.

Спомних си един филм от едно време. "Смяна на местата" се казваше, доста поучителен и с тематика, гравитираща около насоката на разговора ни днес.

# 1 701
  • Мнения: 28
Здравейте, аз се включвам с един по-особен казус, ако някоя има опит или познати деца, ще се радвам да сподели.
Ситуацията е следната: прибираме се в България след 5 години пребиваване в Германия, с две девойки, които ще бъдат в 8 и в 10 клас. Според новите правила, можем да търсим училище само в където има свободни места( ако не е така, моля да ме поправите). Аз обаче съм много притеснена какво ще остане свободно, особено за осмокласничката. Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно). Какво мислите за подобен начин на обучение? И изобщо има ли смисъл, след като децата са с перфектен немски, за възрастта си естествено? И изобщи ако някой има опит с деца, завърнали се от чужбина, ще съм благодарна да го споделите.

# 1 702
  • Мнения: 457
Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.

И сега е важно да запазим у децата си този интерес към училището и допълнителната подготовка, за да продължат и следващите години с добри резултати. Защото, не са малко децата, които веднъж "влезли" в "елитни училища" се отдават на "заслужена почивка", "верни приятели" , "бушуващи хормони"  или "впечатляваща любов".  Всяка година, от мечтаните днес Училища отпадат ученици, които не могат или не искат да се справят.
Такива са моите мисли тези дни. В стил "Да ме стига това, което си мисли жена ми, а не това, което си мисли майка ми! Simple Smile"

# 1 703
  • София
  • Мнения: 16 227
Според мен най-успешни в образованието са държавите, които не делят образователните си институции на първи, втори,..., н-ти ешалон, а работят за качествено образование за всяко дете.
Да де, ама кои са тези държави? Китай? Сингапур? Защото в Европа си имат академични училища за бъдещи висшисти, училища за среднисти, за средни професионални кадри и си ги разпределят децата по тях от ранна възраст /в Швейцария например след 4-ти клас/. И тези, извън академичните, не могат да помиришат висше образование /поне не читаво такова/, освен единици в някои държави и то след усилено самостоятелно паралелно учене. Та, не е като да дават възможност за еднакво качествено образование за всяко дете. Като видяха, че не могат непрекъснато да си вкарват работници и средно ниво кадри от Турция и Източна Европа, взеха да си отглеждат свои, чрез класифициране и ограничаване избора на децата на доста ранна възраст. И ние вървим натам, за съжаление, по западен модел. Simple Smile

# 1 704
  • София
  • Мнения: 7 677
В което и да е училище, с колкото и подготвени деца да се работи, ако няма учители, които са достатъчно подготвени, да посрещнат нуждите на такива деца... няма да стане! А в БГ кризата с учителите все още ще се задълбочава, за съжаление. Особено с това профилиране, което си е висш пилотаж, ако се подготвя както трябва, а не е проформа!
А моето наблюдение е, че в най-развитите и с успешни икономики държави, баш си разделят училищата на ешелони. Но при тях е съсвсем официално и със статут, а не като при нас, под сурдинка...

Ех, Санака, с теб и Дидева вече по телепатия.... Joy

# 1 705
  • Мнения: 5 165
Azzy, права си. Училищата не са топ заради самите тях, а заради децата. Тези деца и трети ешелон биха го превърнали в първи.
Тук подозирам вече, че се шегуваш. 😁
Не се шегувам. Наистина доста генерално съм го написала. Да приемем, че в голяма степен е така.

# 1 706
  • Мнения: 10
Здравейте, аз се включвам с един по-особен казус, ако някоя има опит или познати деца, ще се радвам да сподели.
Ситуацията е следната: прибираме се в България след 5 години пребиваване в Германия, с две девойки, които ще бъдат в 8 и в 10 клас. Според новите правила, можем да търсим училище само в където има свободни места( ако не е така, моля да ме поправите). Аз обаче съм много притеснена какво ще остане свободно, особено за осмокласничката. Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно). Какво мислите за подобен начин на обучение? И изобщо има ли смисъл, след като децата са с перфектен немски, за възрастта си естествено? И изобщи ако някой има опит с деца, завърнали се от чужбина, ще съм благодарна да го споделите.

Не знам как стоят нещата с държавните училища във Вашата ситуация, но може да обмислите частните с немски. Моите деца са във Веда, точно на възрастта на Вашите. Осмокласникът ще го пробваме в 73, заради възможността за профил математика след 10 клас, каквато във Веда няма. Но препоръчвам училището с две ръце. Успех!

# 1 707
  • Мнения: X
Като стана въпрос за професии...Понякога гледам кулинарни състезания по фууд нет. Нямате си на идея колко участници пристигат със завършен колеж. Дори имаше и от АйВи лигата, просто завършват и решават, че кулинарията им е страст, не берат ядове по офиси, ами взимат камьон за храна и стават готвачи.
Даже се сещам за един татко наскоро се запознах. Той се ядосваше, че пратил щерка си във Виена да учи, тя пък се отказала в полза на това да върти здравословни манджи от киноа някъде на Канарските.Абе,всеки си намира пътя в крайна сметка.

# 1 708
  • София
  • Мнения: 2 162
Според мен най-успешни в образованието са държавите, които не делят образователните си институции на първи, втори,..., н-ти ешалон, а работят за качествено образование за всяко дете.
Да де, ама кои са тези държави? Китай? Сингапур? Защото в Европа си имат академични училища за бъдещи висшисти, училища за среднисти, за средни професионални кадри и си ги разпределят децата по тях от ранна възраст /в Швейцария например след 4-ти клас/. И тези, извън академичните, не могат да помиришат висше образование /поне не читаво такова/, освен единици в някои държави и то след усилено самостоятелно паралелно учене. Та, не е като да дават възможност за еднакво качествено образование за всяко дете. Като видяха, че не могат непрекъснато да си вкарват работници и средно ниво кадри от Турция и Източна Европа, взеха да си отглеждат свои, чрез класифициране и ограничаване избора на децата на доста ранна възраст. И ние вървим натам, за съжаление, по западен модел. Simple Smile

Въпросът не е в това, че ги разделят по видове училища, а да се предлага качествено образование с що годе единни стандарти и условия за всяко от видовете, без оглед на това къде е местоположението му. Мисля, че това имаше предвид green_dawn. Ама аз не го виждам как ще стане у нас, не само защото няма държавна мисъл в тази насока, но и защото трябват сериозни инвестиции в образованието.

# 1 709
  • Мнения: 8 559
..... Искаме да си продължат с немски, и затова обмислям вариант за самостоятелно обучение в езикова гимназия, паралелно с кварталното училище(вероятно).
                       Не зная каква е възможността в момента за "самостоятелно обучение" в ЕГ,но преди имаше такава възможност и трябва да проверите на място в у-щето,което имате предвид.Дъщеря ми учеше в 35-то и се явяваше ,като частен ученик в немската само по НЕ.Отказахме се на 3-тата година,защото и на двете места резултатите бяха еднакви.Това за нас означаваше,че няма разлика между нивото на преподаване и изискванията.

Общи условия

Активация на акаунт